Algemeen Wielernieuws

Ik ben niet de persoon die op YT even wat onnozele comments gaat plaatsen, maar ik vind die podcast in het algemeen wel gewoon slecht. Kritiek mag toch wel? Het is de openbare omroep, ik verwacht kwaliteit, in hun commentaar en hun omkadering. Ik vind het allemaal wat kinderachtig. Het is de vervanger van Extra Time koers maar de helft van de podcast wordt gevuld met zever (die bingo is echt vreselijk). Sommigen mensen vinden dat misschien tof, maar er zijn duidelijk veel mensen die dat helemaal niet tof vonden. Tot nog toe is het alles wat ik vreesde toen het aangekondigd werd.

Dirk De Wolf speelt ook wel gewoon een grote rol in mijn afkeer. Ik kan die echt niet aanhoren, maar dat is puur persoonlijk. Hij heeft voor- en tegenstanders. Ik was oorspronkelijk blij dat we van Planckaert verlost waren, maar dit is nog eens 10x erger.

Wat ik wel goed vind is dat ze zo van die "bladwijzers" plaatsen bij het YT filmpje, zo kan je tenminste skippen naar de delen die over koers gaan.

Ok ik had er wel nog niet bij stil gestaan dat het de vervanger is van Extra Time koers. In dat opzicht is het een mager programma en gaat het wel te weinig over de koers inderdaad, daar heb je 100% een punt.

Ik bekijk het eerder als een losstaand uurtje entertainment voor als ik aan het koken ben of onderweg naar het werk. Ik heb het ook wel niet 100% voor De Wolf, maar ik luister wel graag naar Bakelants en Boonen.

Ik vind het nog wel meevallen. Ik stoor mij er minder aan dan aan Extra Time Koers om één of andere reden.

Die Wolf-bingo hadden ze wel bij één keer moeten laten...

Op zich wel entertainend, als je het beschouwt als podcast zonder meer. Ik zet het op als ik in de wagen zit en niet altijd gefocust kan luisteren, en dan valt het wel goed mee. Het vult alleszins een hiaat op, momenteel toch zeer weinig podcasts (in het NL) over de koersactualiteit. Alleen het niveau zelf vind ik ook wel wat matig, een aantal rubrieken zie ik de meerwaarde niet van. De bingo is er eentje, dan die 'verzonnen verhalen', boeit niet op een aflevering van een uur. Publiek erbij had ook niet gehoeven. In de eerste aflevering hadden ze nog met die top 10 geëxperimenteerd, maar is gelukkig snel verdwenen.

Maar dus: heeft wel potentieel maar zoeken te veel naar een evenwicht tussen actualiteit, grappige verhalen en anekdotes.

Ok ik had er wel nog niet bij stil gestaan dat het de vervanger is van Extra Time koers. In dat opzicht is het een mager programma en gaat het wel te weinig over de koers inderdaad, daar heb je 100% een punt.

Ik bekijk het eerder als een losstaand uurtje entertainment voor als ik aan het koken ben of onderweg naar het werk. Ik heb het ook wel niet 100% voor De Wolf, maar ik luister wel graag naar Bakelants en Boonen.

En om even terug te komen over de kritiek op alles en iedereen. Dat is het gevolg van sociale media natuurlijk. Die kritiek is er altijd geweest hé, mensen konden ze gewoon niet (anoniem) uiten. Nu wel, en heel makkelijk zelfs. Ik lees comments gewoon meestal nooit. Ik ben er nu eens door gegaan omdat je het erover had en ja een paar onnozele reacties. Mensen verwachten ook gewoon veel van zaken die van de VRT komen, op zich niet onbegrijpelijk. Een andere random YT podcast over koers waarin ze even veel zeveren zal zeker minder commentaar krijgen omdat enkel 1 specifiek publiek er naar zal kijken. Bij deze is dat natuurlijk niet zo. In sommige van die reacties kan ik me ook gewoon vinden.

