Mijn marathon van 2 weken geleden in Nederland (Two Rivers) is niet uitgedraaid zoals ik wou maar ik ben totaal niet teleurgesteld. De woensdag er voor nog een buikgriepje te pakken gehad en dat heeft wel zen invloed gehad op men vorm -en energiepeil. Dus ik wist wel dat ik voor een onmogelijke opdracht stond voor de start (beter doen dan 2u54). Dankzij de pacegroep die mij meesleurde toch nog net onder de 3u geëindigd op karakter. Had een gemiddelde hartslag van 151 maar gewoon geen fut meer op het einde toe. 2 dagen later kon ik gewoon weer een rustig herstelloopje doen. Nog nooit zo vlug hersteld van een marathon.
Wel een leuk parcours met weinig hoogtemeters en amper scherpe bochten.
Nadelen: weinig deelnemers en weinig ambiance i.v.m. Rotterdam en andere grote steden.

Nu ga ik wel het marathon gebeuren aan de kant schuiven en meer focussen op ultra trailen met als eerste grote doel de finish halen op de GTLC85.
 
Om mijn enkel "sterker" te maken, ben ik touwtje springen aan het proberen.

Goed plan?

Ook ga ik proberen wat meer aandacht te schenken aan krachttraining. Gewoon 2 a 3 keer per week de drie grote spiergroepen op het gemak. Lopen beperk ik voorlopig tot de loopband dan.
 
Laatste lange duurloop vandaag gedaan voor de marathon volgende week.
Morgen vertrekken we naar Parijs voor een weekje verlof en dan de marathon.

De voorspellingen:
Trenara: 2u34
Runanalyze: 2u36
Garmin: 2u42

Van plan te starten aan tempo rond 3min40. We zien wel hoe het gevoel en de hartslag is.
Zelf had ik sub 2u40 vooropgesteld, wat eigenlijk 3min47 tempo is. Dus wat marge nog.

We zien wel hoe het gaat :)

Veel zin in, alleen klote van het advies van buitenlandse zaken om grote bijeenkomsten te vermijden in Frankrijk wegens terreurdreiging.
Ik ga mijn familie wss niet aan de finish laten wachten, maar ergens langs het parcours waar het wat minder druk is.
 
Deze maand geëindigd op 180,2 km en 19:25:50 tijdsduur.

Vandaag ging het 'ok' maar niet echt super. Ik moest normaal gezien afgelopen nacht stevig recupereren van een intervalsessie maar 1 van de katers was ziek en heeft mij heel de nacht wakker gehouden. :confused:

Ik ben dus 18 km gaan lopen met ... Die afstand lopen was geen issue maar dat was het dan ook. Gewoon meteen na de loop snel den douche in en klaar. En nu even goed rusten want ik heb nu echt slaapgebrek.
 
Na de toch tegenvallende marathon in Gent, een weekske nie teveel gedaan.
Vandaag op het gemak terug begonnen met lopen.
Stillekes werken richting marathon van Nieuwpoort denk ik.
Niemand ervaring met deze marathon?
 
Parcours van Jogclub Ultra was toch pittiger dan verwacht, wel content uiteindelijk met 6u30 voor 58 km. Het weer was echt top, contact met de andere lopers ook super en die rugnummers met je langst gelopen afstand wel tof,… als is het effe verschieten als je plots nr 650 naast je ziet ;-)
 
Parcours van Jogclub Ultra was toch pittiger dan verwacht, wel content uiteindelijk met 6u30 voor 58 km. Het weer was echt top, contact met de andere lopers ook super en die rugnummers met je langst gelopen afstand wel tof,… als is het effe verschieten als je plots nr 650 naast je ziet ;-)
Haha, amai. En wat was jouw nummer? :D
 
80 (bello gallico), 650 was Frank de Tank, Merijn Geerts had 677 of zo
ik heb naar de voorbereidingen geluisterd en bekijk het met veel bewondering. Knap, hoor. Hoe langer de afstand, hoe wegwuiveriger erover gedaan wordt soms, maar :eek: 6,5u lopen :eek: Fenomenaal.
 
