Algemene Loopthread

toch beetje zenuwen voor straks, opgestaan met wat keelpijn en lichte verkoudheid, eigenlijk al gans de week wat aan het sukkelen...

body battery slechts 85% bij opstaan, HRV middelmatig... 't zal dus pittig worden vannacht!

we tof om op die live tracking te zien aan wat voor een zot tempo die eersten aan het gaan zijn :oops: (https://bellogallico100.legendstracking.com/)
De eerste in 14u50 ofzo gefinisht las ik? 😵

Hier stilletjes klaarmaken voor mijn langste afstand totnutoe.

30 km, geen tijdsdoel, gewoon genieten.

Edit

Bijna de bus gemist. Hopelijk is de wegbewijzering beter op parkoers dan van parking naar de aankomst.

Laatst bewerkt:
Na 3 keer proberen eindelijk kunnen finishen op de Bello 100 miles in 22h24
Halverwege doorgekomen op 8h44.

Ik heb nog nooit zo'n fysiek zware bevroeving gedaan. Mijn spieren kunnen de Ardennen veel beter verteren dan deze monotone wedstrijd.
En de grote teennagel, die staat goed los. Die zijn we binnenkort wel kwijt.

Ik ben nog nooit zo gebroken geweest na een wedstrijd. Nog steeds.
Een 4de editie zit er waarschijnlijk niet meer in.

Wat een prestaties weer. Veel respect voor de deelnemers.

Ik heb vandaag voor het eerst een trailwedstrijd meegedaan, was zeer leuk en het lag nog redelijk goed in het Meerdaalwoud. Goed tempo kunnen blijven lopen maar die paar enkele stevige klimmetjes zijn toch zwaar om te verteren 😅

Ik heb mijn pacepro op 10u45 ingesteld, pauzes inbegrepen, geen flauw idee of dat realistisch is,… ik zal het morgen weten te zeggen
Ik heb het uiteindelijk gehaald in 10u51, zonder de tussenstops 10u16, maar oh my god wat was het zwaar...

Ploeteren door de modder kost echt gigantisch veel krachten en heb dan ook nog eens 3x dezelfde enkel omgeslagen... Meerdaalwoud in den donker is niet gemakkelijk :wink:

Wel supertoffe ervaring, heel blij dat ik heb kunnen volhouden en toffe babbels onderweg gehad. Ook de bevoorradingen en crew waren absoluut top!

Lessons learned voor de volgende: toch beter trainen op het innemen van gellekes/bars etc -> had er 31 voorzien, maar uiteindelijk slechts 17 van gebruikt, weliswaar wel Cola gedronken om de bevoorradingen en vooral de croque monsieurs in Bierbeek hebben mij een enorme boost gegeven.

't zou een droom zijn om ooit eens een 100 miler te kunnen doen maar weet toch niet of ik mentaal sterk genoeg zou zijn om deze te kunnen doen, opnieuw datzelfde toertje maar dan tegenwijzerzin... wetende welke miserie (Pecrot) je gaat tegenkomen... hmmmmm

Mijnentocht afgewerkt in 3h20.

Kon beter. Het was mijn dag niet. Al vanaf km 1 in zone 4 bij wijze van spreken en niet naar onder te krijgen. Buiten de terrils was het vrij vlak.

Ook te weinig gedronken. Had 1l mee en geschat vochtverlies was 2l. Dit verklaart de krampen op het einde waarschijnlijk wel. Heel gezicht hing vol met zout.

De luchtweginfectie van 2 weken terug heeft toch wat roet in het eten gegooid. Een week trainen kwijt en nadien ook niet meer voluit kunnen gaan.

Nu wat rusten en daarna eens kijken of ik de polarbear trail doe. Denk wel dat ik de 30 km met 700hm aan me voorbij laat gaan.

Daarna was het de bedoeling om voor een mararhonafstand te gaan. Dat doel steek ik voorlopig weg.

Trainingen meer focussen op basis en dan zien we wel wat komt.

Ben allang blij dat de afstand uitgelopen is zonder blessures.

