gisteren heb ik mijn nieuwe schoenen ingelopen (saucony endorphin speed 2 :love2:). Echter nu een serieuze blaar nu op mijn rechterhiel doordat ik die schoenen niet gewoon ben.
Ik zou ze wel graag gebruiken zondag in de ten miles van Gent. Iemand tips hoe ik toch met die blaar draaglijk kan lopen? intapen?
Veel succes.
Ik loop em straks ook alleen 👌🏻
 
Waarom loop je ze niet allemaal met dezelfde “effort”? Dus meewind sneller lopen en tegenwind trager?

Niet elke rep was even snel. Heb gewoon het gemiddelde tempo over de vier reps genomen :) Ik probeer als het wind tegen is me niet op te blazen, maar ook niet te veel tijd te verliezen. Het kan maar een goede oefening zijn als het op de dag van de wedstrijd ook lange stukken wind tegen is en ik moederziel alleen loop.
 
Eergisteren compeed op de blaar gedaan en deze ochtend daarover tape gedaan en vrijwel pijnvrij kunnen lopen. Thx voor de tips hier!

1:03 gelopen, dikke PR op de 5k en 10k. Zalig zulke dagen.

Wel wat chaos met het afhalen van de nummers. De eersten zijn blijkbaar ook mislopen. De 5miles die er plots kwamen tussenlopen was ook net iets teveel slalommen op bepaalde momenten.
 
Eergisteren compeed op de blaar gedaan en deze ochtend daarover tape gedaan en vrijwel pijnvrij kunnen lopen. Thx voor de tips hier!

1:03 gelopen, dikke PR op de 5k en 10k. Zalig zulke dagen.

Wel wat chaos met het afhalen van de nummers. De eersten zijn blijkbaar ook mislopen. De 5miles die er plots kwamen tussenlopen was ook net iets teveel slalommen op bepaalde momenten.
Ik heb ook meegedaan en inderdaad “verkeerd gelopen”. 700m teveel… Maar als ik parcours op de website bekijk zie ik wel dat de grote meute eigenlijk een stuk afgesneden heeft?
 
Ik heb ook meegedaan en inderdaad “verkeerd gelopen”. 700m teveel… Maar als ik parcours op de website bekijk zie ik wel dat de grote meute eigenlijk een stuk afgesneden heeft?

Inderdaad, dat stuk aan het vanduysenplein zat er precies vandaag niet bij. Hebben ze het daar mss last minute ingekort omdat anders het parcours te lang was voor een 10 miles? Ik kwam toch rond de 16km uit. Zat er iemand in je groepje die zijn gps (met oude route) volgde ofzo? had niet den indruk dat de pijlen daar verkeerd stonden. Uiteraard wel jammer voor de wedstrijd zo ...
 
Inderdaad, dat stuk aan het vanduysenplein zat er precies vandaag niet bij. Hebben ze het daar mss last minute ingekort omdat anders het parcours te lang was voor een 10 miles? Ik kwam toch rond de 16km uit. Zat er iemand in je groepje die zijn gps (met oude route) volgde ofzo? had niet den indruk dat de pijlen daar verkeerd stonden. Uiteraard wel jammer voor de wedstrijd zo ...
Het was denk ik de politie die verkeerd stuurde. En op dat stuk extra was ook de baan afgezet door politie, dus begrijp het echt niet…
Wel wat demotiverend als ge dan weer op het parcours komt en merkt dat ge tussen een hele bende lopers zit die 6-700m minder gelopen hebben…
Organisatie kon beter, idem met op zelfde parcours komen van de 5 mijl…
 
Het was denk ik de politie die verkeerd stuurde. En op dat stuk extra was ook de baan afgezet door politie, dus begrijp het echt niet…
Wel wat demotiverend als ge dan weer op het parcours komt en merkt dat ge tussen een hele bende lopers zit die 6-700m minder gelopen hebben…
Organisatie kon beter, idem met op zelfde parcours komen van de 5 mijl…

