Algemeen Wielernieuws

:wtf:
Dat is wel een niveau of twee, voor anderen drie lager he... De Lie heeft ook nog niet de kans gehad om zich herhaaldelijk te tonen tegen topsprinters in WTwedstrijden... Die gaan we op die moment toch echt nog niet gelijkstellen aan Groenewegen?

Wellens terzijde maak ik aan de rest van de vergelijking geen woorden vuil...
Als sprinter zal De Lie nooit de gelijke worden van Groenewegen, dat zijn gewoon andere types van renner. Groenenwege is de echte sprinter die bijna moet lossen als er 2 bruggen na elkaar liggen, waar De Lie het ook in veel lastiger wedstrijden kan kan winnen. De Lie heeft trouwens bijna 3 keer zoveel UCI punten dan Groenenwege (1400 vs 470)

:wtf:
Dat is wel een niveau of twee, voor anderen drie lager he... De Lie heeft ook nog niet de kans gehad om zich herhaaldelijk te tonen tegen topsprinters in WTwedstrijden... Die gaan we op die moment toch echt nog niet gelijkstellen aan Groenewegen?

Wellens terzijde maak ik aan de rest van de vergelijking geen woorden vuil...

Groenewegen zit aan 4 overwinningen dit seizoen, allemaal in .1 koersjes, De Lie aan 6 en nog eens veel meer ereplaatsen. Ge gaat mij niet horen zeggen dat LTS een goede ploeg heeft (daarvoor missen ze een extra topper imo), maar gij overschat BEX gewoon enorm. Die hebben 1 superster (Yates) die dan ook nog eens zeer wisselvallig is. Dan hebben ze een meme (Matthews, zijn sprint vandaag gezien?) rondrijden waarvan ze zelfs twijfelen om het contract te verlengen en Groenewegen inderdaad. Een goede sprinter voor sprintetappes in rondjes, maar eentje die geen zwaardere wedstrijden kan overleven. Daarachter schuilen nog een B sprinter (Groves), Hamilton en Sobrero. Maar daar blijft het dus bij hé. In de breedte zijn die ontzettend zwak. Er is een reden waarom die nauwelijks 7 renners hebben met 100 punten dit seizoen. LTS heeft er 10 boven de 200.

Als Yates niet aan 100% presteert en alles eruit haalt wat er valt uit te halen (mijn verwachting is dat die de Tour niet rijd en vol voor Polen gaat bv voor de punten) en Matthews niet opeens prime Matthews wordt (als die opeens in Canada 2x podium rijdt kan het snel gaan natuurlijk) degraderen die gewoon uit de WT en kun je dat ook moeilijk heel onterecht noemen.

Groenewegen zit aan 4 overwinningen dit seizoen, allemaal in .1 koersjes, De Lie aan 6 en nog eens veel meer ereplaatsen. Ge gaat mij niet horen zeggen dat LTS een goede ploeg heeft (daarvoor missen ze een extra topper imo), maar gij overschat BEX gewoon enorm. Die hebben 1 superster (Yates) die dan ook nog eens zeer wisselvallig is. Dan hebben ze een meme (Matthews, zijn sprint vandaag gezien?) rondrijden waarvan ze zelfs twijfelen om het contract te verlengen en Groenewegen inderdaad. Een goede sprinter voor sprintetappes in rondjes, maar eentje die geen zwaardere wedstrijden kan overleven. Daarachter schuilen nog een B sprinter (Groves), Hamilton en Sobrero. Maar daar blijft het dus bij hé. In de breedte zijn die ontzettend zwak. Er is een reden waarom die nauwelijks 7 renners hebben met 100 punten dit seizoen. LTS heeft er 10 boven de 200.

Als Yates niet aan 100% presteert en alles eruit haalt wat er valt uit te halen (mijn verwachting is dat die de Tour niet rijd en vol voor Polen gaat bv voor de punten) en Matthews niet opeens prime Matthews wordt (als die opeens in Canada 2x podium rijdt kan het snel gaan natuurlijk) degraderen die gewoon uit de WT en kun je dat ook moeilijk heel onterecht noemen.

