Iemand tips om het blauw onder de teennagel weg te krijgen bij een runners toe? Heb het al enkele maanden maar dat eruit groeien gaat maar niet voorruit.
 
Puntje van een nagelvijl. Als er bloed onder heeft gezeten, valt nagel ofwel uit, ofwel zit die heel los. Kan je makkelijk een puntig voorwerp tussen steken en wat schrapen.
 
Vorige week op vakantie elke ochtend opgestaan om te gaan lopen. In totaal op 6 dagen toch een 80 kilometer gedaan met +- 2500 HM (dus heuvelachtig terrein). Paar keer serieus ge***** door de GPX-files die ik gevonden had omdat sommige paadjes blijkbaar al jaren in onbruik waren, maar de bebloede benen die er het gevolg van waren moeten we maar zien als deel van de romantiek van traillopen zeker?
Elke dag trouwens gaan lopen op een nuchtere maag (aangezien het in het zuiden was en het daar in de voormiddag ook al te warm was om te lopen, moest dus echt vertrekken rond zonsopgang). Zal wel niet gezond zijn maar last heb ik er niet van, kan perfect 20K met 800 HM lopen zonder ook maar iets van eten. Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik ooit al een hongerklop heb gehad.

Deze week, met dat wisselvallig weer en met de paadjes die er superslecht bijliggen na de overstromingen van de laatste weken, is het heel wat moeilijker om motivatie te vinden...
 
Vorige week op vakantie elke ochtend opgestaan om te gaan lopen. In totaal op 6 dagen toch een 80 kilometer gedaan met +- 2500 HM (dus heuvelachtig terrein). Paar keer serieus ge***** door de GPX-files die ik gevonden had omdat sommige paadjes blijkbaar al jaren in onbruik waren, maar de bebloede benen die er het gevolg van waren moeten we maar zien als deel van de romantiek van traillopen zeker?

Doet me denken aan 1 van m'n loopjes in Kroatië vorig jaar. Na honderden meter ploeteren in dichte begroeiing van een meter denken "het zal wel beteren", uiteindelijk zien dat het toch niet betert en dan het hele eind terugkeren :D
Ook bebloede benen en m'n nieuwe schoenen direct ook goed gedoopt.

Haa, ik kan niet wachten om er binnen 4 weken opnieuw te zijn en een paar grote tochten te doen. Om 6u opstaan, en tegen dat het reisgezelschap uit bed rolt terug aankomen :)
 
Mijn laatste paar Nike Vaporfly 4% (flyknit) zijn rijp voor de vuilnisbelt nadat ik in het park blijkbaar over een stevig scherp stuk metaal ben gelopen. Maar bon, ze liepen ook wel op hun laatste benen. Hebben jullie een idee van welke schoenen van Nike het beste daar op lijken? Dit waren veruit mijn beste schoenen ooit, nooit last van blessures mee gehad. Ik heb momenteel nog een paar Joyrides maar die lopen niet erg lekker vind ik. Die worden gedegradeerd tot marginale comfortschoenen.

Ik blijf het liefst bij Nike omdat die schoenen qua pasvorm altijd heel comfortabel zitten voor mijn voeten en ik zie ze graag.

Ik loop 20-35 km per week ongeveer in drie sessies. 1 kortere temporun, 1 +10km op een normaal tempo en dan nog een toerke op goesting en dat kan alle kanten uit en hangt ook van de benen af.

De Air Zoom Tempo Next% lijkt me een logische opvolger? Ik vind ze wat aan de dure kant, maar voor comfort tijdens het lopen heb ik wel wat over. Ze lijken qua vorm goed aan te sluiten op mijn Vaporflys en de reviews wijzen ook die kant uit.

Toch altijd klote als ge goede schoenen hebt gehad en die zijn dan einde verhaal.
 
Als je maar één paar loopschoenen wil kopen, lijken de Tempo next% nu niet echt het ideaal paar all-round schoenen. Kijk maar wat review filmpjes op youtube.
 
Als je maar één paar loopschoenen wil kopen, lijken de Tempo next% nu niet echt het ideaal paar all-round schoenen. Kijk maar wat review filmpjes op youtube.
De bedoeling is dat ik mijn andere paar ook vervang door iets anders voor trage loopjes. Maar ik doe zelden nog die lange trage loopjes. Misschien dat het wat terugkomt als ik een betere schoen daarvoor vind.
 
Man man man, wat een dag om pech te hebben.

