Algemene Loopthread

Ik heb hier een Garmin Forerunner 955 gekocht maar die GPS is enorm slecht, is dat normaal? Voor de eerste keer gaan lopen, maar gps signaal baar was rood, en pas na 2km kreeg ik een melding dat GPS is ready.
GPS signaal is altijd rood zie ik. Hoe komt dit? Ik heb niks aangepast aan de default settings
De upload naar Strava was gelukkig wel gecorrigeerd.
Teleurgesteld, GPS tracking en juiste pace tijdens het lopen zijn de basics voor mij, dat zou wel mogen voor 400 euro
Kijk eens of er software updates zijn?

De laatste beta.

En inderdaad pas uw gps opzetten als je buiten staat, de eerste keren moet die ook wat langer zoeken. Dat betert normaal als die eenmaal weet waar die ongeveer is. En pas beginnen lopen als uw gps op groen staat.

Ik heb onlangs de Forerunner 255 gekocht en bij mij werkt de GPS wel goed. Ik start de workout ook telkens buiten, bij mij vindt het ding na een halve minuut ofzo al het GPS signaal en het is vrij accuraat. Onlangs gaan lopen in een park waar een looppad van 1.3 km ligt en op basis daarvan was de registratie van de afstand min of meer correct. Normaal staat de GPS instelling op 'automatisch instellen', dan gaat de Forerunner zelf bepalen of de gewone GPS volstaat of dat multi-band moet opgezet worden voor betere nauwkeurigheid. Dan zal het wel iets langer duren voor het signaal gevonden wordt.

Ik ben begonnen met een schema voor 10 km te lopen maar heb gewoon gezegd om die uit te lopen in plaats van een richttijd te kiezen. Daar heb ik wel wat spijt van want als je een richttijd kiest, geeft Garmin aan welk tempo je bij elke workout moet lopen en nu moet ik zelf bepalen wat voor mij "lekker tempo" is. De aanpassing van tempo is wel een beetje traag waardoor ik toch wel vaak heb zitten kijken op mijn horloge om mijn tempo te kunnen vasthouden. Helpt ook wel niet dat ik tijdens het lopen weinig vlakke stukken heb en continu bergop en bergaf moet.

Heb nu bij mijn derde workout van het schema wel al eigenlijk bijna 8 km gelopen dus 10 km na 12 weken lijkt me wel binnen mijn mogelijkheden te liggen. :unsure:

Ik heb hier een Garmin Forerunner 955 gekocht maar die GPS is enorm slecht, is dat normaal? Voor de eerste keer gaan lopen, maar gps signaal baar was rood, en pas na 2km kreeg ik een melding dat GPS is ready.
GPS signaal is altijd rood zie ik. Hoe komt dit? Ik heb niks aangepast aan de default settings
De upload naar Strava was gelukkig wel gecorrigeerd.
Teleurgesteld, GPS tracking en juiste pace tijdens het lopen zijn de basics voor mij, dat zou wel mogen voor 400 euro

Firmware update, en inderdaad altijd wachten tot het groen is voor je vertrekt, anders blijft het veel langer problemen geven. Met een 955 ga je niet veel gps-problemen hebben eens je de juiste stappen volgt. Bossen, stevige bewolking, hoge gebouwen... dat werkt allemaal tegen, maar dat wil niet zeggen dat het onwerkbaar wordt.

Ga zeker meer trails proberen te lopen

Ik zeg het al jaren maar het komt er nooit van, heb me nu toch in geschreven voor de 19K Chouffe Trail. Geen al te zottte km's en vooral kennismaken met het trailrunnen. Als dat meezit, zou ik graag Orval Trail meepikken, want nen trailrunner drinkt al eens geire een orvalleke. En mocht het bovenstaande meevallen, in december Trail De La Soupe om daar dan de volle 45K te doen. M'n eerste ultra zou je kunnen zeggen. :unsure:

Vooral die laatste twee zijn momenteel nog ver ver weg, conditie gewijs maar ik hoop dat ik het waarmaken. Alé tenzij die eerste trail zo hard tegen valt, in dat geval kruip ik mijne koersfiets terug op :laugh:

Ik zeg het al jaren maar het komt er nooit van, heb me nu toch in geschreven voor de 19K Chouffe Trail. Geen al te zottte km's en vooral kennismaken met het trailrunnen. Als dat meezit, zou ik graag Orval Trail meepikken, want nen trailrunner drinkt al eens geire een orvalleke. En mocht het bovenstaande meevallen, in december Trail De La Soupe om daar dan de volle 45K te doen. M'n eerste ultra zou je kunnen zeggen. :unsure:

Vooral die laatste twee zijn momenteel nog ver ver weg, conditie gewijs maar ik hoop dat ik het waarmaken. Alé tenzij die eerste trail zo hard tegen valt, in dat geval kruip ik mijne koersfiets terug op :laugh:
Ik speel ook met het idee om trail de la soupe 45km te doen.
Iemand al ervaring met deze trail?

Ik zie dat ik die vrij heb.

Kan een mooi doel zijn voor het einde van het jaar. In de tussentijd zie ik dat de sint pieters trail mijn eerstvolgende doel wordt.

Ik speel ook met het idee om trail de la soupe 45km te doen.
Iemand al ervaring met deze trail?

Ik vermoed the usual suspects @Vlitser , @Semi en @Karry98 ?