Dit is een heel klein beetje naast de kwestie want waarop baseert ge u dat ik die ploeg overschat?
MrKendl zegt dat die ploeg geen goede namen heeft. Ik reply met de vraag hoeveel andere ploegen er hebben, bij wijze van referentie, en dat ik vind dat ze drie fijne speerpunten hebben. Het zijn geen drie Pogocars, Van Peerds of Gonno's, maar dat hoeft ook niet.

Dan worden ze zeven renners opgenoemd van Lotto, maar in alle eerlijkheid moet je toch toegeven dat in het begin van het seizoen, iedereen toch de drie van Bex verkiest boven die renners van Lotto - op Ewan na dan? Dat heeft toch niks te maken met BEX overschatten of Lotto onderschatten.

Ik had het over de speerpunten, de goede namen, over de ploeg in haar geheel spreek ik me niet uit.

Dit is een heel klein beetje naast de kwestie want waarop baseert ge u dat ik die ploeg overschat?
MrKendl zegt dat die ploeg geen goede namen heeft. Ik reply met de vraag hoeveel andere ploegen er hebben, bij wijze van referentie, en dat ik vind dat ze drie fijne speerpunten hebben. Het zijn geen drie Pogocars, Van Peerds of Gonno's, maar dat hoeft ook niet.

Dan worden ze zeven renners opgenoemd van Lotto, maar in alle eerlijkheid moet je toch toegeven dat in het begin van het seizoen, iedereen toch de drie van Bex verkiest boven die renners van Lotto - op Ewan na dan? Dat heeft toch niks te maken met BEX overschatten of Lotto onderschatten.

Ik had het over de speerpunten, de goede namen, over de ploeg in haar geheel spreek ik me niet uit.

Aan het begin van het seizoen had Matthews als anderhalf jaar niets meer gewonnen en had Groenewegen ook nog niet bewezen "terug" te zijn na zijn schorsing (nog altijd niet imo). Dat zijn gewoon 2 renners die weg moesten bij hun vorig team. Die hebben 1 klepper, Yates, en dat is het gewoon. Lotto heeft er één met Ewan (die weliswaar - mede door pech - wel teleurstelt tot nog toe). Ik vind dat je nogal naar de geschiedenis kijkt van bepaalde renners en niet naar de huidige resultaten.

EF begon het seizoen met iemand die in 2020 op het podium van de Vuelta stond en in 2021 8e werd in de Giro, een Padun die iedereen naar huis reed in de Dauphiné, Cort Nielsen die 3 etappes won in de recentste Vuelta, Valgren die op het podium stond op het WK, Powless die San Sebastian won en 5e werd op het WK en dan nog Uran, Bettiol, Chavez, etc. Over "namen" gesproken...

Ik ga er eerlijk in zijn doe mij maar De Lie in plek van Groenewegen.
Michael Matthews haalt door wat geluk wat punten ja, maar die zit niet meer op zijn top van weleer.

Yates zou ik nemen, zonder twijfel. Maar voor de rest is dat toch armoe troef bij BEX. Echt huilen met de pet op.
Dan kan je wel zeggen dat Lotto geen grote kanonnen heeft maar een Campenaerts, Wellens en De Gendt zijn tenminste namen die je ziet in de koers en die ook koers proberen maken maar tekort schieten en daardoor niet winnen of veel punten pakken. Maar brengt wel veel exposure voor het team en het vormt de koers.

Ik heb iemand van BEX nog maar weinig zien proberen, laat staan zich in de kijker rijden. Is aan de kop van het peloton trekken ja.

Ik ga er eerlijk in zijn doe mij maar De Lie in plek van Groenewegen.
Michael Matthews haalt door wat geluk wat punten ja, maar die zit niet meer op zijn top van weleer.

