Amai ferme deals idd!
Ik heb nog een paar Rincon 3 op overschot, maar ik loop er wel graag op en ga er nog eentje bijkopen denk ik :)

@Jonas89 misschien ook voor jou, gezien je onlangs vraag had rond Hoka kopen.
Ik heb via Hoka zelf korting gekregen , op de Bondi 8 (breed). Toch merci
Komen straks aan, ben benieuwd
 
Eerste intervalloopje sinds de KOTK gedaan vandaag. Alles kraakt toch wat minder in mijn gewrichten, dus dat is al een succes :unsure: Nog een paar recuploopjes en kan al es beginnen zien voor een nieuw doel. 10km in 45min zou wel leuk zijn.
 
Had me voorgenomen dit jaar wat minder te lopen en meer andere sporten te doen. Heb ik me van alle sporten toch niet geblesseerd met zwemmen zeker? :laugh: Ik heb de laatste weken wat vaak een uur aan een stuk met (korte) zwemvliezen gezwommen, m'n schenen zijn overbelast nu. 70 kilometer op een week lopen is geen probleem voor m'n lichaam, maar dit dan wel. Heb vorig jaar niks serieus meegemaakt op vlak van blessures, en nu ik op veilig wil gaan spelen, kom ik dit tegen.
Dit is ergens wel normaal denk ik? Ik loop sinds 2010 en ik heb mij ondanks soms absurde loopschema's in het verleden zelden geblesseerd. Ik ga vorig jaar eens één keertje een potje paddellen. Loop ik toch wel 'asap' een kuitblessure op zeker?
Je gebruikt gewoon andere delen van je lichaam en ook wel dezelfde delen maar dan aan een andere intensiviteit.

(Dat je dit net voor hebt met zwemmen wat toch aanzien wordt als de meest veilige sport die je kan doen ter afwisseling van lopen, is wel pech, maar goed het kan wel)
 
Laatst bewerkt:
Eerste intervalloopje sinds de KOTK gedaan vandaag. Alles kraakt toch wat minder in mijn gewrichten, dus dat is al een succes :unsure: Nog een paar recuploopjes en kan al es beginnen zien voor een nieuw doel. 10km in 45min zou wel leuk zijn.
Dat moet echt wel haalbaar zijn met jouw fysiek, hoor. Volgens mij ben je daar met een paar maanden specifieke trainingen al toe in staat.
Bij mij is de 30 stilletjesaan ook wat uit m'n lijf, denk ik. Toch echt bizar dat niet alleen de training en ook het eten vanaf die afstand echt anders wordt, maar vooral ook de naweeën... Bij de 20 heb ik dit nooit op die manier gehad, en bij de 10M en 10km al helemaal niet. Toch echt een ander beestje, en dan heb jij er nog eens 10 bij!
 
Dat moet echt wel haalbaar zijn met jouw fysiek, hoor. Volgens mij ben je daar met een paar maanden specifieke trainingen al toe in staat.
Bij mij is de 30 stilletjesaan ook wat uit m'n lijf, denk ik. Toch echt bizar dat niet alleen de training en ook het eten vanaf die afstand echt anders wordt, maar vooral ook de naweeën... Bij de 20 heb ik dit nooit op die manier gehad, en bij de 10M en 10km al helemaal niet. Toch echt een ander beestje, en dan heb jij er nog eens 10 bij!
Ja, nu weet ik meteen waarom ze zeggen nooit de meer dan 30km te lopen in de voorbereiding. Je voelt die belasting gewoon keihard in elke vezel van je lijf tijdens de laatste 10km :D
 
@eniac toch een groot verschil van de Brooks Glycerin Wide naar de Bondi 8 Wide, meer demping en precies nog stabieler.
Zitten in dezelfde klasse qua specs maar toch verschil
 
Ik heb nog de guide 13..
Lange tijd niet gelopen. Maar dan kan ik beter richting guide 16/17 kijken
De guide 17 is wel een gigantisch verschil met de guide 16 heb ik al gelezen. Ze evolueren meer naar een max cushioned trainer dan naar een stability trainer. Daarom zal mijn volgende aankoop vermoedelijk opnieuw een guide 16 zijn
 
Ingeschreven voor mijn eerste marathon: European Championship Brussel - Leuven in 2025. Eens zien wat dat gaat geven met de trainingen.
Dit jaar eerst nog eens de 20 km door Brussel en de halve marathon van Antwerpen doen.
Gaat een pittig parcours zijn! Ik doe de halve in m'n thuisstad.
 
