Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Vroeger altijd gevoetbald en het voelt aan als een spierscheur/ -verrekking.Overbelasting, spierscheur, slechte techniek waardoor kuit te zwaar belast wordt,...
Rustiger lopen, hogere cadans proberen en niet te veel belasten tot het helemaal weg is.
Hier heb ik in het begin inderdaad muziek via Spotify gebruikt, daar kan je zoeken op spm. Niet te hoog gaan in het begin, maar 175gem mag je wel halen.Vroeger altijd gevoetbald en het voelt aan als een spierscheur/ -verrekking.
Geen idee hoe ik mijn cadans hoger krijg. (muziek? of hoe kan je dit makkelijk verhogen, zonder sneller te gaan lopen?)
Volgens Garmin zat mijn gemiddelde cadans vandaag op 143SPM (max194) schat 3km gelopen en eentje gewandeld
Vorige pijnvrije loopje zat ik aan gem 155 en max 188spm (was 5,5km)
Bij mijn laatste 2 loopjes (met pijn) merkte ik wel dat als ik wat meer op mijn hiel land, er minder pijn is.

Nog andere tips waar ik op moet letten?Hier heb ik in het begin inderdaad muziek via Spotify gebruikt, daar kan je zoeken op spm. Niet te hoog gaan in het begin, maar 175gem mag je wel halen.
Ikzelf ben zelf blessuregevoeliger als ik onder de 160 zit, ookal loop ik dan trager.
In het begin is het moeilijk om niet sneller te lopen bij een hogere spm, maar is echt oefenen.
Wel eerst uw spierscheur laten genezen, anders blijft dit terugkomen, ik kan ervan meespreken.
1:10 op de 10miles?Zonet 8km aan 4:44 gelopen.
1k warmup (pace rond de 5:45 denk ik)
3k race pace (4:19, 4:16, 4:31) met lichte tegenwind
500m rust
3k race pace (4:21, 4:27, 4:24)
500 rust
Ik ben in januari opnieuw begonnen (nooit echt veel gelopen) en had mij voorgenomen om 35 loopkes te doen. Ik ben aan 22 nu
In 2017 had ik 1:13 en ik had de ambitie om nu 1:10 te lopen. 7j later, relatief gelijkaardige trainingsload.
Maar ik vermoed na vandaag dat het moeilijk zal worden. Die 1:13 moet wel haalbaar zijn.
Techniek, techniek en nog eens techniek. Maar alles kan je ook niet optimaliseren en het is niet gezegd dat een goede loopstijl u beter ligt als je al jaren 'verkeerd' loopt zonder veel problemen => zie Seppe Odyn.Nog andere tips waar ik op moet letten?
Bedoeling is om contact tijd met de grond te minimaliseren? Of enkel kortere passen waardoor de cadans omhoog gaat?
10 miles idd… mss als alle manen juist staan, de wind mee beweegt met mijn looprichting, de pacer perfect pacet en ik de dag van mijn leven heb1:10 op de 10miles?
Lijkt zeker haalbaar.

Wat is een 'knakske'? Want als het 'pang' erin schiet en vanaf dan pijn doet, als een zweepslag, dat is de beschrijving van een spierscheur(tje). Kuiten die hard staan en pijn doen, dat doet me dan eerder denken aan overbelasting. Overbelasting kan heel veel redenen hebben: te snel te veel doen, foute techniek, foute schoenen, te stijve pezen waardoor ze schuren tegen bot, te zwakke omliggende spieren waardoor de stabiliteit zoek is...Verdorie. Na 1,5km weer een knakske in mijn kuit. Beetje gestretcht, gewandeld en mijn toer afgelopen. (4km)
Ik ben te zwaar, dat heb ik wel door, maar bij mijn vorige conditie opbouw (en dieet) had ik daar totaal geen last van.
Als ik mijn kousen/schoenen aan doe, beginnen mijn kuiten al hard te worden. Waar kan dit nog aan liggen? (los van dat ik te zwaar ben)
Yessir! Wave 1, ook present. Op Discord ging het er wel al even over. @NemesisBE had zijn nummer ook al. Nu slaan de zenuwen wel toeNog geen post over de startnummers voor de tenmiles
Startbox-wave 1.
Mij ook opgegeven om te pacen voor de halve marathon van Brussel (3november). Hopelijk geselecteerd.
Het is echt wel gewoon mijn mooiste. Blijkbaar kun je zondag gewoon via de Waaslandtunnel fietsen, om die overvolle St-Annatunnel wat te ontlasten. Dat lijkt me een héél goed idee, want dat was echt wel het grote pijnpunt in de bereikbaarheid. En sowieso wel leuk om de start van de RVV even na te bootsen 
Beatrijslaan langs de Schelde op. Bij mij stond er wind op kop, en dan is het beuken. Best een brede voorligger zoeken om achter te schuilen, want dan is het rechtsaf en dat gaat toch voelbaar omhoog, tot je de 'U-turn' maakt naar de Kennedytunnel. Ik ben benieuwd hoe het gaat zijn! In de Bolivartunnel zit je al in de helft!!Dat zou wel fenomenaal zijn! ik heb er totaal geen ervaring mee, maar ik denk dat een week wel heel weinig is om te herstellen én de reserves weer aan te vullen. Maar een inspanning van onder het uur, daar heb je in theorie niet de grote reserves voor nodig als voor een marathon. Ik zat op een totaaaal ander niveau met dezelfde vraag (zit bij mij wel een maand tussen de 30km-crash en de 10M) en ben mentaal uitgekomen op een mooie fly-and-die, we zien welIk doe ook mee aan de 10 miles, gratis ticket via m'n werk. Ik heb wel gevraagd voor een ticket in het startvak en niet samen met de groep.
Het is een week na de marathon dus ik zal zien hoe ik me voel. Ik ga waarschijnlijk niet lopen tussen de marathon en de 10 miles en enkel wat losfietsen, stretchen en vooral voldoende slapen. Over spierpijn maak ik me niet echt zorgen, enkel de vermoeidheid.
Zou tof zijn om onder het uur te lopen. Dan is het een geslaagd voorjaar, met (hopelijk) 2 PR's op de marathon en 1 op de 10 miles.

