De eerste wedstrijd zit erop, 1:43:08 op de halve Marathon van Brussel. Mijn doel was 1:45 dus ben super tevreden.
Lastig parcours wel, de beklimming richting Atomium was een dooddoener.

Trenara gaf 1:37:35 als mogelijke tijd maar dat ging sowieso wel te snel geweest zijn denk ik.
 
Marathon Amsterdam, iemand al gedaan?
Ik heb geen ervaring met grote loopevenementen (behalve de 20km van Brussel).
Hoe lang op voorhand moet je in de buurt van de start zijn?
Stel dat ze jou afzetten in de buurt van de start en je bent volledig "loopklaar" (klaar in looptenu mét nummer)
 
Amsterdam nog niet gelopen. Ik zou zoveel mogelijk info opzoeken over de startprocedure. Welke wave? Opwarmzone?

Persoonlijk zou ik max 15min willen stilstaan in het startvak na de opwarming. Vergeet je vuilniszak of poncho niet om warm te blijven).

Reken een half uurtje om op te warmen (3km joggen en wat strides) en nog een laatste keer naar het toilet gaan.
 
Sprekend over marathons, ik las weer opmerkingen dat er op het parcours van de marathon van Brussel afgelopen weekend weer amper dixies stonden. De organisatie is in handen van, u raadt het nooit, Golazo.
 
Welke oefeningen kan ik doen om te kijken of mijn hamstring een loopje aankan. Zonder dat ik gewoon begin te lopen.
 
Sprekend over marathons, ik las weer opmerkingen dat er op het parcours van de marathon van Brussel afgelopen weekend weer amper dixies stonden. De organisatie is in handen van, u raadt het nooit, Golazo.
Het strafste vond ik Antwerpen. Tijdens de halve heb ik er 1x 2 zien staan, maar heb ik er ook niet op gelet. Maar ervoor en erna nergens. Aan de bagage letterlijk een stuk of 6 en geen urinoirs. Ik ben toen achter een leegstaande loods geweest, en met mij nog een heel pak anderen. Dat vond ik nu toch echt wel opvallend.
 
Het strafste vond ik Antwerpen. Tijdens de halve heb ik er 1x 2 zien staan, maar heb ik er ook niet op gelet. Maar ervoor en erna nergens. Aan de bagage letterlijk een stuk of 6 en geen urinoirs. Ik ben toen achter een leegstaande loods geweest, en met mij nog een heel pak anderen. Dat vond ik nu toch echt wel opvallend.

Classic. Vorig jaar zelf op de marathon van Antwerpen letterlijk binnengebroken op werven aan woningen op het parcours om een dixie te hebben, zware buikkrampen toen en vond er ook geen. Bende amateurs.
 
Gisteren trouwens verslag van de marathon van Brussel op sporza, eerste twee Kenianen rond 2u15m en dan de derde in 2u40m :laugh: Precies nog altijd geen snelle marathon, maar vooral ook, het is er toch weinige gegeven om zo tussen 2u20-2u40m te lopen, moet je al bijna veel talent hebben en niet meer puur training.
 
Marathonlijst 2019 (even de coronajaren negeren):
693 mannen onder de 3 uur, waarvan 98 onder de 2:40
17 vrouwen onder de 3 uur, waarvan 4 onder de 2:40

Ik zou durven stellen dat je voor een marathon onder de 3 uur ook al aardig wat talent moet hebben. Dit gaat trouwens over de Belgische marathonlijst.
 
Best de beelden van Londen niet meteen na die van Brussel bekijken want dan is het huilen met de pet op :oink: Nuja, als ze op dezelfde dag vallen is de keuze snel gemaakt zeker, zelfs voor een Belg.
 
Dat klopt uiteraard allemaal, maar toch is het ergens spijtig dat een marathon in onze hoofdstad letterlijk geen enkele echt goede Belgisch marathonloper aan de start krijgt… Waarmee ik uiteraard niet wil zeggen dat 2u40 niet goed is, maar 2u20 of zelfs 2u30 is toch nog iets compleet anders.

