Algemene Loopthread

Parcours 10 miles bekend gemaakt vandaag. Usual stuff, of een paar km na. Ipv van de Grote Markt langs de Meir te lopen, nu onmiddellijk naar de studentenbuurt en dan een tourke langs het MAS alvorens dood te gaan in de Konijnenpijp. En dan nog 2 km aanklampen na de pijp. Ik weet na 2 edities nog altijd niet of ik de anderhalve km langer na de tunnel beter vindt dan voorheen of niet. Vroeger was het knallen tot aant einde van de tunnel en dan nog 400-500m doorbijten tot de finish, nu is't nog 2km doorbijten 🤐
 
Parcours 10 miles bekend gemaakt vandaag. Usual stuff, of een paar km na. Ipv van de Grote Markt langs de Meir te lopen, nu onmiddellijk naar de studentenbuurt en dan een tourke langs het MAS alvorens dood te gaan in de Konijnenpijp. En dan nog 2 km aanklampen na de pijp. Ik weet na 2 edities nog altijd niet of ik de anderhalve km langer na de tunnel beter vindt dan voorheen of niet. Vroeger was het knallen tot aant einde van de tunnel en dan nog 400-500m doorbijten tot de finish, nu is't nog 2km doorbijten 🤐
Manneke, ik heb er al zo. Veel. Goesting in! De benen zijn er nog niet, maar het is de bedoeling dat ik hem deze keer eens eindelijk tot het gaatje loop. En dus ook ga sterven in de pijp. Anders is het extra stukje gewoon een beetje langer stappen 🙈
 
Ik wil mijn loopcarrière ook eens terug herlanceren. Een muziekje lopen tijdens het lopen, hoe pak ik dit het best aan? Tot twee jaar terug deed ik dat gewoon met een mp3 en met oortjes, inclusief kabels. Hoe luistert de moderne loper naar een deuntje?
 
Ik wil mijn loopcarrière ook eens terug herlanceren. Een muziekje lopen tijdens het lopen, hoe pak ik dit het best aan? Tot twee jaar terug deed ik dat gewoon met een mp3 en met oortjes, inclusief kabels. Hoe luistert de moderne loper naar een deuntje?
shokz oortjes
 
shokz oortjes
Idem !

Ik heb vanalles geprobeerd van bekabeld tot en met draadloze dopjes maar de Shokz zijn m'n favoriet. Het geluid is wel niet optimaal maar ze zijn stevig, waterdicht, je hoort je omgeving, batterij gaat lang mee en het aller belangrijkste ze blijven zitten tijdens het lopen
 
Of gewoon bluetooth headset, blijft ook altijd zitten. Ga voor een goedkoper model waarbij de background noise niet optimaal gecancelled wordt en je hoort de omgeving ook. Ik loop met een headset van de Lidl voor 20 euro dat ik al een paar jaar geleden heb gekocht.
 
Idem !

Ik heb vanalles geprobeerd van bekabeld tot en met draadloze dopjes maar de Shokz zijn m'n favoriet. Het geluid is wel niet optimaal maar ze zijn stevig, waterdicht, je hoort je omgeving, batterij gaat lang mee en het aller belangrijkste ze blijven zitten tijdens het lopen
3rd. Echt tevreden van! Voor lopen en fietsen.
 
Vandaag gevraagd aan mijn nonkel of hij tempo kon maken voor mij. Doel was 11 km/u (5:27/km) - een dikke 10km over een licht hellend parkoers (Volgens de planning - een klein uurke tempoloop)

Op de lichte hellingen, moest ik wel steeds meteen lossen. En hij vroeg wat het probleem was? De rug natuurlijk. Ik heb onlangs mijn steun-rugspieren geblesseerd en dat is nu wel veel beter maar ik kan er nog geen macht op zetten en vandaag zat de onderrug vast. wil die spieren echt (nog) niet gebruiken en/of forceren anders ben ik verder van huis.

Op het vlakke liep ik dan terug naar hem toe (kudos, hij liep exact de snelheid die ik wilde dat hij liep)
Finaal heb ik zo -dankzij mijn persoonlijke haas- afgeklokt op 5:25 over een afstandje van 10,3km, dus het is doel van de training is bereikt. :tongue:

Ter info: Ik heb geen enkele pijn tijdens het lopen. Het zit gewoon nog vrij vast vanonder. Dat komt wel terug los.
 
Laatst bewerkt:
De batterij is enorm belangrijk.
Je moet er even over opzoeken.
Dat maakt de goedkopere modellen ook goedkoper. Maar dan moet je wel veel chance hebben dat de batterij blijft meegaan. Ik zou eerlijk gezegd geen gun van 100 euro kopen omwille van die reden.
De batterij is inderdaad het belangrijkste issue bij de goedkopere modellen.

Ik heb deze: https://www.coolblue.be/nl/product/867368/theragun-mini-wit.html
Uitstekende batterij en verliest geen kracht naarmate de batterij leeg raakt.

Wel meer dan 100 euro...
 
Zondag mijn eerste marathon, maar het lijkt alleen al qua weer een memorabele te worden. Hoe pakken jullie zoiets doorgaans aan? Ik was eigenlijk van plan om in loopshirt en -short te lopen, maar begin nu toch voor de koude te vrezen. Ook niemand aan de start om last minute nog wat kleding aan af te geven.
 
Ja. ITB is altijd overbelasting.

