sluysen
Well-known member
Wat verwacht je van je HR strap? Als je enkel een een duidelijk HR beeld wilt, is elke HRM wel goed. Een overzicht van de verschillen kan je alvast hier vinden: https://support.garmin.com/en-GB/?faq=Wr0GuiiSEx3BE4mBMX7UL8.
Veel van je Running Dynamics komen al van je horloge. Als je daar tevreden mee bent, heb je die extra's van de Pro niet nodig. Als ik de HRM Dual in combinatie met mijn Forerunner 965 vergelijk met de gegevens van een HRM Pro, dan mis ik enkel de "Grondcontacttijd-balans". De Forerunner zonder HRM heeft enkel het "Ademhalingsritme" dat ontbreekt".
Wil je dus preciezer gegevens meten of wil je ermee kunnen zwemmen en dus "offline" opslaan, dan kan je kijken naar de Pro. De Pro plus heeft geen software voordelen tov de Pro (enkel het vervangen van de batterij gaat gemakkelijker, maar hoe vaak heb je dat nodig?). De Dual is het enige strap met afneembare (en dus ook vervangbare) module.
Hier heb ik de HRM-Dual die standaard bij de fietscomputers zit. Deze werkt goed en vrij tevreden van.
Ik gebruik de band in combinatie met een polar hartslagmeter omdat de band beter zit en minder neiging heeft van uitrekken/zakken dan een polar.
Functies... Tja, ze meten allebei uw hartslag. Ik weet niet wat de ene meer doet, maar alles meer lijkt me zinloos?
Voor 99% van de sporters dient de hartslagmeter om tijdens het sporten te volgen, en het beter mogelijk te maken in de juiste zones te sporten. Nadien kan je in strava/polar flow/garmin connect eens kijken hoe goed de training ging, hoe snel je recupereerde van intervallen, of op langere termijn hopelijk progressie te zien.
Al de rest lijkt me onnodig?
De Dual geeft bijvoorbeeld in garmin connect data over het inademen. Maar ik heb dit eigenlijk nog nooit bekeken...
Hier trouwens een loopje gedaan na de extra rustdag. Ipv intervallen heb ik gewoon een tempoloopje gedaan, aan mijn beoogde marathon wedstrijdtempo. Normaal loop ik iets minder goed in de regen en wind. Maar het ging eigenlijk echt goed. Eindelijk na een dikke 2 weken nog eens het betere gevoel vast.
Inderdaad, niet bij stil gestaan dat er veel van die data idd al in horloge ook zit, zoals Hardloopdynamica & Hardlooptempo en -afstand
90€ is geen slechte deal. De RUN is obsolete, geloof ik.

. Opgestaan, een suikerwafel gegeten en beetje gedronken en er op uit getrokken. Onderweg een gel meegenomen maar ook veel te weinig gedronken (400ml). Daarna goed gegeten maar helaas.