Bij momenten is het echt "cringe" (vreselijk woord ma bon) en De Wolf krijgt ook wat commentaar. Ik dacht aan het begin toen hij opdook bij de VRT dat het voor een paar keer ging zijn (die man werd toch gewoon meteen een soort meme), maar nu zit die echt overal. En dat voor iemand die imo heel weinig bijbrengt. Het is alsof mijn opa op café over koers begint te zeveren. Het doet me denken aan Johan Boskamp of Jan Mulder bij het voetbal vroeger. 2 mannen die een soort typetje speelde (Boskamp heeft daar later nog zijn beklag over gedaan). Ook toen vond ik dat soms al te veel, maar De Wolf is voor mij nog erger. Het is niet eens een typetje, hij is zichzelf. Maar nog eens die afkeer is iets persoonlijks, hij heeft ook voorstanders (al heb ik wel het gevoel dat hij meer tegenstanders heeft), sommigen zullen dat gezever tof vinden.

Ik verlang gewoon naar een podcast die een uur over de koersactualiteit gaat. Geen onnozele bingo, geen verhaaltjes die niet waar blijken te zijn, niet altijd enkel over de toprenners alsof we allemaal enkel Remco, Van Aert, Pogacar en Van der Poel kennen (chapeau aan De Wolf wel dat hij tenminste Uijtdebroeks aanhaalde), ... En liefst net zoals bij Extra Time met soms eens een gast die in het peloton zit.

En ik vond Extra Time koers ook niet top hé, absoluut niet. Ik vind zelfs het podcast idee in de plaats wel tof. Het kan veel minder gestructureerd. Gewoon lekker babbelen, maar laat die onnozele rubrieken gewoon achterwege. Er volgen vanzelf wel wat anecdotes over vroeger of wat grappige verhaaltjes, maar nu forceren ze het. En ja, laat De Wolf ook maar weg, maar dat gaat toch niet gebeuren.

Ik verlang gewoon naar een podcast die een uur over de koersactualiteit gaat. Geen onnozele bingo, geen verhaaltjes die niet waar blijken te zijn, niet altijd enkel over de toprenners alsof we allemaal enkel Remco, Van Aert, Pogacar en Van der Poel kennen (chapeau aan De Wolf wel dat hij tenminste Uijtdebroeks aanhaalde), ... En liefst net zoals bij Extra Time met soms eens een gast die in het peloton zit.

Maar dat luchtige en die extra entertainment is wel waar er vraag naar is natuurlijk.
Die extra portie entertainment houdt het boeiend.

Die bingo is een beetje stom ja. En die verhaaltjes is een beetje lullig gebracht. Maar met Boonen, De Wolf en Bakelants heb je wel 3 mannen met een hoop ervaring en kilometers op de teller die alledrie durven te zeggen waar het op staat.

En laat ons ook eerlijk zijn, praten over de koersactualiteit. Als je zegt wie er gewonnen heeft en het podium benoemt en zegt wie allemaal goed was of pech had dan zijn we zo een beetje uitgepraat eh.
Voor de rest is het vooral eigen meningen en visies die gegeven worden. Meningen of visies die gedeeld worden en waar mensen dus de loftrompet voor afsteken.
Ofwel visies en meningen die niet gedeeld worden en waar men dan zo hard mogelijk ligt of af te geven. Men kan niet hard genoeg roepen dat ze er niks van kennen, dat het zeveraars zijn, dat het op niks trekt enz.

Akkoord dat die rubrieken mogen geschrapt worden. Verder vind ik het een verbetering t.o.v. Extra Time koers omdat dat programma vaak heel awkward was: bij 'grappige' opmerkingen bleef het daar meestal helemaal stil omdat niemand precies wist of ze in dat format mochten lachen. Dan liever een informele podcast waar gewoon wat meer kan gezeverd worden.

Van Gucht blijft vervelend maar dit doet hij beter dan een talkshow op tv. Boonen is altijd een meerwaarde. Bakelants ça va als hij niet zo'n dag heeft waarop hij gewoon de dwarsligger wil uithangen. En Uytterhoeven is leuk voor één aflevering maar zijn grapdwang is nu al enorm vermoeiend. Antwoord eens één keer zonder dubbelzinnigheid of taalmopje a.u.b. Heeft die al één ding gezegd waaruit blijkt dat hij ook effectief een koerskenner is?