Ja en nee, in de zin dat de onderliggende reden vooral te zwakke hip abductor spieren zijn. In onze maatschappij vooral veroorzaakt door veel te veel te zitten. Op zich kan dat niet zo'n kwaad, maar in combinatie met regelmatig lopen zorgt dat voor die kniepijn.
Ik begin er ook weer last van te krijgen, de eerste keer begin deze maand na 2 weken niet gelopen te hebben en vandaag na weer 2 weken niet gelopen te hebben wederom problemen. En dit jaar geen enkele week een groter volume gelopen dan 25 km, en dat ook allemaal in 4-5 loopjes. Puur overbelasting is dus niet van toepassing, wel teveel gelopen voor iemand met mijn zwakke hip abductor spieren. Gezien ik gemakkelijk 14-15 uur per dag zit, verbaast dat niet veel waarschijnlijk.
Tot 3 km gaat alles goed, en vanaf dat de pijn opsteekt, gaat sprinten eigenlijk ook nog best goed. Maar meer dan een kilometerke sprinten, is nu ook weer niet iets wat gedaan moet worden met ITBS.
Ik zou echt enerzijds veel meer krachtoefeningen moeten doen om mijn core spieren (waaronder hip abductor) te verstevigen, en daarnaast toch ook een stuk minder moeten zitten.
 
Vraagje: Heeft er iemand ervaring met de marathon van Nieuwpoort? De andere in die periode is Berlijn en dat is me toch wat overdreven :D
Ik twijfel om daarheen te trekken voor de halve...
 
Vraagje: Heeft er iemand ervaring met de marathon van Nieuwpoort? De andere in die periode is Berlijn en dat is me toch wat overdreven :D
Ik twijfel om daarheen te trekken voor de halve...
Ik ben ook van plan mij in te schrijven voor de halve op voorwaarde dat ik de 10 Miles goed verteer 😄
 
Zondag mijn eerste marathon, maar het lijkt alleen al qua weer een memorabele te worden. Hoe pakken jullie zoiets doorgaans aan? Ik was eigenlijk van plan om in loopshirt en -short te lopen, maar begin nu toch voor de koude te vrezen. Ook niemand aan de start om last minute nog wat kleding aan af te geven.
Oude t-shirt + poncho aandoen en deze gewoon aan de kant gooien voor het vertrek.
 
Ik loop morgen ook, enige is dat ik donderdag nog een groot deel van mijne verhuis heb gedaan en de trap minstens ne keer of 30-40 letterlijk ben opgelopen. Ik merkte er toen weinig van maar sinds gisteren wel enorm zware kuiten en kloppend gevoel erin. Iemand tips?
 
10 miles over een maand..
Ik ga het voorzichtiger aanpakken dan gepland door de last in mijn bovenbenen.
Helaas dus minder lopen en meer fietsen.

Gisteren ook wel zo ne massage gun besteld. Hopelijk doet het wat af.
 
Gisteren de docu Where Dreams Go to Die bekeken over Gary Robbins en de BM. Na het uitkijken drong het pas echt door wat voor een geschifte race dat is. Niet alleen het lopen maar je crew moet een gesmeerde machine zijn wanneer je toekomt. De steun die zijn vrouw hem gaf was echt wel vertederend. Aanrader!

En met nog een maand te gaan naar de 10 miles begin ik wat last te krijgen van de rechterknie. Geen echte pijn of belemmeringen maar misschien het eerste teken van overbelasting. Waar ik voorheen wekelijks rond 30-37km gemiddeld zat met drie loopsessies, vorige week op 55km. Nu aan de 5e week training toe met 4 sessies per week. Misschien het volume even wat afvlakken :thinking:
 
Manneke, ik heb er al zo. Veel. Goesting in! De benen zijn er nog niet, maar het is de bedoeling dat ik hem deze keer eens eindelijk tot het gaatje loop. En dus ook ga sterven in de pijp. Anders is het extra stukje gewoon een beetje langer stappen 🙈
Enige nadeel is dat je in konijnenpijp geen deftige snelheidsmeting hebt.
Doseren is de boodschap, maar als je dat doet valt dat echt wel reuze mee.
Wat zijn de doelen hier voor de 10miles?

Ik start met als doel 1u10 kalm aan. En zien zien hoe de benen zijn bij het justitiepaleis om eventueel te versnellen of gewoon verder te blijven lopen.
 
Ik doe de 10 miles, maar vooral voor het plezier met wat collega's. Is de week na Rotterdam dus ik ga zeker niet vol gaan.

Ondertussen wel stilaan klaar voor Rotterdam. Trenara's advies voor een 28K als langste loop even in de wind geslaan en er toch een, naar het schijnt, traditionele 32K van gemaakt. Heerlijke loop (beetje geluk gehad want mooi weer op 1 bui van 10 minuten na), op het gemak gedaan, moeiteloos uitgelopen en geen ongemakken nu.

Ook een nieuwe alltime conditiepiek in Runalyze hierdoor, maar Runalyze geeft wel wat teveel gewicht aan volume vind ik. Ik ga Rotterdam zeker trager lopen dan Gent vorig jaar ook al zegt Runalyze dat ik nu fitter ben :)

Screenshot_2023-03-25-13-23-21-34_d9aa206de00b4b7c29deeb8e9ccbd9e7.jpg
 
Terug
Bovenaan