Ik had het hier al aangegeven, maar ik heb een nieuw paar Lone Peak (6) laten uitrusten met een Vibram zool. Zoals aangegeven omdat de zool van Altra zelf echt dramatisch is zodra het wat nat is.

Hier het resultaat:

CA0-D8997-3854-4-DE6-B65-E-4-EE683-C1-DB6-F.jpg


Schoen is een beetje zwaarder geworden en iets stijver. Aangezien het vooral de bedoeling is om hier ultra’s mee te lopen, maakt dat niet uit. Nu eens testen en dan zien of ik dit ga herhalen.
 
Ziet er goeie grip uit :D

Grip is top, maar veel belangrijker is de samenstelling van het rubber dat Vibram gebruikt en waar ze een patent op hebben. Kijk maar eens naar de trailschoenen van Nike bijvoorbeeld, op het eerste zicht hebben die relatief agressieve noppen, maar zodra er een druppel regen valt, is dat een waar gevaar. Het is overigens iets waar veel trailschoenen een probleem mee hebben, Maxtrack van Altra is even dramatisch.

Er is een reden waarom zeer veel merken de Vibram zool aankopen voor hun betere modellen. Altra steekt het onder de Olympus, Hoka onder de Speedgoat, enz…
 
Zonet mijn racenummer voor de Brussels Airport halve marathon gekregen :biglaugh: spannend wel aangezien dit mijn eerste wedstrijd wordt.

Eerder hier al gepost dat ik corona had. Uiteindelijk 9 dagen niet gelopen en de eerste loop erna gaf weinig vertrouwen. Maar het ging heel snel beter, gelukkig.

Trenara houdt de motivatie ook hoog, ik mik toch op 1u40 wat voor mij al een serieuze prestatie zal zijn.
 
Zondag gaan pacen in Mechelen, heb de laatste twee weken wel niet meer gelopen door vakantie, seffens kan ik het tempo van 6min de km niet meer aan :oi22:
 
Zijn er mensen die de app Stride al eens geprobeerd hebben? Die deelt de wereld op in kleine vakjes, en je verdient punten door vakjes te doorkruisen. Maak het cirkeltje rond en je krijgt ook de vakjes erbinnen. En wie het vaakst een vakje claimt, wordt de eigenaar.
Ik hou wel van die gamification, dus ik heb het al meteen eens opgezet. En ineens ook een BG-team gemaakt natuurlijk!

Zien of het werkt. Het team heet BeyondGaming, en de code om te joinen is 1EZUMAC voor wie geïnteresseerd is.
 
Zijn er mensen die de app Stride al eens geprobeerd hebben? Die deelt de wereld op in kleine vakjes, en je verdient punten door vakjes te doorkruisen. Maak het cirkeltje rond en je krijgt ook de vakjes erbinnen. En wie het vaakst een vakje claimt, wordt de eigenaar.
Ik hou wel van die gamification, dus ik heb het al meteen eens opgezet. En ineens ook een BG-team gemaakt natuurlijk!

Zien of het werkt. Het team heet BeyondGaming, en de code om te joinen is 1EZUMAC voor wie geïnteresseerd is.
Komt goed met mijn dagelijkse toertjes met de hond en ongeveer 70km/week lopen , die hexes zullrn vlot binnenstromen 😂
 
Mijn vrouw moet al met me lachen dat ik me zo laat vangen aan die gamification altijd. Vraagt telkens of ik niet nog wat moet gaan heksen jagen.
 
Mijn vrouw moet al met me lachen dat ik me zo laat vangen aan die gamification altijd. Vraagt telkens of ik niet nog wat moet gaan heksen jagen.
Ik heb het systeem uitgelegd aan mijne zoon : hij is direct 17km gaan lopen (terwijl zijn langste voordien 11k was 😂)… nu wel enkele blaren op zijn voeten
 
  • Haha
Waarderingen: 515
Na de wedstrijd van vorige week had ik eens zin om men eigen te testen.
Vandaag de Boslandtrail 100K 'gelopen'.

Sinds ik nu een maand permanent nachtwerk doe, natuurlijk is snachts slapen dan een hele opdracht en toch de volle 1,5h afgelopen nacht! Maar ik moet niet klagen want de wandelaars waren al van de avond ervoor onderweg.

