Hoeveel maanden zou je moeten rekenen om van (bijna) 0 naar een marathon te gaan, met pakweg 3-4 trainingen per week?
Ben in Mei terug beginnen lopen.
Enige ervaring dat ik had is dat ik tot een jaar of 5-6 geleden regelmatig trails liep tot 30 km.
De laatste 2 jaren heb ik royaal veel gewandeld: pines and dunes trail (100km), Hagelandse 101 (101km), kennedy mars (80km), en dan nog regelmatig tochten van tegen de 50 km.
Dus in Mei na onze vakantie nog eens op de weegschaal gestaan, en die gaf toen 102kg aan voor een lengte van 1m95. Dus nie overdreven dik, maar toch teveel naar mijn goesting.
Dus besloten van een paar loopschoenen te kopen en heel op het gemak te beginnen lopen. (vroeger regelmatig eens blessure gehad , dus wil absoluut geen risico nemen en iets forceren.
Begonnen met 2 of 3 x per week een 7 a 8 km te gaan lopen/joggen.
In juli/augustus, de smaak echt goed te pakken gekregen, en alles wat beginnen op te drijven.
Nu ga ik 4a 5x per week, en doe ik op iedere run per week er een 5% bij.
Week totaal zit ik nu rond de 68km. Duurloop op 20 km.
Sinds een paar weken is er de marathondroom bijgekomen, dus als ik op dit ritme blijf doordoen ga ik normaal April/Mei denk ik klaar zijn voor het te proberen.
Om een lang verhaal kort te maken...... ik ga er dus bijna een jaar over gedaan hebben.
Let op, ik voel dat ik op dit moment al grotere afstanden dan die 20km aan kan, maar er is niks wat jaagt voor mij.
Vandaag btw 1e duurloop van 20km, en kwam uit op een 1u.54.
Kan met een tevreden gevoel voor mezelf, seffens aanschuiven aan de kersttafel.