Dan ben ik wel heel benieuwd naar de atleet die je nu bent
De focus is wel verlegd naar het fietsen om verschillende redenen.
Je moet rekenen dat ik meer dan een jaar niet deftig heb kunnen lopen. En dat ik ook na al die jaren tot het besef ben gekomen dat mijn aanleg om te lopen zeer beperkt is, het komt allemaal van trainingsarbeid waar ik mee moet opletten want de belastbaarheid is niet gigantisch.
Momenteel train ik ook niet om beter te worden in het lopen, maar train ik om de prestaties vast te kunnen houden. En natuurlijk om wat te cross-trainen naast het fietsen. Reken dat ik gemiddeld 2x per week loop, meer dan eens maar 1x in de week.
Maar puur qua prestaties moet je rekenen dat ik elke keer ongeacht de rust vooraf of het parcours en omstandigheden onder de 20 loop op de 5km. Dat zit dan op 19”50 tot 19”40.
10km loop ik niet vaak maar mits ik bewust rustig doe ervoor dan is dat in lijn en ook onder de 40min.
10miles van Antwerpen heb ik mij wel voorbereid vooraf door niet te zwaar te fietsen vooraf en dan heb ik 1u09”23 gelopen, en dat kon sneller maar stond in het slechte vak en ben veel gehinderd geweest.
Doel is dit jaar 1u07 of sneller.
Ik liep bijvoorbeeld Les Hivernales wat 19,2km is met 300hm op 1u26. Dit terwijl ik de dag ervoor echt zware vo2max had gedaan en mijn benen echt vanaf seconde 1 gelijk lood aanvoelde, en ik dus echt rustig gelopen heb voor wedstrijd normen (4min30 is tevens boven mijn drempeltempo).
Ik sta ook gewoon een stuk scherper en ben functioneel krachtiger dan in 2019.
De enige reden dat ik het toen deed was omdat mijn vriendin het wou doen en ik mee moest