Algemeen Wielernieuws

Het gaat goed met het prijzengeld in de koers

Lamborghini-vd-Poel.jpg

:D

Menig Porsche, Mercedes, Audi rijder zal licht nerveus worden als ze Matje daarmee zien komen aanstuiven. Hij rijdt nl. graag Duitsers van de weg. :oi22:

Hij is volgens mij "ambassador". Dus tzal niet met zijn centen zijn, vermoed ik.

Feesten in de discotheek met dj/bv-duo Viktor Verhulst en Kobe Ilsen, ontspannen na de klassiekers met een spelletje golf, rondrijden in een Lamborghini met gepersonaliseerde nummerplaat. Prachtige renner, MVDP, maar naast de fiets toch een beetje een blasé gast precies. 😏

Feesten in de discotheek met dj/bv-duo Viktor Verhulst en Kobe Ilsen, ontspannen na de klassiekers met een spelletje golf, rondrijden in een Lamborghini met gepersonaliseerde nummerplaat. Prachtige renner, MVDP, maar naast de fiets toch een beetje een blasé gast precies. 😏

Die Lamborghini mag hij gratis mee rijden natuurlijk, dus die is niet gekocht. :P

Ik zie overigens niet in wat er blasé is aan naar een discotheek gaan op uitnodiging en gaan golfen.
Je moet eens naar menig golfclub gaan, dat het enkel maar voor het sjiek volk is dat vergeet je maar al :P

Overigens lijkt het mij ook maar normaal dat als je zoveel als hem verdient je ook uitgaven doet die in dezelfde lijn liggen.
Wout Van Aert heeft hem ook een full option defender gekocht. Waarom zou hij het niet doen? Als hij het niet kan wie dan wel. :P

Ik zou ook zeggen dat valt allemaal wel mee, en op één ding na vind ik dat ook absoluut normaal, als ik het geld had kocht ik mij ook zo'n bak en golfen is maar een sport gelijk een ander.

Maar met Kobe en Viktor feesten dat is zéér jammer :( .

(Hij doet wat hij wil uiteraard he :p )

Nederlanders hé ;-)

Groenewege heeft zich ook een hagelwitte Porsche aangeschaft. Het is toch een speciale vorm van smaak, bijna kitch. Nu goed, 't is hun leven :p

Vrij veel te doen om deze tweet van Jorgensen.
Ik snap het gedoe niet. Alsof het niet geweten is dat de meeste teams het zich gewoon niet kunnen veroorloven om hun renners (laten we niet doen alsof Jorgensen voor dit seizoen dé man was bij Movistar) heel het jaar door op hoogte te laten trainen of ontzettend dure custom TT extensions aan hun renners te geven.

Budget speelt nu eenmaal een gigantische rol in het hedendaags wielrennen en dat is dan ook de grootste reden waarom bepaalde teams er tegenwoordig bovenuit steken. Zij kunnen de grootste talenten meer betalen en zij kunnen voor al die performance-gerelateerde dingen betalen. Ik snap niet hoe je dat de andere - niet rijke - teams kunt kwalijk nemen. Het geld groeit niet aan de bomen. Movistar kreeg kritiek omdat ze Saudi geld aannamen en nu krijgen ze eigenlijk kritiek omdat hun budget niet groot genoeg is en ze dus niet elke renner alles kunnen geven wat nodig is tegenwoordig. Tja.

Ik denk dat er gewoon vele mensen denk dat het er professioneler aan toegaat dan dit.
Het is nu ook niet dat Movistar het kleinste budget heeft van alle WT teams.

Jorgenson was nog niet de absolute man (dat kan ook niet met Valverde)
maar was wel aan het doorgroeien (is nog maar 23).
Als er 1 talentvolle renner was die Movistar graag wat meer budget had gegeven was het toch wel Jorgenson.
Maar misschien krijgen niet-spanjaarden daar minder mogelijkheden.

Zijn transfer naar Jumbo is goed voor zijn eigen ontwikkeling (ik denk dat het voor Jumbo iets minder uitmaakt).
Daarom dat het wel jammer is dat Kelderman niet kan starten in de Giro , ik denk dat hij ook een grote sprong kon maken door naar Jumbo te gaan, maar jammer genoeg gaan we dit nu niet kunnen zien.

Ik denk dat er gewoon vele mensen denk dat het er professioneler aan toegaat dan dit.
Het is nu ook niet dat Movistar het kleinste budget heeft van alle WT teams.

