Algemene Loopthread

Dat is al 50km natuurlijk :p Dat is wel al iets anders, en ziet er qua verdeling wel logisch uit.
De recuptraining skippen maakt wel ineens al een groot verschil natuurlijk.
Wel raar dat je 2x bijna dezelfde training doet op een week (05 en 07), en ook wel wat speciale trainingen zo te zien :p
Nochtans superregelmatige trainingen, itt wat jij haat aan Trenara :D Het zijn heel vaak terugkerende in dat schema.
5 en 7 zijn toch best verschillend? Near Threshold met langere en tragere recuperatie vs HM-tempo (dat normaal lager ligt dan threshold) met minder recuperatie. Die eerste is interval (en voor VO, als ik me niet vergis?) en die tweede tempoduur meer. Maar Palladino knipt die tempoduur graag op, hij zegt dat dat een aanzienlijk verschil maakt in belasting.

Die recuup de dag voor de lange skip ik ook, of doe ik als fietstraining erna. Ik snap recuup ervoor ook niet goed. "Prime the legs for the upcoming workout" staat er dan bij, maar ik merk weinig van dat primen en heb meer deugd van de fietstraining een dag later.

Vandaag een testrun gedaan van 30km aan 5:47 > 21/6 allereerste marathon.

Mijn avg hr was 147. Ik wilde wel sneller, maar mijn benen waren omdenduur choco.

Woensdag meegedaan aan een lokale loopwedstrijd hier met toch wel 338 deelnemers. 25ste plaats behaald met een tijd van 39:21 op 10,5km, gemiddelde van 3:47km & meteen een PR gelopen op de 10km van 37:55 wat één van mijn grote loopdoelen was voor dit jaar.
Toch wel blij dat ik eindelijk het goede gevoel van op training bevestigd zie. op de kwarttriatlon van Izegem nooit echt in mijn looptempo geraakt..
Volgende specifieke loopdoel is onder de 1h25 op de halve marathon in brugge begin oktober

Eerste training na de 20 km van Brussel. 10 km op een uurtje. Ik verloor weer enorm veel tijd in een afdaling. Ik heb daar gewoon het meeste last van mijn (licht) geblesseerde voet.

Ik mag van de arts blijven lopen. Het maakt de blessure blijkbaar niet erger. Maar ik moet het wel rustig aan doen zolang ik nog iets voel. Sucks een beetje maar goed ik hoop dat ik snel terug in orde ben.

Vandaag een testrun gedaan van 30km aan 5:47 > 21/6 allereerste marathon.

Mijn avg hr was 147. Ik wilde wel sneller, maar mijn benen waren omdenduur choco.
Dat was het issue tijdens de 20 km van Brussel. Fysiek zat ik aan de finish nog relatief fris maar ik was echt helemaal verkrampt.
Ik had nu wel een excuus (een geblesseerde voet en ik moest dat overcompenseren) maar "I know the feeling"

Fysiek kan ik erg lang door een muur gaan als het echt moet maar als mijn benen helemaal verkrampt en/of choco zijn is het 'finito'.
(Alle ja bij mij toch. Ik ben van nature zwaar gebouwd en mijn benen zijn voor mij echt belangrijk. Die moeten goed zijn).

Laatst bewerkt:
Ik was eens aan het zien voor recovery shakes en Isotonic sportdrank ipv water te nuttigen, zou helpen met mijn krampen/stijve spieren.
Voorlopig op de site van 6D aan het zien, zijn er betere of goedkopere prijs/kwaliteit dan 6D of is dit allemaal persoonlijk?

Ik was eens aan het zien voor recovery shakes en Isotonic sportdrank ipv water te nuttigen, zou helpen met mijn krampen/stijve spieren.
Voorlopig op de site van 6D aan het zien, zijn er betere of goedkopere prijs/kwaliteit dan 6D of is dit allemaal persoonlijk?
Ik consumeer tegenwoordig dit net voor een loopwedstrijd

Of de poedervorm (Bij veelvuldig gebruik is dit normaal wat goedkoper)

Ik eet ook een banaan net voor ik start

En tijdens een lange loopsessie of wedstrijd gebruik ik onderweg SIS gels (Lemon & Lime) en gewoon water.

Een recoveryshake na een loopwedstrijd gebruik ik persoonlijk niet. Ik overweeg dit wel.
Maar ik zou zeggen voor diegenen die het gebruiken: Doe eens een paar suggesties?

Laatst bewerkt:
Ik heb alles van SiS. Isotone gellen, sportdrank en proteïnepoeder. Van betere kwaliteit dan Isostar, maar je betaalt er ook wel wat meer voor.

Hier alles van Decathlon, ik loop voor mijn plezier en ambieer geen PR's of snelle tijden meer, dus die marginal gains hoeven niet, gewoon degelijke goedkoop stuff uit Decathlon marcheert prima voor mij en 't verschil in prijs met merkproducten is immens.

Hier alles van Decathlon, ik loop voor mijn plezier en ambieer geen PR's of snelle tijden meer, dus die marginal gains hoeven niet, gewoon degelijke goedkoop stuff uit Decathlon marcheert prima voor mij en 't verschil in prijs met merkproducten is immens.
Voor gelletjes onderweg, oké. Daar is carbs=carbs, en wat je lekker vindt of verteert is al prima.
Voor proteïneshakes tijdens de trainingsweken en recoveryshakes schijnt er toch verschil te zitten in de kwaliteit, en zijn de goedkopere vaak versneden. Kijken naar de grammen eiwit per portie, en dan weet je ook waar je aan toe bent.

