Haha, we staan vijfde van België. Reddit Runners staat op 1, die pakken we nog :D
Ik heb wel alles dat makkelijk met 10km-loopjes te pakken is nu wel gepakt, dus nu gaat vooruitgang wat trager gaan. Ook doen mijn zoon en mijn vrouw ook mee, dus die zijn nu ook al hexjes aan het afpakken van mij 🤬

Ik sta nu 11e in Vlaams-Brabant maar daar maken zondag plaats 5 van :biglaugh:, als we er nog een paar van dit forum bij kunnen hebben moet plaats 1 als team wel mogelijk worden!
 
haha zalig!

ben nog niet veel gaan lopen zelf, dus hier kan ik er nog wel wat nemen!
In Leuven is er wat meer concurentie heb ik gezien, dus als ik daar loop zal het minder snel van mij zijn.
 
Ja, in Antwerpen is het ook niet zo vanzelfsprekend. Maar daar vind ik het wel fijner dan iets als Wandrer, dat me dwingt telkens ergens anders te lopen. Ik heb wel mijn favo parcours, dus door die meermaals te lopen komt het ook. Maar ben benieuwd of het in de stad ook zal lukken echt.
 
Ja, in Antwerpen is het ook niet zo vanzelfsprekend. Maar daar vind ik het wel fijner dan iets als Wandrer, dat me dwingt telkens ergens anders te lopen. Ik heb wel mijn favo parcours, dus door die meermaals te lopen komt het ook. Maar ben benieuwd of het in de stad ook zal lukken echt.
ipv met die flauwekul bezig te zijn, wanneer ga je nu eindelijk een aanval lanceren op de 10km in 49m59s :S ;)
 
ipv met die flauwekul bezig te zijn, wanneer ga je nu eindelijk een aanval lanceren op de 10km in 49m59s :S ;)
Haha, awel. 10,5 km van Hasselt. Maar dat is eigenlijk geen serieuze poging. Ik ben nog niet in die snelle vorm, het volume is er wel. Dus ik ga starten voor 52 en gaandeweg zien. De eerste serieuze gaat er komen rond januari! Dan moét het eronder.
 
Bah, gisteren mijn hamstring weer plezier gedaan. Gelukkig lijkt de averij mee te vallen. Deze week rust en vanaf maandag proberen we het weer rustig aan.
 
245 kilometer in amper 36 uur: ‘De ‘Spartathlon’ uitlopen is al een hele prestatie’

"met Karel Sabbe als boegbeeld" 🙈
 
245 kilometer in amper 36 uur: ‘De ‘Spartathlon’ uitlopen is al een hele prestatie’

"met Karel Sabbe als boegbeeld" 🙈

Jij hebt geluk dat ik momenteel in de Ardennen zit en geen zin heb om mij druk te maken in die tandarts uit de Vlaanders. Guillaume Deneffe 15e op UTMB, Ivo Steyaert 3e op Infernal trail des Vosges, enz… Dat die mannen hun research even doen.

Soit, ik ga het momenteel zo laten, kan zijn dat ik er zondagavond nog op terugkom. 😁
 
Morgen 3x5km op de planning en dit 3 keer in of onder de 19min. De laatste echte test voor 16 oktober. Voor deze trainingen doen we het.

Vorige week 125km gelopen, deze week zal ik rond 95-100km uitkomen. Gelukkig geen schade opgelopen in de Ardennen.
Ik loop dezelfde dag in Amsterdam. Doel sub 3u.
Alles tot halve marathon haal ik perfect de targets (1u19’30” voor de halve).
Al veel Ironmans gedaan met marathon 3u17 als beste.
Maar in de 2 marathons die ik alleen liep (zonder zwemmen en fietsen dus vooraf) altijd al in de mist gegaan vanaf km30. Lijkt alsof mijn spieren het gewoon niet aankunnen, motor/inhoud geen enkel probleem. Goede voorbereiding, goed gepaced, perfect voeding/drank…
Ik denk dat mijn pasfrequentie te laag ligt (165)…
 
Ik loop dezelfde dag in Amsterdam. Doel sub 3u.
Alles tot halve marathon haal ik perfect de targets (1u19’30” voor de halve).
Al veel Ironmans gedaan met marathon 3u17 als beste.
Maar in de 2 marathons die ik alleen liep (zonder zwemmen en fietsen dus vooraf) altijd al in de mist gegaan vanaf km30. Lijkt alsof mijn spieren het gewoon niet aankunnen, motor/inhoud geen enkel probleem. Goede voorbereiding, goed gepaced, perfect voeding/drank…
Ik denk dat mijn pasfrequentie te laag ligt (165)…
Bij mij is het vandaag alvast op een fiasco uitgedraaid. In plaats van een vertrouwensboost, heeft de training voor een domper gezorgd. Al in de eerste rep van 5km voelde ik me slap (sukkel al sinds vorig weekend Ardennen met zware verkoudheid) en dit was dan nog wind mee. In de tweede van drie reps zou ik eerst 2,5km wind mee lopen en dan terugdraaien en 2.5km wind tegen lopen. Qua inspanning (avg 167bpm) was het even zwaar als de eerste herhaling, maar mijn tempo zakte bij momenten naar +4:10min/km, er was echt belachelijk veel wind. 30 a 55 km/u volgens KMI app.

