Iemand een idee tegen krampen in men kuiten?
Meer drinken, magnesiumpillen, foamroller/massagegun en zelfs dry needling brengen niet echt verlossing.

Nu schiet de kramp er zelfs al.na 400 meter in men kuit en zo hevig dat ik zelfs amper erop kan steunen.
 
Dat is wel zondigen tegen ALLE regels :p
Ten eerste voor een lange en of zware training moet je genoeg fuel in de tank hebben. Dat had je dus niet.
Dan zou je eigenlijk bij zo een training of inspanningen moeten eten tijdens de inspanning om de voorraden tijdens bij te vullen.

Zonder enige fuel dat doen is super voor uw verbranding natuurlijk. Maar ook geweldig voor de afbraak van uw spierweefsel :p Dat is iets wat dus allesbehalve aan te raden is.
Hehe ik zie dat ooit nog gebeuren onder 'extreme sports'. X loopt een nieuw WR op de 100km. In minder dan 10 uur op een nuchtere maag, zonder eten en drinken! En dan ne foto ervoor en erna.

Ervoor: 100kg en een vetbuikske (een maand verdikkingsdieet hé). Erna: ne magere sprinkhaan!:rofl:
 
Is er hier nog ergens een thread voor KOTK?

Ik vrees dat ik de loopwedstrijd -kom op tegen kanker- niet haal dit jaar. Ik ben geopereerd en door een infectie heb ik nog steeds een NO GO om te lopen. Ik mag pas na de volgende controle (begin aug) terug lopen als alles goed geneest. (Al kan het zijn dat ik net daarvoor al wel eens terug een toerke ga doen)

Daarna heb ik nog 1 maand om te trainen voor de 30 km :headshake:

Nu goed, de kans dat het wéér wordt uitgesteld is wél reëel denk ik. Het is nu zomer, de 4de golf komt eraan, ... we shall see ..
 
Is er hier nog ergens een thread voor KOTK?

Ik vrees dat ik de loopwedstrijd -kom op tegen kanker- niet haal dit jaar. Ik ben geopereerd en door een infectie heb ik nog steeds een NO GO om te lopen. Ik mag pas na de volgende controle (begin aug) terug lopen als alles goed geneest. (Al kan het zijn dat ik net daarvoor al wel eens terug een toerke ga doen)

Daarna heb ik nog 1 maand om te trainen voor de 30 km :headshake:

Nu goed, de kans dat het wéér wordt uitgesteld is wél reëel denk ik. Het is nu zomer, de 4de golf komt eraan, ... we shall see ..
Jammer om dat te horen :(. Die thread is er nog niet, maar KOTK zelf gaat niet uitgesteld worden, volgens al hun communicatie. Ik denk dat ze het nog eerder virtueel gaan lopen. Team 1 mag starten, Team 2 moet nog wat inzamelen! Maar de week na de Antwerp Night Marathon is het zover 😬

We spreken nog verder af in pm, maar gezondheid gaat sowieso boven alles! Als het nog niet gaat, is dat goed rot, maar dan is het zo. Dan kom je mee als eregast!
 
Gisteren op mijn eigen mijn eerste "ultra" gelopen.
Wel maar 50K maar moest ergens beginnen.

Was spontaan loopje en de 50K was al lopend besloten, dus helemaal onvoorbereid.
Had 75cl water mee. Veel te weinig. Rond 40K aan een huis aangeklopt om bij te vullen.
Had ook 2 wafels en noten mee. Ook te weinig en had niet het gevoel dat dat iets of wat hielp.

Na 40K ongeveer begonnen de benen pijn te doen en na 45K was ik leeg.

Vandaag wat stijf maar valt goed mee.
Blij dat ik het heb gedaan!
 
