Algemene Boksthread (UFC, WBC, WBA, WBO & IBF)

Idd, maar beter dit dan bijv. die andere legende, Shogun, tegen een random debutant die 0-0 staat in de UFC? Ik noem dat debiele booking. Een waardig afscheid zoals bij Fedor is het niet (ondanks die - toch ergens logische - stoppage). En de kans dat die Ukrainer ermee gebaat is is zeer klein. Ok, hij staat 18-3, maar tegen lokale tegenstanders (den eerste den beste die'k ff opzoek staat warempel 1-11!). Eigenlijk een belediging en - om eerlijk te zijn - een vernedering voor Shogun.
 
Heb het zelf ook niet gezien. Fedor heeft altijd wel tot mijn favorieten gehoord. Nog een old school knotser. En als je ziet tegen wie die allemaal gevochten heeft 😍.

Ook weer een van mijn favorieten die op pensioen is. Damn, dringend nieuwe zoeken…
 
Ik sta op en mijd alle socials. Dan bij een goede koffie een UFC'tje kijken.

't Is lang geleden dat ik een heel event 's nachts gevolgd heb. Dat doe ik als het echt de moeite is.
 
Hier kijk ik ook zwaaaaar naar uit, maar Volk heeft weinig kans vrees ik.
Voor de rest vind ik de card gene vette, maar main event is wel echt af
 
Ik sta ook niet ‘s nachts op hoor, maar ben wel een redelijk slechte slaper en dus vaak in het weekend om 7u wakker.
Ideaal om de vriendin te laten liggen en op het gemak in de zetel te gaan kijken 😍
 
Wel, dat was alles behalve easy voor Islam. Super close fight! Islam is maar net op punten gewonnen, maar in mijn ogen is Volk de winnaar hier. Er had meer in gezeten voor hem. In de 5de ronde haalde hij zelfs Islam neer en domineerde hem even op de grond. Echt super impressive! Mijn respect voor Volk is met 200 procent gestegen na deze wedstrijd. Ik begrijp dat Islam op punten gewonnen heeft, maar het was echt wel damn close. En ik denk dat Islam serieus verschoten is. Ik hoop dat Volk ooit een rematch krijgt. Dat hij gewoon blijft vechten op 155. Nog wat bijkomt,...Op 145 is er toch niemand die in op zijn level zit.
 
Amai, 'k wist al dat Volk een beest was maar damn, hoe die op de grond hem verdedigde, chapeau. Islam is ook verschoten, ik had het hem 100% gegund.
Nu terug naar 145 en tegen Rodriguez.
Kijk al uit naar Jones vs Cyril! Nog 2 weken.
 
Zo close was dat nu ook niet he?


"In mijn ogen is Volk de winnaar hier". :wtf::wtf::wtf:

Met gelijk ne onnozelaar beginnen roepen als je niet kan winnen dan?
 
Zo close was dat nu ook niet he?


"In mijn ogen is Volk de winnaar hier". :wtf::wtf::wtf:

Met gelijk ne onnozelaar beginnen roepen als je niet kan winnen dan?

Ik deel uw mening. Mad respect voor Volk maar hij heeft Islam toch op geen enkel moment in de problemen gebracht? Zelfs niet bijna. En dat is toch een must imo indien je aanspraak wilt maken op de belt.

Maar nogmaals: alle respect voor Volk. Gaat er altijd vol voor, zorgt steeds voor spektakel,... Was een beetje bang dat ie op geen enkel moment een match zou zijn voor Islam (dat gevoel had ik spijtig genoeg wel wat met Oliveira) maar niets bleek minder waar te zijn.
 
Ik vond het wel close, maar wel duidelijk dat Islam op punten is gewonnen. Islam heeft één keer volk fel getroffen, maar volk islam ook met een zijwaartse slag op het hoofd waardoor Islam zelfs daal ging. In de eerste ronde heeft hij Islam ook goed geraakt en in de laatste ronde ook, zelfs neergehaald daar. Ok, Islam heeft veel gedomineerd op de grond, maar was Volk ooit in de problemen? No way. Plus, kijk naar beide hun hoofden na de wedstrijd, Islam was echt meer toegetakeld dan Volk. Dus Knarf zijn reactie op mij begrijp ik totaal niet! Volk is degene die een gewichtsklasse hoger is gegaan, Volk is meer dan een kop kleiner dan Islam, en dit was Islam zijn zwaarste gevecht ooit...
Iedereen zei dat het pure dominatie ging zijn van Islam. Maar het tegendeel is bewezen. Dit was een 47/46 gevecht. Echt wel close!
 
Ik zou van mijn stoel zijn gevallen moesten ze Volk tot winnaar hebben uitgeroepen - dus ik vond het alleszins niet close. Ik supporterde ook voor Volk maar een overwinning zat er naar mijn gevoel op geen enkel moment in. Dat Volk een gewichtsklasse hoger is gegaan, een koper kleiner is, Islam zijn zwaarste gevecht ooit heeft gegeven,... Dat levert hem (terecht) tonnen respect en sympathie op, maar geen voordeel in de beslissing van de jury. En zo hoort het ook.

Als uitdager moet je de regerend kampioen van zijn troon stoten; figuurlijk en bij voorkeur ook letterlijk. En dat is Volk helaas niet gelukt.
 
Ik denk dat ge wat te veel door een Volk bril, of door een boks bril hebt gekeken.

Dit gevecht was echt niet close.
Als het gevecht 6 ronden had geduurd mogelijk wel. Want Volk nam in ronde 5 serieus de overhand. Maar dat duurt geen 6 ronden.
 
Keita Losene uit Kortrijk afgelopen weekend weer gewonnen.

Iemand een idee of Oktagon een deftige MMA promoter is?
Reden: op een artikel rond zijn 'wereldtitel' die hij enkele maanden terug gewonnen heeft binnen Oktagon werd iets gezegd in de aard van: volgende stap UFC voor Keita? Wat ik heel moeilijk kan geloven.

Er is een enorm verschil in niveau tussen de verschillende MMA organisaties waarbij de UFC toch wel het hoogste aangeschreven staat.
 
Hoe zien jullie/de kenners Jon Jones - Ciryl Gane (UFC 285) eindigen? Wordt dat een spannende partij of gaat iemand daar vrij snel de bovenhand nemen? Ik volg UFC nog niet lang genoeg om zoiets in te kunnen schatten.
 
Keita Losene uit Kortrijk afgelopen weekend weer gewonnen.

Iemand een idee of Oktagon een deftige MMA promoter is?
Reden: op een artikel rond zijn 'wereldtitel' die hij enkele maanden terug gewonnen heeft binnen Oktagon werd iets gezegd in de aard van: volgende stap UFC voor Keita? Wat ik heel moeilijk kan geloven.

Er is een enorm verschil in niveau tussen de verschillende MMA organisaties waarbij de UFC toch wel het hoogste aangeschreven staat.
Goeie vraag, er is toch nog die ene kerel, kan ff nie op zn naam komen, die mee in die podcast zit 'op zn muil', ging die ook niet bijna naar de UFC?
 
Terug
Bovenaan