Algemeen Wielernieuws

En kijk, net vandaag zat hij voor het eerst deze winter weer op zijn koersfiets en zijn afgelegde parcours zag er toch wel toevallig met wat verbeelding uit als de landkaart van Frankrijk zeker? ;-)
Ja jong, wrijf het er nog maar eens in. Nog ruim drie maanden wachten i.p.v. een dikke maand :headshake:.

Het ander is voor Parijs-Nice natuurlijk. Niets mooiers in maart dan de Koers naar de Zon winnen in een regenboogtrui, als het drie dagen heeft geregend in het begin.

Het belangrijkste zal zijn om de verwachtingen niet te hoog te leggen.
Toch zeker als hij naar de tour gaat kan het anders aflopen dan we zouden hopen.

Ik denk dat het in feite weinig uitmaakt of hij nu giro of tour doet. Bij beide kan hij winnen op papier of verliezen. Alleen lijkt de tour de kans een stuk groter op het laatste.
Maar als hij de tour doet dan is de speculatie van hoe zou hij het in de tour doen wel ineens de kop ingedrukt.

Het belangrijkste zal zijn om de verwachtingen niet te hoog te leggen.
Toch zeker als hij naar de tour gaat kan het anders aflopen dan we zouden hopen.

Ik denk dat het in feite weinig uitmaakt of hij nu giro of tour doet. Bij beide kan hij winnen op papier of verliezen. Alleen lijkt de tour de kans een stuk groter op het laatste.
Maar als hij de tour doet dan is de speculatie van hoe zou hij het in de tour doen wel ineens de kop ingedrukt.
De verwachtingen bij een Giro deelname zouden voor mij toch een stuk hoger liggen. Als hij de Giro rijdt verwacht ik ook dat hij die gewoon wint als je ziet hoe hij de Vuelta won dit jaar en wetende dat de 2 beste ronderenners ter wereld de Tour rijden.
Tenzij Jumbo plots Roglic gaat opstellen in de Giro (én die kan rechtblijven :unsure:) zie ik weinig andere renners die Remco kunnen bedreigen tbh. De Giro kan hij dus alleen maar verliezen imo.

De verwachtingen bij een Giro deelname zouden voor mij toch een stuk hoger liggen. Als hij de Giro rijdt verwacht ik ook dat hij die gewoon wint als je ziet hoe hij de Vuelta won dit jaar en wetende dat de 2 beste ronderenners ter wereld de Tour rijden.
Tenzij Jumbo plots Roglic gaat opstellen in de Giro (én die kan rechtblijven :unsure:) zie ik weinig andere renners die Remco kunnen bedreigen tbh. De Giro kan hij dus alleen maar verliezen imo.
Idd. Al gaat de media-aandacht in de Tour nog vele malen groter zijn natuurlijk. Dat gaat dan ook meer leven bij het publiek en vooral ook bij het publiek dat verder in het jaar niet zoveel met koers heeft, en die gaan mee op de trein springen en veel verwachten, denk ik.

Maar als hij start in de Giro verwachten we gewoon dat hij meedoet met de zege. Podium is dan het minimum eigenlijk. Als hij dan verliest tegen een Roglic in vorm (als die meedoet natuurlijk), dan zullen we daar met z'n allen nog wel kunnen mee leven. In andere gevallen, zal het toch (een beetje) een ontgoocheling zijn, vrees ik. Het verwachtingspatroon is nu bijgesteld...

Ik zou liever Remco zien strijden voor een top 3 plaats in de TDF i.p.v. voor winst in de Giro.
Ik ook. Als wereldkampioen zou dat fantastisch zijn. Maar de kans lijkt nu toch wel te slinken...

Je mag dat verwachten, maar elke kopman zal daar aan de start staan met het doel om te winnen.
Het is niet alsof een winst in de vuelta onmiddellijk u defacto winnaar van de giro maakt als je meedoet.

En je spreekt over de twee beste ronderenners, maar daaronder zijn er nog wel een heleboel goeie rondrennens die wel zullen meedoen in de giro. En in dat rijtje plaats ik Remco trouwens ook. Zomaar nu zeggen dat als Roglic, Vingegaard en Pogacar niet meedoen er niemand hem zou kunnen verslaan en hij vingers in de neus naar Milaan rijdt ik het roze trui is toch ook wel overdreven.

Je mag dat verwachten, maar elke kopman zal daar aan de start staan met het doel om te winnen.
Het is niet alsof een winst in de vuelta onmiddellijk u defacto winnaar van de giro maakt als je meedoet.

En je spreekt over de twee beste ronderenners, maar daaronder zijn er nog wel een heleboel goeie rondrennens die wel zullen meedoen in de giro. En in dat rijtje plaats ik Remco trouwens ook. Zomaar nu zeggen dat als Roglic, Vingegaard en Pogacar niet meedoen er niemand hem zou kunnen verslaan en hij vingers in de neus naar Milaan rijdt ik het roze trui is toch ook wel overdreven.
De verzamelde wereldtop (buiten de 2 allerbesten) stond aan de start van die Vuelta hé.
Ok, Hindley & Carapaz hadden al die zware Giro in de benen dus tot daaraan toe nog maar de rest heeft weinig excuses om op terug te vallen. Enric Mas gaat bv ook die Giro niet rijden (dat gaat altijd Tour en/of Vuelta worden lijkt) en voor de rest heeft er in die Vuelta niemand, op wat voor moment dan ook, de indruk gewekt van Remco te kunnen bedreigen.