Ik heb die 1x gelopen, prestatie waar ik best trots op was, maar dat terzijde. Ik vond het echt een geweldige trail, niet technisch, veel vlot beloopbare stukken, heel mooie vergezichten en eindigen met een lange afdaling waar je heerlijk kan bollen. Eerste klim is wel pittig omdat je in 1 trek door helemaal naar boven gaat. Wel onder voorbehoud want geen idee of ze het parcours hebben aangepast.

Als eerste trail van +/- 45km vind ik het wel een aanrader, pittig, voldoende hoogtemeters, maar geen echt zotte toestanden.

Ik heb die 1x gelopen, prestatie waar ik best trots op was, maar dat terzijde. Ik vond het echt een geweldige trail, niet technisch, veel vlot beloopbare stukken, heel mooie vergezichten en eindigen met een lange afdaling waar je heerlijk kan bollen. Eerste klim is wel pittig omdat je in 1 trek door helemaal naar boven gaat. Wel onder voorbehoud want geen idee of ze het parcours hebben aangepast.

Als eerste trail van +/- 45km vind ik het wel een aanrader, pittig, voldoende hoogtemeters, maar geen echt zotte toestanden.
interessant, maar 2 weken voor de Bello Gallico weeral een ganse dag van huis om te lopen, dat krijg ik thuis echt niet verkocht ;)

ik zet het op mijn wishlist voor 2025, samen met de Chouffe trail, Orval trail en alle mogelijke andere biertrails die ik kan vinden :cheer: (ik vermoed dat die niche van trails me beter gaat liggen dan een "ohm=weerstand"-trail

Klinkt inderdaad een ideale mix om een eerste keer over de marathonafstand te gaan op een trail. @shiftyke mocht je meedoen laat gerust weten. Ik doe vrijwel zeker mee

Om hier nog eens even op voeding terug te komen, gisteren uit de Decathlon de marsepein repen meegenomen. Ongeveer 110 kCal per 25g maar het is een stukje marsepein (en valt niet te zwaar precies) :drool:

Laatst bewerkt:
Vandaag een lactaattest gedaan. Al mijn lactaatwaarden zijn voor dezelfde snelheid ongeveer gelijk gebleven, maar mijn hartslag is omlaag gegaan. Mijn maximaal lactaat op maximale harslag is ook omlaag gegaan. Ik hoop tegen september wel nog wat snelheid te winnen.

Na toch bijna een jaar last te hebben aan de voet, vooral na een wedstrijd. Bezoekje gebracht aan de kine.

Stressfractuur. 12 weken "rust" en hopelijk is het dan volledig weg.
Lopen mag, zolang het geen pijn doet. Gelukkig alleen maar last pijn oneffen terrein. Dus ga wat korte loopjes op de weg houden. En ja, fietsen dan zeker.

Volgende wedstrijd was de Great Escape. Dus proberen om het tegen dan helemaal in orde te hebben.

Na toch bijna een jaar last te hebben aan de voet, vooral na een wedstrijd. Bezoekje gebracht aan de kine.

Stressfractuur. 12 weken "rust" en hopelijk is het dan volledig weg.
Lopen mag, zolang het geen pijn doet. Gelukkig alleen maar last pijn oneffen terrein. Dus ga wat korte loopjes op de weg houden. En ja, fietsen dan zeker.

Volgende wedstrijd was de Great Escape. Dus proberen om het tegen dan helemaal in orde te hebben.
Ai. Goed dat je het wel weet en waar je op moet letten. Een beetje een onnozele tip die je zelf vast ook wel weet, maar: zeker niet anders gaan lopen om de pijn niet meer te voelen 🙈 Door op de wreef van m'n voet te lopen, voelde ik geen pijn, maar heb ik andere dingen opgelopen :D

Een idee vanwaar het komt, of gewoon puur overbelasting?

Conditie komt eindelijk terug. Ik denk dat ik op een bepaalde manier verder sta dan voor mijn blessure.

PR op 10 km op 48min48 in zone 3 aan gemiddeld 155 BPM. Ik ben tevreden. En de training afgewerkt op 14 km op 1h10min.

Ai. Goed dat je het wel weet en waar je op moet letten. Een beetje een onnozele tip die je zelf vast ook wel weet, maar: zeker niet anders gaan lopen om de pijn niet meer te voelen 🙈 Door op de wreef van m'n voet te lopen, voelde ik geen pijn, maar heb ik andere dingen opgelopen :D

Een idee vanwaar het komt, of gewoon puur overbelasting?
Vermoedelijk overbelasting (meestal bij stressfractuur) maar is moeilijk om echt volledig zeker te zijn.
Het doet vooral pijn aan de buitenkant van de voet als ik mijn voet naar binnen kantel. Omgekeerde beweging van voet omslaan, maar wel zelfde pijnstreek. Daarom dat last alleen bij offroad is.

Gewoon even tegoei naar mijn lichaam luisteren en dan komt het hopelijk snel in orde.

Deze ochtend in mail gezien dat dwars door mechelen, 18 euro 'early bird' tarief is voor de 10km, dat zijn @Loser prijzen. :s
Daarna mail dat de halve marathon van Antwerpen pas start om half twee, wie verzint zoiets. Toch liever in de voormiddag of je gaat weer zien dat het net die zondag 20 oktober nog een late nazomerdag wordt. :s

Terug
Bovenaan