Als je op je limiet loopt geef ik je gelijk. Als je een voor jou gemakkelijker tempo loopt, dan heb je meer dan genoeg aan de bevoorradingen onderweg. En voor iemand die een eerste marathon loopt, kan ik ook enkel aanraden om NIET op de limiet te lopen. It's a long way to the finish als je halverwege het signaal krijgt van je lichaam dat je niet op maar over de limiet hebt zitten lopen...
 
Nog geen ervaring met eten tijdens het lopen. Komt nog wel als de kilometers omhoog gaan. Vermoedelijk in 2022 pas.

Andere vraag: mijn huidige schoenen (Hoka one one Arahi 4) hebben 700 km. Kan ik de nieuwe serie (Arahi 5) gewoon kopen of doe ik best weer een loopanalyse.

Ook wil ik overstappen op twee paar schoenen. Eentje voor de tempoduurlopen en intervaltrainingen en een paar voor lsd en recuperatieloopjes.

Gezien dat op alltricks.com de schoenen een pak goedkoper staan dan hier in de buurt.
 
Vaporfly V1 zijn nog wat in prijs gezakt en nog beschikbaar in mijn maat. Verleidelijk hmm

Ik heb al een paar met 110km op de teller, maar misschien moet ik alvast nog een paar kopen voor m'n wedstrijden volgend jaar.

M'n huidige paar heb ik alleen maar gedragen voor PR pogingen en marathon wedstrijd en slechts een paar keer in training voor de wedstrijd om ze wat gewoon te worden.

Met een tweede paar zou ik het oude paar kunnen gebruiken voor mijn intervals op de weg en de nieuwe voor de marathon van Rotterdam (sub 3u). Het kan misschien een voordeel zijn om wat vaker met die schoenen te trainen om ze echt gewoon te worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Andere vraag: mijn huidige schoenen (Hoka one one Arahi 4) hebben 700 km. Kan ik de nieuwe serie (Arahi 5) gewoon kopen of doe ik best weer een loopanalyse..

Ik heb begin dit jaar een loopanalyse gedaan. Ik had al een paar Clifton 6, loopanalyse hebben ze bevestigd dat deze goed zijn voor mij en hebben ze mij Clifton 7 en Rincon 2 verkocht.

Volgende ben ik dus gewoon van plan om Clifton 8 te kopen aangezien ik veronderstel dat die van de ene versie naar de andere niet radicaal gaan veranderen.
 
Nu ik vermoed dat voor de marathon dat niet voldoende is :scream: . Wat nemen jullie zoal mee sportdrankjes, gelletjes, repen... Ik snap er precies nog niet te veel van :p

Qua eten ben ik via @Japser bij Oatsnacks geraakt en die vind ik echt lekker. Koop ik bij https://www.bike-discount.de/en/buy/oatsnack-energy-bar-65g-1097697
Ik eet dan eentje om de 40-45 minuten, dus 2 tijdens een halve marathon.

Voor de marathon denk ik dat ik 2 of 3 van deze meeneem en 2 of 3 gels (Aptonia appel, lekker 😁).

Halve liter drank heb ik genoeg aan voor een halve maar voor de marathon moet ik dat nog even bekijken...
 
Vroeger opstaan om te lopen voor het werk … pfff.

gelukkig dat dat gevoel over gaat tijdens het lopen zelf.
 
Ik heb begin dit jaar een loopanalyse gedaan. Ik had al een paar Clifton 6, loopanalyse hebben ze bevestigd dat deze goed zijn voor mij en hebben ze mij Clifton 7 en Rincon 2 verkocht.

Volgende ben ik dus gewoon van plan om Clifton 8 te kopen aangezien ik veronderstel dat die van de ene versie naar de andere niet radicaal gaan veranderen.
Ik heb me zo ene keer miskocht toen bij de saucony er opeens een guide iso was. Achteraf gehoord dat dat een andere schoen was dan de Guide van ervoor. Is ook na een jaar uit de markt gehaald.
 
Pff al 2 weken sukkelen met wat vermoeidheid en precies verkeerde looptechniek waardoor knieën vervelend doen, terwijl ik nu al 3 weken maar op <50% zit qua sporten dan anders…

Mijn bloedwaarden zouden zijn perfect zijn volgens de dokter deze morgen. Maar daarnet opnieuw bloed laten trekken ter controle van longembolen, door mijn verleden… Hopelijk morgen goed nieuws of de Antwerp night marathon mag ik op mijn buik schrijven.