Politie die niet op de hooggte was van die wijzigingen, das wel amateuristisch dan :S? Mijn 5k tijd in de tussentijden komt overeen met mijn strava tijd. Enkel de eerste is precies juist gelopen bij de toppers, viel ook op bij de passage aan de fly over, want die had al een straat voorsprong. Er zijn daar redelijk wat met een 5k tijd van 20min en een 10k tijd van 36min... :S
 
Politie die niet op de hooggte was van die wijzigingen, das wel amateuristisch dan :S? Mijn 5k tijd in de tussentijden komt overeen met mijn strava tijd. Enkel de eerste is precies juist gelopen bij de toppers, viel ook op bij de passage aan de fly over, want die had al een straat voorsprong. Er zijn daar redelijk wat met een 5k tijd van 20min en een 10k tijd van 36min... :S
De eerste liep ook verkeerd.
Hij komt door op 5km in 17’30, terwijl hij tempo rond 3’10 liep. Qua plaats in einduitslag maakt het niet zoveel uit. Binnen de eerste 20-25 liep op 2-3 man na iedereen de langere afstand denk ik… Nadien liep iedereen in de uitslag op het juiste parcours.
 
Dit weekend The Great Escape gelopen.

De nacht voor de wedstrijd 4h geslapen.
De nacht van de wedstrijd door de zenuwachtigheid niet geslapen.
Hoe volledig onfris aan de start staan...

Was de 500ml drink zakjes thuis vergeten dus moest ik het met de 2L zak doen die ik toevallig mee had genomen. Geen aanrader met de volle 2L want het gewicht is slecht verdeeld en trekt de zak wat naar achter. Voor de rest zijn de kleine zakjes veel gemakkelijker.

Iets te snel gestart maar het liep voor geen meter.
Na 10 km kreeg ik al een dip... Het gedacht van opgave was al redelijk snel daar. Het was dan ook wel redelijk pittig. De eerste 60 km had ik bijna 3k hoogtemeters op de teller staan.
Halverwege eens wat koffie gedronken en toen ging het mentaal gelukkig beter.

Laatste 30km had ik het heel zwaar en was het ook te technisch voor mijn coördinatie die nog over bleef (4h slaap op 3 nachten, het voelt niet goed).

Toch kunnen finishen in 31h13. Van omgeving gelijkaardig aan de gtlc, maar deze is wel zwaarder van parcours imo.

Nu 18h geslapen. Naast wat stijve benen gelukkig van niets last.
 
Dit weekend The Great Escape gelopen.

De nacht voor de wedstrijd 4h geslapen.
De nacht van de wedstrijd door de zenuwachtigheid niet geslapen.
Hoe volledig onfris aan de start staan...

Was de 500ml drink zakjes thuis vergeten dus moest ik het met de 2L zak doen die ik toevallig mee had genomen. Geen aanrader met de volle 2L want het gewicht is slecht verdeeld en trekt de zak wat naar achter. Voor de rest zijn de kleine zakjes veel gemakkelijker.

Iets te snel gestart maar het liep voor geen meter.
Na 10 km kreeg ik al een dip... Het gedacht van opgave was al redelijk snel daar. Het was dan ook wel redelijk pittig. De eerste 60 km had ik bijna 3k hoogtemeters op de teller staan.
Halverwege eens wat koffie gedronken en toen ging het mentaal gelukkig beter.

Laatste 30km had ik het heel zwaar en was het ook te technisch voor mijn coördinatie die nog over bleef (4h slaap op 3 nachten, het voelt niet goed).

Toch kunnen finishen in 31h13. Van omgeving gelijkaardig aan de gtlc, maar deze is wel zwaarder van parcours imo.

Nu 18h geslapen. Naast wat stijve benen gelukkig van niets last.

Had het al gezien op Strava, maar dikke proficiat man, blijft een indrukwekkende prestatie waar ik momenteel alleen nog van kan dromen.

Wat vond je van het eerste deel in Luxemburg? Prachtig toch? Het laatste stuk is wel absurd zwaar als slot, die stukken langs de Ourthe…

Hier loopt het wel redelijk vlot momenteel, gisteren met aan kameraad de wekelijkse long run gedaan in het Zoniënwoud aan een behoorlijk pittig tempo voor de ondergrond/type terrein.
 
