Algemene Loopthread

Vandaag in Bierbeek gaan lopen, de 10 miles in Meerdaalwoud. Zelden zo'n modderfestijn gezien daar rond deze tijd van't jaar :D en plezant dat het was!
Hier morgen ohmtrail, organisatie heeft al laten weten dat parking onder water staat en het parcours niet voor te lachen zal zijn… waterdichte sokken en loopstokken, ben eens benieuwd!!

Exact zelfde hier. 't poeder van isostar, en dat lijkt me toch ook wel serieuze boost te geven telkens. Ik neem vaak ook nog wat mee in een flask op de langere runs en trekt er me steeds goed door. Banaan voor de start en gaan.
Eveneens geen recovery shakes, meestal gewoon nog wat loslopen 's avonds en that's it.
Tijdens een loopsessie zelf gebruik ik aldus gels van SIS. De meeste gels liggen mij ZWAAR op de maag maar die van SIS niet. Dat werkt het beste voor mij.

Maar de Isostar Fast Hydration bevalt mij gewoon erg goed om die voor de start van een loopsessie te drinken. (niet tijdens of erna hé). Dat de meeste lopers hier het daarmee oneens zijn? En dan? Dat Isostar algemeen NIET het beste merk is: Dat is waar maar uiteindelijk moet je zelf een beetje experimenteren wat het beste werkt voor jezelf. Niet?

Ik ben nog op zoek naar een goeie recoveryshake om eens uit te proberen. Exorikos raadt "Whey" aan? Mmm ik ga dat eens proberen :)

Na 3 dagen manflu vandaag toch een korte duurloop gedaan van een uur. Morgen in principe mijn laatste grote prikkel voor mijn eerste echte doel van het jaar. Ik weet niet of ik die helemaal ga doen of toch wat ga snoeien.

Tijdens een loopsessie zelf gebruik ik aldus gels van SIS. De meeste gels liggen mij ZWAAR op de maag maar die van SIS niet. Dat werkt het beste voor mij.

Maar de Isostar Fast Hydration bevalt mij gewoon erg goed om die voor de start van een loopsessie te drinken. (niet tijdens of erna hé). Dat de meeste lopers hier het daarmee oneens zijn? En dan? Dat Isostar algemeen NIET het beste merk is: Dat is waar maar uiteindelijk moet je zelf een beetje experimenteren wat het beste werkt voor jezelf. Niet?

Ik ben nog op zoek naar een goeie recoveryshake om eens uit te proberen. Exorikos raadt "Whey" aan? Mmm ik ga dat eens proberen :)
Ja Whey proteïnes sowieso. Maar daar hebt ge tientallen merken van hé 😬

Ik pak gewoon isolaat. Meestal eet ik na een training toch en anders draai ik er een banaan bij (altijd in de blender) voor khd. Die recovery shakes van 6D ed zijn veel duurder. 1.15€ per portie via 6D versus 0.86€ via Personal Protein. Er zijn vast nog betere deals te vinden, maar de flavor shots geven wat variatie.

Ik neem deze altijd na het sporten. Geen idee of dat efficiënt werkt of niet, want ik kan niet vergelijken met andere middeltjes 😅

Ik heb die met aardbei hier ook nog staan. Niet te zuipen en had niet echt het idee dat het iets deed, :unsure:

Ik heb die met aardbei hier ook nog staan. Niet te zuipen en had niet echt het idee dat het iets deed, :unsure:
En wat verwacht je dan te voelen misschien? :P

Zijn we niet een beetje het nut van recovery shakes en eiwitten tout court uit het oog verloren.
Je gaat daar niet onmiddellijk sneller van lopen of presteren eh.

En wat verwacht je dan te voelen misschien? :P

Zijn we niet een beetje het nut van recovery shakes en eiwitten tout court uit het oog verloren.
Je gaat daar niet onmiddellijk sneller van lopen of presteren eh.

Sneller presteren uiteraard niet maar het zou toch impact op je herstel moeten hebben? Iets wat ik nog niet heb kunnen vaststellen.

Ik zeg niet dat ze tout court niet werken hoor maar voor mijn niveau/manier van sporten, overbodig denk ik.

Dat het niets zou helpen kan natuurlijk niet, maar je moet uiteraard wel voldoende trainen om het verschil te merken, want anders heb je de noodzaak er niet voor.
Zeker in combinatie met krachttraining zou je het verschil wel sneller merken, maar dan ben je beter af met isolaat dan een recovery shake want in die laatste zitten veel meer koolhydraten .
Ik doe isolaat na kracht en recovery na een stevige interval, bijvoorbeeld.

Uw 322km training per maand staat dan toch niet in verhouding tot uw eindttijd/resultaat.
Dat was tegen mij neem ik aan?

Tja, wat kan ik daarop zeggen. Ik loop graag, en hoe langer hoe liever. Ik ga nooit voorop lopen, so be it.

4 jaar geleden had ik nog nooit langer dan 5 kilometer gelopen, en zelfs dat had ik nog maar 1 keer in mijn 37-jarige leven bereikt.

In tegenstelling tot vroeger ben ik nu gezond en best fit. Ik ben gelukkig met wat het is 🙂

Sneller presteren uiteraard niet maar het zou toch impact op je herstel moeten hebben? Iets wat ik nog niet heb kunnen vaststellen.

