algemene discussie | Virtual Reality

Docking station net ontvangen. Ik vraag me wel af waarom ze een blok hebben gebruikt ipv gewoon een kabel zoals bij de dual sense docking station
Wel een must imo die docking station

Aan iemand die de PSVR2 al heeft maar hoe is de motion sickness?
Met de gewone PSVR viel dit mee als je kon teleporten maar gewoon wandelen voelde zo raar en onnatuurlijk aan dat ik er een beetje misselijk van werd.

Is dit beter met de nieuwe generatie?

Aan iemand die de PSVR2 al heeft maar hoe is de motion sickness?
Met de gewone PSVR viel dit mee als je kon teleporten maar gewoon wandelen voelde zo raar en onnatuurlijk aan dat ik er een beetje misselijk van werd.

Is dit beter met de nieuwe generatie?
Ligt niet enkel aan de headset, maar ook aan de persoon in kwestie.
Ik kan er nu redelijk goed tegen, maar mijn schoonpa moest al stoppen na 5 minuten Horizon te spelen.

Je gaat het sowieso sneller voelen bij spellen waarbij je zelf moet bewegen. Vooral in racegames is dat ook het geval.

Ik herinner mij nog goed, één of andere ruwe ski game in Vr. Nauwelijks 10 minuten gespeeld. Kots-misselijk. Headset 3 dagen niet aangeraakt. Maar dat was nog met mijn 1060 en i5 7500, nauwelijks beter dan og psvr. En de game zelf was allesbehalve geoptimaliseerd.

Nu draait hier vrijwel alles wel +- 90 tot 144 fps, eigenlijk niet meer misselijk geworden. Wel zijn bepaalde games erg vermoeiend.

Ik herinner mij nog goed, één of andere ruwe ski game in Vr. Nauwelijks 10 minuten gespeeld. Kots-misselijk. Headset 3 dagen niet aangeraakt. Maar dat was nog met mijn 1060 en i5 7500, nauwelijks beter dan og psvr. En de game zelf was allesbehalve geoptimaliseerd.

Nu draait hier vrijwel alles wel +- 90 tot 144 fps, eigenlijk niet meer misselijk geworden. Wel zijn bepaalde games erg vermoeiend.
144fps op de PS VR2 lijkt me sterk, aangezien die maximaal 120fps ondersteunt :p

Hier ook geen problemen. Ofwel heb ik het nog niet gezien. Maar alles draait lekker ! Light brigade check ook geen mottig gevoel met smooth locomotions. 😍😍

Wie heeft hier al rechtstaand gespeeld? Kheb wat schrik, want zit hier zo in nen tv hoek met niet echt overschot van plaats, geen goesting om den tv in frut vaneen te slagen ofzo...

Wie heeft hier al rechtstaand gespeeld? Kheb wat schrik, want zit hier zo in nen tv hoek met niet echt overschot van plaats, geen goesting om den tv in frut vaneen te slagen ofzo...

Ik speel eigenlijk alleen maar rechtstaand (Horizon, No Man's Sky, RE8). Alleen bij Cities VR ben ik gaan neerzitten... op mijn tapijt, want ik had geen zin om de play area opnieuw in te stellen. Straks eens GT7 proberen met stuur en pedalen. Dan ga ik wel moeten zitten.

Bij de setup kan je je speelterrein afbakenen. ingame verschijnt er dan zo een ‘muur’. Ga je daar buiten haalt hij je automatisch uit je spel.

Ik ben echt zwaar onder de indruk. Toegegeven ik had nog nooit een VR headset opgehad, maar het is echt magisch met momenten. Momenteel enkel nog maar Call of the mountain gespeeld. Maar goddamn dit speelt zo lekker.

Hier ook steeds rechtstaand. Helpt voor mij tegen motion sicknes en om de kleine stapjes te overbruggen. Ik heb net andersom , schrik om te gaan zitten :-)

Star wars heeft hier wel mijn maag lichtjes geraakt. Horizen en light brigade was top !

Ik ben ook uit mijn sokken geblazen. Nog nooit VR gespeeld. Wat ik hier allemaal te zien krijg is mindblowing.
CoTM is echt prachtig qua kleuren en wereld. GT7 in garage mode kan je letterlijk rond je auto lopen alsook binnenin alles bekijken. Zoveel detail dat er in die modellen gestoken is, hoedje af. Het racen zelf is zeer intensief maar oooh zo realistisch. Nu voel je echt goed de hoogteverschillen van het circuit. Zijspiegels gebruiken is gewoon top tijdens 1 aan 1 inhaalacties. Impressed !
Nu RE Village aan het spelen. Dit is echt niet normaal qua sfeer. Je waant je echt in die wereld met kans op een jumpscare achter elke hoek.
Alles heb ik rechtstaand gespeeld, behalve uiteraard GT7, dat was in mijn raceseat.

ps: Vergeet zeker in je opties bij VR2 je 120Hz niet aan te zetten (staat standaard uit). Als deze greyed out is moet je eerst bij videosettings de 120Hz van je TV/monitor uitzetten, daarna kan je 120Hz aanzetten bij VR2 om daarna terug de 120Hz aan te zetten bij je videosettings.

Terug
Bovenaan