Te weinig ervaring om daar op te antwoorden.

Ha, vandaag eens geklommeld met mijn horloge. Eerst zitten zoeken om een random toerke te plannen via gpx. Dan plotmyroute gevonden maar de credits verkwist. Dan strava proefperiode gestart maar dan vond ik mij draai niet op de site. Kom ik er uiteindelijk achter dat garmin connect dat ook kan...

Koers geladen. Eerste km zitten zoeke hoe die navigatie werkte. Uiteindelijk compleet uit koers gestart en de baan teruggevonden. Mijn setje was al 3 keer van het begin gestart omdat ik elke keer per ongeluk aan dat knopje van de over ears zat.

Maar

Eenmaal vertrokken...wat een verademing. Op plaatsen geweest die ik niet kende hier rond mijn deur.

Dat smaakt naar meer. Nu heb ik eindelijk een doel voor mijn langere afstanden.

Nu nog mijn nieuwe headphones en we kunnen er een serieus lap op gaan geve
 
Nu nog mijn nieuwe headphones en we kunnen er een serieus lap op gaan geve
De Aftershokz (Aeropex) vind ik daar wel aangenaam voor. Aangezien deze via bone condutction werken en je gehoorgang niet afsluiten en imo is de kwaliteit van geluid oké.
 
De Aftershokz (Aeropex) vind ik daar wel aangenaam voor. Aangezien deze via bone condutction werken en je gehoorgang niet afsluiten en imo is de kwaliteit van geluid oké.
Die staan in de wachtrij. Vrouwlief had me de xtrainerz kado gedaan maar ik wil Bluetooth. Dus ga ze ruilen.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
De afgelopen dagen een paar dagen vrijaf en terug naar de Limburgse heimat wat kilometers malen, zalig om terug een keer in de heide te lopen, tijdens het lopen geen andere lopers tegen te komen (zelfs amper andere mensen, op een duurloop van 28km een zevental fietsers/wandelaars en het is niet dat ik ergens diep verscholen ging lopen.
 
Zijn hier mensen met ervaring met soft flasks van 1l ofzo? Ik loop voor mijn long runs (tot hiertoe max 2u) altijd met een halve liter, en dat is genoeg mits ik vooraf genoeg drink.

Nu ga ik binnenkort ihkv marathontraining wel langere LSD's doen. In augustus zal ik in het Kroatische weer (dat zal gemakkelijk 30 graden en meer zijn) LSD's van 3u doen en dan vrees ik toch dat een halve liter wel heel weinig wordt.

Daarom was ik aan het denken om een soft flask van 1l te kopen ergens. Is dat nog wel doenbaar hand-held? Die halve liter soft flask zijn perfect om in de hand te houden en af en toe te drinken, maar geen idee of je met een liter nog comfortabel loopt.
Indien ja, aanraders? Ik kom dit tegen op amazon: https://www.amazon.nl/Platypus-Soft...cphy=1001207&hvtargid=pla-1161599170996&psc=1

Indien dit toch niet echt meer aan te raden valt, naar wat kijk ik dan best om voldoende vocht binnen te krijgen?
 
Zijn hier mensen met ervaring met soft flasks van 1l ofzo? Ik loop voor mijn long runs (tot hiertoe max 2u) altijd met een halve liter, en dat is genoeg mits ik vooraf genoeg drink.

Nu ga ik binnenkort ihkv marathontraining wel langere LSD's doen. In augustus zal ik in het Kroatische weer (dat zal gemakkelijk 30 graden en meer zijn) LSD's van 3u doen en dan vrees ik toch dat een halve liter wel heel weinig wordt.

Daarom was ik aan het denken om een soft flask van 1l te kopen ergens. Is dat nog wel doenbaar hand-held? Die halve liter soft flask zijn perfect om in de hand te houden en af en toe te drinken, maar geen idee of je met een liter nog comfortabel loopt.
Indien ja, aanraders? Ik kom dit tegen op amazon: https://www.amazon.nl/Platypus-Soft...cphy=1001207&hvtargid=pla-1161599170996&psc=1

Indien dit toch niet echt meer aan te raden valt, naar wat kijk ik dan best om voldoende vocht binnen te krijgen?
Waarom geen rugzakske? Kunt ge alles in kwijt 😉
 
Laatst bewerkt:
perfect om 2 liter in mee te nemen.
1liter op de rug en 2 softflasks van 0,5l op de 2 rugzakarmen op uw borst.
 
Waarom geen rugzakske? Kunt ge alles in kwijt 😉

Ik weet het niet. Heb het nog nooit gedaan dus geen idee :)

perfect om 2 liter in mee te nemen.
1liter op de rug en 2 softflasks van 0,5l op de 2 rugzakarmen op uw borst.

Thx alvast. Loopt zoiets comfortabel? Wordt dat niet te warm, zeker gezien het daar serieus warm zal zijn? En is het geen overkill voor trainingen van een drietal uur, gezien ze over trails tot 80km spreken?
 
Ik weet het niet. Heb het nog nooit gedaan dus geen idee :)



Thx alvast. Loopt zoiets comfortabel? Wordt dat niet te warm, zeker gezien het daar serieus warm zal zijn? En is het geen overkill voor trainingen van een drietal uur, gezien ze over trails tot 80km spreken?
Bwa ik pak da al mee vanaf 10+ km omda ik een serieuze drinker ben. De rug zal wa meer zweten maar het valt heel goed mee.

