Algemene Loopthread

22/10 is voor mij wel een veel betere datum om eerlijk te zijn. Met een leuker parcours dan Brugge ga ik dan toch voor Antwerpen gaan!
 
10s/km is echt niet zo veel, toch? Zeker afhankelijk van de instellingen, het weer en de mogelijke stoorzenders (bomen/hoge gebouwen)...
Als je constant preciezer dan dat wilt zitten, ga je toch meer naar footpods moeten kijken als Stryd. Net als met de HR is het nut daarvan relatief beperkt natuurlijk, voor onze exploten :D Maar daarom niet onbestaande.

Als je ze nu allebei om de pols hebt en het is constant 10sec verschil, is er op zich nog geen probleem: Je nonkel gebruikt die andere ijking om mee te lopen. Uiteindelijk is het toch je racetijd die telt straks, of je horloge dan sneller aangeeft of niet :D
Niet helemaal mee eens. Je traint voor 3u45 op de marathon maar uw horloge liegt 10sec/km in de foute richting.
Dat is dan wel 422 seconden verschil = 7 minuten.

Nu ik veronderstel dat mijn GPS wel accurater is. ;)
 
Laatst bewerkt:
Wat.

Godver... waarom kunnen ze nu niet gewoon eens vasthouden aan hun parcours en hun datum :D Ze willen zo wanhopig graag een traditie worden, hun naam op de kaart zetten, maar telkens alles omgooien is toch echt te gek voor woorden. Op 22/10 kan ik waarschijnlijk niet, terwijl mijn jaarplanning wel al klaar was voor 10/9... prutsers.

😭 Oké, wat is een leuke halve marathon in het najaar 😭

22/10 is voor mij wel een veel betere datum om eerlijk te zijn. Met een leuker parcours dan Brugge ga ik dan toch voor Antwerpen gaan!
Gek dat ze die 2 marathons zo dicht op elkaar plakken nu, niet? Allebei toch van Golazo. Antwerpen heeft dan sowieso wel een toffer parcours van Brugge-Zeebrugge-Brugge, true that.
 
Ben nu overigens exact een maand Z2 loopjes aan't doen met telkens een 5-6' Z5 piek opt einde. Heb er eindelijk weer een maand van 100km+ op zitten, dat was alweer een halfjaar geleden. Belasting op m'n lichaam is beduidend minder. Nu nog een maand doortrekken tot de 10 miles en dan knallen maar 😁

(mss toch deze laatste paar weken enkele 'echte' intervallen inplannen, en eventueel eens een poging tot sub20 5km proberen komend weekend, zien hoe ik dat verteer)
 
Antwerpen zou ik ook wel zien zitten, waarschijnlijk hou ik het wel bij de halve marathon. 1 oktober staat de Brussels Airport HM ook gepland dus dat wordt een mooie loopmaand :love:
 
Wat.

Godver... waarom kunnen ze nu niet gewoon eens vasthouden aan hun parcours en hun datum :D Ze willen zo wanhopig graag een traditie worden, hun naam op de kaart zetten, maar telkens alles omgooien is toch echt te gek voor woorden. Op 22/10 kan ik waarschijnlijk niet, terwijl mijn jaarplanning wel al klaar was voor 10/9... prutsers.

😭 Oké, wat is een leuke halve marathon in het najaar 😭
De groene halve marathon in Hamont-Achel op 10 september. Mooi, vlak parkoers!
Of de alpro leie halve marathon, op 24/09, waar ik de pacer ben voor de 1u40. Geen idee van parkoers
Of de halve marathon van Valkenswaard begin november, net over de Belgische grens.
 
Heeft er iemand een tip voor een massage gun?
Ik heb last van mijn bovenbenen en zou wel willen weten of dit kan helpen om ze wat beter los te krijgen..
Liefst ook niet te duur. Meer als 100 eur wil ik er niet aan geven..
 
Mijn verslag van de loop van zondag staat ook online!

22/10 is voor mij wel een veel betere datum om eerlijk te zijn. Met een leuker parcours dan Brugge ga ik dan toch voor Antwerpen gaan!
Dat het voor sommigen een betere datum zal zijn en voor sommigen een slechtere, dat snap ik nog. Maar een halfjaar voor de marathon een dikke maand verlaten vind ik al moeilijk. Dat de datum sowieso al ronddanst op de kalender, maakt het nòg moeilijker om voet aan grond te krijgen. Als merk vind ik het geen goeie beslissing.

Heeft er iemand een tip voor een massage gun?
Ik heb last van mijn bovenbenen en zou wel willen weten of dit kan helpen om ze wat beter los te krijgen..
Liefst ook niet te duur. Meer als 100 eur wil ik er niet aan geven..
Een tennisbal werkt net zo goed :p Nee, dat mag ik niet zeggen, want ik heb nog nooit zo'n massage gun geprobeerd. Op onze Discord is er wel iemand, geloof ik. Maar ik heb nog niks gevonden wat niet ook kan met een foamroller of een tennisbal, al kan dat natuurlijk wel afhangen van waar je 'm wilt gebruiken.
 
Heeft er iemand een tip voor een massage gun?
Ik heb last van mijn bovenbenen en zou wel willen weten of dit kan helpen om ze wat beter los te krijgen..
Liefst ook niet te duur. Meer als 100 eur wil ik er niet aan geven..

Volgens mij gebruikt @MichielD4 een goedkoop model.

Ik gebruik een foamroller, werkt vrij goed maar het deot echt geen deugd, zo'n massage gun allicht ook niet :p
 
Heeft er iemand een tip voor een massage gun?
Ik heb last van mijn bovenbenen en zou wel willen weten of dit kan helpen om ze wat beter los te krijgen..
Liefst ook niet te duur. Meer als 100 eur wil ik er niet aan geven..