Had het al gezien op Strava, maar dikke proficiat man, blijft een indrukwekkende prestatie waar ik momenteel alleen nog van kan dromen. Hierloopt het wel redelijk vlot momenteel, gisteren met aan kameraad de wekelijkse long run gedaan in het Zoniënwoud aan een behoorlijk pittig tempo voor de ondergrond/type terrein.
Ik zie u dat op dit ogenblik zelfs nog met uw ogen toe finishen :)
Zou zelf meer gerichter moeten trainen om mijn leven tijdens zo'n wedstrijd gemakkelijker te maken.

Wat vond je van het eerste deel in Luxemburg? Prachtig toch? Het laatste stuk is wel absurd zwaar als slot, die stukken langs de Ourthe…
Parcours was inderdaad zwaar de moeite. Ben er nog niet uit of ik de gtlc of deze nu beter vind.
 
Ik zie u dat op dit ogenblik zelfs nog met uw ogen toe finishen :)
Zou zelf meer gerichter moeten trainen om mijn leven tijdens zo'n wedstrijd gemakkelijker te maken.


Parcours was inderdaad zwaar de moeite. Ben er nog niet uit of ik de gtlc of deze nu beter vind.

Fysiek kan ik dat ongetwijfeld finishen, maar mij mentaal ervoor opladen is een ander verhaal en dat is minstens even belangrijk!
 
  • Leuk
Waarderingen: Semi
Gisteren mijn 3e marathon gelopen dus in Diksmuide naar Ieper.

Wou graag onder de 3u finishen maar dat is net niet gelukt. Ik strandde op 3u en 2,5min (Strava). Tevreden op mijn verbeterde tijd van een goede 4min op de marathon en 3min op de halve marathon maar toch een kleine teleurstelling wat best logisch als je er zo hard voor traint.

Iets te wild van start gegaan tegen wind. Had gedacht dat ik genoeg buffer ging overhouden tot op het einde maar de laatste 10km was weer afzien en het tempo bleef maar zakken tot zelfs 05:02.
Nochtans veel gedronken op voorhand 's morgens, 4 energy gels, 1 bidon drink salt en 1 bidon isotone sportdrank binnen gespeeld maar toch weer futteloze benen op het einde.

Normaal zou ik mijn focus wat meer leggen op het trailen nu maar ik ga toch prioriteit geven aan die sub 3u eerst.
Volgend jaar ga ik de marathon van Rotterdam lopen met een hele delegatie van de loopclub. Ik ga dan als tactiek gewoon trachten de 2u59 pace groep te volgen die er nu niet was en dus constanter lopen.

1 persoon finishte onder de 2u30, wat toch wel heel erg straf is voor een kleinschalige marathon.
 
Ik ben er 100% zeker van dat je die tijd gaat verpulveren in Rotterdam. Als je vrij van blessures blijft en een goede trainingsblok hebt in de winter+lente, ga je vooruit gestuwd door de vele supporters, zotte sfeer en de grote groep van sub 3, een heel stuk onder de 3u.

Als je nu al 3u02min30 sec loopt in de open vlaktes van de Westhoek...dan heb je zeker genoeg mentale weerbaarheid.

Ik zou dus gewoon tot 10 of 5km (afhankelijk
van hoe je je voelt) van de finish bij de grote groep van 3u blijven en dan alles wat nog in de tank zit eruit halen.
 
Gisteren mijn 3e marathon gelopen dus in Diksmuide naar Ieper.

Wou graag onder de 3u finishen maar dat is net niet gelukt. Ik strandde op 3u en 2,5min (Strava). Tevreden op mijn verbeterde tijd van een goede 4min op de marathon en 3min op de halve marathon maar toch een kleine teleurstelling wat best logisch als je er zo hard voor traint.

Iets te wild van start gegaan tegen wind. Had gedacht dat ik genoeg buffer ging overhouden tot op het einde maar de laatste 10km was weer afzien en het tempo bleef maar zakken tot zelfs 05:02.
Nochtans veel gedronken op voorhand 's morgens, 4 energy gels, 1 bidon drink salt en 1 bidon isotone sportdrank binnen gespeeld maar toch weer futteloze benen op het einde.