De luchtweginfectie van 2 weken terug heeft toch wat roet in het eten gegooid.
Hier ben ik ook wat conditie kwijtgespeeld door een lichte verkoudheid, een gebrek aan slaap (ik heb 3 weken verlof :D) en nu problemen met mijn rechteroor. Ik probeer wel nog minstens 20 km per week te lopen zodat niet 'alles' weg is.

Vandaag door oorproblemen heb ik erg rustig gelopen (ik heb oa last van oorsuizingen en lichte evenwichtsproblemen).
Ik heb 14,1 km gelopen in 1u23min29sec (5:55).

Iemand die de Corrida meedoet in Leuven?

Garmin connect vraagje op gsm.
Tot voor vandaag download ik een route op gsm, ga naar garmin connect, duw op koers, importeren en zoek bestand, selecteer en push dit naar men fenix 7.

Vandaag vond ik echter de importeer knop nergens, dan maar op laptop geïmporteerd en via gsm gepusht naar fenix 7.
Wat doe ik fout?

Ik heb het uiteindelijk gehaald in 10u51, zonder de tussenstops 10u16, maar oh my god wat was het zwaar...

Ploeteren door de modder kost echt gigantisch veel krachten en heb dan ook nog eens 3x dezelfde enkel omgeslagen... Meerdaalwoud in den donker is niet gemakkelijk :wink:

Wel supertoffe ervaring, heel blij dat ik heb kunnen volhouden en toffe babbels onderweg gehad. Ook de bevoorradingen en crew waren absoluut top!

Lessons learned voor de volgende: toch beter trainen op het innemen van gellekes/bars etc -> had er 31 voorzien, maar uiteindelijk slechts 17 van gebruikt, weliswaar wel Cola gedronken om de bevoorradingen en vooral de croque monsieurs in Bierbeek hebben mij een enorme boost gegeven.

't zou een droom zijn om ooit eens een 100 miler te kunnen doen maar weet toch niet of ik mentaal sterk genoeg zou zijn om deze te kunnen doen, opnieuw datzelfde toertje maar dan tegenwijzerzin... wetende welke miserie (Pecrot) je gaat tegenkomen... hmmmmm

Met de Bello Gallico ervaringen hier, dacht ik voor het eerst sinds lang nog eens langs te komen op BG en iets te posten.

Eerst en vooral @Spooky dikke proficiat, ik had het op Strava al zien passeren, maar zeer knap gedaan. Ik blijf de Bello Gallico met voorsprong de smerigste, lelijkste, zwaarste, saaiste, vuilste, mentaal zware, enz… ultra in België vinden. Geen kloten te zien, veel te veel modder, veel te weinig hoogtemeters… Als de vrijwilligers niet zo geweldig zouden zijn, het zou echt op niets trekken. Knap dat je het tot een goed einde hebt gebracht! Hetzelfde voor @Semi op de 100 mijl afstand overigens, chapeau!

Om op uw idee te antwoorden om ooit een 100mijl te doen: Zo spectaculair is dat niet als je gewoon wil finishen, maar bereid u wel voor op een zeer lang en saai trainingsblok. Moest je er ooit eentje uitkiezen, pak dan aub iets in de Ardennen (niet tijdens de wintermaanden) waarbij je niet 2x dezelfde lus doet. Great Escape bijvoorbeeld of wacht tot 2025 wanneer de GTLC met hun nieuwe ultra afstand gaat komen. Het is zoveel gemakkelijker wanneer je kan genieten van de Ardeense pracht.

Zelf ben ik ondertussen weer aan het opbouwen en ben ik eigenlijk best tevreden van de conditie. Ik ga mijn levensverhaal hier niet uit de doeken doen, maar diegenen die mij op Strava volgen zien wel dat ik alleen nog in de Belgische Ardennen en Luxemburg loop 😊. Momenteel loop ik tussen de 60 en 80km per week, maar wel geen meter vlak. Ik post wel alleen nog op Strava wanneer ik foto’s neem, anders vind ik het te saai. De laatste tijd ook veel meer beginnen mountainbiken.

Anyway, veel knappe prestaties en vorderingen te lezen hier de laatste maanden, zeer fijn om te zien.

Doe zo verder allemaal!

Ooh ja, geen stress allemaal, ik ben dan niet meer echt actief, mijn liefde voor koeien is nog altijd even groot. Sommige zaken veranderen niet.