Ik heb toevallig net de Sanbo Pro gekocht, deze is wel meer dan €100 maar de Elite en Prime zijn beide wel minder dan €100. Een collega had het aangeraden, zij is er enorm tevreden van. Morgen zou het toekomen, dan kan ik er meer over zeggen.
 
Ervaren lopers hier die ooit al eens de Dodentocht van 100km hebben gedaan? Wandelend of lopend?

Is hier in de buurt, en zou eigenlijk eens een poging willen doen. Ik loop een 50km/week momenteel en heb al een marathon achter de rug, wel even geleden. Kan mijn volume terug wat opkrikken, maar in mijn hoofd moet 100km wandelen wel lukken als je 42km kan lopen :unsure: maar ik veronderstel dat die denkwijze allesbehalve correct is, vandaar mijn vraag
 
Met 50km/week te lopen zal je fitter aan de start staan dan 90-95% van het pak. Het is natuurlijk iets anders dan lopen, maar de grote meerderheid wandelt volgens mij ook niet regelmatig 40 kilometer of meer. 🤷🏻‍♂️

De deelnemers die ik ken (en zich enigszins serieus voorbereiden) maken in hun voorbereiding toch minstens één wandeltocht van 50-70 km enkele weken op voorhand.
 
Ervaren lopers hier die ooit al eens de Dodentocht van 100km hebben gedaan? Wandelend of lopend?

Is hier in de buurt, en zou eigenlijk eens een poging willen doen. Ik loop een 50km/week momenteel en heb al een marathon achter de rug, wel even geleden. Kan mijn volume terug wat opkrikken, maar in mijn hoofd moet 100km wandelen wel lukken als je 42km kan lopen :unsure: maar ik veronderstel dat die denkwijze allesbehalve correct is, vandaar mijn vraag
ik heb dat al wandelend/lopend gedaan in 2013 in 13u30 ofzo. ging wel goed, op voorhand gewoon mijn looptraining gedaan, ik denk zelfs geen 50km per week en ik ben als 'voorbereiding' 3 keer specifiek gaan wandelen waaronder een keer een wandeling van 40km.
 
Niet te lang wachten, nog 20 plaatsen!
En de wedstrijd zal lang duren denk ik:
Deelnemers en hun PR
Of ik het zo lang zal volhouden is iets anders.
Maar ik zal aanwezig zijn!

Dit weekend nog de Crêtes lopen. Ideaal als laatste goede voorbereiding. En dan zien we dan wel.
 
Heeft er iemand een tip voor een massage gun?
Ik heb last van mijn bovenbenen en zou wel willen weten of dit kan helpen om ze wat beter los te krijgen..
Liefst ook niet te duur. Meer als 100 eur wil ik er niet aan geven..
De batterij is enorm belangrijk.
Je moet er even over opzoeken.
Dat maakt de goedkopere modellen ook goedkoper. Maar dan moet je wel veel chance hebben dat de batterij blijft meegaan. Ik zou eerlijk gezegd geen gun van 100 euro kopen omwille van die reden.
 
Met 50km/week te lopen zal je fitter aan de start staan dan 90-95% van het pak. Het is natuurlijk iets anders dan lopen, maar de grote meerderheid wandelt volgens mij ook niet regelmatig 40 kilometer of meer. 🤷🏻‍♂️

De deelnemers die ik ken (en zich enigszins serieus voorbereiden) maken in hun voorbereiding toch minstens één wandeltocht van 50-70 km enkele weken op voorhand.
Thanks! @Zubrowka jij ook!
Een voorbereidende lange wandeling zal een uitdaging worden in mijn geval, maar ik kan wel wekelijkse halve marathons inplannen ter voorbereiding :unsure: Puur kwestie van tijd uiteraard.
Ben benieuwd, denk dat ik het wel eens ga proberen "zonder voorbereiding" en zien waar ik geraak.
 
Enorm knap gedaan van alle deelnemers! Bewonderenswaardig zelf!

Hier is het al een maand totaal niets. Echo en MRI van knie toont wat ontsteking aan de patellapees, maar geen echte verklaring voor de pijn in de knieholte. De scheur/cyste is niet meer zichtbaar.
Een tiental bezoeken aan de kinesist zullen soelaas moeten brengen. in overleg daarmee ook een strak plan opstellen om terug de eerste (pijnvrije) kilometers te maken.
Bon, een jaar verder dus.

Wat een tiental sessies moest worden is een jaar later nog steeds niet echt opgelost.

Er was een groot verschil (+15%) aan spiermassa in beide benen. Dit is weggewerkt en nu zou ik dus terug beroep moeten kunnen doen op beide (ipv één dominant).

Na consultaties bij prof. Verdonck en dokter. Sas in Antwerpen is nog geen sluitend verdict over wat er nu in mijn knie gaande is. De MRI mist een beeld op de plek waar het zou zitten. De enige oplossing is een operatie om vanbinnen uit te kijken en eventueel op te kuisen.

Toch was ik dit begin dit jaar terug goed begonnen. Wel met een licht schema waarbij ik 3x de week 3 kilometer liep aan +- 5:55. Tot ik Corona kreeg en dat dus roet in het eten gooide. Verder de gebruikelijk last aan de knie, maar niets onoverkomelijke,

Gisteren opnieuw de draad opgepikt en een stuk meegelopen met een kameraad. Opnieuw drie kilometer maar wel aan 5:30 en dat ging verbazingwekkend goed. Nu terug 6 sessies aan 3kilometer om dan op te bouwen naar langere afstanden.

En terwijl afvragen of ik die operatie wel ga laten uitvoeren…
 
Terug
Bovenaan