Parcours van Jogclub Ultra was toch pittiger dan verwacht, wel content uiteindelijk met 6u30 voor 58 km. Het weer was echt top, contact met de andere lopers ook super en die rugnummers met je langst gelopen afstand wel tof,… als is het effe verschieten als je plots nr 650 naast je ziet ;-)
Ik zag vandaag een resem gekken door mijn straat lopen en toen viel mijn frank, het was Seppe Odeyn zijn Jogclub Ultra :laugh:. Sterk gelopen, lag er wel vettig bij!
 
ik heb naar de voorbereidingen geluisterd en bekijk het met veel bewondering. Knap, hoor. Hoe langer de afstand, hoe wegwuiveriger erover gedaan wordt soms, maar :eek: 6,5u lopen :eek: Fenomenaal.
thanks!

Het is ook totaal niet te vergelijken met een marathon bijvoorbeeld -> vraag dat maar aan Christophe Roosen van Trenara -> liep met borstnummer 42 en een PR van 2u30 of zo op marathon -> gisteren knap 5e, maar wel in 4u30... zo zie je maar, 16 km extra, maar toch wel bijna verdubbeling van zijn eindtijd.

Ook zeer tekenend voor de spirit onder deze lopers -> op km 52 kreeg ik zware kramp aan achterkant van mij dijen en moest onmiddelijk stilstaan -> direct 3 lopers die ook stoppen en checken of alles ok is en of ze iets kunnen doen... zal je niet snel tegenkomen in een stadsmarathon

Nu recupereren en dan op 11 mei de 80km van De Panne naar Knokke, ik kijk er al naar uit!
 
Gister ook nog eens een stratenloop gedaan van 8km aan 5:15/km.
Heb altijd het gevoel relatief op het gemak te lopen en niet diep te gaan, maar anderzijds lijkt het ook alsof ik niet echt sneller kan. Benen voelen vandaag ook totaal niet vermoeid, had tijdens het lopen nog genoeg adem over om nog te babbelen.
Paar weken ervoor 10km à 5:25/km, maar toen liep ik verkouden. Daarom had ik toch gehoopt nu rond de 5/km te lopen, maar dat lukt dus niet.
 
Gister ook nog eens een stratenloop gedaan van 8km aan 5:15/km.
Heb altijd het gevoel relatief op het gemak te lopen en niet diep te gaan, maar anderzijds lijkt het ook alsof ik niet echt sneller kan. Benen voelen vandaag ook totaal niet vermoeid, had tijdens het lopen nog genoeg adem over om nog te babbelen.
Paar weken ervoor 10km à 5:25/km, maar toen liep ik verkouden. Daarom had ik toch gehoopt nu rond de 5/km te lopen, maar dat lukt dus niet.
Naar mijn ervaring moet je het gewenste tempo reeds (meermaals) gelopen hebben op training. Als je nog nooit 5:00 gelopen hebt, is dat moeilijk in te schatten en val je onbewust gemakkelijker terug naar een gekend tempo en kadans.
 
Had me voorgenomen dit jaar wat minder te lopen en meer andere sporten te doen. Heb ik me van alle sporten toch niet geblesseerd met zwemmen zeker? :laugh: Ik heb de laatste weken wat vaak een uur aan een stuk met (korte) zwemvliezen gezwommen, m'n schenen zijn overbelast nu. 70 kilometer op een week lopen is geen probleem voor m'n lichaam, maar dit dan wel. Heb vorig jaar niks serieus meegemaakt op vlak van blessures, en nu ik op veilig wil gaan spelen, kom ik dit tegen.

Het is al sinds twee weken bezig. Ik had vorige week lactaattest, had al 4 dagen niet gelopen om m'n scheen wat te sparen. Tijdens de test zelf 15 km gelopen zonder problemen (wel met enkelbrace), dus dacht ik dat het over was. Twee dagen later nog intervaltraining gedaan, opnieuw zonder veel problemen. Zondag kreeg ik echter na 3 kilometer steken in m'n schenen bij een run aan hersteltempo. :crazy:

Dan maar een weekje (of twee) niet lopen en wat andere zaken doen. De stepper is net (terug) geïnstalleerd en m'n homegym is ook sinds twee weken nog wat extra uitgebreid. Daarnaast heb ik toch dra enkele dagen vakantie, dus ik zal wel wat gaan fietsen als het wat mooier weer wordt.

677km dat is toch echt wel de afstand waarbij je zegt “plezant kan dat toch niet meer zijn?”. :p
Alles waarbij je veel slaap moet opofferen is er voor mij over. Die 677 is van een Backyard Ultra, iets wat mij compleet niet aanspreekt. Die toppers kunnen enkele dagen na mekaar hoogstens 20 minuten aan een stuk hun ogen sluiten. Echt leuk kan dat toch niet zijn. :unsure:
 
Terug
Bovenaan