Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Gisteren liep ik op het stukje van 14% richting de kerk in Heist Op Den Berg aan een tempo van 3:47 (200 meter lang).Vandaag 29km met 11km aan 3:52 tempo. Gemiddeld tempo overall: 4:18/km. Avg BPM: 147. Cadans: 184
Brandstof: Maurten drink mix 320 en 2 sis gels (+-120g kh of 60g kh per uur)
Dit was deel van een intervalsessie. (tempowisseling training)
Ik ga nog hard mogen trainen!Ik doe mijn VO2Max intervallen aan 3:52 tempoVandaag 29km met 11km aan 3:52 tempo.
Mooi bezig man!
WTF. Kiptum is overleden in een auto-ongeval. De man die in Rotterdam wel eens de eerste sub-2u marathon in competitie had kunnen afleggen. Wat een shock :/
![]()
Beelden tonen hoe tientallen mensen rouwen om overleden Kelvin Kiptum (24) op plaats van fataal ongeluk
Kelvin Kiptum, marathonloper en wereldrecordhouder in die discipline, is op 24-jarige leeftijd overleden. De Keniaan stierf na een zwaar auto-ongeluk waarbij hij met zijn wagen tegen een boom knalde en uit het voertuig werd geslingerd. Op beelden is de enorme ravage te zien vlak na het ongeval...www.hln.be
Het is een gebeurtenis die ons nog vele jaren een 'wat als...'-gevoel zal bezorgen.en de windstoten hielpen ook niet.

Je hoeft ze nooit in te lopen om hun werk goed te laten doen. Je moet ze een beetje in lopen zodat de zooltjes wat naar je voeten gevormd zijn en je geen blaren/schuurplekken krijgt omdat ze schuren op plekken die je niet gewend bent. Sowieso zou ik nooit op kraaknieuwe schoenen lopen tijdens je wedstrijd. Maar met 20km zou ik ze als ingelopen beschouwen!Even een kleine vraag: ik ga voor het eerst op carbons lopen in Gent volgende maand. Is er een algemene richtlijn hoeveel kilometers je die best inloopt?
Met mijn andere schoenen tot hiertoe liep ik die een dertigtal kilometer in denk ik, dat ik zeker was dat ze goed zaten. Maar geen idee of dat met carbon ook moet, of dat die bvb een bepaald kilometrage nodig hebben om hun werk goed te beginnen doen?
Ik heb er nu 2 trainingsruns op gedaan, 21 kilometer in totaal, ze zitten en voelen uitstekend. Dus op dat vlak is de eerste vereiste van inlopen al voldaan. Maar gaan de schoenen er zelf bij baten om er nog meer kilometers op te zetten, of net niet?
En dit heeft er zijdelings wel mee te maken: ingelopen loopschoenen/wandelschoenen, en als voornaamste goeie kousen die vocht afvoeren. Blaren zijn bijna altijd het gevolg van vocht: zweet is geen goed glijmiddel en dat gaat schuren.Heb recent een wandelband onder mijn staan bureau geïnstalleerd. Ik wandel een ganse dag aan zo'n 5km/uur.
Dit gaat heel goed, heb enkel enorm veel last van blaren. Mijn voeten zitten vol. Heb al geprobeerd te wandelen op kousen, op blote voeten en loopschoenen van Kalenji (goedkoop Decathlon merk), maar niets lijkt echt te helpen.
Hoe kan ik blaren vermijden tijdens het lopen / wandelen? Loopschoenen op maat? Iets anders?