De verzamelde wereldtop (buiten de 2 allerbesten) stond aan de start van die Vuelta hé.
Ok, Hindley & Carapaz hadden al die zware Giro in de benen dus tot daaraan toe nog maar de rest heeft weinig excuses om op terug te vallen. Enric Mas gaat bv ook die Giro niet rijden (dat gaat altijd Tour en/of Vuelta worden lijkt) en voor de rest heeft er in die Vuelta niemand, op wat voor moment dan ook, de indruk gewekt van Remco te kunnen bedreigen.
De giro valt ook op een totaal ander deel van het jaar natuurlijk.
Het is ook gewoon zeer moeilijk te zeggen hoe de verhoudingen op dat moment zijn.

Dat we Remco zeker als één van de favorieten mogen zien voor de giro lijkt me evident. Maar dat hij geen tegenstanders zou hebben dat gaat denk ik toch iets te ver.
Niemand zegt ook dat enkele protagonisten van de tour niet afzakken naar de giro natuurlijk. Het kan maar eens zijn dat ineos ook hun focus gaat leggen op de giro, ze hebben daar genoeg renners voor.
Ik denk dat vooral dat zwaar in zijn nadeel gaat spelen, het gebrek aan toch wel een goed team rond hem. Ik zeg niet dat het een slecht team is, maar de andere teams die focussen op GC’s zijn toch een heel stuk breder en sterker.

Hoe ziet het voorjaar er eigenlijk typisch uit voor iemand die een klassement wilt rijden in de Giro? Rijden die de Waalse/heuvelklassiekers, of zijn ze dan nog op een laatste hoogtestage? Zijn ze al aanwezig bij een tirreno-adriatico?

Hoe ziet het voorjaar er eigenlijk typisch uit voor iemand die een klassement wilt rijden in de Giro? Rijden die de Waalse/heuvelklassiekers, of zijn ze dan nog op een laatste hoogtestage? Zijn ze al aanwezig bij een tirreno-adriatico?
Waalse klassiekers zijn niet echt ideaal als voorbereiding maar het kan wel...
Maar in het vroege(re) voorjaar Tirreno/Nice en Milaan-San Remo lukt normaal best.

Einde carrière colbrelli, spijtig.
Ook al zagen hem er vele als wieltjes zuiger ik vond het een zalige coureur. Wieltjes zuigen is niet mooi maar wel een toptacktiek als je snel bent aan de meer

Was te verwachten natuurlijk.
Heeft denk ik niet meer op de fiets gekropen en zou gezien zijn hart niet verstandig zijn.

Vraag is natuurlijk waar komen die problemen vandaan, zeker als je al 32 bent en al even meedraait in het profpeloton.

Was te verwachten natuurlijk.
Heeft denk ik niet meer op de fiets gekropen en zou gezien zijn hart niet verstandig zijn.

Vraag is natuurlijk waar komen die problemen vandaan, zeker als je al 32 bent en al even meedraait in het profpeloton.
Goh ja verbazend seg.. na zijn plotse revival als topcoureur.. ik zou het ook niet weten..

Goh ja verbazend seg.. na zijn plotse revival als topcoureur.. ik zou het ook niet weten..
Is toch jarenlang een deftige coureur geweest?
Vaak net niet in de topkoersen en achter de ereplaatsen.
Vorig jaar kwam de puzzel bijeen en had hij zijn jaar dat er boven uit stak.
Dat je dan in de regen P-R wint en makkelijk Remco klopt op het EK, na bijna gelost te worden, vind ik niet meteen opzienbarend.
Hij had gewoon effe een paar maandjes zoals Démare in 2020 of Teuns in 2017.
Er zijn ergere gevallen zoals een Vingegaard, om er eentje te noemen, die me als eerste binnen schiet. Al kan ik misschien beter afwachten met de Deen. Evengoed rijdt die de volgende vijf jaar op z'n Froome's alles op een hoopje.

Is toch jarenlang een deftige coureur geweest?
Vaak net niet in de topkoersen en achter de ereplaatsen.
Vorig jaar kwam de puzzel bijeen en had hij zijn jaar dat er boven uit stak.
Dat je dan in de regen P-R wint en makkelijk Remco klopt op het EK, na bijna gelost te worden, vind ik niet meteen opzienbarend.
Hij had gewoon effe een paar maandjes zoals Démare in 2020 of Teuns in 2017.
Er zijn ergere gevallen zoals een Vingegaard, om er eentje te noemen, die me als eerste binnen schiet. Al kan ik misschien beter afwachten met de Deen. Evengoed rijdt die de volgende vijf jaar op z'n Froome's alles op een hoopje.

Vignegaard werd vorig jaar 2e in de Tour en reed bijna de ganse tijd in het wit omdat Pogacar al het geel droeg. Oud is hij dus nog niet. Niet zo onlogisch dus dat hij de voorbije 2 jaar een stap vooruit zette. Ze winnen niet allemaal al hun eerste GT op hun 22e hé sommige zijn al de gezegende leeftijd van 25 zoals Vignegaard.

Vignegaard werd vorig jaar 2e in de Tour en reed bijna de ganse tijd in het wit omdat Pogacar al het geel droeg. Oud is hij dus nog niet. Niet zo onlogisch dus dat hij de voorbije 2 jaar een stap vooruit zette. Ze winnen niet allemaal al hun eerste GT op hun 22e hé sommige zijn al de gezegende leeftijd van 25 zoals Vignegaard.
Dat is het net.
46e in zijn eerste GT, de Vuelta (in de buurt van Van Baarle begot) en het jaar nadien meteen tweede in de Tour. Dat is meeeeer dan een reuzestap.
Dat is ongeveer op gelijke hoogte met een Froome. Van ergens in top veertig naar herleide winst in de Vuelta, twee jaar later. De Brit zullen we maar geloven met zijn bacterie, zeker :unsure:?

Terug
Bovenaan