Ik had gehoopt op gewoon een te kort aan magnesium ofzo, en dat ik met wat supplementen er vanaf zou zijn. Miljaarde

Nemen jullie extra vitamines naar aanloop van een marathon? Mijn collega sprak over magnesium en visoliepillen voor omega3… maar vreemd dat de huisarts dat niet gewoon aangeeft
 
  • Verdrietig
Waarderingen: 515
Pff al 2 weken sukkelen met wat vermoeidheid en precies verkeerde looptechniek waardoor knieën vervelend doen, terwijl ik nu al 3 weken maar op <50% zit qua sporten dan anders…

Mijn bloedwaarden zouden zijn perfect zijn volgens de dokter deze morgen. Maar daarnet opnieuw bloed laten trekken ter controle van longembolen, door mijn verleden… Hopelijk morgen goed nieuws of de Antwerp night marathon mag ik op mijn buik schrijven.

Ik had gehoopt op gewoon een te kort aan magnesium ofzo, en dat ik met wat supplementen er vanaf zou zijn. Miljaarde

Nemen jullie extra vitamines naar aanloop van een marathon? Mijn collega sprak over magnesium en visoliepillen voor omega3… maar vreemd dat de huisarts dat niet gewoon aangeeft
Magnesium pak ik wel maar dat is het enige
 
Vroeger opstaan om te lopen voor het werk … pfff.

gelukkig dat dat gevoel over gaat tijdens het lopen zelf.
Ik loop sowieso nooit s'ochtends in de vroegte.. voel mij mottig ervan nadien. Ben geen ochtendmens. Late namiddag/avond is ideaal.. zeker in de zomerperiode lang licht ook ;-)
 
Morgen naar runners lab. Ben benieuwd met wat ik ga thuiskomen.

Altijd benieuwd waarmee anderen thuiskomen na een bezoek aan Runners’ lab, laat het zeker weten.

Ik zit ondertussen op verlof in Carcassonne en naar goede gewoonte loop ik weer relatief veel ik deze prachtige streek. De eerste dagen nog wat rust genomen, maar sinds maandag (eergisteren dus) toch alweer 90km met 2500hm in de benen. Vandaag een prachtig tochtje van 46km gedaan van punt A naar punt B (dus eens niet in een lus). Super technisch, relatief warm en prachtige vergezichten, meer moet dat niet zijn. Met het oog op de TDS staan er nog wel een aantal zware klimsessies op de planning, maar de hoofdzaak is toch om te genieten.
 
Nemen jullie extra vitamines naar aanloop van een marathon? Mijn collega sprak over magnesium en visoliepillen voor omega3… maar vreemd dat de huisarts dat niet gewoon aangeeft

Ik neem al vele jaren elke ochtend zo'n bruistablet... Afwisselend calcium, magnesium en multivitamines.
Ik heb GEEN idee of het werkt, maar ik ben niet vaak ziek en ondertussen is het een beetje een self-fulfilling prophecy denk ik :D
 
Laatst bewerkt:
Voila: vandaag bij Runners lab geweest.

De schoen voor de lange duurlopen en de recuperatielopen is geworden: De hoka one one Ahari 5. De brooks glycerin gts op een tweede plaats maar ik vond precies dat de zool teveel samengedrukt kon worden. En de new balance op een derde plaats. Niet gezien welk model die laatste was.

De schoen voor de snellere tempoduurlopen, intervaltrainingen en de toekomstige aanvallen om mijn tijd te verbeteren op alles tot de halve marathon: de Onrunning cloudflow. Ikzelf kende het merk niet. Hier eindigde de new balance als tweede en de Brooks Adrenalin als derde.

Ik had het gevoel dat de onrunning mijn voet beter deed afrollen en rechter hield waarbij de NB precies mijn rechtervoet deed inklappen.
 
Onrunning cloudflow.
Ben al aan mijn 6de paar bezig. Als je nu eens zegt een goeie schoen, dat is echt een goeie schoen. Al is het wel zo dat het geen schoen is voor iedereen. 6mm drop is niet extreem, maar de opbouw en de vlotheid waarmee die schoen afrolt van voorvoet naar middenvoet is een droom.
 
Ik denk dat ik mijn plannen om later deze zomer de Eifelsteig te lopen mag opbergen. Die streek lijkt nog zwaarder getroffen te zijn dan de Ardennen bij ons.
Eifelsteig was, na 3 reizen die niet mogelijk/quarantaineverplichting/etc zijn door corona, mijn plan D voor deze zomer.
 
Terug
Bovenaan