Deze ochtend 20K LSD loopje, enkel deed wat hij moest doen! :thumb:

Ik vraag me wel af hoe ik in godsnaam die afstand nog moet verdubbelen :crazy:

Uit eigen ervaring, zelf loop ik nu halve marathon afstanden sinds september vorig jaar en dat begint redelijk routine aan te voelen. Gisteren ook weer een tweetal uur onderweg (wel nog wat verplicht stappen vanuit m'n programma dus slechts 17.5km op die tijd) en ik voelde me eigenlijk niet eens moe bij thuiskomen.
Hoe meer je dat gaat doen, hoe minder je daarvan gaat afzien denk ik dan.

Dus gewoon rustig doordoen en opbouwen lijkt me.

Wel op je tempo letten. Mijn programma zegt dat ik easy pace moet lopen voor die long runs en dan voel ik me echt kiplekker bij thuiskomen. Als ik te snel loop ga ik daar later op de dag vaak wel wat van voelen.
 
Uit eigen ervaring, zelf loop ik nu halve marathon afstanden sinds september vorig jaar en dat begint redelijk routine aan te voelen. Gisteren ook weer een tweetal uur onderweg (wel nog wat verplicht stappen vanuit m'n programma dus slechts 17.5km op die tijd) en ik voelde me eigenlijk niet eens moe bij thuiskomen.
Hoe meer je dat gaat doen, hoe minder je daarvan gaat afzien denk ik dan.

Dus gewoon rustig doordoen en opbouwen lijkt me.

Wel op je tempo letten. Mijn programma zegt dat ik easy pace moet lopen voor die long runs en dan voel ik me echt kiplekker bij thuiskomen. Als ik te snel loop ga ik daar later op de dag vaak wel wat van voelen.

Gisteren was het ook easy pace en ik moet zeggen dat ik er na ook niets last had, in tegenstelling tot de block training van donderdag wat afwisselend snel en minder snel was. Dat was best pittig (en alle pech die ik er dan nog bij had... :shutup:)

Tijdens het lopen kreeg ik wel wat last naar het einde toe in de dijen maar dat was voorbij zodra ik thuis was, na snelle loopjes ben ik achteraf ook wat rusteloos en dat was nu totaal niet het geval.

Het is nog wel even tot september dus ja!

De New Balance Hierro V6 springt me te binnen.

Heb m'n eigen suggestie dan maar voor mezelf gekocht, stonden op alltricks voor €98, kon ik niet laten liggen :laugh:
 
Dit weekend de La Chouffe Trail 68km gedaan.

Ideaal weer ervoor! Rustig begonnen en ging eigenlijk echt wel goed. Mooie streek uiteraard.
Aan km 55 bij een riviercrossing even in het water gevallen, maar deed deugd eigenlijk ;)
Laatste uur wel in de regen, toen begon het toch wat gevaarlijker zijn in sommige afdalingen.
Veel minder last van m'n benen dan ik vroeger had, ik denk dat het fietsen als bijtraining toch wel geholpen heeft.

Volgende trail is de fantomes waar ik de 60km doe, alles volgens plan voor de grizzly (100km) eind oktober :)
 
Waar ik nog niet over nagedacht had maar hoe zit het eigenlijk met voeding tijdens een marathon. Ik neem zelden iets mee om te eten/drinken, tenzij het richting de halve marathon gaat maar dat gaat meestal niet verder dan ne suikerwafel en 25cl water.

Nu ik vermoed dat voor de marathon dat niet voldoende is :scream: . Wat nemen jullie zoal mee sportdrankjes, gelletjes, repen... Ik snap er precies nog niet te veel van :p
 
Gisteren op mijn eigen mijn eerste "ultra" gelopen.
Wel maar 50K maar moest ergens beginnen.

Was spontaan loopje en de 50K was al lopend besloten, dus helemaal onvoorbereid.
Had 75cl water mee. Veel te weinig. Rond 40K aan een huis aangeklopt om bij te vullen.
Had ook 2 wafels en noten mee. Ook te weinig en had niet het gevoel dat dat iets of wat hielp.

Na 40K ongeveer begonnen de benen pijn te doen en na 45K was ik leeg.

Vandaag wat stijf maar valt goed mee.
Blij dat ik het heb gedaan!