Yates zou ik nemen, zonder twijfel. Maar voor de rest is dat toch armoe troef bij BEX. Echt huilen met de pet op.
Dan kan je wel zeggen dat Lotto geen grote kanonnen heeft maar een Campenaerts, Wellens en De Gendt zijn tenminste namen die je ziet in de koers en die ook koers proberen maken maar tekort schieten en daardoor niet winnen of veel punten pakken. Maar brengt wel veel exposure voor het team en het vormt de koers.

Ik heb iemand van BEX nog maar weinig zien proberen, laat staan zich in de kijker rijden. Is aan de kop van het peloton trekken ja.
In de Giro waren Hamilton en Howson toch redelijk actief in de ontsnappingen altijd?

Aan het begin van het seizoen had Matthews als anderhalf jaar niets meer gewonnen en had Groenewegen ook nog niet bewezen "terug" te zijn na zijn schorsing (nog altijd niet imo). Dat zijn gewoon 2 renners die weg moesten bij hun vorig team. Die hebben 1 klepper, Yates, en dat is het gewoon. Lotto heeft er één met Ewan (die weliswaar - mede door pech - wel teleurstelt tot nog toe). Ik vind dat je nogal naar de geschiedenis kijkt van bepaalde renners en niet naar de huidige resultaten.
Ge hoeft niet noodzakelijk te winnen om goed te zijn, er zijn genoeg metrics die globale prestaties kunnen duiden, bv de ucipunten. Groenewegen is inderdaad nog op de terugweg maar heeft wel al meermaals getoond dat hij het nog in zich heeft. Toch al paar keer gewonnen waar ook Ewan/Jakobsen/De Lie startte dit seizoen. Wat die laatste betreft wil ik het ook nog altijd zien op WTniveau. Is nog jong, mag nog gerust groeien gaat duidelijk een grote worden, maar we moeten hem nu nog geen te grote status toedichten. Zoals kendl De Lie boven Groenewegen verkiezen is of chauvinisme of gewoon met oog op de toekomst imo.

En uiteraard kijk ik naar de afgelopen seizoenen om een plaatje te krijgen van wie goed is en wie niet. Een zwaluw maakt de lente niet en er staan nog te veel wedstrijden op het programma voor dit seizoen. Ik vind dat hier over het algemeen net te lam wordt gedaan over de speerpunten van BEX ten voordele van bijvoorbeeld Lotto.

Wanneer ik de UCIpunten er op nakijk, hebben zowel Yates als Matthews vorig seizoen meer punten gehaald dan eender welke Lottorenner. Gezien zijn verleden zou dat onder normale omstandigheden ook zo zijn voor Groenewegen GOK ik.

De Lie zal nu allicht meeste punten hebben, op dit moment door al die B koersen die hij wint. En het is inderdaad niet alsof Ewan de veelwinnaar is, vorig jaar kwamen de helft van zijn overwinningen in een voor zijn segment (i.e sprinter) dun bezaaide ronde van België en Benelux tour...

We zullen anders op het einde van het seizoen de balans nog eens opmaken.

In de Giro waren Hamilton en Howson toch redelijk actief in de ontsnappingen altijd?
Sorbero (ITT giro) en Groves (Catalonië en Turkije) hebben meer overwinningen dan de drie renners die kendl opnoemt. Maar nee, huilen met de pet op dat BEX!

Als Lotto zou bestaan uit Britten en niet Belgisch zou zijn, zou diezelfde user gewoon zeggen dat die renner Campensohn gewoon altijd dom rijdt en Willems te weinig wint voor zijn status, huilen met de hat on!

Zoals altijd worden de prijzen aan de meet gedeeld. Er wordt gemakkelijk onderschat hoeveel punten er nog te rapen zijn in september/oktober. Als Matthews in Canada (áls die koersen die jaar door gaan) plots twee keer top 5 rijdt ziet dat er plots helemaal anders uit.

Neem Trentin 2017, die reed tot in augustus gene platte prijs maar won dan 4 ritten in de Vuelta + Primus Classic + Parijs-Tours. Als bij Matthews de turbo plots aanschiet in september kan het plots hard gaan. Ik verwacht het niet maar Matthews heeft intrinsiek wel dat potentieel.

