Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En dit klinkt misschien vreemd maarHangt af van het merk, type zool, loopstijl en gewicht. Gewoon op je gevoel afgaan. Ik zou wel voorstellen dat je minstens een paar km aan race pace doet met de sokken die je op wedstrijddag zal gebruiken.
Sowieso is er ook nut aan je snelle trainingen afhandelen op die schoenen. Niet zozeer om de schoenen te doen wennen, maar om ten eerste je gestel te doen wennen, maar ook omdat naast de snelheidswinst de winst bij carbonschoenen ook ligt in recuperatievermogen. Je recupereert normaal sneller op carbons, krijgt minder belasting te verwerken en kunt daardoor de duur/frequentie wat opdrijven.Merci iedereen! Mogelijk doe ik dan nog ergens 1 rappere training op die schoenen maar dat zal het dan wel zijn![]()
maar ook omdat naast de snelheidswinst de winst bij carbonschoenen ook ligt in recuperatievermogen. Je recupereert normaal sneller op carbons, krijgt minder belasting te verwerken en kunt daardoor de duur/frequentie wat opdrijven.
Nu niet om altijd daarop te gaan trainen, dat zou ook veel te kostelijk zijn

Ook een 255 hier. Ik zit al een maand op maintaining, ervoor was het ook alle kanten uit zoals jij. HRV 7d gemiddelde zegt ie 59 (balanced) met baseline 54-76.Begin december een week in het ziekenhuis gelegen met een serieuze longontsteking (streptokokken A). De weken ervoor totaal geen last tijdens het lopen (ca 50km/week), 's morgens nog vlot 10km gelopen, in de namiddag meer dan 39 graden koorts. Heb dan 5 weken niets van sport gedaan, en ondertussen weer een 5-tal weken rustig aan het opbouwen. Sinds begin dit jaar ook een nieuw uurwerk (Forerunner 255), maar die toont vaak status "Overbelast", en het valt mij ook op dat mijn HRV aan de lage kant is (tov de "normale" waardes die ik online tegen kom).
Ben ik toch te snel aan het opbouwen (loop nu max 25 min aan een stuk, tempo ca 6"45/km)? Of heb ik gewoon een lage HRV? Gemiddelde slaapscore is 77 (7u30), maar heb hier ook 2 klein mannen rondlopen die soms wel nog eens aan ons bed staan 's nachts/'s morgens...
)Waar heb je dit laten doen MaTi?Gisterenavond lactaattest gaan doen. Resultaten zijn pas voor binnen twee weken.
Omslagpunt ligt ergens tussen 13 en 14 km/h. Ik ben niet tot het uiterste gegaan want mijn doelstellingen liggen daar ook niet. Eens het omslagpunt bereikt, ging hij de gegevens extrapoleren.
80/20 training ga ik laten varen. Vooral trage loopjes met pickups gaat de basis van mijn trainingen vormen.
De basis voor ultra's te lopen is er. Enige wat ik verder wil is dat ik bvb. van 6min/km naar 5 min/km kan gaan en de rest volgt vanzelf wel.
Binnen twee weken ook afspraak voor nieuwe schoenen, de nieuwe Altra's zijn aan het binnenkomen. Heel benieuwd welke hij me zal aanraden. Hij had eerder de neiging om me over te schakelen op de Altra Paradigm want mijn Torin zijn niet meer in balans na 800 km.
Gisterenavond lactaattest gaan doen. Resultaten zijn pas voor binnen twee weken.
Ik had deze niet opgemerkt!Begin december een week in het ziekenhuis gelegen met een serieuze longontsteking (streptokokken A). De weken ervoor totaal geen last tijdens het lopen (ca 50km/week), 's morgens nog vlot 10km gelopen, in de namiddag meer dan 39 graden koorts. Heb dan 5 weken niets van sport gedaan, en ondertussen weer een 5-tal weken rustig aan het opbouwen. Sinds begin dit jaar ook een nieuw uurwerk (Forerunner 255), maar die toont vaak status "Overbelast", en het valt mij ook op dat mijn HRV aan de lage kant is (tov de "normale" waardes die ik online tegen kom).
Ben ik toch te snel aan het opbouwen (loop nu max 25 min aan een stuk, tempo ca 6"45/km)? Of heb ik gewoon een lage HRV? Gemiddelde slaapscore is 77 (7u30), maar heb hier ook 2 klein mannen rondlopen die soms wel nog eens aan ons bed staan 's nachts/'s morgens...
Dus ook hier geldt: Je kunt dat zeker gebruiken, maar dan als aanwijzing om even je eigen schema te bekijken. Dat komt uiteraard maar met de ervaring, maar je weet ook of je te hard aan het gaan bent of nog wat overschot hebt.Ik heb ze in de vaporfly's gedaan omdat dat momenteel m'n wedstrijdschoenen zijn.@MichielD4 Nogal last minute maar ik heb straks mijn inspanningstest. En nu met de posts over carbonschoenen vroeg ik mij af of jij de jouwe op carbonschoenen hebt gedaan?
Of over het algemeen of dat wenselijk is/een impact heeft?
De waarden wel. Maar nadien wordt er mogelijks nog (optioneel) een rapportje aangemaakt en dat kan al snel 10 pagina's of langer zijn.Waarom moet dat zo lang duren? Normaal heb je dat toch direct mee?
Ik heb ze in de vaporfly's gedaan omdat dat momenteel m'n wedstrijdschoenen zijn.
Als je van plan bent om tot het uiterste te gaan, kan je best de schoenen aandoen waar je het meest comfortabel snel kan in lopen.
Time 2 run in Hasselt.Waar heb je dit laten doen MaTi?
Hij had een drukke agenda en het heeft geen haast. En voorlopig ga ik verder gelijk ik bezig was. Zone 2 loopjes en nu dan met pickups tijdens deze loopjes.Waarom moet dat zo lang duren? Normaal heb je dat toch direct mee?
Ben benieuwd hoe het geweest is?
| Tijd | Snelheid (km/u) | Volh. tijd (sec) | HF (bpm) | Lactaat (mmol) | VO2 (l/min) | Ve (l/min) |
| 00:00 | 0,0 | 100 | 1.1 | 0,7 | 24,4 | |
| 03:00 | 5,4 | 180 | 108 | 1,3 | 1,1 | 34,6 |
| 06:00 | 9,0 | 180 | 155 | 1,4 | 2,4 | 58,6 |
| 09:00 | 10,5 | 180 | 165 | 1,6 | 2,5 | 70,2 |
| 12:00 | 12,0 | 180 | 172 | 1,5 | 2,7 | 77,5 |
| 15:00 | 13,5 | 180 | 176 | 1,5 | 2,9 | 78,5 |
| 18:00 | 15,0 | 180 | 181 | 1,8 | 3,2 | 93,9 |
| 21:00 | 16,5 | 180 | 185 | 3,0 | 3,5 | 109,2 |
| 24:00 | 18,0 | 180 | 189 | 4,3 | 3,3 | 109,7 |
| VO²-max | 51,9 | ml.kg-1.min-1 |
| VMAX | 18,0 | km/u |
| Lactaat | Snelheid (km/u) | HF (bpm) | VO² (l/min) |