Iemand die de Corrida meedoet in Leuven?

Garmin connect vraagje op gsm.
Tot voor vandaag download ik een route op gsm, ga naar garmin connect, duw op koers, importeren en zoek bestand, selecteer en push dit naar men fenix 7.

Vandaag vond ik echter de importeer knop nergens, dan maar op laptop geïmporteerd en via gsm gepusht naar fenix 7.
Wat doe ik fout?

Aanwezig voor de 12km 😄

De app force sluiten en bluetooth uit/aan zetten? Bij mij staat de pijl er in elk geval nog bij.

Met de Bello Gallico ervaringen hier, dacht ik voor het eerst sinds lang nog eens langs te komen op BG en iets te posten.

Eerst en vooral @Spooky dikke proficiat, ik had het op Strava al zien passeren, maar zeer knap gedaan. Ik blijf de Bello Gallico met voorsprong de smerigste, lelijkste, zwaarste, saaiste, vuilste, mentaal zware, enz… ultra in België vinden. Geen kloten te zien, veel te veel modder, veel te weinig hoogtemeters… Als de vrijwilligers niet zo geweldig zouden zijn, het zou echt op niets trekken. Knap dat je het tot een goed einde hebt gebracht! Hetzelfde voor @Semi op de 100 mijl afstand overigens, chapeau!

Om op uw idee te antwoorden om ooit een 100mijl te doen: Zo spectaculair is dat niet als je gewoon wil finishen, maar bereid u wel voor op een zeer lang en saai trainingsblok. Moest je er ooit eentje uitkiezen, pak dan aub iets in de Ardennen (niet tijdens de wintermaanden) waarbij je niet 2x dezelfde lus doet. Great Escape bijvoorbeeld of wacht tot 2025 wanneer de GTLC met hun nieuwe ultra afstand gaat komen. Het is zoveel gemakkelijker wanneer je kan genieten van de Ardeense pracht.

Zelf ben ik ondertussen weer aan het opbouwen en ben ik eigenlijk best tevreden van de conditie. Ik ga mijn levensverhaal hier niet uit de doeken doen, maar diegenen die mij op Strava volgen zien wel dat ik alleen nog in de Belgische Ardennen en Luxemburg loop 😊. Momenteel loop ik tussen de 60 en 80km per week, maar wel geen meter vlak. Ik post wel alleen nog op Strava wanneer ik foto’s neem, anders vind ik het te saai. De laatste tijd ook veel meer beginnen mountainbiken.

Anyway, veel knappe prestaties en vorderingen te lezen hier de laatste maanden, zeer fijn om te zien.

Doe zo verder allemaal!

Ooh ja, geen stress allemaal, ik ben dan niet meer echt actief, mijn liefde voor koeien is nog altijd even groot. Sommige zaken veranderen niet.
Great Escape ziet er inderdaad tof uit, maar opnieuw zo'n start om middernacht, en dus grootste deel van de wedstrijd niets zien van de natuur...

of ik zou natuurlijk de 160km daar moeten doen maar dit ligt nog niet binnen mijn mogelijkheden... zal eens zoeken naar iets langere trails in de ardennen die overdag zijn

Doelen voor 2023 waren een poging tot sub 3 uur marathon en/of 100 miler.
Eindstand 2023: geen enkele wedstrijd gelopen.
Doelen voor 2024: geen.

In 23 ben ik gewoon mijn kilometers blijven afmalen maar ofwel raakte ik geblesseerd net toen ik harder begon te trainen, ofwel had ik gewoon geen tijd om harder te trainen. Een paar mooie dagtochten kunnen lopen op vakantie maar dat was het dan.
In 24 zal ik zeker de 50k/week van 23 niet meer halen.

Heeft iemand ervaring met de Belgian Coast Walk (Golazo)? -> een wandelevent, maar blijkbaar mag je ook lopen, al openen ze de bevoorradingen op wandeltempo ... aangezien er toch wel wat strand/duinen tussenzit gaat looptempo niet al te hoog zijn dus overweeg hier mee te doen...

