Ik target 1:23. Maar ik weet niet of dit gaat lukken. Ik heb zoals eerder gemeld 5:20 gemiddeld gelopen over 15,1 km en 5:29 gemiddeld over een HM dewelke qua zwaarte overeenkomt met de 10 miles (in november). Ik liep dan gisteren 5:12 gemiddeld over 5 km. Maar ik zat echt op de limiet en het moet dus nog 3sec/km sneller over een afstand die 3x zo lang is over een toch wel 'nog' zwaarder parkoers (die tunnel doet mij dood).Fantastisch weekend! Even een stand van zaken opgemaakt om te zien waar ik sta qua conditie.
16,1 afstand genomen en die mooi kunnen volbrengen aan ongeveer 5:25/km of te wel 1u27min. Wel veel te weinig gedronken en gel op het verkeerde moment genomen waardoor ik op ongeveer 12 kilometer echt een het gevoel van een leeglopende ballon had. Dat ging wel voorbij naarmate ik mijn einddoel naderde maar dat zijn weer lessen geleerd. Ook echt opgestaan, pannenkoek binnen geslagen en vertrokken, dat had ik ook wat slimmer moeten doen.
In ieder geval, de ten Miles op anderhalf uur is dus perfect haalbaar met deze conditie. Komende weken veel trage lopen doen om het in de basis nog wat beter te krijgen
Maar ik heb straks nog een een lactaattest en dan een op maat gemaakt 12 weken schema om nog wat bij te schaven aan de basisconditie en af en toe wat snelheidsprikkels toevoegen (zoals ik gisteren gedaan heb). We zullen wel zien. Ik ben vermoedelijk te optimistisch maar we gaan er voor

Opmerking: Ik denk dat wij qua niveau momenteel ongeveer rond dezelfde conditie zitten als ik uw recentste posts lees.
Ah eenzelfde soort loopje dat ik gisteren gedaan heb (al is het nog ietsje anders). Ik faalde met een halve seconde. Anyways véél geluk daarmeeKomend weekend wordt wel een serieuze uitdaging. Trenara plant mij zaterdag een tempoduurloop in met 3 progressieve blokken van 5K, waarvan het derde blok aan 5:12 moet... Voor mij is dat maar een 20s/km trager dan mijn snelste 5K tempo en ik denk niet dat ik dat nog in de benen ga hebben na al 10K te hebben gedaan.

Laatst bewerkt: