Algemene Loopthread

Hier net 1700km gehaald in 2023 (gisteren nog een halve marathon offroad gedaan om het te halen, hier en daar door plassen van 30cm diep😅), een 15km minder dan vorig jaar, ook wel een loopje of 20 minder.

Al bij al wel content, vond het in het Gentse iets minder motiverend om te lopen dan in de Vlaamse Ardennen waar ik een groot deel van vorig jaar zat. Geen echte blessures gehad, enkel beetje last van de achillespezen wat volledig is weggegaan door wat oefeningen, zelfs zonder veel rust. Vond ik wel spectaculair🙂

Voor 2024 ga ik proberen wat meer te plannen; ik geniet vooral van een lange loop in de natuur in het weekend, dus ga proberen die in de loop van de week al uit te stippelen ipv dat de dag zelf nog te doen zodat die al half gepasseerd is tegen dat ik kan vertrekken😅. En in de week vroeger proberen stoppen met werken ipv uit interesse overuren te doen

Mijn 27 km van gisteren is verrassend goed verteerd. Ik ga straks al de eerste kilometers van 2024 maken.

Rustig loopje aan lage hartslag. Garmin suggested workout gaat het voor de komende tijd worden. Zolang er geen tijdsdoelen zijn, is me dat meer als voldoende. Ga me vooral richten op een lagere hartslag en meer hoogtemeters.

Ik overweeg misschien wel een lactaattest. Iemand een idee of de lactate treshold test van garmin de hartslagzones aanpast?

Alle de Corrida ook achter de rug, 4,04min/km, had graag 4min/km gehad, maar veel te snel gestart voor mijn doen.
Al bij al tevreden, nu eens een doel voor 2024 zoeken.
Dan heb ik dicht in uw buurt gelopen. Ik ben uiteindelijk net onder de 48' gegaan, het doel was sub 49'. Erg tevreden over de afsluiter van't jaar dus 😬😬 en en passant blijkbaar nog m'n snelste 10k van't jaar gelopen ook, ondanks het onbeloopbare park en de snijdende wind.

Nou, dat is ook een hele uitdaging.
Mooi van haar om er een goed doel aan te koppelen maar dit is toch niet gezond te noemen. :unsure:

Twee keer m'n pr van afstand verbroken op een backyard vorig jaar!
120 en 142km! Daarna wel serieus geminderd met lopen en vooral gefietst.

1954km 23101hm, 199u40m gelopen
7064km, 75235hm, 265u11m gefietst

Twee keer m'n pr van afstand verbroken op een backyard vorig jaar!
120 en 142km! Daarna wel serieus geminderd met lopen en vooral gefietst.

1954km 23101hm, 199u40m gelopen
7064km, 75235hm, 265u11m gefietst
respect, zo'n backyard zou ik niet zien zitten eigenlijk, telkens dat zelfde toertje.... nu ja, dat is ook wat een bevriend ultraloper zegt over de kustlijn aflopen, dat zou die niet kunnen wegens té saai, terwijl ie wel vlot de Legends 250km gedaan heeft.

heb me ondertussen ook voor jogclub ultra ingeschreven dus voorjaar goed gevuld nu met 3 wedstrijden om voor te trainen, 42, 58 en 80... mooi rijtje 🥳

respect, zo'n backyard zou ik niet zien zitten eigenlijk, telkens dat zelfde toertje...
hetzelfde toertje is nog het minste, het is die continue tijdsdruk en het verplicht herstarten dat ik het lastigste vind :p
Geen idee of ik dat nog ga doen, wil graag wel eens een 100mijler doen. In juni wel een fietsdoel, dus zal moeten zien hoe ik kan combineren.

Jogclub ultra moet ik ook wel eens doen!

hetzelfde toertje is nog het minste, het is die continue tijdsdruk en het verplicht herstarten dat ik het lastigste vind :p
Geen idee of ik dat nog ga doen, wil graag wel eens een 100mijler doen. In juni wel een fietsdoel, dus zal moeten zien hoe ik kan combineren.

Jogclub ultra moet ik ook wel eens doen!
100-miler ook ultiem doel hier, maar eerst eens zien dat ik mijn snelheid wat hoger krijg op 50 mijl -> nu terug op snelheid aan het trainen met marathon in zicht en moet zeggen dat het toch iets minder relax aanvoelt dan die grote volumes aan easy pace die ik vorig jaar deed.

Ik wil dit jaar wat verder gaan dan rondjes van 5-7km in de buurt en zoek goede schema's om dit wat te kunnen inplannen in de agenda en rustig op te bouwen naar bv een halve marathon.

Niet meteen ambitie om aan een bepaalde westrijd mee te doen. Zou het zelfd eerder gewoon eens op mezelf willen doen zonder wedstrijd errond eigenlijk...

Edit: ik heb ook een garmin forerunner (255) maar die stelt elke dag wel een run voor, terwijl ik eerder een schema zoek bv 3 keer in een week met wat rust tussen om blessures enzo te vermijden. mijn lijf is nu niet meteen atletisch gebouwd, daar moet ook nog verder aan gewerkt worden dit jaar 😝

ondertussen voor de eerste twee trails voor dit jaar ingeschreven :)

ferme toer trail (28km) en jogclub ultra (58km)
beiden geen doel qua tijd, gewoon rustig lopen en genieten

ondertussen voor de eerste twee trails voor dit jaar ingeschreven :)

ferme toer trail (28km) en jogclub ultra (58km)
beiden geen doel qua tijd, gewoon rustig lopen en genieten
Ferme afstanden! Meestal eigenlijk met zo'n trails hé...

Waarschijnlijk zullen mijn loopschoenen morgen nog niet droog zijn van daarnet in de regen te lopen. Er staan hier ondertussen al 2 maanden nieuwe trailschoenen nog in de doos. Misschien dat ik me morgen voor de eerste keer waag an offroad in het bos hier met mijn nieuwe schoenen.

Ferme afstanden! Meestal eigenlijk met zo'n trails hé...

Waarschijnlijk zullen mijn loopschoenen morgen nog niet droog zijn van daarnet in de regen te lopen. Er staan hier ondertussen al 2 maanden nieuwe trailschoenen nog in de doos. Misschien dat ik me morgen voor de eerste keer waag an offroad in het bos hier met mijn nieuwe schoenen.
veel succes, voor 't moment is het echt wel extreem nat en modderig overal, zelfs met trailschoenen zelden grip

Ik heb wel iets ambetanters aan de hand, misschien iemand die het herkent?
Mijn Polar H10 hartslagband geeft nu al een hele tijd foute metingen. Ziet er dan telkens zo uit:

1704200091040.png

Trouwens zowel in Strava als in Garmin Connect. Dus daar zit de fout niet. Nu heb ik de Polar Beat-app eraan gekoppeld, en dan kan ik de batterijlading etc lezen. Vol. Nieuwe firmware-update uitgevoerd. Exact hetzelfde. Net de laatste vijf loopjes eens bekeken: 1,8km, 2x niks, 1,2, 1,8km. Dat zijn de afstanden waarna hij plots "aan" lijkt te floepen.

Herkenbaar? Is het gewoon tijd voor een nieuwe?

Terug
Bovenaan