Dit is ergens wel normaal denk ik? Ik loop sinds 2010 en ik heb mij ondanks soms absurde loopschema's in het verleden zelden geblesseerd. Ik ga vorig jaar eens één keertje een potje paddellen. Loop ik toch wel 'asap' een kuitblessure op zeker?
Je gebruikt gewoon andere delen van je lichaam en ook wel dezelfde delen maar dan aan een andere intensiviteit.

(Dat je dit net voor hebt met zwemmen wat toch aanzien wordt als de meest veilige sport die je kan doen ter afwisseling van lopen, is wel pech, maar goed het kan wel)
Ja, het is op een manier ook logisch. Ik ben blessuregevoelig als ik iets doe wat ik niet gewoon ben. Ik kan me dan vaak niet inhouden en vlieg er dan altijd direct vol in.

- Ik heb ooit een schouderoperatie ondergaan nadat ik twee keer mee was gaan badmintonnen en daar een pees zwaar beschadigd had.
- Vorig jaar heb ik 5 dagen bijna niet kunnen lopen na een klein uur indoor gevoetbald te hebben. Enkele weken voordien liep ik 3 dagen na de Ten Miles nog een intervaltraining. Lopen slecht voor het lichaam? Veel merk ik daar toch niet van.
- Dat vorige viel nog mee (qua hersteltijd, niet qua pijn). Een ander indoor voetbaltoernooi heeft er ooit voor gezorgd dat ik meer dan een half jaar niet (pijnvrij) kon lopen.

Op zich valt het nu wel mee. Ik kan gewoon blijven sporten en ik voel ook beterschap. Heb mezelf voorgenomen minstens deze week volledig niet te lopen, ook al voel ik er niets meer aan. Ik heb de afgelopen drie dagen elke dag een half uur à drie kwartier op de elliptical trainer gestaan en twee keer gezwommen, zonder zwemvliezen uiteraard. Komende dagen zal ik wel gewoon wat vaker en langer op m'n elliptical gaan staan, wat krachtoefeningen doen en gaan fietsen. Zolang ik kan sporten, maakt dit mij allemaal niet veel uit. Ik heb in januari vorig jaar ook een kleine blessure gehad waardoor ik 3 weken alternatief getraind heb - deels uit voorzorg want ik kon na een week wel weer pijnvrij lopen - en daar ben ik ook zeker niet slechter uitgekomen. M'n volume ligt dan soms zelfs hoger dan wanneer ik voornamelijk loop. Binnen een maand is dit allemaal vergeten en kan ik weer des te meer van het lopen genieten. :p
 
Gaat een pittig parcours zijn! Ik doe de halve in m'n thuisstad.
Ja echt volledig vlak is het niet 😬 Dat heeft mij wel wat doen twijfelen. Dus misschien is het niet ideaal om als eerste te doen, maar het leek mij wel een uniek evenement.
 
Laatst bewerkt:
Had me voorgenomen dit jaar wat minder te lopen en meer andere sporten te doen. Heb ik me van alle sporten toch niet geblesseerd met zwemmen zeker? :laugh: Ik heb de laatste weken wat vaak een uur aan een stuk met (korte) zwemvliezen gezwommen, m'n schenen zijn overbelast nu. 70 kilometer op een week lopen is geen probleem voor m'n lichaam, maar dit dan wel. Heb vorig jaar niks serieus meegemaakt op vlak van blessures, en nu ik op veilig wil gaan spelen, kom ik dit tegen.
Zo korte zwemvliezen zijn dan ook het slechtste wat je kan gebruiken. Beter lange of gewoon geen.
Waarom gekozen om met zwemvliezen te zwemmen?
 
Terug
Bovenaan