Algemeen Wielernieuws

Zeg ik ook, maar dat is niet voor alle mensen duidelijk , daarom de ophef erover denk ik !
Ik ken het fijne niet van de zaak, en zijn eisen waren misschien wel wat teveel.
Maar wat er momenteel bij Movistar zit was Jorgenson wel het meest belovend.
Maar als het budget er niet is dan is het er inderdaad niet, maar moest het er zijn dan zou ik het wel aan Jorgenson durven uitbesteden.

Dat is wat ik vooral bedoelde.
Ja maar goed je moet ook een beetje fair blijven in uw team natuurlijk.
Ook de iets mindere renners, die al voor minder geld rijden, moeten de kans krijgen ook om gewoon optimaal te kunnen trainen. Je moet dus keuzes maken.

Denken we trouwens dat PatLef alles van Remco betaalt?
Ik denk dat we gerust mogen zeggen dat ook een deel van zijn trainingen op Tenerife door hemzelf bekostigd worden hoor. Ik zie daar ook geen probleem in eerlijk gezegd, dat is een stuk loon dat je terug moet investeren om dat loon te rechtvaardigen.

Een ploeg heeft nu eenmaal maar een beperkt budget en er moeten keuzes gemaakt worden.
En dat is tevens ook de reden waarom ploegen met meer budget gewoon beter presteren, die moeten minder compromissen sluiten.
Dat is ook zo met de keuze van sponsors, misschien is leverancier x zijn product beter dan uw sponsor zijn product. Je kan dan kiezen om uw sponsor te laten vallen, en zelf producten van leverancier x te kopen met budgetele impact. Of je kiest voor sponsoring van y met de afweging van een minder product te gebruiken.

Op het einde van het seizoen afscheid van een icoon:

En toch ook winnaar van de Tirreno.
Weliswaar een ingekorte versie, maar toch.

Waarom niet? Talent dat zich helemaal zal kunnen ontplooien. Houdbaarheidsdatum Roglic in GT's nadert he
Ik heb liever dat de talenten wat meer verspreid zitten in plaats van alleen maar bij Ineos, Jumbo of UAE. Zo'n topper bij bijvoorbeeld Movistar zorgt in mijn ogen ook voor attractiever koersen in plaats van die gecalculeerde, wetenschappelijke aanpak van TJV.

in plaats van die gecalculeerde, wetenschappelijke aanpak van TJV.
Anderzijds winnen ze wel de TdF vorig jaar doordat 2 van de beste renners de allerbeste zaten aan te vallen tot die laatste brak, en zo één van de beste etappes in jaren bezorgde, veel calculatie en wetenschap zat daar toen toch niet in.

Anderzijds winnen ze wel de TdF vorig jaar doordat 2 van de beste renners de allerbeste zaten aan te vallen tot die laatste brak, en zo één van de beste etappes in jaren bezorgde, veel calculatie en wetenschap zat daar toen toch niet in.

Welke rit was dat dan? Pogacar brak omdat die als een kip zonder kop aan het rijden was en er bij UAE op geen enkel ogenblik werd ingegrepen (of Pogacar negeerde die). Roglic was al gevallen en stond op 2'30 die reed echt nergens heen (buiten naar huis). Pogacar moest gewoon Vindegaard schaduwen maar die bleef maar rijden terwijl de rest gewoon op 20" zaten waaronder zijn ploegmaats Maika en McNulty en een paar Ineosen. Toen Roglic weg was ging Pogacar dan maar doodleuk kilometers met Vindegaard in zijn wiel gaan beuken op de Galibier. Als je dan ook nog eens vergeet te eten en drinken dan krijg je natuurlijk een klap rond je oren. Dus om daar dan een soort genialiteit zet van Jumbo van te maken, nu vergeleken met hoe UAE reed was dat inderdaad geniaal maar vergeleken met de norm reed Jumbo daar gewoon zoals het moest en was het vooral UAE die ferm afweek van die norm.

Het is grappig dat de teams veranderen, maar dat het verhaal steeds hetzelfde blijft, wanneer een bepaald team een tijdje dominant is.
Het dominante team is zogenaamd 'wetenschappelijker' en de rest zijn allemaal holbewoners.
Vroeger was het US Postel, daarna Team Sky met Froome, nu TJV.