Ik zie niet in wat dat met professionaliteit te maken heeft. Dat is bij die ploegen niet van niet willen hé, het is van niet kunnen. Nee, Movistar heeft niet het kleinste budget, maar in vergelijking met die grootste teams nog altijd enorm klein.

Movistar heeft een nutriotionist, maar Jorgensen wilde een andere gebruiken.
Movistar doet gewoon trainingskampen, maar heeft het budget niet zoals Jumbo om buiten die trainingskampen nog te betalen voor persoonlijke stages. Voor 75% van de WT teams is dat zo. Er zijn er die dat tegenwoordig wel doen, maar dan minder "talent" kunnen betalen (zoals DSM en Lotto).
Die custom TT extentions zijn tegen de 10000 euro, er is een reden waarom enkel Ineos dat voor de meesten in hun team voorziet, zelfs Jumbo doet dat enkel voor de betere helft van het team. Hetzelfde met UAE. Uiteindelijk is het wel degelijk Velasco van Movistar zelf die met Jorgensen die gaan testen is. Het is gewoon Jorgensen zelf dat moet investeren, helemaal niet speciaal.

Bij Jay Vine was dat een beetje hetzelfde verhaal bij Alpecin. Daar was ook veel over te doen na zijn eerste interview, maar heeft ondertussen dat wel recht gezet door te zeggen dat hij niet besefte dat dat allemaal met budget te maken heeft. Nu, Vine had bij Alpecin blijkbaar nooit een echt professionele bikefit gehad (op de TT fiets), dat is dan misschien al weer wel wat meer een gebrek aan professionaliteit. Ook nog nooit een windtunnel gezien voor hij bij UAE terecht kwam. Wintunneltesten zijn duur, maar zelfs Intermarché boekt die voor hun renners. Lotto ook, maar ik denk niet dat ze die moeten betalen aangezien Ridley er zelf één heeft.

Ik zie niet in wat dat met professionaliteit te maken heeft. Dat is bij die ploegen niet van niet willen hé, het is van niet kunnen. Nee, Movistar heeft niet het kleinste budget, maar in vergelijking met die grootste teams nog altijd enorm klein.

Zeg ik ook, maar dat is niet voor alle mensen duidelijk , daarom de ophef erover denk ik !
Ik ken het fijne niet van de zaak, en zijn eisen waren misschien wel wat teveel.
Maar wat er momenteel bij Movistar zit was Jorgenson wel het meest belovend.
Maar als het budget er niet is dan is het er inderdaad niet, maar moest het er zijn dan zou ik het wel aan Jorgenson durven uitbesteden.

Dat is wat ik vooral bedoelde.

Op het einde van het seizoen afscheid van een icoon:

Zoals te verwachten. Enige logische keuze. In het 1ste seizoen bij AG2R kon hij af en toe nog eens een gooi doen naar een mooie ereplaats (zoals o.a. 3e in de RVV), maar dat lukt nu ook niet meer (zelfs top 10 ligt al niet meer binnen handbereik). En dan word je ook niet meer geselecteerd voor de Tour, het WK, ...

Mooie carrière. Voor zijn kwaliteiten heeft hij eigenlijk quasi alles gewonnen wat hij kon. Enkel de RVV ontbreekt. Ook jammer van die ene San Sebastian die hij waarschijnlijk had kunnen winnen.

Met GVA uit beeld dit jaar mag Uran zich de laatste man noemen, die top-tien reed in een monument uit het jaar 2008.
Wat dat decennium betreft hebben we alleen nog Gesink (Lombardije) en Cavendish (M-S), die top-tien reden in een monument en (voorlopig) volgend seizoen nog zullen rijden.
Tijd gaat snel voorbij...

Pikant detail: Ricco maakt nog kans als hij volgend jaar zou terugkeren. Hij staat op de lijst van Lombardije '07 :tongue:.

Op het einde van het seizoen afscheid van een icoon:

Ik heb trouwens een leuke anekdote met Greg.
Ik was met de auto aan het rijden en stond stil voor de rode lichten.
Als ik stil stond kreeg ik plots het gevoel dat ik bekeken/bespied werd door iemand.

Dus ik keek op zij en keek recht in de ogen van Greg

kDr1fV0.png

Het was Greg die dus vanop de affiche mij aan het bekijken was

Enkel de RVV ontbreekt.
Ho, hij heeft wel DeRonde2020, de virtuele Ronde van Vlaanderen gewonnen hé.

Terug
Bovenaan