Algemene Loopthread

Vandaag 10km tijdens de middagpauze gelopen, dat zie je de zondagslopers op het werk ook niet. Ik vond het nochtans zalig met dat zonnetje, van die vuile lucht niet gemerkt, ik liep nochtans in het Rivierenhof.
Ik ook deze middag :D
Edit: Ah nee, verdikke. Nachtegalenpark, vandaag!
 
Luchtkwaliteit is effectief wel slecht nu, helaas... We verbruiken allemaal minder gas, maar wel volle bak houtkacheltjes en pellet kachels stoken enzo.

Het is inderdaad degoutant de laatste tijd, iemand in de straat stookt hier zelfs nog op kolen, stinken als de pest.

Ik ga wel meestal weg van bewoning lopen maar dat maakte het vandaag extra koud want het was goed vochtig tegelijkertijd.
 
Gisterenavond 14km gaan lopen, maar dan meer richting de stad. Bha bha, zo in het donker in stedelijk gebied.
De lucht was idd van slechte kwaliteit.
Het is wennen als je van de "buiten" komt.
Dacht van eens even een andere route te nemen ipv het gebruikelijke traject.

ander vraagje,
drinken of eten jullie iets van hersteldrink ed. na een looptocht?
Ik krijg altijd van die "vreetbuien" dat ik alles eet wat maar in de buurt komt :)
Een recovery drink van powerbar ofzo?
 
Ik drink standaard een recovery shake (Torq), met de verhouding aangepast aan de intensiteit.
Er zit redelijk wat suiker in de standaard recovery shake dus dan doe ik 1 of 2 scheppen minder en een schep whey protein in de plaats.

Om een vreetbui tegen te gaan is een bar misschien wel beter.
 
Gisterenavond 14km gaan lopen, maar dan meer richting de stad. Bha bha, zo in het donker in stedelijk gebied.
De lucht was idd van slechte kwaliteit.
Het is wennen als je van de "buiten" komt.
Dacht van eens even een andere route te nemen ipv het gebruikelijke traject.

ander vraagje,
drinken of eten jullie iets van hersteldrink ed. na een looptocht?
Ik krijg altijd van die "vreetbuien" dat ik alles eet wat maar in de buurt komt :)
Een recovery drink van powerbar ofzo?
Tasje cecemel als ik goed doorgelopen heb. Anders gewoon een half litertje water.
 
Vandaag voor het eerst sinds zondag terug gelopen. Mijn zitvlak deed nog pijn, maar de rug is terug in orde.
'T was ook maar een scheurtje door een val en niet door het lopen, dus de blessure geneest vrij snel.
Ik heb dus tijdens de allerkoudste dagen niet gelopen.

Het was heel glad. 10 km/u was genoeg anders lag ik op mijn kloten.

Ik heb deze keer wel voor het eerste met een lange broek gelopen, muts op, handschoenen. Het was onder nul (-1) dus dan gaat mijn korte broek kortstondig de kast in.
 
Vandaag voor het eerst sinds zondag terug gelopen. Mijn zitvlak deed nog pijn, maar de rug is terug in orde.
'T was ook maar een scheurtje door een val en niet door het lopen, dus de blessure geneest vrij snel.
Ik heb dus tijdens de allerkoudste dagen niet gelopen.

Het was heel glad. 10 km/u was genoeg anders lag ik op mijn kloten.

Ik heb deze keer wel voor het eerste met een lange broek gelopen, muts op, handschoenen. Het was onder nul (-1) dus dan gaat mijn korte broek kortstondig de kast in.
@Tonerider zal content zijn dat je eindelijk normaal doet! 😜
 
@Tonerider zal content zijn dat je eindelijk normaal doet! 😜
Hehe, nu ja iedereen heeft zijn grenzen he. Iedereen kan stoer doen, en iedereen zijn benen hebben een negatieve impact, wanneer de temperatuur zakt onder 10 graden. Dat is gewoon een feit.

Maar bij de ene is dit sneller merkbaar dan bij de andere (sterker gestel vs zwakker gestel, niet iedereen is 100% identiek). Bij mij is de grens 0-1 graden vooraleer ik echt slechter zal presteren (op dat vlak ben ik beenhard). Ik loop 10+ jaar en bij mij is tussen 1 en 10 graden het verschil gewoon letterlijk 'nul komma nul'. Ook betreffende beenblessures ..

(Ik kan wel dan weer slecht tegen de warmte)

Maar als het vriespunt eraan komt, gaat het hier met een korte broek ook steil naar beneden met de prestaties. Dus ja dan ga ik gewoon die lange broek van stal halen .. ;)
 
Laatst bewerkt:
ander vraagje,
drinken of eten jullie iets van hersteldrink ed. na een looptocht?
Ik krijg altijd van die "vreetbuien" dat ik alles eet wat maar in de buurt komt :)
Een recovery drink van powerbar ofzo?