Het is grappig dat de teams veranderen, maar dat het verhaal steeds hetzelfde blijft, wanneer een bepaald team een tijdje dominant is.
Het dominante team is zogenaamd 'wetenschappelijker' en de rest zijn allemaal holbewoners.
Vroeger was het US Postel, daarna Team Sky met Froome, nu TJV.
Lijkt me toch niet meer dan logisch dat op een gegeven moment teams andere inzichten krijgen en manier van aanpak hanteren.
Wat op hun beurt dan zorgt dat ze een voordeel hebben tegenover de rest. Na een tijdje nemen andere teams deze werkwijzen over en nivelleert het zichzelf terug. Waarna een team dan terug innoveert en voordeel heeft.

Als je kijkt is de manier waarop renners trainen en toewerken naar doelen over de afgelopen 20 jaar al meermaals verandert en verbeterd. Steeds is men op zoek om nog te verbeteren en nog te optimaliseren.
Ook gewoon de voeding en het materiaal verandert en verbeterd.

In de periode van 2005-2012 was er nog veel amateurisme, een Tom Boonen ging nog gewoon naar buiten en ging 4u fietsen zonder enig doel of achtergrond. Gewoon 4u fietsen, want dan dat is toch trainen?
Nu is dat ondenkbaar. Je gaat niet zomaar op de losse boef gewoon gaan fietsen. Elke training moet passen binnen een schema en een groter plaatje.
En Ineos is nog altijd heel wetenschappelijk bezig. Maar op vlak van naar een next level te gaan zoals een TJV staan ze gewoon nog niet.
Misschien gaat dat ook nooit gebeuren omdat hun aanpak ook een speciaal soort renner vergt. Je moet wel renners hebben die het aankunnen ook.
We mogen niet vergeten dat renners ook mensen zijn en geen robots. Die mensen hebben ook nog een leven buiten koersen rijden en trainen natuurlijk. En geld alleen lost niet alles op.

Niet alleen Belgisch wielersucces in Italie, ook in Frankrijk. De Lie wint op indrukwekkende wijze de GP Morbihan (13x over en aankomst op de Côte de Catoudal).

Romain Gregoire 2e en Rasmus Tiller 3e.

Was even geleden dat De Lie kon winnen (omdat hij hoog aangeschreven wedstrijden reed natuurlijk) dus deze zal ook wel deugd doen.

Morgen Tro Bro Leon :love: :love:
Ik zou zeggen slechts een half oog op de Giro aangezien het toch sprintrit is en anderhalf op Tro Bro Leon.

Lennert Van Eetvelt mag gelukkig snel weer koersen. Jongen (en ploeg) hadden dus helemaal niets mis gedaan (Bakelants mag zijn excuses aanbieden), maar om één of andere reden willen dopingagentschappen (zeker het Franse) graag jonge renners ondervragen om niets. Echt ongelofelijk dat er nog teams aangesloten zijn bij dat MPCC dat hun leden ertoe verplicht om renners op non actief te plaatsen bij dit soort dingen.

Laatst bewerkt:
Echt ontzettend sterke prestatie van Thibau Nys vandaag iin Hongarije. Net geen eerste profoverwinning, maar overleeft hier even een beklimming van zo een 10km (ok, niet stijl, maar toch) om dan naar een tweede plaats te sprinten. Met zo een klimbenen en zijn snelheid gaat die nog heel veel winnen in de toekomst.

Hirschi wint daar zijn eerste rittenkoers uit zijn carrière.

Van Avermaet kondigt zijn afscheid aan en opeens kan hij terug winnen. Geen druk meer helpt toch. Ik gun het hem wel. Eerste overwinning sinds 2019. Zot eigenlijk.

Klopt Florian Vermeersch op een hellende aankomst. Was stukken sterker dan de rest.

Van Avermaet kondigt zijn afscheid aan en opeens kan hij terug winnen. Geen druk meer helpt toch. Ik gun het hem wel. Eerste overwinning sinds 2019. Zot eigenlijk.

Klopt Florian Vermeersch op een hellende aankomst. Was stukken sterker dan de rest.

Mooi, ma een sterk bezette koers was het nu precies toch ook niet :tongue:

Jan Polanc (UAE) stopt wegens hartproblemen. Het zijn er wel verschillende op korte tijd...

Terug
Bovenaan