Algemene Loopthread

Fantastisch weekend! Even een stand van zaken opgemaakt om te zien waar ik sta qua conditie.
16,1 afstand genomen en die mooi kunnen volbrengen aan ongeveer 5:25/km of te wel 1u27min. Wel veel te weinig gedronken en gel op het verkeerde moment genomen waardoor ik op ongeveer 12 kilometer echt een het gevoel van een leeglopende ballon had. Dat ging wel voorbij naarmate ik mijn einddoel naderde maar dat zijn weer lessen geleerd. Ook echt opgestaan, pannenkoek binnen geslagen en vertrokken, dat had ik ook wat slimmer moeten doen.

In ieder geval, de ten Miles op anderhalf uur is dus perfect haalbaar met deze conditie. Komende weken veel trage lopen doen om het in de basis nog wat beter te krijgen
Ik target 1:23. Maar ik weet niet of dit gaat lukken. Ik heb zoals eerder gemeld 5:20 gemiddeld gelopen over 15,1 km en 5:29 gemiddeld over een HM dewelke qua zwaarte overeenkomt met de 10 miles (in november). Ik liep dan gisteren 5:12 gemiddeld over 5 km. Maar ik zat echt op de limiet en het moet dus nog 3sec/km sneller over een afstand die 3x zo lang is over een toch wel 'nog' zwaarder parkoers (die tunnel doet mij dood).

Maar ik heb straks nog een een lactaattest en dan een op maat gemaakt 12 weken schema om nog wat bij te schaven aan de basisconditie en af en toe wat snelheidsprikkels toevoegen (zoals ik gisteren gedaan heb). We zullen wel zien. Ik ben vermoedelijk te optimistisch maar we gaan er voor :D

Opmerking: Ik denk dat wij qua niveau momenteel ongeveer rond dezelfde conditie zitten als ik uw recentste posts lees.

Komend weekend wordt wel een serieuze uitdaging. Trenara plant mij zaterdag een tempoduurloop in met 3 progressieve blokken van 5K, waarvan het derde blok aan 5:12 moet... Voor mij is dat maar een 20s/km trager dan mijn snelste 5K tempo en ik denk niet dat ik dat nog in de benen ga hebben na al 10K te hebben gedaan.
Ah eenzelfde soort loopje dat ik gisteren gedaan heb (al is het nog ietsje anders). Ik faalde met een halve seconde. Anyways véél geluk daarmee :D

Laatst bewerkt:
Overigens nog een Hoka-durability update: mijn paartje Clifton 2 zit nu op 970 kilometer en gaat de 1000 net halen.

Voor een schoen die vaak kritiek krijgt omwille van de mindere duurzaamheid is dat toch niet mis.
Huidige Clifton trainerpaar zit op 1070 kilometer. Zit er ook wel bijna door nu.

Ben er waarschijnlijk uit. Net decathlon gaan kijken voor een loopband.
Ook wat online liggen kijken, maar ik ‘voel’ toch graag zo iets.

Beetje buiten budget, maar krijg je de helling er bij. (Tot 10%)

Iemand ervaring mee?
Is eigenlijk voor vriendin die moet extra wandelen voor haar gezondheid. Maar aangezien ik ook wel eens wil lopen..

DOMYOS Connected Loopband T540C 16 Km/U 45 X 125 Cm €650,00
https://www.decathlon.be/nl/p/_/R-p...pp&utm_medium=share&utm_campaign=productpage=

Is eigenlijk voor vriendin die moet extra wandelen voor haar gezondheid. Maar aangezien ik ook wel eens wil lopen..

Vraag je vooral af of je dat echt gaat gebruiken. Lopen is zo laagdrempelig, schoenen aandoen en de deur achter je dichttrekken, dat ik me de meerwaarde van een loopband afvraag. Misschien als je vaak alleen bent met kinderen bvb en je kan het huis niet verlaten, dat daar wel een meerwaarde ligt.

Kinderen is idd een ‘hekelpunt’
Zijn niet altijd beide thuis.
Vriendin kan niet buiten gaan owv haar gezondheid. Kan goed gaan, maar kan ook tegenslaan. Als ze dan ver weg is..
Dus in dat opzicht is het voor hier zeker een meerwaarde. Waar ik persoonlijk wat kan mee profiteren

Anders was het gewoon buiten in hoor.

Wij hebben ook recent en loopband gekocht, vrouw (voorlopig) om bergop te wandelen, ik voor op te natte, donkere dagen vlug een uurtje te lopen.

Toch iets minder gedoe, korte broek aan, schoenen aan en gaan. Zwift is zelfs voorlopig gratis dus registratie is ook makkelijk.

Ik heb er toch al meer op gelopen dan gedacht op voorhand.

Hier zal het ook loopband worden in de fitness vanavond. Geen risico's nemen. 5x4min intervallen met 2min wandelen als rust is nog makkelijk te regelen op de loopband zonder te moeten prutsen.

Ik ga vanavond misschien naar werk lopen en morgenvroeg terug want ze geven 12 cm sneeuw vannacht.

Eindelijk m'n loopschoenen terug gevonden, hopelijk kan ik nu een reeks neer zetten want om één of de andere reden geraak ik amper gemotiveerd. Gewoon starten met de suggesties van Garmin, vandaag was dat 23min aan 6:30, niets om over uit te pakken maar het was wel meteen duidelijk dat de conditie weinig soeps was.

Wat een heerlijk weertje zeg, heb m'n trailschoenen aangedaan om wat met de gladheid om te kunnen maar dat viel al bij goed mee. Op de moment vriest het hier ook niet echt. Het zonnetje was wel de kers op de taart :drool:

Vandaag wat gaan heuvelen in't bos. Zonder trailschoenen, ferm idee :') wel erg fijn weertje. Fris, maar met het zonnetje toch ook niet. Halverwege m'n handschoenen zelfs uitgedaan omdat ik aan't verhitten was.

Net gaan joggen, maar op sommige plekken toch moeten wandelen wegens spekglad.
Ach ja, dat is dan maar een verplichte intervaltraining :)

Halfgesmolten sneeuw die opnieuw aan het aanvriezen is - het zal morgenvroeg ook opletten zijn op de baan vermoed ik.

Hmm, ik ga toch maar skippen dan.
Wilde net vragen voor voorzorgen maar de anekdotes zeggen genoeg.

Het zal ook sterk afhangen van uw looproute, natuurlijk.

Bij mij vooral sommige trottoirs niet te doen (dus op straat joggen als het kon), en ook logischerwijze in het park sommige stukken echt gewoon ijs.

Terug
Bovenaan