Wel fijn van die mensen dat die u dat gewoon zo meegeven eigenlijk :)
 
Ik heb altijd wat eigen energierepen mee en een paar gels. Voor de rest tijdens de bevoorradingen zijn dat cakes, frangipane en tucs of gezouten nootjes (voor het zout gehalte). Maar dat is meestal op trail events, weg lopen zullen wellicht wel anders zijn ;)

en vooral op voorhand proberen wat je maag aan kan en wat niet, niet iets nieuws proberen op de dag zelf.
 
Waar ik nog niet over nagedacht had maar hoe zit het eigenlijk met voeding tijdens een marathon. Ik neem zelden iets mee om te eten/drinken, tenzij het richting de halve marathon gaat maar dat gaat meestal niet verder dan ne suikerwafel en 25cl water.

Nu ik vermoed dat voor de marathon dat niet voldoende is :scream: . Wat nemen jullie zoal mee sportdrankjes, gelletjes, repen... Ik snap er precies nog niet te veel van :p
1 gelleke per 7 km, dus 5 in totaal (7 - 14 - 21 - 28 - 35)... er bestaan zelfs van die banden speciaal voor gellekes gemaakt, ik hou er meestal 2 in mijn gsm-houder en krijg er dan nog wel onderweg van mijn madam als die komt supporteren.

probeer dat wel eens uit tijdens een lange duurloop dat je een smaak pakt die je lekker vindt
 
probeer dat wel eens uit tijdens een lange duurloop
Awel tis dermee dat ik dat ik het al even aanhaal, tis maar tegen september.

Iemand suggesties van merken en waar je zo'n dingen kan kopen (al dat niet schappelijk geprijst :p)

Wat met drank? Nemen jullie gewoon water mee of iets met isotonen ?
 
Awel tis dermee dat ik dat ik het al even aanhaal, tis maar tegen september.

Iemand suggesties van merken en waar je zo'n dingen kan kopen (al dat niet schappelijk geprijst :p)

Wat met drank? Nemen jullie gewoon water mee of iets met isotonen ?
Decathlon -> daar kan je verschillende merken vinden, online natuurlijk ook

drank -> marathon Antwerpen bijvoorbeeld heeft elke 2,5km water en elke 5km sportdrank, dus daar hoef je al zeker niets bij te hebben
 
Awel tis dermee dat ik dat ik het al even aanhaal, tis maar tegen september.

Iemand suggesties van merken en waar je zo'n dingen kan kopen (al dat niet schappelijk geprijst :p)

Wat met drank? Nemen jullie gewoon water mee of iets met isotonen ?

Science in sport isotonic gels. Nooit last van diarree gehad. Bij die gels van Decathlon (merk Aptonia) wel al eens wat problemen ondervonden tijdens het lopen.



Tijdens mijn laatste marathon 6 gels van SIS genomen. Niet te zoet, plakt niet te veel in de mond.
 
Science in sport isotonic gels. Nooit last van diarree gehad. Bij die gels van Decathlon (merk Aptonia) wel al eens wat problemen ondervonden tijdens het lopen.

Diarree zou ik graag vermijden tijdens m'n eerste marathon, zijn er zo nog bijwerkingen :unsure:
 
My two cents maar tenzij je echt op je limiet gaat lopen heb je geen gels of aanverwanten nodig. Op lange trails heb ik water en druivesuiker mee, maar enkel omdat de afstand tussen twee bevoorradingen daar soms wat langer is.
 
My two cents maar tenzij je echt op je limiet gaat lopen heb je geen gels of aanverwanten nodig. Op lange trails heb ik water en druivesuiker mee, maar enkel omdat de afstand tussen twee bevoorradingen daar soms wat langer is.
het helpt gewoon hé -> je hebt een max hoeveelheid koolhydraten dat je lichaam per uur kan opnemen -> gellekes is het simpelste om daaraan te geraken, dus als je voor een zo snel mogelijk tijd gaat op je marathon, dan helpt elk beetje.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Terug
Bovenaan