algemene discussie | Virtual Reality

Ik lees net dat tetris niet zal upgraden op reddit, omwille dat deze niet bij de maandelijkse games zat, maar wel bij premium abonnement, en het dus niet vast geclaimd is, en dat het na verloop van tijd terug uit de catalogus zal verdwijnen.

Dat is echt wel kut, 40 euro neerleggen daarvoor dan
Heb net mijn tetris effect ps4 disc ingestoken en dan krijg ik de optie voor een €9,99 PS5/PSVR2 upgrade.

Pistol whip is intens, zeker als je neerzit. Die kogels ontwijken is soms wel moeilijk ze. Maar de pure schietgedeeltes zijn echt sweet

En die kayak, omg das niet zo gemakkelijk
met die stroming

Ik heb gisteren een uur zitten spelen CoTM en die is echt wel goed.
Nu wat mij wel wat opvalt is dat het toch niet 100% scherp is zoals op mijn oled tv. Is dat normaal of heb ik mijn bril verkeerd aan? Of iets van settings dat ik moet aanpassen?

Ik heb gisteren een uur zitten spelen CoTM en die is echt wel goed.
Nu wat mij wel wat opvalt is dat het toch niet 100% scherp is zoals op mijn oled tv. Is dat normaal of heb ik mijn bril verkeerd aan? Of iets van settings dat ik moet aanpassen?
Kwestie van de sweet spot te vinden.

1. Zet de VR-bril op en beweeg de achterste band naar boven of beneden tot de tekst waar je naar kijkt scherp lijkt. Eens dat zo is, span de band dan slechts lichtjes aan.
2. Breng de lenzen zo dicht mogelijk, maar niet te dicht aangezien je een bril draagt.
3. Ga naar Settings-Accessories-PSVR2 en stel de IDP calibration in op basis van je oogpositie.

Het zal ook nooit zo scherp lijken als een oled tv. Als dit je onscherp lijkt, wacht dan maar tot je de PSVR1 eens opzet :')

Toch nog een vraagje dat ik nergens kan terug vinden. Me vriendin wilt dit graag ook eens testen. Maar kan je eigenlijk verschillende profielen instellen? Of moet je dit iedere keer opnieuw allemaal aanpassen?

Kwestie van de sweet spot te vinden.

1. Zet de VR-bril op en beweeg de achterste band naar boven of beneden tot de tekst waar je naar kijkt scherp lijkt. Eens dat zo is, span de band dan slechts lichtjes aan.
2. Breng de lenzen zo dicht mogelijk, maar niet te dicht aangezien je een bril draagt.
3. Ga naar Settings-Accessories-PSVR2 en stel de IDP calibration in op basis van je oogpositie.

Het zal ook nooit zo scherp lijken als een oled tv. Als dit je onscherp lijkt, wacht dan maar tot je de PSVR1 eens opzet :')
Ok dank je vanavond eens proberen.
Waarom zou het nooit zo scherp zijn als een oled tv? De schermpjes van de vr2 zijn toch ook oled?

Even de tijd genomen gisterenavond, en een 3tal uur gespeeld.

Het is sowieso een gigantische stap voorwaarts tegenover de PSVR1. Het HDR oled scherm spat echt van helderheid en kleuren.
Horizon Call of the Mountain was erg intuitief en prachtig. Wat had ik dit graag gespeeld als eerste VR-ervaring ooit, manman.
Na ongeveer een uur Horizon geen enkele last van motion sickness. Vond het gevecht best wel pittig, omdat ik nog niet goed wist hoe ik aanvallen moest dodgen. Blijf het heerlijk vinden wat voor een verwondering VR steeds weer oproept. Ik heb menige keren geroepen en gebabbeld omwille van de vele indrukken.

Daarna even RE8 geprobeerd maar na de tutorial even moet stoppen omdat ik me toch wat draaierig begon te voelen. Dat zal voor een andere keer zijn.