Fan van De Wolf! Die heeft ook effectief veel contact met actieve renners dus hij heeft er wel zicht op en zijn sappige vertelstijl kan me wel bekoren. Neemt zichzelf ook niet te serieus.

Maar dat luchtige en die extra entertainment is wel waar er vraag naar is natuurlijk.

Is dat dan zo? Er zijn voldoende wielerpodcasts waar er gezeverd over alles en nog wat, buiten de echte actualiteit. Dat was echt geen gat op de markt
En laat ons ook eerlijk zijn, praten over de koersactualiteit. Als je zegt wie er gewonnen heeft en het podium benoemt en zegt wie allemaal goed was of pech had dan zijn we zo een beetje uitgepraat eh.

En hier al helemaal niet mee akkoord. Alsof je een koers niet wat dieper kunt analyseren. Zowat niemand doet dat. LR zijn de enigen. Je kunt het heus combineren met wat luchtig gedoe, het moet niet allemaal even serieus zijn, maar 45 minuten gezever en dan nog 15 minuten vertellen wie goed is en wie niet (wat iedereen wel weet) doet het echt niet voor mij. Diepere analyses door ex-renners die heus wel weten waar ze over praten zoals een Bakelants (als hij niet overdrijft met zijn tegendraads gedoe) en Boonen zou echt wel mogen.

Ma bon, meningen verschillen. Niet echt nut om daar over te discussiëren natuurlijk.

Is dat dan zo? Er zijn voldoende wielerpodcasts waar er gezeverd over alles en nog wat, buiten de echte actualiteit. Dat was echt geen gat op de markt

En hier al helemaal niet mee akkoord. Alsof je een koers niet wat dieper kunt analyseren. Zowat niemand doet dat. LR zijn de enigen. Je kunt het heus combineren met wat luchtig gedoe, het moet niet allemaal even serieus zijn, maar 45 minuten gezever en dan nog 15 minuten vertellen wie goed is en wie niet (wat iedereen wel weet) doet het echt niet voor mij. Diepere analyses door ex-renners die heus wel weten waar ze over praten zoals een Bakelants (als hij niet overdrijft met zijn tegendraads gedoe) en Boonen zou echt wel mogen.

Ma bon, meningen verschillen. Niet echt nut om daar over te discussiëren natuurlijk.
Maar wat zijn dan die diepgaandere analyses waar je naar verwijst?

Dat komt toch al snel neer op een polarisering en een afstraffing door mensen waarbij het niet in hun kraam past?

Maar wat zijn dan die diepgaandere analyses waar je naar verwijst?

Dat komt toch al snel neer op een polarisering en een afstraffing door mensen waarbij het niet in hun kraam past?

Bij MSR de analyse zat enkel boonen een beetje juist , maar vergeet hij dat Wout van Eert dezelfde inspanning van Pogi +/- doet aangezien hij niet direct in het wiel zat van Pogi. Daar moesten ze dan dieper op ingaan als deftige podcast, maar dat was dan waarschijnlijk te moeilijk voor de rest en wilde Ruben al een Bingo maken voor Tom Boonen.

Die andere 3 waren bezig dat Pogi niet vol heeft gereden achter MVDP:sarcastic:
en dat de afdaling niet vol was, het is maar een kleine moeite om een van die medewerkers eens die afdaling te chronometreren en te vergelijken met die van Mohoric om dat te zien dat er nauwelijks verschil op zat qua tijd. (dan waren ze weer diepgaander bezig met de analyse)

Diepgaand is eens wat meer onderzoeken niet zomaar iets zeggen en verwijzen dat je vroeger iets hebt gedaan...

^rugwind zal ook wel geholpen hebben in de afdaling deze editie.
Maar voor de rest wel eens met wat je zegt. Bkelandts die de contraire uithangt aan tafel van ET was oké, al helemaal wanneer het ging over de UCI. Maar naar koerssituaties, beoordelen van renners,... Jeetje.

Ik hoop dat WVA die niet te serieus neemt wanneer hij afkomt del suggesties tijdens hun coffeeride

Ik denk dat de wekelijkse podcast van Het Nieuwsblad misschien het best aan je wensen zal voldoen. Een aanrader.