@Loser Jij ging zondag Dwars door Hasselt lopen zeker? Dan kom ik u misschien nog tegen, last-minute nog geaccepteerd om daar te gaan pacen op de 15km. Mijn te volgen tempo is 6:30, dat zal mij nog wel net lukken.
 
Dat klopt uiteraard allemaal, maar toch is het ergens spijtig dat een marathon in onze hoofdstad letterlijk geen enkele echt goede Belgisch marathonloper aan de start krijgt… Waarmee ik uiteraard niet wil zeggen dat 2u40 niet goed is, maar 2u20 of zelfs 2u30 is toch nog iets compleet anders.

@Loser Jij ging zondag Dwars door Hasselt lopen zeker? Dan kom ik u misschien nog tegen, last-minute nog geaccepteerd om daar te gaan pacen op de 15km. Mijn te volgen tempo is 6:30, dat zal mij nog wel net lukken.
Aan 6:30 hoop ik niet dat ik je tegenkom! Achteraf natuurlijk wel :D Bij mij staat het nog niet vast, hoor. Maar zou goed kunnen, wel de 10,5 dan. Ik zal uitkijken naar de Altra’s :p
 
Aan 6:30 hoop ik niet dat ik je tegenkom! Achteraf natuurlijk wel :D Bij mij staat het nog niet vast, hoor. Maar zou goed kunnen, wel de 10,5 dan. Ik zal uitkijken naar de Altra’s :p

Ik vraag mij eerlijk gezegd wel wat af wie er een vlag zal volgen met een tempo van 6:30 op een 15km. Straks kom ik daar als allerlaatste aan zonder iemand achter mij en beginnen de mensen in koor “Raymond kan het niet aan, Raymond kan het niet aan!” te scanderen. (Als je die laatste quote niet herkent, gelieve het mij te laten weten zodat ik u op mijn ignore list kan plaatsen).

Denk wel niet dat ik met Altra’s ga lopen, vermoedelijk teenslippers of caoutchouc botten, afhankelijk van het weer. Vind het wat overkill om 15km te steken in 1 van mijn loopschoenen voor zo’n tempo.

Nee serieus, ik vind dat eigenlijk best leuk, nog eens teruggeven aan de community, zal er wel enkelen mee kunnen helpen. Ik ga vrijdag weer naar de Ardennen, ga zaterdag dan daar 50km doen, op de terugweg in Hasselt stoppen en dan een recuploopje daar, komt goed uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik vraag mij eerlijk gezegd wel wat af wie er een vlag zal volgen met een tempo van 6:30 op een 15km. Straks kom ik daar als allerlaatste aan zonder iemand achter mij en beginnen de mensen in koor “Raymond kan het niet aan, Raymond kan het niet aan!” te scanderen. (Als je die laatste quote niet herkent, gelieve het mij te laten weten zodat ik u op mijn ignore list kan plaatsen).

Denk wel niet dat ik met Altra’s ga lopen, vermoedelijk teenslippers of caoutchouc botten, afhankelijk van het weer. Vind het wat overkill om 15km te steken in 1 van mijn loopschoenen voor zo’n tempo.

Nee serieus, ik vind dat eigenlijk best leuk, nog eens teruggeven aan de community, zal er wel enkelen mee kunnen helpen. Ik ga vrijdag weer naar de Ardennen, ga zaterdag dan daar 50km doen, op de terugweg in Hasselt stoppen en dan een recuploopje daar, komt goed uit.
Zijn er warme dranken of nen Oxo voorzien?
 
Ik ben op zoek naar een 12 weken schema voor een marathon onder de 3uur. Vorig jaar een schema gevolgd van 18 weken wat ik toch best lang vond. Iemand een aanrader?
 
Ik mag zondag in Hasselt dus niet met mijn Fenix lopen… Omdat het pacing team nu “Polar” pacing team heet, is het verboden om een ander merk rond uw pols te dragen. Als ik wil tracken moet ik mijn Garmin in dat rugzakje steken. Heb je een toestel van €1000, moet je dat die dag inruilen voor eentje van €200. Maar oooh wee als het signaal daarmee slecht is en mijn tempo’s niet kloppen.
 
Terug
Bovenaan