Algemene Loopthread

Ik heb , voor bij het fietsen, een buff gekocht met een uitsparing in veel dunner stof voor de mond/neus. Gisteren ook voor het lopen gebruikt. Ik ben daar zeer tevreden van.

Als me terug te binnen schiet waar ik deze gekocht heb zal ik het hier posten.
Ik heb ergens zoiets zoals of de foto liggen, ooit eens gekocht om te gaan snowboarden.
Maar das geen zo'n aangename stof vind ik en redelijk stroef. En met velcro achteraan dus dat komt ook los en zit te schuren tegen jas/pull

81hqAm9q71L._SL1500_2048x2048.jpg

het concept is goed, maar zou andere stof mogen zijn en zoals een buff gewoon over je hoofd te doen, geen velcro

Ik heb ergens zoiets zoals of de foto liggen, ooit eens gekocht om te gaan snowboarden.
Maar das geen zo'n aangename stof vind ik en redelijk stroef. En met velcro achteraan dus dat komt ook los en zit te schuren tegen jas/pull

81hqAm9q71L._SL1500_2048x2048.jpg

het concept is goed, maar zou andere stof mogen zijn en zoals een buff gewoon over je hoofd te doen, geen velcro
Kheb em gevonden :

Ik ben zeer tevreden met deze.

Toch goed fris aan het smoelwerk bij lopen in dit weer, vooral wind tegen 🥶
Een buff of dergelijke vind ik irritant, wordt dan snel een natte koude vod voor je mond.

Had vandaag gewoon een buff, maar tot onder de lippen, dan word deze niet nat, indien je last heb aan je lippen, beetje vaseline?

In het begin had ik het gevoel weinig zuurstof binnen te krijgen, hartslag was nochtans laag, geen idee of het het gewoon in men hoofd zat, aangezien deel 2 wel beter ging

Had vandaag gewoon een buff, maar tot onder de lippen, dan word deze niet nat, indien je last heb aan je lippen, beetje vaseline?

In het begin had ik het gevoel weinig zuurstof binnen te krijgen, hartslag was nochtans laag, geen idee of het het gewoon in men hoofd zat, aangezien deel 2 wel beter ging
Was eigenlijk vooral de snijdende wind aan mijn kaken waar ik meest last van had

Perfect loopweer! Liever dit dan 15 graden warmer en regen. Warme handen na 10 minuten. Geen handschoenen en geen muts.

Ik heb mijn eerste doel wel een maand opgeschoven, want ik ben echt veel verder uit vorm dan ik dacht.

Kheb em gevonden :

Ik ben zeer tevreden met deze.
Is toch niet echt duidelijk en er wordt ook niet over gesproken dat er aan de mond/neus een dunnere stof gebruikt wordt.

Ik heb al jaren eentje van Buff met zo'n gedeelte fleece en gedeelte dunner (zoiets dus: https://www.buff.com/nl_eur/fleece-col-buff-arius-graphite-grafiet-132567901.html?size=16675)
Dat dunne gedeelte wordt toch inderdaad gewoon vochtig als je dat in zeer koude omstandigheden gebruikt.
Misschien dat die merino het verschil maakt.

4 lagen, muts, lichte handschoenen en looplegging. Maar die laatste draag ik quasi altijd onder de 6 graden. Op de een of andere manier loop ik daar graag mee.

In ieder geval liever dit weer dan inderdaad veel warmer maar zeik nat worden van de regen. Eerste vijf minuten is frisjes, daarna geen last meer.

De Asics zijn ook een eerste keer getest. Dit kan puur placebo-effect zijn maar wat een verademing. Alsof mijn benen en voeten minder moeite moeten doen om stabiel te blijven en zich gewoon kunnen focussen om voort te blijven bewegen zonder compensatie. :love:

Binnenkort eens om andere schoenen gaan.

Wat raden jullie aan of is dat te persoonlijk? Hier in de buurt is er Fysiek die loopanalyse doet.

Afgelopen 2 jaar met Saucony Endorphine Speed gelopen, maar die zijn versleten. Nu die wedstrijd 10km afgewerkt met mijn 'oud' paar Asics Glideride van enkele jaren terug (maar waren toen niet versleten).

Ik zoek een snelle schoen, maar die betaalbaar is. Volgende winter kijk ik dan voor mijn wedstrijden voor een topschoen, maar het budget laat dat nu niet toe.