Maar ik zeg het nog eens, er wordt véél te veel aandacht besteed aan die degradatiestrijd imo. Zelfs als die teams die nu in gevaar zijn echt degraderen dan nog gaan die wel mogen/kunnen starten in de wedstrijden waar ze echt willen starten.

probeer nog eens

een tip het is ook niet
mexicaanse-sombrero-rood-groen-geel.jpg

Het is echt niet zo moeilijk om renners hun namen correct te schrijven hoor jongens :p
De man heet Sobrero en niet sombrero, sorbero laat staan zoboro :p

Herman Derdin heeft zonet het Belgische uurrecord op de piste verbroken bij de 80 plussers.
Toch wel sterk want de omstandigheden waren alles behalve ideaal vandaag.

Het WR zat er daardoor niet in, maar toch een enorm sterke prestatie. :clap:

Carapaz naar EF. Had ik niet verwacht is daar toch een beetje de betere Ronde renner bij Ineos. 3e in Tour en 2e in Giro en Vuelta.

Snap ook wel niet echt dat die laten gaan.
Bij EF krijgt hij ook wel goede knechten (als die mannen willen knechten tenminste). Chavez, Powless, Guerreiro, Carthy, Bettiol, ... daar kunt ge wel een goed team mee bouwen natuurlijk.

Snap ook wel niet echt dat die laten gaan.
Bij EF krijgt hij ook wel goede knechten (als die mannen willen knechten tenminste). Chavez, Powless, Guerreiro, Carthy, Bettiol, ... daar kunt ge wel een goed team mee bouwen natuurlijk.
Zal veel van budget en van de wil van Carapaz zelf gaan.
Bij EF zal hij wel gewoon de kopman worden en helpers meekrijgen.
Uran daar gaat het niet meer van komen.

Zal veel van budget en van de wil van Carapaz zelf gaan.
Bij EF zal hij wel gewoon de kopman worden en helpers meekrijgen.
Uran daar gaat het niet meer van komen.

Lijkt me toch maar vreemd moest EF die meer bieden dan Ineos. En bij Ineos is hij al kopman. Bij EF zal hij wel elk jaar de Tour als kopman mogen aanvangen.

Bij Ineos zou ook Carlos Rodriguez vertrekkken btw (naar Movistar). Toch benieuwd op wie die gaan inzetten voor de toekomst. Van Yates gaat het echt niet komen hoor.

Lijkt me toch maar vreemd moest EF die meer bieden dan Ineos. En bij Ineos is hij al kopman. Bij EF zal hij wel elk jaar de Tour als kopman mogen aanvangen.

Bij Ineos zou ook Carlos Rodriguez vertrekkken btw (naar Movistar). Toch benieuwd op wie die gaan inzetten voor de toekomst. Van Yates gaat het echt niet komen hoor.
Die hebben daar nog een jongen van 25 rondlopen met de naam Bernal ;)
Is een mannetje die al de tour en giro gewonnen heeft. En als die terug komt volgend seizoen zal dat niet zijn om een pasta te gaan eten in Italië, een stokbrood in Frankrijk of een paella in Spanje.

Ik vind het ook maar vreemd. Carapaz is heel betrouwbaar gebleken de voorbije jaren elke ploeg wil toch dat soort renner. En alsof iemand meer kan bieden dan Ineos, als Ineos iemand wil dan halen ze die.

Bernal kan zeker maar eerst maar zien hoe die terugkomt en wat met zijn rug want die heeft ook al de nodig miserie gehad. Bovendien heb je 3 GTs per jaar dus is er zeker ruimte om nog iemand naast Bernal te hebben.

Niet vergeten dat er meer is dan enkel maar geld.
Het kan gerust zijn dat hij bij EF minder krijgt dan wat Ineos wou geven, maar dat de keuze voor EF om het totaalplaatje gaat.

Terug
Bovenaan