Na amper een uur te lopen begonnen de benen al vol te lopen. Bovenbenen deden echt veel zeer en waren voortdurend zo stijf als iets. Prettig is anders.
Tegen het einde toe ging het vlotter om wat sneller te wandelen dan afwisselend te lopen/wandelen.
Vandaag ook voor de 2de keer koffie gedronken op 2 jaar tijd. Qua mentale boost kan het wel helpen.
In exact 14h gefinished.

Trail was wat teleurstellend. Veel straten, en vlak is mijn ding niet zo maar ik heb me wel geamuseerd.

Gisteren me weer ingeschreven voor de Bello Galico. Hopelijk kan ik hem nu finishen, maar vandaag was er toch een perfecte trainingsdag voor.

En nu rust :sleep:
 
Zijn er mensen die de app Stride al eens geprobeerd hebben? Die deelt de wereld op in kleine vakjes, en je verdient punten door vakjes te doorkruisen. Maak het cirkeltje rond en je krijgt ook de vakjes erbinnen. En wie het vaakst een vakje claimt, wordt de eigenaar.
Ik hou wel van die gamification, dus ik heb het al meteen eens opgezet. En ineens ook een BG-team gemaakt natuurlijk!

Zien of het werkt. Het team heet BeyondGaming, en de code om te joinen is 1EZUMAC voor wie geïnteresseerd is.
Voila, geinstalleerd en gejoined. Straks op het gemakje een mooi toertje doen.

Wel gemerkt dat suggested workout enkel varieert bij het volledig dragen van de horloge. Anders is het altijd een basistraining.

Als ik vandaag op het gemak de 20 km kan halen, ga ik waarschijnlijk afstappen van suggested workout en een andere richting zoeken om mee te trainen.

Of heeft iemand tips om uitslag rond de pols van het teveel dragen van een horloge tegen te gaan?
 

Wat een prestatie.
 
Voila, geinstalleerd en gejoined. Straks op het gemakje een mooi toertje doen.

Wel gemerkt dat suggested workout enkel varieert bij het volledig dragen van de horloge. Anders is het altijd een basistraining.

Als ik vandaag op het gemak de 20 km kan halen, ga ik waarschijnlijk afstappen van suggested workout en een andere richting zoeken om mee te trainen.

Of heeft iemand tips om uitslag rond de pols van het teveel dragen van een horloge tegen te gaan?
En met dat mooie toertje zijn we ineens 9de van België en 350ste van de wereld :p. Ik heb er ook nog een paar bij gedaan, maar mijn route is letterlijk en figuurlijk in het water gevallen. Een vakantieloopje gemaakt door Garmin… Door de industriële haven, een stuk door poorten, en natuurlijk op het einde een cruciaal voetpad dat afgesloten was. Rechtsomkeert. Maar goed :D
 
En met dat mooie toertje zijn we ineens 9de van België en 350ste van de wereld :p. Ik heb er ook nog een paar bij gedaan, maar mijn route is letterlijk en figuurlijk in het water gevallen. Een vakantieloopje gemaakt door Garmin… Door de industriële haven, een stuk door poorten, en natuurlijk op het einde een cruciaal voetpad dat afgesloten was. Rechtsomkeert. Maar goed :D
Bij mij was het punt A naar B vandaag wat niet veel opbrengt natuurlijk, vanaf morgen ga ik er eens serieus voor gazn 😛
 
Vandaag voor de eerste maal in mijn leven gepaced, eergisteren nog ziek geworden en vandaag nog verkouden, maar kon moeilijk op laatste moment afzeggen, deze ochtend na WK wielrennen mij nog kunnen spoeien naar Mechelen, uiteindelijk de pacers gevonden en liep dus rond met de 6min/km. We moesten ook met een polar gelopen (al had ik mijn garmin ook nog aan) op begin toch moeilijk inschatten wat juist tempo is (mijn trainingstempo is een stuk sneller) bovendien gaven zowel de polar als mijn garmin vaak verschillende soorte pacing door.. soit na een tijdje dan wel op naar mijn ogen wel continu tempo te lopen, maar dan begon ik weer te twijfelen want de kilometer aanduiding was telkens een stuk verder dan mijn garmin horlog, toen dacht ik dat de dwars door Mechelen langer was dan 10km, maar de laatste km was dan superkort want bij finish was ik het exact 9,99km.. daardoor uiteindelijk gefinished ergens in de 57min
Te rap dus.. voortaan toch wat rapper tempo pacen :support:
 