Normaal zou ik mijn focus wat meer leggen op het trailen nu maar ik ga toch prioriteit geven aan die sub 3u eerst.
Volgend jaar ga ik de marathon van Rotterdam lopen met een hele delegatie van de loopclub. Ik ga dan als tactiek gewoon trachten de 2u59 pace groep te volgen die er nu niet was en dus constanter lopen.

1 persoon finishte onder de 2u30, wat toch wel heel erg straf is voor een kleinschalige marathon.

Eerst en vooral proficiat met de prestatie, het blijft een knappe tijd.

Verder volg ik 100% wat @MichielD4 eerder al aangaf. Als je een soortgelijk trainingsblok kan aanhouden voor Rotterdam als je nu hebt gedaan en u daar de eerste 30 à 35km rustig in het sub 3u groepje nestelt, ga je dat vlot halen. Die kleine marathons zijn heel leuk om te lopen, maar om echt een PR aan te vallen is het toch veel gemakkelijker om uit te wijken naar het buitenland waar op de marathons het niveau toch veel hoger ligt.

Als ik terugkijk op mijn PR in Brugge kan ik niet anders dan vaststellen dat ik nog een pak sneller kan als ik in een groepje kan lopen en wat kan samenwerken. Op uw eentje lopen, soms beukend tegen de wind/het briesje is mentaal gewoon veel lastiger.

Recupereer maar goed, geniet toch wat na en nadien kan je dan rustig de focus verleggen.

Het voordeel is ook dat je meer dan voldoende tijd hebt, je kan dus gerust eerst wat trails lopen om te genieten voordat je de echte training hervat.
 
Iemand tips voor een relatief waterdichte lange loopbroek? Zou het eveneens willen gebruiken voor woon-werk met de fiets.

Bij fietskledij kom je automatisch bij broeken met bretellen uit, dus dan hier maar eens proberen 😁
 
Iemand tips voor een relatief waterdichte lange loopbroek? Zou het eveneens willen gebruiken voor woon-werk met de fiets.

Bij fietskledij kom je automatisch bij broeken met bretellen uit, dus dan hier maar eens proberen 😁

Om echt mee te lopen is een waterdichte broek veel te warm, zoals ook @EmP al aangaf. Ik heb er al jaren eentje omdat het voor sommige ultra’s een verplichting is en ik al eens zeer lange en trage trainingen durf doen in de Ardennen bij verschrikkelijke weersomstandigheden en dat handig kan zijn. Ik denk dat ik die van mij al een jaar of 3 heb, maar als ik die al 4 x gedragen heb zal het veel zijn. Wel nooit om echt te lopen dus, dat is niet te doen.

Ik heb er eentje van Salomon, super kwaliteit, maar voor het gebruik zijn geld niet waard. Afhankelijk van wat je ermee wil doen zijn die van Decathlon wel top: https://www.decathlon.be/nl/p/herenregenbroek-voor-traillopen-zwart/_/R-p-121366?mc=8393194&c=ZWART

Een zeer groot deel van de Belgische ultratraillopers gebruikt die ook.
 
Bedankt voor de mooie woorden en tips @MichielD4 en @Karry98.

Ik heb zeker niet de meest vlekkeloze training achter de rug en soms wat gesukkeld met kleine blessures waardoor ik niet altijd de nodige km's per week haalde + enkele hittegolven in augustus die resulteerden in zeer vroege intervallen/LSD's terwijl ik meer een avondloper ben.

Volgende maand vertoef ik voor een dikke 3 weken in Peru (sporadisch eens lopen wanneer het mogelijk is + hiken) maar eenmaal terug ga ik nog enkele kleine loopwedstrijden doen waaronder een paar trails (Natuurloop Zonnebeke oa)

Bemerking: Is er genoeg drankvoorraad voorzien als er zo'n grote pacegroep passeert overigens? Ik heb geen idee hoe groot die groep zal zijn in Rotterdam. In Gent was dat een stuk of 20 voor de 2u59 groep.
 
Terug
Bovenaan