Ik drink meestal eerst 3-4 glazen water.
Dan douchke, 'normaal' avond eten, en daarna durf ik wel nog wat donkere chocolade te eten :crazy: (dat zou mogelijks helpen met spierherstel trouwens).
Misschien nog vreemder: als ik in het weekend vroeger ga joggen (in de namiddag), dan drink ik daarna (na de glazen water) soms nog een tas koffie met ne wafel of koeken ofzo erbij :unsure:

Ik ben in ieder geval geen fan van shakes of proteïne poeder, dat komt altijd wat op bij mij. Misschien moet ik ook eens beginnen met chocomelk...
 
Ik ben in ieder geval geen fan van shakes of proteïne poeder, dat komt altijd wat op bij mij. Misschien moet ik ook eens beginnen met chocomelk...
Dit dus.
Ik ben ook vrij gevoelig aan dingen die "op komen".
Maar dan vooral tijdens het lopen. Moet goed zien, wat ik voor en tijdens het lopen eten.
 
Dit dus.
Ik ben ook vrij gevoelig aan dingen die "op komen".
Maar dan vooral tijdens het lopen. Moet goed zien, wat ik voor en tijdens het lopen eten.

Oh ja voor het lopen eet ik sowieso niks. Ik wacht minstens 3 uur na een maaltijd, dat moet echt verteerd zijn bij mij vooraleer ik begin te joggen.
Enige uitzondering is soms een banaan - en zelfs dan nog 1-2 uur voordat ik ga lopen.

Tijdens het lopen eet of drink ik nooit, maar ik loop dan ook maar 6-7 km (tot max. 8 km af en toe)
 
Morgen ochtend 10km opt programma.
Tzal opwarmen zijn. 2 lagen, handschoenen en hoofdband en lange broek.
Interval van gisteren niet gedaan wegens botsing met auto en mentaal geen zin meer in.


Savonds thuiskomen van het werk en dan lopen, dan eet ik meestal wel nog iets van fruit.
 
Het is ook echt wel koud. Ik zit hier al 2 uur te duimen voor wat zon, maar waar ik woon is het nog steeds mistig en grijs :unsure:
Ga er toch aan beginnen... ik ben een beir 🐻‍❄️

Voila se, 8 km, bij thuiskomst stukjes bevroren zweet in mijn baard.
giphy.gif
 
Vanochtend de 10km Meerdaalwoud schaatswedstrijd gelopen. Toch het koudste ooit dat ik een wedstrijd liep. Er waren dan ook effectief kerels die met carbonschoenen aan de start kwamen. Helaas voor de snelsten hebben ze zich ergens int midden van de race vergist van route en zo hoorde ik, liepen ze 15 ipv 10km. Waardoor ik top-10 eindigde 😂 als ik de 2 dudes waar ik lang mee samenliep had kunnen volgen, had ik zelfs op het - niet gehouden - podium gestaan 😂
Blijkbaar was Sportevents dus tijdens de laatste afstand van de dag nog pijlen aant plaatsen op het parcours... En daar betaal je dan 20 euro of meer voor...
 
Ingeschreven voor marathon Valencia december 2023. Zit helaas momenteel wel thuis met een (eerste) coronabesmetting. Een paar dagen niets anders gedaan dan slapen, maar ondertussen aan de betere hand.
 
Hoe ouder ik word, hoe gevoeliger aan de kou blijkbaar.

Twee lagen, handschoenen en een muts ten spijt, heb ik mijn loopje na 5k moeten afbreken.
Nochtans al wat zon toen en geen wind. Tomorrow is another day zeker :).

Dan maar op de rollen rijden - de kuit lijkt ook stand te houden en al 25k kunnen lopen deze week.
 
Hoe ouder ik word, hoe gevoeliger aan de kou blijkbaar.

Twee lagen, handschoenen en een muts ten spijt, heb ik mijn loopje na 5k moeten afbreken.
Nochtans al wat zon toen en geen wind. Tomorrow is another day zeker :).

Dan maar op de rollen rijden - de kuit lijkt ook stand te houden en al 25k kunnen lopen deze week.
Gisteren nieuw PR naar huis fietsen na Heist loopt warm (na een paar biertjes, wijntjes en een cocktail, dat was niet echt lopen lol) ..
Mijn loophandschoenen zijn niet echt geschikt om mee te fietsen bij deze vrieskoude + ze beginnen te verslijten, dus mijn vingers deden serieus pijn. (-6 graden gisterenavond)

Dus ik dacht: Hoe sneller ik fiets hoe sneller de pijn over is! :tongue:

Ik ga voor volgende seizoen toch nieuwe handschoenen kopen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan