Algemene Loopthread

Morgen is het hier "groot onderhoud" :laugh:. Eerst bezoek aan de cardioloog, ben eens benieuwd wat daar uit komt, hopelijk niets natuurlijk en in de namiddag kine voor m'n schouders/nek. Eerste keer in jaren dat ik het zo hard zitten heb. Neem een bureaujob zeiden ze...

Hopelijk kan ik snel terug starten, in 8 weken tijd slechts 4x gaan lopen :cry:

Laatst bewerkt:
Bon het belangrijkste deel van de dag zit er al op. Hart is in Picobello staat, geen reden tot paniek. Mogelijks komt de last door spierpijn zei de cardioloog.

Kan ik dan meteen deze middag aankaarten bij de kinesist.

Nu ben ik wel wat aan het twijfelen wat ik zou doen, m'n HM plan opbergen en gewoon eens een goeie basis opbouwen of gewoon verder doen. Ik denk beter het eerste aangezien ik echt amper gelopen heb de laatste tijd.

De mens van dertig is echt versleten he :unsure:

Hoe hebben degenen met een corona bestemming hier dat aangepakt?
Heb Omikron nu, vandaag nog te ziek om te gaan lopen natuurlijk maar heeft de rest hier daar veel last van gehad?

Ik elke dag met dit koude weer:

272104432_2244537905685410_6250144486687893125_n.jpg

Hoe hebben degenen met een corona bestemming hier dat aangepakt?
Heb Omikron nu, vandaag nog te ziek om te gaan lopen natuurlijk maar heeft de rest hier daar veel last van gehad?

Sowieso is de regel bij koorts, corona of niet: per dag koorts een dag niet lopen. Je hebt tijd voor herstel nodig en na koorts heeft je lichaam en vooral hart echt die tijd nodig.
Ik heb corona gehad, maar vorig jaar in februari. Britse variant, nog voor de vaccins. Ik heb 10 dagen koorts gehad, en dan nog eens zoveel tijd om terug op mijn positieven te komen. Nadien nog heel moe en ik kon maar 2km meer lopen. Ik heb langzaamaan terug opgebouwd. Momenteel ben ik aan het trainen voor een marathon en ik loop vlot terug 16 km.
Ik vermoed dat het bij jou niet zo erg zal zijn, dus luister naar je lichaam. Je merkt snel genoeg hoe het zal verlopen.

Ik elke dag met dit koude weer:

Lange broek, thermisch onderhemd met lange mouwen, warm hardloopshirt met lange mouwen, handschoenen (dunne), pet.

Eerste 2 minuten kunnen wat frisser zijn maar daarna zelfs rond het vriespunt geen problemen :)

Lange broek, thermisch onderhemd met lange mouwen, warm hardloopshirt met lange mouwen, handschoenen (dunne), pet.

Eerste 2 minuten kunnen wat frisser zijn maar daarna zelfs rond het vriespunt geen problemen :)

Hier is het vooral de motivatie die ontbreekt op zo'n dagen, zeker wanneer het regent. Dan is het standaard loopband + Netflix

Ik ben zelfs ooit met koorts gaan lopen (1x maar, toen had ik er nog niet op gegoogled). De dag daarna was de koorts weg en ben ik gewoon verder blijven lopen. Maar dat was niet erg slim.

Worst case kan dit op je hartspier inwerken en kan dit schade aanrichten. Dus dit is helemaal GEEN aanrader!

Het parcours voor de marathon van Gent:

Toch jammer dat ze niet de kans gegrepen hebben om een groot stuk van de binnenstad aan te doen. Dit is eigenlijk vooral de marathon "rond" Gent ipv die "van" Gent :)
Maar goed, toch heel veel zin in sowieso!

Yepp lol ikr. Ik ga met dit weer meestal gewoon in de fitness lopen, maar is niet altijd een optie en dan heb ik nogal de neiging om te skippen.
Koude is gewoon mijn vibe niet

Ik ben zelfs ooit met koorts gaan lopen (1x maar, toen had ik er nog niet op gegoogled). De dag daarna was de koorts weg en ben ik gewoon verder blijven lopen. Maar dat was niet erg slim.

Worst case kan dit op je hartspier inwerken en kan dit schade aanrichten. Dus dit is helemaal GEEN aanrader!

Elke (serieuze) virale infectie zorgt sowieso voor wat ontstekingsverschijnselen in het lichaam, ook aan het hart.
Voor amateursporters vaak geen probleem, maar daarom raden ze topsporters vaak aan om niet te snel in alle hevigheid opnieuw te beginnen.
Ziek sporten is nooit geen goed idee, je zet dan veel te veel stress op uw lichaam

Met lopen heb je toch zeer weinig last van de koude, zeker in vergelijking met fietsen. Met de uitrusting zoals @eniac heb ik meestal voldoende.

Laatst bewerkt:

Vandaag liep ik deze ochtend met handschoenen aan omdat het een recuploopje was, middellange broek (Knieëen onbedekt, dijspieren wél), géén muts/pet. Bovenlichaam T-shirt met korte mouwen maar wel een vestje erover aan met lange mouwen.

Ik had het alvast warm genoeg.

Ik heb 27 maart mijn marathon simulatie training staan: 25km aan marathontempo.
Nu is het dan net ook de (halve) marathon van Gent. Zou ik daar na de finish nog 'vlot' kunnen verder lopen om er nog 3km aan te hangen en los te lopen nadien? Iemand die deze wat kent? Normaal zou ik rond het 1u30' moeten finishen.
Het leek me een goed idee om deze te doen op een wedstrijd, zodat ik ook de bevoorradingen mee heb, hoewel €30 mss wat veel is om gewoon een goede training te lopen, wat denken jullie?

Ik heb 27 maart mijn marathon simulatie training staan: 25km aan marathontempo.
Nu is het dan net ook de (halve) marathon van Gent. Zou ik daar na de finish nog 'vlot' kunnen verder lopen om er nog 3km aan te hangen en los te lopen nadien? Iemand die deze wat kent? Normaal zou ik rond het 1u30' moeten finishen.
Het leek me een goed idee om deze te doen op een wedstrijd, zodat ik ook de bevoorradingen mee heb, hoewel €30 mss wat veel is om gewoon een goede training te lopen, wat denken jullie?
Doen

Dat stond op dat document in Cozo dat het allicht Omikron was.
Uit interesse, stond daar bij jou ook "Mogelijks compatibel met de Omicron variant." of iets duidelijker?
Want dit vind ik een "lege" zin die er bij mij op stond. (mogelijks maar mogelijks ook niet)

Uit interesse, stond daar bij jou ook "Mogelijks compatibel met de Omicron variant." of iets duidelijker?
Want dit vind ik een "lege" zin die er bij mij op stond. (mogelijks maar mogelijks ook niet)

Er stond:

Dit staal is positief voor het ORF lab en het N-gen. Het S-gen werd niet gedetecteerd. Dit is suggestief voor een omicron variant.

Terug
Bovenaan