Eerste zon maakt altijd een pak uit, hoor... de acclimatisatie is er nog helemaal niet. Dat in combinatie met het drinken is natuurlijk een dodelijke combo. Ik denk dat daar heel veel te zoeken is. Ik snap wel dat de teleurstelling groot is, dat kan bijna niet anders. Maar bij een volgende kans zit je er des te dichter bij met gewoon dezelfde training. Omdat je de effecten van deze training ook nog altijd meeneemt in je basis, natuurlijk.Dit weekend voor het eerst een wedstrijd halve marathon gelopen... Onder een stralend zonnetje, met hier en daar een paar stevige windvlagen gingen de eerste 15 km goed, tot in km 16 de benen opeens opgaven: verzuring tot en met.... en in de laatste kilometers krampen..
Achteraf gezien te weinig gedronken tijdens de bevoorrading... Nooit beseft dat je al lopend niet defitg kan drinken uit een beker. Bijgevolg kon ik maar 1 of 2 slokken drinken en door het 'gehuppel' verslikte ik me. Ik had op de bevoorrading gerekend (die was er om de 5 km) en m'n camelbak thuisgelaten. Voor de laatste km's had ik nog een flask mee van 0,5l. Qua voeding zat ik wel goed denk ik. (2 repen gegeten rond km12 en 18 en 2 druivensuikers).
Mezelf over de finish gesleept in een 2u 01min en 41 seconden, waar ik denk dat een 1u 55min (of wie weet nog sneller...) er wel in zat. Ik noem mezelf een recreatieloper maar had graag onder de 2u gelopen. De teleurstelling/frustratie is 24u na wedstrijd even groot.... De 'hogere' temperaturen van dit weekend zullen vermoedelijk ook wel een rol gespeeld hebben...
@poeperman een inspanning voluit rond de 2u kun je onmogelijk volhouden zonder te eten. Of dat dan nu repen zijn of gelletjes, als je weet dat het pakweg 1u of meer gaat duren, moet je al van in het begin aanvullen.
De 10 Miles begint hier echt al te lonken voor mij. Ik kan niet wachten om m'n startnummer te weten, al gaat dat helemaal niks veranderen
Het wordt voor mij sowieso een fly-and-die, alleen is de vraag aan welk startdoel. Ik ben volledig gerecupereerd van de 30km, en ben al een dikke week bezig aan redelijk intensieve km's. Geen 80/20 meer voor eventjes, maar eerder richting de 50/50. Totale km's gaan wel een beetje naar beneden. Maar veel interval, VO2-blokken en tempoblokken om zo veel mogelijk mijn VO2 nog wat op te trekken ifv de 10M tov de erg aerobe training naar de 30. Eens zien of dit lapmiddeltje de 4 voorgaande flodderweken nog goed kunnen maken 
Laatst bewerkt:

Ik wil sub 1u40, die vier moet weg en ik wil een drie zien staan!