Ik heb onlangs wat nieuw materiaal gekocht in de Decathlon om in koud weer te lopen. Onder andere een muts, dat ding is echt heel dun maar het verbaast me elke keer hoe warm dat is. Echt strikt onder 7-8 graden gebruiken want anders moet ik die na een half uur uitdoen ofzo :)
Dat is dit: https://www.decathlon.be/nl/p/hardloopmuts/_/R-p-157211?mc=8368935

Daarnaast... Buff, thermisch ondershirt, bovenshirt met lange mouwen en uitsparingen voor duimen (en een watch window), dus volledig bedekt icm handschoenen. En een lange broek en verlichting natuurlijk :)

Hier ook 4 lagen + buff, bovenste laag is wind -en waterdicht jasje, net terug van 13km vol petrol en had het lekker warm, ook wel tof in dat winterzonnetje.
Op het einde de handschoenen uit, maar in het begin toch maar wat frisjes, zelfs met handschoenen aan.

Na een weekje ziekte nog eens een toerke gaan lopen. Ik voelde mij goed maar na 7 km kreeg ik toch weer last van duizeligheid en krampen.
Ik wilde er 8 lopen dus dat is dan wel ok. Maar ik ben dus nog niet helemaal in orde.

Ik liep met 2 lagen, under the armor HeatGear & zo'n fluo winter loopvestje. En met deze temperaturen (-4) liep ik toch ook met een lange sportbroek, handschoenen en een muts op. Zelfs voor den Makila was het anders te koud.

Wat raden jullie aan of is dat te persoonlijk? Hier in de buurt is er Fysiek die loopanalyse doet.

Afgelopen 2 jaar met Saucony Endorphine Speed gelopen, maar die zijn versleten. Nu die wedstrijd 10km afgewerkt met mijn 'oud' paar Asics Glideride van enkele jaren terug (maar waren toen niet versleten).

Ik zoek een snelle schoen, maar die betaalbaar is. Volgende winter kijk ik dan voor mijn wedstrijden voor een topschoen, maar het budget laat dat nu niet toe.
Te persoonlijk. Ik zou altijd even de winkel passeren om een loopanalyse te doen/de schoenen uit te testen.

Laatst bewerkt:

Als je er tevreden was van je saucony waarom niet gewoon het zelfde type?

Ik verdoe meestal 2 paar loopschoenen per jaar, ik koop altijd hetzelfde type waar ik heel tevreden van ben online
(dus ik weet dat mijn maat goed zit) Ik koop meestal het oudere model, kleur maakt me niet uit (ik hou van alle kleuren).

Hierdoor kan ik mijn schoenen meestal kan kopen aan 80-100 euro ipv 160 euro
Wat dus vrij budget vriendelijk is.

Eerste keer dat ik dit jaar ben gaan lopen bij vriestemperaturen. Toch even geschrokken hoe koud het vanochtend om 10u nog was. Het zonneke was wel zaaaaaaaaalig.

Deze middag een zalige tempotraining gedaan op de piste. Gevoelstemperatuur was door het zonnetje boven vriestemperatuur.

Zit nu in week 2 van marathontraining en merk dat door de snelheidssessies mijn trage loopjes ook al sneller worden, hartslag probeer ik rond gem 130-135bpm te houden. Zal ook wel door het koude weer komen.

Volgende week zal ik beter weten wat mijn hartslagzones zijn na de inspanningstest. Ik vermoed dat m'n max hartslag rond de 190 en lactaat threshold rond de 170bpm zal liggen.

Ben verder ook benieuwd of ik m'n lsd's/duurlopen aan een iets hogere BPM zal mogen doen.

Stilaan richting de polar bear trail van zondag aan het gaan.

Dadelijk mijn nieuwe trailrugzak halen en stilletjes voorbereiden. De camelbag gaat wel mee maar ik ga werken met softflasks.

Vanaf morgen beginnen carbloaden en enkel nog rustige loopjes.

En zondag zal ik geen gellekes meenemen maar volledig terugvallen op drank. Hopelijk valt dat mee en kan ik mijn hydratatie beter onder controle krijgen om kramp in de laatste kilometers te voorkomen.

Mijn kinesist raadde me 6d energy drink aan. 60g koolhydraten op 500 ml en dan nog 500 ml water. Er zijn 2 verzorgposten dus daar vul ik alles weer bij voor het uur dat volgt.

Uitlopen is wederom het doel. Een tijdsdoel is moeilijk te bepalen. 6min/km zou mooi zijn. Weet alleen niet of dat haalbaar is voor 750 hm op 30 km.

Terug
Bovenaan