Ik kan voorlopig niet naar de kine gaan. Heb mijn 2x9 beurten kiné al gehad voor mijn shinsplints. Jammer genoeg nu ook die knie, het is precies overgeslagen.

Bedankt voor die link! Zal al eens beginnen met die heup oefeningen in het plan
Maar dit is voor een andere aandoening. Daarvoor krijgt ge opnieuw 18 terugbetaalde consultaties voor bij de kine.
 
Mensen ervaring met een Runner's Knee aka ITB-frictie syndroom aka illio-tibiale bandfrictiesyndroom? Wat heeft jullie geholpen om terug te mogen lopen? Van shin splints naar ITB frictie, yoepie. Al een geluk zijn mijn shin splints wel compleet verdwenen door deze rust. :clap:
Probeer inderdaad eens bij de kiné langs te gaan, die kan je helpen kijken waar voor jou het probleem zit.
Stabiliteit, een spiergroep die meer getraind moet worden, een spiergroep die niet lenig genoeg is, ...
En dan meteen een plan van aanpak maken.
Heb er zelf ook even mee gesukkeld! Momenteel niet meer maar nu is het hielspoor :sarcastic:
 
Die zijn vrouw kent hem ondertussen ook al. Zijn begeleider is haar broer :p

Denk dat geld ook niet zo gigantisch aanwezig is. In een interview/ podcasten heeft hij gezegd dat hij in feite werkt om cash te hebben om dan een hele tijd niet te werken of zich toe te kunnen leggen op trainen. Die man doet gewoon waar hij zin in heeft en werkt enkel maar als noodzakelijk kwaad :p
Sabbe woont in een vierkantshoeve. Sober leven/werken als noodzakelijk kwaad is dat toch niet. Het is hem van harte gegund.
 
Sabbe woont in een vierkantshoeve. Sober leven/werken als noodzakelijk kwaad is dat toch niet. Het is hem van harte gegund.
Plus hij is tandarts, die rijven ze ook vlotjes binnen.. Maar soit we glijden af naar BeyondDagAllemaal, het is hem inderdaad gegund!

Zijne website ligt wel al plat :laugh:
 
Sabbe woont in een vierkantshoeve. Sober leven/werken als noodzakelijk kwaad is dat toch niet. Het is hem van harte gegund.
Ik heb nooit gezegd dat hij sober leeft :p
Is ook zaakvoerder van de VOF. Het zal geen krabber zijn, dat zeker niet. Natuurlijk is het niet gezegd hoe hij aan die vierkantshoeve komt, als 33 jarige tandarts heb je ook nog niet het grote geld verdiend denk ik.
Bon buiten scope van het topic, totaal niet relevant!
 
Ik heb nooit gezegd dat hij sober leeft :p
Is ook zaakvoerder van de VOF. Het zal geen krabber zijn, dat zeker niet. Natuurlijk is het niet gezegd hoe hij aan die vierkantshoeve komt, als 33 jarige tandarts heb je ook nog niet het grote geld verdiend denk ik.
Bon buiten scope van het topic, totaal niet relevant!
Hmmm mijn ondertussen ex- collega doet de administratie van een tandartsenpraktijk, en tschijnt 5 jaar veel werken als tandarts en ge zijt binnen volgens haar. Maar dit is nu eens totaal off topic.

Vandaag is mijn eerste training sinds 8 weken dat ik laat schieten. Enkele dagen rust nodig om de benen terug mee te krijgen.
Vorige week had ik 2 dagen dat ik precies verkeerde techniek gebruikte, met stramme scheenbenen en enkels tot gevolg. Uiteindelijk deed ik zondag nog een goeie langeduurtraining van 20k, met nu zere knieën tot gevolg…
Gisteren hoopte ik dat ik dit kon loslopen, maar ik had terug hetzelfde voor als vorige week, waardoor ik vandaag ff mijn interval skip om vrijdag de draad terug op te pikken.

Ik probeer vanaf nu toch elke dag terug wat krachttraining te doen. Het was terug een 5tal weken geleden en het fietsen heb ik ook al op een laag pitje gezet. Spieren smelten als sneeuw voor de zon wanneer je god ganse dagen voor de pc en tv hangt.
 
Met het eerste antwoord ga je minder blij zijn 😬 Van blessure tot weer op niveau zijn, waren 3 maanden... En toen is er een nieuwe blessure opgedoken door een veranderde loophouding :p.