Bij MSR de analyse zat enkel boonen een beetje juist , maar vergeet hij dat Wout van Eert dezelfde inspanning van Pogi +/- doet aangezien hij niet direct in het wiel zat van Pogi. Daar moesten ze dan dieper op ingaan als deftige podcast, maar dat was dan waarschijnlijk te moeilijk voor de rest en wilde Ruben al een Bingo maken voor Tom Boonen.

Die andere 3 waren bezig dat Pogi niet vol heeft gereden achter MVDP:sarcastic:
en dat de afdaling niet vol was, het is maar een kleine moeite om een van die medewerkers eens die afdaling te chronometreren en te vergelijken met die van Mohoric om dat te zien dat er nauwelijks verschil op zat qua tijd. (dan waren ze weer diepgaander bezig met de analyse)

Diepgaand is eens wat meer onderzoeken niet zomaar iets zeggen en verwijzen dat je vroeger iets hebt gedaan...
Dat lijkt mij ook net het probleem te zijn.
Achteraf grote analyses maken, elke seconde analyseren, elke trap berekenen en beredeneren.
Doen alsof het exacte wetenschap is.

Dat is niet de realiteit eh. De koers is vaak veel simpeler dan de mannen in de zetel met hun spreadsheet en complexe formules hoor.
Grote analyses van heuphoeken en ellebogen die te recht zijn, ritsen die te ver open staan, …
Dat is leuk in een labomgeving. Maar als je in het rood bovenop de Poggio aankomt als eerste met een klein gat dan is dat gewoon maximaal rijden en is er van die diepe tactiek en analyse weinig sprake. Dan is het gewoon zien hoeveel je trapt, voelen hoe de benen zijn en hopen dat ze u niet inhalen.

@MrKend54l , het gaat mij niet om alles over te analyseren e , maar nu waren ze aan het gissen over die afdaling terwijl het makkelijk te bewijzen was.

Het kwam letterlijk uit hun mond , pogi ging niet vol naar beneden, en dat moet kloppen omdat de wolf dat zegt...

de afdaling was blijkbaar 1 seconde trager dan die van Mohoric die blijkbaar wel als een zot naar beneden ging volgens de wolf en een vol naar beneden reed.

En zo zijn er wel nog feiten die ze zeiden die eigenlijk niet klopten en makkelijk te weerleggen waren.

Zouden Bas zijn DNF'jes besmettelijk zijn? Niemand van zijn ploeg heeft de Olympia's Tour uitgereden.
* Bas DNF Stage 2
* 2 man DNF Stage 4
* Kopecký DNS en de overige 2 DNF in de laatste rit...

Gaat goed zo... :unsure:

Zouden Bas zijn DNF'jes besmettelijk zijn? Niemand van zijn ploeg heeft de Olympia's Tour uitgereden.
* Bas DNF Stage 2
* 2 man DNF Stage 4

60pct van dat peloton heeft het einde niet gehaald, wat een weer ook :p

* Bas DNF Stage 2
* 2 man DNF Stage 4

Niet verwonderlijk met dat weer :P
Lach maar eens goed maar hij heeft toch maar een ploeg uit de grond gestampt. En heeft toch enkele degelijke namen kunnen strikken, die het bijlange niet zo slecht doen.

Ik zou er niet van schrikken dat ze met hun ploeg gewoon PCT kunnen halen en zich in de breedte versterken.
Bas lijkt me wel een beetje einde verhaal te zijn. Die jongen zal wel talent hebben maar intrinsieke motivatie en doorzettingsvermogen lijkt me niet zijn sterkste kant. Plus dat hij ook nog te veel bezig is met zaken die los staan van het fietsen.

Bakpoeder als wondermiddel voor Van Aert, Kopecky en co: “Je kan turbo langer aanzetten zonder dat de motor ontploft”

Bakpoeder begot!! Wanty dus 1 vd 2 ploegen die het goedje al mocht testen voor het voor iedereen beschikbaar werd gemaakt. Tzal wel zijn dan 😁

Terug
Bovenaan