Na twee weken rustig aan doen door een sluimerende en niet volledig doorbrekende infectie en een gebrek aan kwalitatieve slaap, heb ik gisteren weer meegetraind op de club. Ik heb nog wel met overschot gelopen. De kortere intervals liep ik op gevoel waarbij het tempo achteraf bekeken niets verschilde van wat ik anders loop op die afstanden op training (🎉), en bij langere tempoblokken sloot ik aan bij een groepje dat normaal 15-20"/km trager loopt dan ik en ook dat voelde ontspannen aan.

Het betert net op tijd, want ik wilde komend weekend nog eens een wedstrijd meepikken. 😀
Wedstrijd ging niet goed. Ik bleek toch nog wat last te hebben van de sluimerende infectie. Na de koers heb ik nog de hele avond alles bijeengehoest, kon amper uitlopen en stond op kotsen aan de meet. Maar... ik ben wel content.

Ik had me voor de zoveelste keer voorgenomen om bij wijze van leerschool snel te starten en dan aan te haken. De vorige keren deinsde ik alsnog terug tijdens de wedstrijd en koos ik meteen voor eigen tempo ipv de strijd aan te gaan, dus is het er nog nooit van gekomen.

(Ter info: wedstrijd was ergens tussen 2.5 en 3 km)

Na een goeie start, passeerde een teammaat die een stuk beter is dan ik me pas na enkele honderden meters. Start was dus zeker oké, tijd voor het zwaarste deel van het plan.

Ik haakte aan bij de teammaat tot we bij een volgende trosje waren en besloot die troep te volgen terwijl vermelde ploegmaat z'n inhaaljacht verder inzette. Toen het tempo daar begon te stokken na een kleine kilometer, wilde ik overnemen maar bedacht ik me snel omdat ik wist dat er juist een zware strook met tegenwind ging aankomen. Net daar nam een loper van wie ik wist dat die ongeveer mijn evenknie was, over. Meneer was in tegenstelling tot mezelf niet als een zot gestart en zat duidelijk iets frisser dan ik. In een poging om aan te haken in de tegenwind, verzuurde ik compleet en loste ik. Nog 1500m afzien. Fuck. Ik koos eigen tempo en probeerde aan te haken bij iedereen die me nog passeerde, maar hield dat steeds slechts een honderdtal meter vol. Achteraf zag ik dat volgens m'n horloge kilometer 2 de volle 40 seconden langzamer ging dan kilometer 1. :laugh:

In de laatste paar honderd meter vond ik vernieuwde krachten en kon ik in tegenwind op een zware strook me iets dichter bij de voorgangers knokken terwijl ik terug wat afstand nam van de lopers achter mij.

Eens aangekomen overviel me een gevoel waar ik mezelf de vorige wedstrijden van gespaard had door snel eigen tempo te kiezen. Ik ben nog nooit zo kapot geweest als toen. Een half uur lang was ik kotsmisselijk en had ik pijn van m'n hoofd tot m'n kuiten. Ik heb mee uitgelopen met ploegmaats, maar dat deed meer kwaad dan goed.

Op zich was het dus een geslaagde missie. Ik ben zo diep gegaan als ik kon en kwam in tegenstelling tot alle vorige wedstrijden zonder overschot over de meet. Nu is het nog de kunst om beter gedoseerd tot dit resultaat te komen. Ik vermoed dat ik het tempo van de openingskilometer maar dan 10"/km trager wel tot het einde had kunnen trekken of gewoon niet had moeten starten aan 2'30"/km de eerste 200 meter (inclusief U-bocht 🤣).

Haha die berekeningen om te controleren of je vorderingen maakt (of niet)

Dan staat er voor de loopsessie: "U bent productief bezig. Doe zo verder en je conditie zal verbeteren!"
Dan loop ik een uurtje en na de loopsessie staat er : "U bent ondertraind. Doe zo verder en je conditie zal verslechteren!" :D

Dat komt natuurlijk omdat op een bepaald tijdstip een loopsessie uit het verleden deels of volledig wegvalt bij de berekening en dit net gebeurde tijdens de loopsessie. En ja die berekeningen kan je beter met een korreltje zout nemen MAAR ik vind het wel een beetje grappig. :tongue:

Terug
Bovenaan