Met het tweede antwoord kan ik beter nieuws brengen: Het is geen kwaaltje dat komt en gaat, ik heb er geen last meer van. Maar als ik de oefeningen weken genegeerd heb, merk ik dat m'n knie weer naar binnen kantelt, en begint de belasting (die kan leiden tot overbelasting). Dus inderdaad, oefeningen blijven doen. Hoe meer je loopt, hoe meer je die spieren traint en dus hoe minder vaak je die oefeningen moet doen. Zal vast ook van je anatomie afhangen, maar dat kan alleen de sportkine voor je uitwerken, vrees ik.
Oof, das weer een zomer dat ik niet kan gaan lopen dan. Bij mij is het precies ook zo gegaan, omwille van shin splints - verandering in loophouding + fitness (legpress 150% lichaamsgewicht, etc) waardoor ik nu ook last heb gekregen van mijn knie..

Doe jij elke dag oefeningen? Of enkel op rust of trainingsdagen? Of eerder als opwarming?
 
Oof, das weer een zomer dat ik niet kan gaan lopen dan. Bij mij is het precies ook zo gegaan, omwille van shin splints - verandering in loophouding + fitness (legpress 150% lichaamsgewicht, etc) waardoor ik nu ook last heb gekregen van mijn knie..

Doe jij elke dag oefeningen? Of enkel op rust of trainingsdagen? Of eerder als opwarming?
Zeker niet als opwarming. Als ik die oefeningen moet doen, en dan nog lopen, zal er niet veel van intervallen komen :D Op rustdagen probeer ik er zo veel mogelijk aan te denken. En als ik niet al goed op volume zit, soms ook ‘s avonds na recuperatieloopjes.
 
Maandag begonnen met m'n halve marathonprogramma tegen 11 september.
Gisteren de eerste stevige intervallentraining. Damn I love it :D
En dat in combinatie met de training voor de trail des fantomes op 10 augustus.
Dat komt HELEMAAL goed :woohoo:

Veel succes en vooral veel plezier met het programma!
 
Veel succes ermee!

Ik zit nu ogenblik in m'n 3e week van m'n 16-weken Garmin marathon programma. 3 loopjes per week, veel trage kilometers ook, waaronder 1 long run. Die long runs zijn wel grappig op dit ogenblik want tot nu toe bestaan die uit een tweetal uur onderweg zijn waarvan toch 40 minuten gewandeld wordt. Als je net uit een HM programma komt lijkt dat een stapje terug, maar ik vermoed dat het doel is om je lichaam gewoon te maken aan iets trager lopen en de hartslag lager te houden.
 
Die long runs zijn wel grappig op dit ogenblik want tot nu toe bestaan die uit een tweetal uur onderweg
Met trenara is het niet met wandelen maar wel aan een ongelooflijke slakkengang maar bon ik "trust the process". Deze week één van 18km en 20km :clap:
 
Deze week aan het freelancen in Amsterdam, gelukkig met een park in de buurt van het hotel, zou geen zin gehad hebben om door de stad te lopen. Doet deugd om eens in een heel andere buurt te lopen 😀

Eind deze maand een weekje Ardennen, dan eens een trail proberen doen om in te schatten aan welk tempo ik de 10km TDF ga proberen doen. Begin augustus naar Wenen, zie daar ook al een paar leuke parkjes in de buurt van het theater waar we gaan zitten, en na terugkomst TDF.

Dit wordt een goede loopzomer 😎
 
Deze week aan het freelancen in Amsterdam, gelukkig met een park in de buurt van het hotel, zou geen zin gehad hebben om door de stad te lopen. Doet deugd om eens in een heel andere buurt te lopen 😀

Eind deze maand een weekje Ardennen, dan eens een trail proberen doen om in te schatten aan welk tempo ik de 10km TDF ga proberen doen. Begin augustus naar Wenen, zie daar ook al een paar leuke parkjes in de buurt van het theater waar we gaan zitten, en na terugkomst TDF.

Dit wordt een goede loopzomer 😎

Mooie vooruitzichten!

Ik vertrek morgenvroeg op congé! Uiteraard genieten en rusten, maar toch ook vooral terug veel trainen met het oog op de TDS. De laatste weken bewust het volume doen dalen tot 85km om vanaf volgende week dan de boel te doen ontploffen.
 
Laatst bewerkt:
12.5km gelopen, op het einde een versnelling en dan zo'n grootvader op een bakfiets al lopend ingehaald ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Terug
Bovenaan