De eerste keer voelde ik iets knakken. (breken) was centraal/buitenzijde rechter kuit.Wat is een 'knakske'? Want als het 'pang' erin schiet en vanaf dan pijn doet, als een zweepslag, dat is de beschrijving van een spierscheur(tje). Kuiten die hard staan en pijn doen, dat doet me dan eerder denken aan overbelasting. Overbelasting kan heel veel redenen hebben: te snel te veel doen, foute techniek, foute schoenen, te stijve pezen waardoor ze schuren tegen bot, te zwakke omliggende spieren waardoor de stabiliteit zoek is...
Ja denk dat ik eens via dokter naar kine gaBij een spierscheur is het volgens mij gewoon actieve rust, en lijkt me stretchen even niet gezond. Kunt naar de huisarts om een briefje te krijgen voor de kinesist, die je dan wat oefeningen kan meegeven om te doen. Of je kunt op zoek gaan naar wat stabiliteitsoefeningen en rek-en-strekdingen. Die doe ik ook elke 2d (als ik ze
niet vergeet), en met mijn gestel weet ik dat ik het ga moeten blijven doen zolang ik loop.
4j is sowieso al te oud, zelfs al heb je er geen meter op gelopen: de veerkracht gaat uit al het materiaal. En 600km zit al aan de limiet waarop veel hun schoenen toch vervangen. Dus dat lijkt me een goed beginDe eerste keer voelde ik iets knakken. (breken) was centraal/buitenzijde rechter kuit.
Laatste keer was het meer binnenzijde, en was meer een opkomende stekende pijn.
Wss overbelasting dan (door mijn gewicht en van 0km terug naar 5km te gaan zonder opbouw)
Ik loop nog hetzelfde als toen ik paar jaar geleden de halve marathon van Eindhoven heb gelopen. (maar ga kijken om mijn cadans te verhogen, dat zal nooit kwaad kunnen)
Schoenen komen van bij runnerslab na testen. Zijn wel 4jaar oud schat ik. Dus kunnen misschien aan vervanging toe zijn. 600km volgens strava.
Ja denk dat ik eens via dokter naar kine ga

Vandaag ben ik rustig gestart en dan heb ik 6 km lang een beetje doorgetrokken (achteraf bleek dit aan tempo 5:21 te zijn).Op basis van 2 weken geleden zou ik rond 1:26 lopen. (volgens mijn waarden)
Op basis van gisteren is dat gezakt naar 1:30. Maar dit is logisch want ik heb nu 3x 40+ km gelopen en mijn lichaam is nu eventjes wat moe.
Nu ga ik nog 2 weken taperen en dan zien we wel waar ik uitkom. Misschien ergens in het midden? 1:28? Maar ik ga starten rond 5:20 en zien hoe ik mij voel.
(anders gezegd de HR was toen plots 15-20 slagen hoger dan vandaag aan eenzelfde tempo) ik had echt weer even enkele dagen rust nodig na het zwaar trainingschema van de afgelopen 9-10 weken.

Da's toch al stevig, op een niet al te grote overschot, afhankelijk van je bouw! Je bent wrs al bezig aan het loaden, lijkt me zeker wel interessant. En dan voor en na de wedstrijdSinds begin januari 3kg afgevallen, gewicht is gezakt van 77kg naar 74kg (182cm groot), zonder echt grote aanpassingen in voeding te doen. Vooral te wijten aan het trainingsschema.
Het leek me wel interessant om me eens te wegen voor de start van de carb load en op het einde![]()
Maar ik zou echt vooral opletten om geen tekorten te hebben nu.Reken zeker maar op 1-2kg. 1gr carb opgeslaan als glycogeen houdt ook 3-4gr water vast. Je kan in totaal een halve kg glycogeen opslaan, kom je snel tegen de 2kg aan.Sinds begin januari 3kg afgevallen, gewicht is gezakt van 77kg naar 74kg (182cm groot), zonder echt grote aanpassingen in voeding te doen. Vooral te wijten aan het trainingsschema.
Het leek me wel interessant om me eens te wegen voor de start van de carb load en op het einde![]()