Blok training van 18km, 4 keer verkeerd gelopen, benen vol brandnetels en muggen en als kers op de taart na 15km mijn enkel verzwikt.

In het vervolg blij ik bij m'n gekende parkoers :wallbash:
 
Man man man, wat een dag om pech te hebben.

Blok training van 18km, 4 keer verkeerd gelopen, benen vol brandnetels en muggen en als kers op de taart na 15km mijn enkel verzwikt.

In het vervolg blij ik bij m'n gekende parkoers :wallbash:
Toch niet te erg die enkel?
 
Mijn laatste paar Nike Vaporfly 4% (flyknit) zijn rijp voor de vuilnisbelt nadat ik in het park blijkbaar over een stevig scherp stuk metaal ben gelopen. Maar bon, ze liepen ook wel op hun laatste benen. Hebben jullie een idee van welke schoenen van Nike het beste daar op lijken? Dit waren veruit mijn beste schoenen ooit, nooit last van blessures mee gehad. Ik heb momenteel nog een paar Joyrides maar die lopen niet erg lekker vind ik. Die worden gedegradeerd tot marginale comfortschoenen.

Ik blijf het liefst bij Nike omdat die schoenen qua pasvorm altijd heel comfortabel zitten voor mijn voeten en ik zie ze graag.

Ik loop 20-35 km per week ongeveer in drie sessies. 1 kortere temporun, 1 +10km op een normaal tempo en dan nog een toerke op goesting en dat kan alle kanten uit en hangt ook van de benen af.

De Air Zoom Tempo Next% lijkt me een logische opvolger? Ik vind ze wat aan de dure kant, maar voor comfort tijdens het lopen heb ik wel wat over. Ze lijken qua vorm goed aan te sluiten op mijn Vaporflys en de reviews wijzen ook die kant uit.

Toch altijd klote als ge goede schoenen hebt gehad en die zijn dan einde verhaal.
Als ik u was zou ik eens naar Runnerslab gaan want voor de prijs dat gij voor een nike (trainings)schoen wilt betalen koopt ge twee paar. Persoonlijk vind ik de Nike Vaporfly's zeker niet de meest comfortabele schoenen die ik heb. Ik gebruik die dan ook enkel voor mijn wedstrijden.
 
Iemand tips voor hybride (verhard & trail) loopschoenen? Tot nu toe nog geen echte trailschoenen nodig gehad en zou het een beetje overkill vinden om enkel voor de 10K TDF dedicated trailschoenen te kopen.
 
Elke standaard daily trainer met een zool met wat meer groeven. Geen te zacht rubber zodat je de scherpe stenen niet te veel voelt.

Tdf is in augustus dus waarschijnlijk zal het niet te vettig liggen.


Zoiets?
 
Laatst bewerkt:
Iemand tips voor hybride (verhard & trail) loopschoenen? Tot nu toe nog geen echte trailschoenen nodig gehad en zou het een beetje overkill vinden om enkel voor de 10K TDF dedicated trailschoenen te kopen.

De New Balance Hierro V6 springt me te binnen.
 
Net in de winkel gepasseerd, ze hadden mijn maat niet voor de Catamount en Hierro (zal met 't seizoen te maken hebben zeker?) dus de verkoper kwam terug met Brooks Cascadia. Onmiddellijk goed, voelde aan alsof ik daar ook m'n gemakkelijke natuurloopjes mee kan doen. Immens verschil met de trailschoenen die ik de vorige keer geprobeerd had en als plastieken flappen aanvoelden.

P1ercSU.jpeg
 
Ik weet niet of ik de vraag hier in deze thread mag stellen maar ik heb last van schimmelnagel sinds een paar jaar. Op mijn teennagels van beide voeten. Heb er ooit al eens medicatie voor genomen gedurende een bepaalde tijd maar moest stoppen met die pillen omdat ik er last van kreeg aan de lever op den duur..

Weet echt niet meer hoe ik er definitief vanaf kan geraken... zonder pillen dan. Blijf er mee sukkelen
 
Net in de winkel gepasseerd, ze hadden mijn maat niet voor de Catamount en Hierro (zal met 't seizoen te maken hebben zeker?) dus de verkoper kwam terug met Brooks Cascadia. Onmiddellijk goed, voelde aan alsof ik daar ook m'n gemakkelijke natuurloopjes mee kan doen. Immens verschil met de trailschoenen die ik de vorige keer geprobeerd had en als plastieken flappen aanvoelden.

P1ercSU.jpeg
Amai smalle enkeltjes :p
 
Terug
Bovenaan