Tegen krampen in de spieren tijdens het lopen? Dat denk ik niet. Er is eigenlijk geen enkel bewijs dat er iéts is wat daartegen zou helpen. Ja, je mineralenbalans of vochtopname ZOU ermee te maken hebben, maar ook daar geloof ik niet dat het rechtlijnig is.

Voor recovery nà een zware loop, en minder stijve spieren de dag erna helpt zo'n recovery shake wel: dat is een normale eiwittenshake, maar ook met koolhydraten. Beiden helpen erg bij de recuperatie achteraf. Ik doe het wel alleen na wedstrijden langer dan een uur, eigenlijk. En dan pak ik een eiwitshake en een snickers, lijkt me genoeg te zijn :D

Grote fan hier van de Fruit Jellies :biglaugh:

6d, sis, maurten, precision hydration, amacx, etixx, born en high5 zijn een beetje de merken waarmee je weinig verkeerd kan doen.
Onderling zijn er verschillen en is het wat afhankelijk van smaak en voorkeur. Ook prijzen variëren onderling.

Laatst bewerkt:
Ik consumeer tegenwoordig dit net voor een loopwedstrijd

Of de poedervorm (Bij veelvuldig gebruik is dit normaal wat goedkoper)

Ik eet ook een banaan net voor ik start

En tijdens een lange loopsessie of wedstrijd gebruik ik onderweg SIS gels (Lemon & Lime) en gewoon water.

Een recoveryshake na een loopwedstrijd gebruik ik persoonlijk niet. Ik overweeg dit wel.
Maar ik zou zeggen voor diegenen die het gebruiken: Doe eens een paar suggesties?

Exact zelfde hier. 't poeder van isostar, en dat lijkt me toch ook wel serieuze boost te geven telkens. Ik neem vaak ook nog wat mee in een flask op de langere runs en trekt er me steeds goed door. Banaan voor de start en gaan.
Eveneens geen recovery shakes, meestal gewoon nog wat loslopen 's avonds en that's it.

Voor recovery nà een zware loop, en minder stijve spieren de dag erna helpt zo'n recovery shake wel: dat is een normale eiwittenshake, maar ook met koolhydraten. Beiden helpen erg bij de recuperatie achteraf. Ik doe het wel alleen na wedstrijden langer dan een uur, eigenlijk. En dan pak ik een eiwitshake en een snickers, lijkt me genoeg te zijn :D
Ik bedoelde voornamelijk dit, na een zware loop recovery shake zodat in de nacht de spieren kunnen 'rusten'.
Ik zal er is 1 van de gekendere kopen en uittesten.

Isostar geeft mij veel problemen met maagzuur. Ik neem alles van 6D. Ironman geeft een mix van Maurten gel en Precision Hydration, dus dat wordt nog een experiment.

Whey na een zware training (Personal Protein).
Ik merk vooral dat mijn spierpijn beter is als ik na een lange training extra veel water drink. Zeker na een lange koppeltraining.

Net mijn eerste halve marathon poging ooit gedaan (geen wedstrijd).

In januari begonnen met training via Garmin. In 2023 wel wat gelopen met als doel 10km Spartacus Run. Maar ervoor eigenlijk bijna nooit.

Gestrand op 2u18, ik had ergens rond 2u10/15 in gedachten dus op zich blij mee. Maar de laatste paar km wel serieus moeten doorduwen en last van mijn voeten.

Schoenen (New Balance Fresh Foam) hebben er nu ongeveer 700km op zitten. Op het randje denk ik?

Misschien nog goed om wat korte runs mee te doen maar voor Brugge in oktober best nieuwe halen...

Hier altijd al recovery shake van powerbar genomen (chocomelk).
Energydrink durf ik te wisselen. Zowel powerbar als high5… een beetje te zien waar ik zin in heb op het moment van aankoop.
Ik bestel dit wel steeds online op de goedkopere webshops. Gymqueen voor powerbar is volgens mij de goedkoopste, maar ook minst gekende.
Kost soms de helft tov van eyck.

En dat duurder wezen dan isostar van decathlon lijkt me ook niet altijd te kloppen hoor. Ik koop althans nooit geen isostar meer.
3 grote scheppen meen in me te herinneren? Van poowerbar is het bijvoorbeeld 1,5 kleine schepjes. De potten kosten misschien 2 of 3 keer zoveel. Maar je maakt er dan ook een pak meer bidons mee. Ik denk zelfs oprecht goedkoper dan isostar.

Gels nam in vroeger born, wat echt vloeibaar en lekker is.
Maar laatste marathon overgeschakeld naar sis in voorbereiding voor de goedkoop (1 euro per gel). deze zijn iets vaster, maar werken even goed voor mij. Niets van maagproblemen mee gehad.

Vandaag in Bierbeek gaan lopen, de 10 miles in Meerdaalwoud. Zelden zo'n modderfestijn gezien daar rond deze tijd van't jaar :D en plezant dat het was!

Isostar is toch by far de laatste keuze?
Allez dat is meer een frisdrankmerk dan een sportvoedingsmerk. glucose en fructose mix daar hebben ze nog nooit van gehoord.
Valt zo een beetje in lijn met gatorade.

Wel niet 100% vergelijkbaar.
Maar goed als je zoveel andere goeie merken hebt die courant verkrijgbaar zijn dan zie ik de reden niet om voor isostar te gaan.

Terug
Bovenaan