Grappig dat ik dit lees, ik heb praktisch de hele run rond de 6:00 vlag gelopen... Tussen kilometer 6 en 8 heb ik de hele tijd naast je gelopen en dan heb ik nog een beetje versneld..

Alvast bedankt voor het werk!!!


(Mijn garmin gaf trouwens aan dat er 9.85km gelopen is)
:biglaugh: Grappig, ik zal ook wat socialer zijn want heb niet bepaald met mensen gesproken vandaag, ook wel omdat ik verkouden was hehe ;)
Nog veel te leren als pacer ;)
 
Respect voor iedereen die het wilt doen, ik vind het geweldig dat er zo veel zijn die de boel draaiend willen houden voor elkaar. Maar dat is exact de ervaring die ik al heb gehad met pacers, en waarom ik ze maar laat doen :D Vaak kom ik de vlag vanzelf wel weer tegen zonder tempoversnelling.
Je hebt ook heel goeie pacers die zoals een metronoom lopen hoor.
Maar dat is niet zo makkelijk als dat je denkt. Zeker omdat de pacer een tempo loopt dat heel makkelijk voor hem is (door de band genomen) en iedereen in zijn zog op of tegen de limiet zit. Een beetje variatie in het tempo kan geen kwaad in principe.
 
Je hebt ook heel goeie pacers die zoals een metronoom lopen hoor.
Maar dat is niet zo makkelijk als dat je denkt. Zeker omdat de pacer een tempo loopt dat heel makkelijk voor hem is (door de band genomen) en iedereen in zijn zog op of tegen de limiet zit. Een beetje variatie in het tempo kan geen kwaad in principe.
Neenee, begrijp me niet verkeerd, ik denk ook helemaal niet dat het makkelijk is! Zoals ik al zei, respect voor iedereen die het doet, en het is heel fijn voor heel veel mensen dat het gebeurt. Ipv klagen dat iets niet kan doorgaan, er zelf voor zorgen dat iets wél kan doorgaan :thumb:

En ongetwijfeld zijn er die het heel goed doen, zeg ook niet dat Zubrowka het niet goed deed. Alleen is dat mijn ervaring, dat de pacers hun snelheid niet aanhouden. Met grote verschillen daarbij. Dus ga ik liever af op m’n gevoel en mijn horloge sinds een slechte ervaring op de HM. Als je 1:50 wilt lopen daar, hoef je de eerste 10 niet door te komen aan 50’ :D
 
Neenee, begrijp me niet verkeerd, ik denk ook helemaal niet dat het makkelijk is! Zoals ik al zei, respect voor iedereen die het doet, en het is heel fijn voor heel veel mensen dat het gebeurt. Ipv klagen dat iets niet kan doorgaan, er zelf voor zorgen dat iets wél kan doorgaan :thumb:

En ongetwijfeld zijn er die het heel goed doen, zeg ook niet dat Zubrowka het niet goed deed. Alleen is dat mijn ervaring, dat de pacers hun snelheid niet aanhouden. Met grote verschillen daarbij. Dus ga ik liever af op m’n gevoel en mijn horloge sinds een slechte ervaring op de HM. Als je 1:50 wilt lopen daar, hoef je de eerste 10 niet door te komen aan 50’ :D
Ga ik wel in mee: pacers kunnen zeker voor beginnende lopers een dikke + zijn, maar ik heb toch al enkele negatieve ervaringen met de 3u15 en 3u30 pacers om marathons van Brussel en Duvel -> telkens starten die véél te snel wat eigenlijk totaal niet past bij mijn aanpak om zo vlak mogelijk te lopen. Again, is zeer individueel en je gaat als pacer nooit voor iedereen goed kunnen doen natuurlijk.

bij veel wind zie ik wel de voordelen in om je in een pacer-groepje te verschuilen :wink:
 
Neenee, begrijp me niet verkeerd, ik denk ook helemaal niet dat het makkelijk is! Zoals ik al zei, respect voor iedereen die het doet, en het is heel fijn voor heel veel mensen dat het gebeurt. Ipv klagen dat iets niet kan doorgaan, er zelf voor zorgen dat iets wél kan doorgaan :thumb:

En ongetwijfeld zijn er die het heel goed doen, zeg ook niet dat Zubrowka het niet goed deed. Alleen is dat mijn ervaring, dat de pacers hun snelheid niet aanhouden. Met grote verschillen daarbij. Dus ga ik liever af op m’n gevoel en mijn horloge sinds een slechte ervaring op de HM. Als je 1:50 wilt lopen daar, hoef je de eerste 10 niet door te komen aan 50’ :D
HM in Antwerpen vorig jaar volgde ik de pacers van 1u40' en die begonnen daar te knallen aan 4'31" de eerste 5km. Dat was te hard, maar het heeft er wel voor gezorgd dat ik, eens ze hun normaal tempo begonnen te lopen, hen voorbij ben kunnen snellen en m'n record toen verpulverd heb :D
Maar ik had die avond toen ook wel topbenen, dat was direct duidelijk :D
 
Ik vind dat vooral harteloze, sadistische rotzakken die u laten vallen als een baksteen als het wat lastiger gaat, of zo voelt het toch wanneer je loopt te hangen en te wurgen :unsure:

Nee grapje uiteraard 😀
Veel respect voor!
 
Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom een pacer kilometerslang te snel zou blijven lopen?
Je weet toch welk gemiddelde je moet vasthouden?
 
Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom een pacer kilometerslang te snel zou blijven lopen?
Je weet toch welk gemiddelde je moet vasthouden?
Waarschijnlijk omdat het zeer moeilijk is om dat tempo constant vast te houden (een tempo dat trager is dan wat ze normaal lopen in de meeste gevallen zodat ze dit zeker halen, zelfs op een slechte dag).
Omdat het parcours niet vlak is en varieert in hoogte/ondergrond.
Sommige denken misschien ik het begin sneller te gaan omdat er nadien verval is bij hun volgers.
 
Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom een pacer kilometerslang te snel zou blijven lopen?
Je weet toch welk gemiddelde je moet vasthouden?
Omdat veel Pacers ook met hun klak ernaar gooien :p
Tegenwoordig heeft iedereen een horloge, en in zo een massa-evenement heb je altijd wel iemand die even snel als u loopt, en het kan ook is geen kwaad om eens te proberen iemand te pakken en een beetje te versnellen.

Echt een heel strak en egaal tempo zoals een metronoom lopen is immens moeilijk. Zowel als pacer maar ook als loper die de pacer volgt.
Toch zeker als je dat 2 of laat staan 4uur wilt doen.
 
aha, thanks!

Ga dit weekend de luchthaven van Zaventem claimen ... moet je toch al een toertje van 18km joggen om die hexes af te pakken van mij :biglaugh:
Ik ben vandaag uit noodzaak op de loopband gegaan. Een van de eerste keren en misschien wel de laatste. Het was omdat het buiten te warm was, maar door het gebrek aan wind was het binnen uiteindelijk nog veel erger. Intervallen gingen wel vlot zo, maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik dik spijt had van de gemiste hexes :D

Edit: 6de van België en 192ste van de wereld. (Nog) Niet dankzij mij :p
 
Omdat veel Pacers ook met hun klak ernaar gooien :p
Tegenwoordig heeft iedereen een horloge, en in zo een massa-evenement heb je altijd wel iemand die even snel als u loopt, en het kan ook is geen kwaad om eens te proberen iemand te pakken en een beetje te versnellen.

Echt een heel strak en egaal tempo zoals een metronoom lopen is immens moeilijk. Zowel als pacer maar ook als loper die de pacer volgt.
Toch zeker als je dat 2 of laat staan 4uur wilt doen.

Ok, maar ik ken genoeg mensen (en pacers) die dat wel perfect kunnen.
Maar even goed zie ik er dan helemaal de mist ingaan.
Ik denk dat dit er zijn die er last minute bij geroepen zijn of zo...

Zo was er laatst op de 10 miles in Gent de man met de 1u10 vlag die zich op de eerst rij stelde.
Vroeg me al af wat hij daar stond te doen.
En inderdaad na de start wordt hij bijna omver gelopen.
En hij is ook 3' sneller gefinisht dan 1u10 :)
De pacers van 1u20 waren dan wel perfect, vraag die mannen om 5'10 te lopen en ze lopen 5'10, vraag ze om 4'50 te lopen en ze lopen 4'50 en ga zo verder...

Strak en egaal lopen (correct tot op 5"/km) vind ik toch zelf ook makkelijker dan met variatie.
 
Zijn er mensen die de app Stride al eens geprobeerd hebben? Die deelt de wereld op in kleine vakjes, en je verdient punten door vakjes te doorkruisen. Maak het cirkeltje rond en je krijgt ook de vakjes erbinnen. En wie het vaakst een vakje claimt, wordt de eigenaar.
Ik hou wel van die gamification, dus ik heb het al meteen eens opgezet. En ineens ook een BG-team gemaakt natuurlijk!

Zien of het werkt. Het team heet BeyondGaming, en de code om te joinen is 1EZUMAC voor wie geïnteresseerd is.
Er ook eens aan begonnen, jammer dat m'n 50km van afgelopen weekend nog niet meetelde.
Dit kan me ook wel nog motiveren om grote nieuwe rondes te gaan doen ;⁠-⁠)
 
Moet je daarvoor smartphone bijhebben voor runs, of kan het ook zonder en achteraf syncen met Connect of Strava?

Want dan annexeer ik Gavere wel even.
synct vanzelf met Garmin of Polar of AppleHealth en is volledig gratis, dus weinig moeite om op te starten en geen werk nadien :wink:
 
Terug
Bovenaan