Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Denk je dat iemand dat hier doet voor z’n werkKunnen we ook nog lopen puur voor het plezier? De Christmas run in Geraardsbergen was bv top, echt super georganiseerd en zeker zijn €10 waard![]()

Vorig jaar "Heist Loopt warm". Er stond toen een NO finish achter mijn naam.Kunnen we ook nog lopen puur voor het plezier? De Christmas run in Geraardsbergen was bv top, echt super georganiseerd en zeker zijn €10 waard![]()

De bordjes van de nooduitgangen in't oog houden. Die geven perfect aan hoever het begin en einde van de tunnel is en also weet je perfect of je bijna in't midden of er al voorbij bent. Jarenlange Antwerp 10miles ervaringProbleem is dat hij helemaal op het einde ligt, heel smal is en hij geleidelijk aan omlaag en omhoog gaat.
Naar beneden rollen gaat in het begin nog vrij vlot, maar je moet nog altijd wel moeite doen om te blijven lopen want hij is niet zo steil dat je bijna vanzelf loopt. Maar hoe verder hoe meer het flou wordt of je nu omhoog of omlaag aan het lopen bent, tot het effectief omhoog gaat en je zachtjes doodgeknepen wordt
De luchtkwaliteit is er ook niet zo geweldig, al helpt het wel dat er tegenwoordig nog weinig verkeer doorgaat.

) en toen is het vuur terug aangewakkerd maar helaas is de verbouwing nog maar twee weken voorbij dus de opflakkering was van korte duur.
Dat was door een wisselend loopritme door die boomstronken + bergop lopen bij momenten toch min of meer ne intervalloop.Niet dat ikzelf elke week een HM liep. Maar het is echt sneu dat je standaard bij het begin van een marathonschema soms "onder niveau" moet lopen. Ik had het hier ook moeilijk om terug af te bouwen enkele weken geleden. Nog een 4-tal weken geduld en ik zit terug aan >20km loopjes. Oef.als ik nu moet terugvallen de komende weken op LSDs van 14K is dat toch heel erg meh.
Alleen zit ik nu wel met een probleempje. Ik zou graag voortdoen met mijn wekelijkse HM, maar dat is eigenlijk teveel voor de LSDs die Trenara mij in januari geeft, en Trenara reageert daarop door onder andere de tempoduurlopen te verkorten. En die zijn waarschijnlijk nog belangrijker voor het resultaat op de marathon. Maar ik geniet zo hard van die halves en als ik nu moet terugvallen de komende weken op LSDs van 14K is dat toch heel erg meh.
Niet dat ikzelf elke week een HM liep. Maar het is echt sneu dat je standaard bij het begin van een marathonschema soms "onder niveau" moet lopen. Ik had het hier ook moeilijk om terug af te bouwen enkele weken geleden. Nog een 4-tal weken geduld en ik zit terug aan >20km loopjes. Oef.
Trouwens mooie reeks hoor van 14 weken aan een stuk.

Wat is het weekvolume dat je nu aan het lopen was en welk volume raadt Trenara aan (en over welk aantal trainingen?) Zoals Vlitser zegt zou ik ook rekening houden met het plezier dat je er uit haalt. Maar het schema licht aanpassen zodat je zowel de HM's als de tempoduurlopen kunt doen lijkt me niet onoverkomelijk?Na een laatste HM van het jaar (ik loop er ondertussen 14 weken op rij eentje) staan er hier 2232 kilometer op de teller. Morgen nog een korter duurloopje en het zal een mooi jaar geweest zijn. Jammer van de dip in de zomer (die ik aan een ongediagnosticeerde Covid blijf wijten) of het waren er eerder 2500 geweest, maar bon, met 2000 kilometer als vooropgesteld doel kan ik niet malcontent zijn.
De conditie zit uitstekend als springplank voor de marathon van Gent binnen dik 2.5 maand.
Alleen zit ik nu wel met een probleempje. Ik zou graag voortdoen met mijn wekelijkse HM, maar dat is eigenlijk teveel voor de LSDs die Trenara mij in januari geeft, en Trenara reageert daarop door onder andere de tempoduurlopen te verkorten. En die zijn waarschijnlijk nog belangrijker voor het resultaat op de marathon. Maar ik geniet zo hard van die halves en als ik nu moet terugvallen de komende weken op LSDs van 14K is dat toch heel erg meh.
Daarnet mijn 5km gedaan en gestrand op 17:22. Een PR van 16 seconden en heel tevreden mee. Nu begint het wel te prikkelen om eens effectief te focussen op de 5k voor een trainingsblok omdat ik het gevoel heb dat 16Bij mij begint maandag ook mijn specifiekere voorbereiding voor de marathon van Gent. De laatste 8 weken heb ik mijn conditie onderhouden met gemiddeld een 70-tal km/week. Ik doe deze zaterdag ook nog een 5km solo time trail voor het plezier. Voor Gent zal ik deze keer gebruik maken van een 12 weken schema ipv 18 weken. Hiervoor zal ik de laatste 12 weken nemen van Pfitzinger 18/55. Mijn doeltijd valt nog nader te bepalen tijdens de trainingsblok maar ik verwacht rond de 2:53-2:56.
x wel binnen het bereik ligt. 
Niet dat ikzelf elke week een HM liep. Maar het is echt sneu dat je standaard bij het begin van een marathonschema soms "onder niveau" moet lopen. Ik had het hier ook moeilijk om terug af te bouwen enkele weken geleden. Nog een 4-tal weken geduld en ik zit terug aan >20km loopjes. Oef.![]()

Trouwens mooie reeks hoor van 14 weken aan een stuk.
Tgoh op zich is dat meestal omdat de voorgeschiedenis niet helemaal gekent is en omdat ze zeker willen zijn om de lopers niet richting blessure te sturen. Als je er zoveel plezier aan beleefd zou ik dat gewoon voort doen. Afstand afbouwen (en niet vervangen door zwaardere intervallen op kortere afstand; m.a.w. de totale kwaliteit van trainingen verlagen) zal enkel zorgen voor afname of als het maar een weekje minder is herstel van het lichaam.
Vergeet niet dat de trainingen minstens even leuk moeten zijn dan het uiteindelijke doel, anders hou je het niet vol![]()

Wat is het weekvolume dat je nu aan het lopen was en welk volume raadt Trenara aan (en over welk aantal trainingen?) Zoals Vlitser zegt zou ik ook rekening houden met het plezier dat je er uit haalt. Maar het schema licht aanpassen zodat je zowel de HM's als de tempoduurlopen kunt doen lijkt me niet onoverkomelijk?