Algemene Loopthread

Ook de Bello Gallico laten schieten (de 80K dan wel) omdat ik al enkele weken niet al te denderend loop. Moeilijk om de hartslag onder controle te houden, weinig kracht in de benen. Vorige week ging het beter maar besloten om niet het risico te nemen om mijn lichaam te ver te pushen.
Als ik nu lees dat het berekoud was heb ik wel spijt dat ik niet kunnen meelopen heb. Had echt graag in die omstandigheden gelopen, veel liever dan in 5 graden op een modderig parcours.

Al bij al geen fantastisch loopjaar. Wedstrijd in de Alpen moetan annuleren wegens familiale omstandigheden, doel om een 100 miles te lopen heeft er ook nooit ingezeten. Zelfs de 80 op het einde van het jaar is dus niet gelukt. Langste loop is 65 geweest.
Twijfels voor volgend jaar om voor een sub 3 marathon te gaan ofwel een 100 miles. 100 miles is realistischer en ga ik leuker vinden, maar hoe ouder ik wordt hoe kleiner de kans dat ik sub 3 loop, dus over 10 jaar zal het sowieso niet meer lukken en moet ik het ook niet meer proberen.
 
Hmmm met die feestdagen zal het gene vette worden deze week of ik moet vandaag, morgen en overmorgen lopen. Interval, tempo en LSD achter elkaar. Dat is wat veel van het goede zeker...

Wat zouden jullie doen?
Ik zou wel 3 dagen gaan, maar idd misschien de temporun vervangen door een iets minder lange duurloop.
 
Vandaag was ook mijne 3e dag op rij met lopen. Moet eerlijk zeggen..... heb al betere dagen gehad.
Ook 3 zware dagen op het werk, dus dat hakt er wel in.
Zaterdag duurloop van 20km, miss. Best maar rust pakken tot dan, of vrijdag klein tochtje.
 
Wel gek om plots van -3 naar 10 graden te switchen
Vorige zaterdag letterlijk ijspegeltjes in mijn baard, warme joggingsbroek, 3 laagjes vanboven, muts, handschoenen
... en dan maandag opnieuw in korte broek en nog zweten :p
 
Ook eens de Garmin coach een kans geven, maar niet echt een idee voor een realistische HM tijd.
Benchmark run gedaan vandaag wel jammer, maar ook begrijpelijk, dat je workouts niet heel ver vooruit kan bekijken.
Benchmark run wel op de loopband gedaan en niet helemaal kapot dus zal zien hoe de trainingen lopen.
Tempo lange trainingen gaat omlaag, wat niet slecht zal zijn.
Interval/tempo nog te bekijken hoe vlot die gaan wegens te lang geleden.
 
Vandaag was ook mijne 3e dag op rij met lopen. Moet eerlijk zeggen..... heb al betere dagen gehad.
Ook 3 zware dagen op het werk, dus dat hakt er wel in.
Zaterdag duurloop van 20km, miss. Best maar rust pakken tot dan, of vrijdag klein tochtje.
Hier woensdag, slecht gevoel, het draaide vierkant en ik was echt mottig. Alom verbaasd dat ik nog 10,65km/u liep.
Conditioneel wel een goed teken, maar met al dat gezuip en weinig slapen, voel je je gewoon niet zo goed he :)
 
Heb een schema lopen op Trenara om 31 december 10km in 42 min te lopen. Vandaag simulatie met 2x 4km aan 4:25 gedaan, het tempo zelf ging wel maar kreeg de laatste km van elke set pijn juist onder mijn ribben aan de rechterkant. Volledig inademen was pijnlijk. Nog niet veel voorgehad, laatste keer dat ik mij kon herinneren was op de loopband, ook wel aan een stevig tempo toen.
 
Eind januari 1e trail sinds heel lang .....
De houffa trail van 24 km. Nu ben ik eigenlijk opzoek naar een drinksysteem.
Nu had ik gedacht aan de Salomon Active Skin. Iemand daar ervaring mee?
Heb vroeger altijd met een waterzak op de rug gelopen, maar zo een active skin lijkt me handiger.
 
