Propaganda
New member
Merci all voor de fijne comments. Het klopt volledig ivm het rustig opbouwen. Maar de competitiviteit (met mezelf) zit de discipline soms in de weg. Vandaag was de bedoeling om 5km te lopen na een vrij slechte nacht. Uiteindelijk ben ik op 5km nog een stukje van huis dus beslis om door te lopen, dan ben je aan 6 en vraag je jezelf af of je nog 10 aankan. En zo geschiedde, korte termijn visie op dat moment.
Voor mij de belangrijkste les denk ik in het lopen. Langere termijndoelen bepalen.
Op de planning staat eerst deftige loopschoenen, omdat deze al 10j oud zijn en ook een vrij goedkoop paar waren, daarna toch eens kijken naar iets om de hartslag in de gaten te houden. Dat kan ook als doel fungeren dan. Eerst zien dat ik het volhoud, en niet stop zoals zovelen…
Dat gevoel komt me maar al te bekend voor

Deze zomer gestart met het lopen wat serieuzer te nemen. Ik had een loopschema, maar dan toch altijd dat beetje extra willen lopen (& in mijn geval, vooral sneller). Leuk, zeker in het begin maak je dan veel vooruitgang. Je voelt je echt elke week beter worden.
Tot het te laat is natuurlijk. Momenteel kan ik al 2 weken niet meer lopen door een blessure (volgens google: achillespeesontsteking). Ik plan het nu toch wat rustiger aan te doen.

.
Maar dan met het besef dat dat niet ideaal is voor blessures om het constant te doen.
.