Vandaag voor de eerste maal in mijn leven gepaced, eergisteren nog ziek geworden en vandaag nog verkouden, maar kon moeilijk op laatste moment afzeggen, deze ochtend na WK wielrennen mij nog kunnen spoeien naar Mechelen, uiteindelijk de pacers gevonden en liep dus rond met de 6min/km. We moesten ook met een polar gelopen (al had ik mijn garmin ook nog aan) op begin toch moeilijk inschatten wat juist tempo is (mijn trainingstempo is een stuk sneller) bovendien gaven zowel de polar als mijn garmin vaak verschillende soorte pacing door.. soit na een tijdje dan wel op naar mijn ogen wel continu tempo te lopen, maar dan begon ik weer te twijfelen want de kilometer aanduiding was telkens een stuk verder dan mijn garmin horlog, toen dacht ik dat de dwars door Mechelen langer was dan 10km, maar de laatste km was dan superkort want bij finish was ik het exact 9,99km.. daardoor uiteindelijk gefinished ergens in de 57min
Te rap dus.. voortaan toch wat rapper tempo pacen :support:
Respect voor iedereen die het wilt doen, ik vind het geweldig dat er zo veel zijn die de boel draaiend willen houden voor elkaar. Maar dat is exact de ervaring die ik al heb gehad met pacers, en waarom ik ze maar laat doen :D Vaak kom ik de vlag vanzelf wel weer tegen zonder tempoversnelling.
 
toen dacht ik dat de dwars door Mechelen langer was dan 10km, maar de laatste km was dan superkort want bij finish was ik het exact 9,99km..

Ik kwam 150 meter te kort. Even wat andere lopers gepolst en die kwamen 100 tot 200 meter te kort.
Maar die kilometeraanduidingen waren inderdaad wat verwarrend. Ik zat eerst voor, dan achter, toen zag ik dat er opeens waren voor de 5 kilometer die dan nog eens afweken ook van de 10 kilometer omdat de 10 kilometer een extra ‘lus’ moest maken van een paar honderd meter in het centrum etc.
Enfin, blij dat ik mij gratis kon inschrijven in elk geval. Netto nog winst gedaan door de bus melk die elke finisher kreeg. 18 euro om 10 kilometer te lopen doe ik niet…
 
Vandaag voor de eerste maal in mijn leven gepaced, eergisteren nog ziek geworden en vandaag nog verkouden, maar kon moeilijk op laatste moment afzeggen, deze ochtend na WK wielrennen mij nog kunnen spoeien naar Mechelen, uiteindelijk de pacers gevonden en liep dus rond met de 6min/km. We moesten ook met een polar gelopen (al had ik mijn garmin ook nog aan) op begin toch moeilijk inschatten wat juist tempo is (mijn trainingstempo is een stuk sneller) bovendien gaven zowel de polar als mijn garmin vaak verschillende soorte pacing door.. soit na een tijdje dan wel op naar mijn ogen wel continu tempo te lopen, maar dan begon ik weer te twijfelen want de kilometer aanduiding was telkens een stuk verder dan mijn garmin horlog, toen dacht ik dat de dwars door Mechelen langer was dan 10km, maar de laatste km was dan superkort want bij finish was ik het exact 9,99km.. daardoor uiteindelijk gefinished ergens in de 57min
Te rap dus.. voortaan toch wat rapper tempo pacen :support:

Grappig dat ik dit lees, ik heb praktisch de hele run rond de 6:00 vlag gelopen... Tussen kilometer 6 en 8 heb ik de hele tijd naast je gelopen en dan heb ik nog een beetje versneld..

Alvast bedankt voor het werk!!!


(Mijn garmin gaf trouwens aan dat er 9.85km gelopen is)
 
Terug
Bovenaan