Die rugzakjes zijn een pak kleiner en lichter dan dat ze er uit zien op foto 😉
 
Ik zou toch ook voor een rugzakske gaan, dat loopt echt wel comfortabel (heb die grote versie van de decathlon en ook een kleiner van nathan).
Van die platypus 1l flessen heb ik er ook een paar, maar is nog nooit in me opgekomen daar in de hand mee te lopen, ik gebruik ze vooral als backup voor een camelbak bij trektochten + neem ze ook wel mee in mijn looprugzak (vooral voor de hond in combinatie met een flexibele drinkbak; makkelijker om daar gewoon vanuit een fles water in te kunnen gieten). Ook wel heel content van; gaan echt wel al lang mee, smaak water is OK en leeg nemen ze niks van plaats in.
 
'Overkill' zou ik het niet noemen. Ik kan relatief gemakkelijk lopen zonder onderweg te drinken, maar merk dat m'n hartslag na een uur licht (5-10 bpm) stijgt als ik niet drink, wat doodnormaal is. Da's een teken dat je toch te weinig vocht in je lichaam hebt. Het lijkt me gezonder om gewoon voldoende drinken mee te nemen. Voor runs vanaf +/-22 km op warme dagen nam ik dus gewoon een rugzakje mee, ook al had ik geen enkel probleem met lopen zonder drinken.

Ik vind dat je zoiets amper voelt zitten (ik zou wel effe testen in de winkel en niet zomaar iets kopen) en uiteindelijk is lange afstanden lopen op zich al ongezond genoeg. Door het jezelf comfortabel te maken om drinken mee te nemen, zal je sneller geneigd zijn om effectief genoeg mee te nemen. Als je echt veel loopt, lijkt het mij op lange termijn gewoon ongezond om je lichaam met zekere regelmaat uit te drogen door (te) weinig drinken mee te nemen. Het lijkt mij ook logisch dat altijd voldoende drinken (en zelfs eten voor lange trainingen) meenemen enkel een positief effect kan hebben op je trainingen.
 
Gisteren enorm genoten van zo een loopje in de natuur. Maar om zelf bvb. een soort trail te doen, is nog een te groot opstapje.

Ik heb al een berichtje gedaan naar een kennis hier twee straten verder die zo een zaken doet. Hopelijk wilt die mij eens meepakken om een echte trail te ervaren.
 
OK thx iedereen. Ik ga vanavond eens kijken wat ik dan nog van drinkgerief moet bijkopen. Ik heb al 1 soft flask van 0.5l, ik neem aan dan best nog eentje erbij zodat ik die vooraan links en rechts kan steken, en dan nog iets voor achterin.

Op zich wel handig want dan kan ik m'n eten, sleutel en smartphone (vrouw ziet het niet zitten dat ik zonder smartphone ga lopen daar) ook daarin bijhouden.
 
Nu de verkleuring volledig uit m'n teennagels gegroeid is, vroeg ik mij af ... @Karry98 hebt gij nog al uw teennagels?

Het zal u misschien verwonderen, maar ja, ik heb al mijn teennagels nog 😁. Mijn voeten zien er eigenlijk redelijk normaal uit, af en toe heb ik uiteraard wel een verkleurde nagel, maar totaal niet vaak. Ik loop wel veel met schoenen met een bredere voorvoet waardoor mijn tenen meer plaats hebben. Ik ben technisch ook een atletisch wonder waardoor ik over de trails dartel als een hinde zonder mijn tenen te stoten.

Bon, dat laatste is licht overdreven 😁, maar het valt zeer goed mee bij mij, mag niet klagen.
 

Dit icm die Evadict rugzak? 2 liter is misschien wat handiger dan 1 liter, kan ik nog altijd vullen naargelang de behoefte van die dag en samen met 1 soft flask van 0.5l kan ik dan 2.5l meenemen en dat lijkt me echt wel ruim voldoende voor dikke 3u lopen.

Ik vermoed dat dat wel in orde gaat zijn?
 
Ik denk dat er standaard zo'n zak van 1 liter bij die rugzak is inbegrepen? Allez, dat was toch zo bij de vorige versie.
En ik was er ook eerst nogal argwanend tegenover, maar als ik tegenwoordig meer dan 15km ga lopen heb ik bijna standaard een rugzak mee. Kheb er 2: eentje met enkel waterzak in achteraan, en eentje met mogelijkheid tot soft flasks vooraan.
Maar sowieso allebei erg handig om enkele persoonlijke spullen mee te pakken ja ;)
 

Dit icm die Evadict rugzak? 2 liter is misschien wat handiger dan 1 liter, kan ik nog altijd vullen naargelang de behoefte van die dag en samen met 1 soft flask van 0.5l kan ik dan 2.5l meenemen en dat lijkt me echt wel ruim voldoende voor dikke 3u lopen.

Ik vermoed dat dat wel in orde gaat zijn?
Ik neem altijd 2 softflasks zodat de balans tussen linker- en rechterschouder goed zit.
 
Terug
Bovenaan