Ik zeg niet dat ze tout court niet werken hoor maar voor mijn niveau/manier van sporten, overbodig denk ik.

Om te beginnen moet je begrijpen waarom eiwitten belangrijk zijn.
Eiwitten zijn essentiële voedingsstoffen voor het lichaam en het lichaam gebruikt deze om inderdaad de spieren te herstellen en beter te maken (los van nog andere functies).
Je moet zien dat je op dagelijkse basis gewoon voldoende eiwitten consumeert. En als de afbraak niet te groot is en je uit normale voeding al voldoende eiwitten haalt dan moet je ook niet via supplementen extra innemen.
Wel is het zo dat kort nadat je spierafbraak hebt gedaan eiwitten consumeren nuttig kan zijn. Zo zijn ze snel beschikbaar.

Een recovery shake heeft naast voorzien van eiwitten ook als nut uw glycogeenvoorraad bij te vullen. Na uw training gaat deze ook lager zijn en om het algemeen herstel te bevorderden kan dit nuttig zijn.
Eet je voldoende eiwitten doorheen de dag en eet je na uw workout binnen het half uur dan heeft een recovery shake geen nut noch toegevoegde waarde.

Het wilt ook niet zeggen dat voldoende eiwitten innemen ook wilt zeggen dat je lichaam dit volledig nuttig gaat gebruiken en je altijd dus perfect zal herstellen.

Hier morgen ohmtrail, organisatie heeft al laten weten dat parking onder water staat en het parcours niet voor te lachen zal zijn… waterdichte sokken en loopstokken, ben eens benieuwd!!
Ook mee gedaan met de 80 (10h15)
Harde wedstrijd. Ze liepen hier wel snel :eek:

Blij met de stokken?
Hier al lang mee gestopt. Vind het meer een last dan een hulp. Maar is natuurlijk persoonlijke voorkeur.

Ook mee gedaan met de 80 (10h15)
Harde wedstrijd. Ze liepen hier wel snel :eek:

Blij met de stokken?
Hier al lang mee gestopt. Vind het meer een last dan een hulp. Maar is natuurlijk persoonlijke voorkeur.
Wow, 80km op dat parcours, .. crazy, respect dat je dat kan en dan nog zo snel!!

Ik heb mijn stokken zéér goed kunnen gebruiken en begreep eigenlijk niet hoe de mensen zonder stokken op sommige van die steile hellingen boven zijn geraakt met al die modder??

Parcours was op zijn zachtst gezegd zéér pittig voor iemand die 95% van de tijd op vlakke ondergrond loopt maar ik heb wel enorm genoten. Was heel mooi (behalve de stukken onder de brug van de autostrade dan) en heb mijn lichaam echt wel tot het uiterste moeten pushen op sommige hellingen om boven te geraken.

Grote probleem bij mij zijn de afdalingen, ik heb én schrik om te vallen én schrik om mijn enkels om te slaan dus die "rivierbeddingen" vol met stenen en rotsen vlot naar beneden gaan is niets voor mij. Op een gegeven moment kwam de top 3 van de 20 km ons voorbijgevlogen op zo'n afdaling, echt crazy hoe snel die mannen gaan terwijl het vol met losse stenen zit... hoe dat die niet op hun gezicht gaan dat snap ik niet.

Ben ook wel blij van mijn wedstrijdplan en uitvoering deze keer, redelijk grote groep aan de start (400+ deelnemers) en ben helemaal vanachter gestart en dan zo gradueel wat opgeschoven zonder me te forceren. Uiteindelijk maar 1x echt stilgestaan met zware krampen net voor de top van een helling, maar die zijn uiteindelijk wel vlot overgegaan. Nadeel van deze race vond ik wel de verschillende afstanden die door elkaar kwamen waardoor ik als voorzichtige afdaler wel 100x aan de kant ben moeten gaan voor snellere lopers, wat op die single track paadjes dikwijls in de doornen of netels was.

Ga zeker meer trails proberen te lopen want vond het echt wel toffer dan mijn 80km langs de Belgische kust of de 80km in het donker bij de Bello Gallico, maar misschien wel een kleinere trail zoeken waar ik aan de langste afstand kan meedoen en zo niet in de weg loop van de snellere mannen van de hogere afstanden?

Ik heb hier een Garmin Forerunner 955 gekocht maar die GPS is enorm slecht, is dat normaal? Voor de eerste keer gaan lopen, maar gps signaal baar was rood, en pas na 2km kreeg ik een melding dat GPS is ready.
GPS signaal is altijd rood zie ik. Hoe komt dit? Ik heb niks aangepast aan de default settings
De upload naar Strava was gelukkig wel gecorrigeerd.
Teleurgesteld, GPS tracking en juiste pace tijdens het lopen zijn de basics voor mij, dat zou wel mogen voor 400 euro

GPS is enorm slecht, is dat normaal?

ik start m'n workout sowieso pas buiten dat helpt om sneller een signaal te krijgen. Staat je GPS op GPS + Gallileo ? Je hebt ook iets dat Smart Recording en Every Second Recording, die laatste is ook nauwkeuriger maar dat heeft natuurlijk geen impact als je geen signaal heeft.

Als je dat wil heb je een Fenix nodig.
De Fenix is ook niet altijd fantastisch hoor, vanaf ik het bos in duikt beginnen de tijden af te wijken.

Terug
Bovenaan