Uiteindelijk heb ik toen besloten om het bij 2x5km te houden (rep 1: 3:48 en rep 2: 4:00). Ik ga waarschijnlijk mijn taper iets vroeger inzetten of het iets rustiger aan doen want ik ben waarschijnlijk wat overtraind. Volgende week woe of do staat er normaal gezien nog een 5+4+3km @ 3:55 op het programma. Zal zien hoe ik me voel en als er weer zo veel wind is, loop ik die training op de piste.

Ik ga het proberen te relativeren, heb in deze trainingsblok nog niet veel echt slechte traningen gehad en deze training zal m'n marathonnblok nu ook niet echt maken of kraken, maar prettig is anders.
 
Bij mij is het vandaag alvast op een fiasco uitgedraaid. In plaats van een vertrouwensboost, heeft de training voor een domper gezorgd. Al in de eerste rep van 5km voelde ik me slap (sukkel al sinds vorig weekend Ardennen met zware verkoudheid) en dit was dan nog wind mee. In de tweede van drie reps zou ik eerst 2,5km wind mee lopen en dan terugdraaien en 2.5km wind tegen lopen. Qua inspanning (avg 167bpm) was het even zwaar als de eerste herhaling, maar mijn tempo zakte bij momenten naar +4:10min/km, er was echt belachelijk veel wind. 30 a 55 km/u volgens KMI app.

Uiteindelijk heb ik toen besloten om het bij 2x5km te houden (rep 1: 3:48 en rep 2: 4:00). Ik ga waarschijnlijk mijn taper iets vroeger inzetten of het iets rustiger aan doen want ik ben waarschijnlijk wat overtraind. Volgende week woe of do staat er normaal gezien nog een 5+4+3km @ 3:55 op het programma. Zal zien hoe ik me voel en als er weer zo veel wind is, loop ik die training op de piste.

Ik ga het proberen te relativeren, heb in deze trainingsblok nog niet veel echt slechte traningen gehad en deze training zal m'n marathonnblok nu ook niet echt maken of kraken, maar prettig is anders.
Goede beslissing om niet verder door te zetten.
Als de eerste rep al niet ok aanvoelt…
Op dit moment bouw je niets meer echt op tegen zondag 16/10. Zo uitgerust mogelijk en fit aan de start geraken is nu het belangrijkste!
 
Bij mij is het vandaag alvast op een fiasco uitgedraaid. In plaats van een vertrouwensboost, heeft de training voor een domper gezorgd. Al in de eerste rep van 5km voelde ik me slap (sukkel al sinds vorig weekend Ardennen met zware verkoudheid) en dit was dan nog wind mee. In de tweede van drie reps zou ik eerst 2,5km wind mee lopen en dan terugdraaien en 2.5km wind tegen lopen. Qua inspanning (avg 167bpm) was het even zwaar als de eerste herhaling, maar mijn tempo zakte bij momenten naar +4:10min/km, er was echt belachelijk veel wind. 30 a 55 km/u volgens KMI app.

Uiteindelijk heb ik toen besloten om het bij 2x5km te houden (rep 1: 3:48 en rep 2: 4:00). Ik ga waarschijnlijk mijn taper iets vroeger inzetten of het iets rustiger aan doen want ik ben waarschijnlijk wat overtraind. Volgende week woe of do staat er normaal gezien nog een 5+4+3km @ 3:55 op het programma. Zal zien hoe ik me voel en als er weer zo veel wind is, loop ik die training op de piste.

Ik ga het proberen te relativeren, heb in deze trainingsblok nog niet veel echt slechte traningen gehad en deze training zal m'n marathonnblok nu ook niet echt maken of kraken, maar prettig is anders.
Heb dat ook eens gehad, zo’n mislukte net voor het doel. En dat is kut. Maar eigenlijk alleen mentaal, want fysiek ben je er. Dus dat betekent dat het maar een probleem is als je dat toelaat :p Komt helemaal goed, en beter een offday nu dan straks!

Hier mijn simulatie wel kunnen afronden, maar ook enorm veel wind en toch stukken ellendig bergop… Vaak gecombineerd. Dus als ik een beetje kan rekenen met die VVT van Strava zou mijn 49:59 weleens kunnen gebeuren! (trouwens, mijn vorige sub 49 is wel gebeurd, maar staat niet op Strava, Zubrowka!)
 
Hier effe alle lichten uit, gisteren mijn 4e covid vaccin gaan halen en vandaag echt wel compleet perte totale, denk er zelfs niet aan om te wandelen met de hond.

Bizar want van eerste 2 pfizervaccins totaal geen last gehad
 
  • Support
Waarderingen: 515
Hier mijn simulatie wel kunnen afronden, maar ook enorm veel wind en toch stukken ellendig bergop… Vaak gecombineerd. Dus als ik een beetje kan rekenen met die VVT van Strava zou mijn 49:59 weleens kunnen gebeuren! (trouwens, mijn vorige sub 49 is wel gebeurd, maar staat niet op Strava, Zubrowka!)
2c801d1b98c4bf2ae9ca404a56e7aee5.jpg
 
Terug
Bovenaan