Veel succes. Komt helemaal goed. Welke wedstrijd?

M'n fluogele alphafly's zijn vandaag ook binnengekomen. Wat een beauties. Dit weekend mss eens testen en daarna sparen tot voor de wedstrijd.
In Flanders Fields marathon. Van Diksmuide naar Ieper met zo'n 300 deelnemers. Niet zo grootschalig dus.
 
Nu zondag mijn 3e marathon op de planning met als doel onder de 3u te finishen. Ik heb er een goed oog op.
Ik zal ook met de Alphafly 1 lopen die in promotie stonden een paar weken geleden.
Ter info:
Marathon 1: 3u44min (09/2021)
Marathon 2: 3u08min (03/2022)

Mooie vooruitgang na je eerste marathon. :eek: :thumb:

Heeft er al iemand de Decathlon "alphafly's" gezien irl? Scherp geprijsd en ze zien er in elk geval goed uit.
 
In Flanders Fields marathon. Van Diksmuide naar Ieper met zo'n 300 deelnemers. Niet zo grootschalig dus.
De wind zit in ieder geval goed de laatste 30km om een toptijd te lopen.
Is tenminste nog een betaalbare marathon.

Ik heb deze in 2018 gelopen. Toen waren er een kleine 1000 deelnemers (100 jaar naar de oorlog).
De ene vindt het parcours maar saai, maar ik verdraag dat wel. Wel 20km alleen tegen de wind moeten afleggen na sanitaire stop. Dat is het nadeel aan kleinere marathons natuurlijk.

Succes!
 
Na lange tijd ook terug begonnen.
Ga eens zo een garmin coach gebruiken. Dinsdag de benchmark run gedaan.
Benieuwd hoe dit gaat bevallen. Normaal loop ik gewoon op gevoel.

Nog iemand die dit gebruikt?

Ik heb al verschillende keren de coach gebruikt. Ben nu ook weer bezig aan een schema voor de HM.
Ik ben er tevreden over, er zit wel wat verschil op de verschillende coaches. Ik loop nu met Greg en die heeft vrij standaard trainingen (easy, target pace, intervallen en LSD) terwijl Jeff, dacht ik, wat meer variatie in soorten trainingen doet (glider, run-walk, etc).

Elke keer al wel mits goede benchmark het doel behaald dus ik blijf het wel doen :)

Ik had eerst verwacht dat die coach ook (basis)tips zou geven.
Maar dat is niet het geval.

Wat bedoel je met tips? Want je gaat wel regelmatig eens een filmpje of tekst krijgen waarin je zaken worden uitgelegd. Rond houding, rond het nut van verschillende types training, rond pace, voorbereiding voor een wedstrijd, eten, etc.
Vandaag zou ik bv 3x5min
5min walk (matig tot stevig)
5min run (continu hardlopen)

en dan nog 2min cooldown.

Ik zou die 3x5min walk al veranderen naar rustig lopen.
Het is niet zo dat ik helemaal geen conditie heb

Wandelen vervang ik ook wel door rustig joggen wanneer het lukt.
Tijdens echt intensieve intervaltrainingen lukt dat niet altijd :)
 
Ben omgeschakeld naar Greg. Voorlopig ziet dit er beter uit :p

Had gehoopt dat er ook wat zou instaan kwa tempo.
Wat is bv een 'lekker tempo'
Had gehoopt dat er 5:45/km ofzo stond (afhankelijk van benchmarkrun)
 
En als ik gewoon blijf voortdoen op deze manier zou de hartslag niet automatisch verbeteren ?
Ja, hoor! Alleen zal de vooruitgang veel trager zijn en zal er een plafond aan zijn. Het heeft gewoon nog niet veel nut om de andere systemen te trainen als er nog veel werk is aan de basis. Toch niet als je iets langere stukjes wilt kunnen lopen. Maar kwestie van gezondheid of beweging is dat natuurlijk even goed, hè.
 
gisteren heb ik mijn nieuwe schoenen ingelopen (saucony endorphin speed 2 :love2:). Echter nu een serieuze blaar nu op mijn rechterhiel doordat ik die schoenen niet gewoon ben.
Ik zou ze wel graag gebruiken zondag in de ten miles van Gent. Iemand tips hoe ik toch met die blaar draaglijk kan lopen? intapen?
 
Ben omgeschakeld naar Greg. Voorlopig ziet dit er beter uit :p

Had gehoopt dat er ook wat zou instaan kwa tempo.
Wat is bv een 'lekker tempo'
Had gehoopt dat er 5:45/km ofzo stond (afhankelijk van benchmarkrun)

Ik heb bij Greg wel tempovensters voor al m'n loopjes.

Welk doel heb je ingesteld? Heb je ook een tijdsdoel? Ik heb nu bvb een HM op 1:58 ingesteld en dan berekent hij de tempo's in functie van de benchmark run en van het uiteindelijke doel.
 
gisteren heb ik mijn nieuwe schoenen ingelopen (saucony endorphin speed 2 :love2:). Echter nu een serieuze blaar nu op mijn rechterhiel doordat ik die schoenen niet gewoon ben.
Ik zou ze wel graag gebruiken zondag in de ten miles van Gent. Iemand tips hoe ik toch met die blaar draaglijk kan lopen? intapen?