Hierna No Man's Sky geprobeerd, en dat vond ik eerlijk gezegd toch een beetje een tegenvaller. Je ziet ook gewoon dat de game wat oud is. In vergelijking met de voorgaande titels had deze duidelijk de minste graphics. Ook vind ik de interface in No Man's Sky voorlopig erg verwarrend wat er voor mij bij zorgde dat ik snel gestopt was. Echter was vliegen van planeet tot planeet in VR wel echt zalig. Om dan ook in je schip te vliegen over de landschappen en bergen en oceanen, supervet.

Daarna Cities VR voor een uur gespeeld en dat vond ik dan weer fantastisch. Cities Skylines is mijn favoriete pc game, en het was erg fijn om in deze te kunnen rondwandelen in je zelfgemaakte stad. Wel spijtig dat deze zo beperkt is in vergelijking met de pc-flatscreen versie. Ik mis de mods en de dlc's.

All in all erg positieve eerste indruk. Wat mij vooral verbaasde, was dat ik amper last had van motion sickness. Lijkt dat deze headset erg goed in elkaar gestoken is. Kan niet wachten om me nog meer te verdiepen in Horizon. Voorlopig koop ik even geen extra games en ga ik me amuseren met deze. Heb wel veel zin om er nog te kopen, maar dat zal even moeten wachten.

Ik heb in totaal pakweg 5 a 6 uur gespeeld gisteren, maar bij kalmere games valt de motion sickness mee, maar zowel bij Kayak, pistol whip als bij GT7 hier en daar lichtjes ongemakkelijk gevoeld. Het is inderdaad wat wennen zo.

Maar graphics zijn zeker ok, @mXXX, is denk ik vooral omdat je dichter bij de ogen zit en dus moeilijker alle pixels kan weergeven. Vergelijk het misschien met een pellicule in de cinema, en het uiteindelijke resultaat op het witte doek, qua afstand, if that makes any sense...

Ik heb nergens een pixel kunnen tellen, maar soms is het een heel lichte waas, ipv super scherp. Dit klinkt slecht, maar is het niet. De ervaring overal blijft super gedetailleerd. Zoals @skypulse dus zei, de kleuren spatten het scherm af, en de mond valt soms helemaal open van verbazing.

En hiernet UPS aan de deur, de dock is ook binnen...

Als hij zou binnen komen. Start ik deze avond met horizen. Ik wil het gewoon zelf zien :) zeker de intro. Daarna kayak beetje chillen en om af te sluiten the light brigade. GT7 wil ik eerst zien hoe zwaar ziek ik ben van de rest :) men seat en stuur staat alvast klaar in mijne living :)

En. Om 22u naar stream van playstation kijken ! Dat ook nog :-)

Gewijzigd naar vandaag :D

Iemand antwoord op me vraag?

Lees dat veel mensen last hebben van dode pixels. Please niet bij mij

Ik heb een sterk vermoeden dat je iedere keer afzonderlijk zal moeten instellen. Nu uit ervaring weet ik dat dit altijd sneller en vlotter zal verlopen na een aantal keer. De headset goed instellen die ik iedere keer. Omdat na wat bewegen en prutsen kon ik er nooit op vertrouwen.

zou idd wel gemakkelijk zijn mocht er een knopje opzitten die de lenzen elektronisch terug correct zetten en voorbeeld tot 2 profielen kunnen opslaan :-)

Toch nog een vraagje dat ik nergens kan terug vinden. Me vriendin wilt dit graag ook eens testen. Maar kan je eigenlijk verschillende profielen instellen? Of moet je dit iedere keer opnieuw allemaal aanpassen?
Je moet die altijd opnieuw instellen. Een profiel is gewoon niet mogelijk, aangezien je de lenzen mechanisch dichter of verder uit elkaar zet door middel van een draaiwieletje.
Neemt allemaal echter maar een minuutje in beslag.

Terug
Bovenaan