Eind januari 1e trail sinds heel lang .....
De houffa trail van 24 km. Nu ben ik eigenlijk opzoek naar een drinksysteem.
Nu had ik gedacht aan de Salomon Active Skin. Iemand daar ervaring mee?
Heb vroeger altijd met een waterzak op de rug gelopen, maar zo een active skin lijkt me handiger.
Dure optie. Waterzak van de decathlon met ruimte om vooraan 2 flasks in te steken is veel goedkoper 😅 en aangezien ge vooraan dan 1l meedraagt en uw camelbag ook 1l is, houdt zich dat mooi in balans.
 
Vandaag de warmathon meegedaan in Mechelen, past totaal niet in het schema, maar was eens leuk. Gewoon redelijk rustig lopen en zien hoever we kwamen. 10 ronden gedaan, zo'n 30km, mijn kuiten waren compleet kapot van het vele draaien, slalommen en tempo wisselen om volk te ontwijken. Lopen op die kleine kasseien is ook een aanslag op u voeten amai!
 
Vandaag de warmathon meegedaan in Mechelen, past totaal niet in het schema, maar was eens leuk. Gewoon redelijk rustig lopen en zien hoever we kwamen. 10 ronden gedaan, zo'n 30km, mijn kuiten waren compleet kapot van het vele draaien, slalommen en tempo wisselen om volk te ontwijken. Lopen op die kleine kasseien is ook een aanslag op u voeten amai!

Ik was nog aan het twijfelen om mee te doen omdat enkele collega's ook meededen maar uiteindelijk toch gepast, mijn loop planning is toch al in het water gevallen deze week dus ik dacht er een stevige LSD van te maken maar kon niet vroeger stoppen... Misschien best dat ik het niet gedaan heb :D
 
Vandaag heel erg vlak gelopen. 10km lang elk km tussen 5:30 en 5:36 gelopen.
Vanaf km 12 heb ik er wel een tandje afgedaan, en daarna was het tussen 5:34 en 5:47
Na 17 km heb ik dan nog een km uitgebold tegen een rustig tempo (6:18)
18km in totaal. 800 meter meer, dan op 27 november en ook iets sneller (5:39 vs 5:45)
HR was allright. 157 HR gemiddeld. Iets hoger dan tijdens niet feestperiodes, maar ik slaap ook te weinig. Dus het gaat nog wel.

Het was toch wel op, op het einde, ik was een gelleke vergeten, dacht dat het in mijn vest stak, neen dus ;) .. en ik had nu met de feestdagen ook weer geen topdag.

Nu eerst kerst vieren morgen.
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel maanden zou je moeten rekenen om van (bijna) 0 naar een marathon te gaan, met pakweg 3-4 trainingen per week?
Wat is bijna nul? Als je letterlijk nog geen basis loopconditie opgebouwd hebt, zou ik er niet aan beginnen want voor je het weet lig je in de lappenmand.

Een 10 Miles of halve marathon lijkt me dan een realistischer doel
 
Wat is bijna nul? Als je letterlijk nog geen basis loopconditie opgebouwd hebt, zou ik er niet aan beginnen want voor je het weet lig je in de lappenmand.

Een 10 Miles of halve marathon lijkt me dan een realistischer doel
Dit dus. Ik had 2-3 loopjaar loopervaring toen ik eraan dacht een marathon te lopen. Ik ben dan beginnen trainen begin januari 2013 om dan eerst de 10 miles te lopen in Antwerpen. Dan in augustus de HM van Heist Op Den Berg. En dan in april het jaar daarna (2014) de marathon van Antwerpen.

Ik heb er dus een dik jaar over gedaan en zelfs met die (weinige) ervaring en mijn "crazy" trainingen (No comment lol), verklaarden men mij in deze thread een 'beetje' gek en gokten de meesten, dat het mij niet zou lukken (Helaas pindakaas het is toen wel gelukt). Sla dus aub geen stappen over!
 
Terug
Bovenaan