Zondag is wel heel kort dag...

Zelf nog niet zoveel last gehad van blaren maar meestal direct opendoen en laten leeglopen, en dan ook zoveel mogelijk met blote voeten rondlopen zodat het kan drogen. Dan de dag van de wedstrijd plakker op en hopen voor het beste.
Allez, dat is toch hoe ik het doe. Of dat echt de beste manier is weet ik niet maar ik raak elke keer snel weer lopende zo.

Belangrijkste tip wel: wedstrijdschoenen veel langer op voorhand inlopen :)
 
gisteren heb ik mijn nieuwe schoenen ingelopen (saucony endorphin speed 2 :love2:). Echter nu een serieuze blaar nu op mijn rechterhiel doordat ik die schoenen niet gewoon ben.
Ik zou ze wel graag gebruiken zondag in de ten miles van Gent. Iemand tips hoe ik toch met die blaar draaglijk kan lopen? intapen?

Ik zou er een grote compeed ophangen als second skin.
 
Ik zou er een grote compeed ophangen als second skin.
Dat zou ik niet doen :D Ik heb dat ooit gedaan in wandelschoenen en heb er ernstig van afgezien. De blaar eronder wordt week en je trekt het vel van de blaar en een heel stuk eromheen zo mee af met die Compeed. En dan moet je het behandelen als een open wond. Kan zijn dat het redelijk lukt om 1x zo uit te lopen, maar daarna heb je miserie. Zo compeeds dienen voor als het nog geen blaar is.

@NegativeSplit In dit geval zou ik 'm leegprikken en er pleisters omheen doen, eerder dan erop. En dan nauwsluitende, stevige kousen, zoals compressiekousen. Maar het is wel heel kort dag inderdaad, en zal toch neerkomen op doorbijten als je ze echt wilt aandoen, denk ik.
 
Moeilijk om zo te zeggen, maar 9/10 is het een gebrek aan loopbasis en een te hoog tempo.

Hartslagzones op de fiets zijn ook niet dezelfde als die bij het lopen. Ik zou het tempo vooral enorm drukken en dan niet te veel ineens doen. Want fietsconditie vertaalt zich niet altijd in loopconditie, en vooral dan belastbaarheid van pezen en spieren. Dat kan blessures opleveren.
Als ik hard zweet en ik heb mijn polshorloge niet voldoende strak aan, dan kan het gebeuren dat ik heel de tijd in volzinnen aan het praten ben tegen mijne looppartner, ik totaal niet voel dat ik gelopen heb, en als ik dan na de loopsessie mijn gemiddelde HR controleer dan staat daar dat ik continue in de verzuring gelopen heb. :rofl: Dat kan natuurlijk niet, en met een borstband had ik zoiets nooit voor, nu wel.

Maar als de longen niet mee willen, dan denk ik inderdaad eerder de loopbasis dat niet goed is.
 
Vandaag terug loopje gedaan an de zelfde snelheid en de hartslag was een 20 slagen lager.
Zal de warmte en misschien het verschil met smorgens lopen inplaats van savonds na het werk toch wel verschil maken.
 
Als ik hard zweet en ik heb mijn polshorloge niet voldoende strak aan, dan kan het gebeuren dat ik heel de tijd in volzinnen aan het praten ben tegen mijne looppartner, ik totaal niet voel dat ik gelopen heb, en als ik dan na de loopsessie mijn gemiddelde HR controleer dan staat daar dat ik continue in de verzuring gelopen heb. :rofl: Dat kan natuurlijk niet, en met een borstband had ik zoiets nooit voor, nu wel.
Apple Watch kan er de eerste paar minuten ook een zooitje van maken. Vandaag een recuperatieloopje gedaan, tempo 6:30. De eerste 4 minuten zat ik volgens m'n horloge aan 165bpm / zone 4 om dan van de ene second op de andere naar 127 / zone 1 te springen en vanaf dan correct weer te geven.
 
Zonet training van 22km afgerond met 4x3km aan 3:45, waarvan 2x wind tegen. Deze week ga ik afklokken op 110km lopen. Ik voel me wel wat moe, maar tijdens de trainingen voel ik daar niet veel van en voel me alleen maar sterker worden.
Waarom loop je ze niet allemaal met dezelfde “effort”? Dus meewind sneller lopen en tegenwind trager?
 
Hier gaat het momenteel de goede richting uit. Tempo stijgt en hartslag daalt.

Afgelopen week elke dag mijn voorgestelde trainingen kunnen afwerken.
We gaan richting drie maand trainen en dat is meestal het punt van een blessure. Dus we zien wel wat het geeft.

Wou me inschrijven voor trail de la soupe op een kortere afstand maar heb net die dag gereserveerd om naar sinterklaas te gaan met de kleine.
 
Terug
Bovenaan