Algemeen Wielernieuws

Ja dat weet ik maar stel dat de RVV net voor Paris-Nice zou liggen zou hij kiezen voor de RVV.
Dan ligt de Strade niet op dezelfde hoogte als RVV, wat natuurlijk volledige mogelijk is hé, het is ook geen monument.

Toch vind ik de Strade de mooiste race en spijtig dat onze kampioen er niet bij zal zijn.

Misschien ook een factor dat hij deze al gewonnen heeft en vol voor die 2 koersen wil gaan die hij nog niet heeft.

Als ik het gisteren als toch ook teleurgesteld dat Wout niet meedoet, hij wil dus alles zetten op RVV en PR (wat normaal is)

Jazeker, maar dat maakt op zich niet uit, maar waarom moet het meteen gaan over de echt grote wedstrijden à la Tirreno of Baskenland zijn? Je komt dan meteen op een hellend vlak terecht. In de hypothese dat hij TA zou winnen zouden er allicht nog users zijn die zeggen: maar we weten dat een klein voorbereidingskoersje nog steeds geen grote ronde is.

Mijn mening is simpel, WT == WT. Alle ploegen zijn geïnteresseerd in de WTpunten dus je mag er zeker van zijn dat die wedstrijden er toe doen voor de renners. Ronde van Polen of Classica San Sebastian zijn geen TA of LBL, maar ze staan wel mooi op je erelijst.

En dan spreek ik nog niet over de manier waarop hij ze gewonnen heeft.
als je de top 10 van vb zijn San Sebastian erbij neemt:

EVENEPOEL RemcoDeceuninck - Quick Step
VAN AVERMAET GregCCC Team
HIRSCHI MarcTeam Sunweb
IZAGIRRE GorkaAstana Pro Team
MOLLEMA BaukeTrek - Segafredo
KONRAD PatrickBORA - hansgrohe
VANENDERT JelleLotto Soudal
MAS EnricDeceuninck - Quick Step
WOODS MichaelEF Education First
VALVERDE AlejandroMovistar Team

of die van Polen

EVENEPOEL RemcoDeceuninck - Quick Step
FUGLSANG JakobAstana Pro Team
YATES SimonMitchelton-Scott
MAJKA RafałBORA - hansgrohe
ULISSI DiegoUAE-Team Emirates
MAŁECKI KamilCCC Team
KELDERMAN WilcoTeam Sunweb
VINGEGAARD JonasTeam Jumbo-Visma
NIEVE MikelMitchelton-Scott
COSTA RuiUAE-Team Emirates

Of die van zijn Europese titel tijdrijden

EVENEPOEL Remco
ASGREEN Kasper
AFFINI Edoardo
KÜNG Stefan
DOWSETT Alex
GANNA Filippo
LAMPAERT Yves
VAN EMDEN Jos
MADSEN Martin Toft
LANGEVELD Sebastian

ge kunt da bezwaarlijk pannenkoeken noemen hé. Dat was wel allemaal voor zijn val. Maar zelfs na zijn val stond hij 15 dagen in de top10 van de Giro met een non-voorbereiding. Daarna reed hij ook een goed niveau rond maar reeds hij voornamelijk Continentale wedstrijden die hij vaak dominant won. Om dan 3 medailles te pakken op 4 wedstrijden die hij reed op de Internationale kampioenschappen. Om daarna nog in het Italiaanse werk mooie resultaten te rijden (Lombardije was hij nog altijd top 20 maar voor mentaal gekraakt daar).

Maar volgens sommigen moet hij nog alles bewijzen op het hoogste niveau :rofl:

Vergelijken met Pogacar is toch ook onnodig er is niemand in het moderne wielrennen die dat op die leeftijd gepresteerd heeft buiten hijzelf.

Met die nuance dat de WT-koersen die hij won van een minder niveau waren.
Maar goed :p
Zo kan je alles weer blijven minimaliseren qua prestaties.. sja.. 22 profoverwinningen op 21-jarige leeftijd. Niemand in het huidige peloton doet hem dat na. En er zullen er nog genoeg bijkomen..

Tour gewonnen op zijn 21ste en derdes in de vuelta op zijn 20ste :unsure:

Daarnaast zijn samen in het profpeloton begonnen en is het stijgende niveau van Pogacar bijna tastbaar.

Maar eigenlijk wil ik die vergelijking niet eens maken. Pogacar is hors catégorie, zo goed moet Evenepoel zelfs niet worden voor mij ;)
Trouwens enorme onzin om die 2 continu met elkaar te vergelijken qua palmares en dergelijke.. Blijkbaar vergeten er velen hier dat Pogacar al veel langer op een fiets zit ivg met Remco en dus ook veel rijper was op zijn leeftijd om in een profpeloton mee te rijden.

Nog iets.. heeft Pogacar al ooit een zware blessure gehad? Ik dacht het niet..

In mijn ogen is Remco van instelling nog altijd een voetballer en geen wielrenner.

Als de wedstrijdleiding mee zou fietsen zou Remco daar constant tegen aan het klagen zijn.

Toch wel grappig wat je hier allemaal wel niet leest over een 21-jarige renner (officieel nog een belofte): "Dit wordt het jaar van de waarheid", "het wordt tijd dat hij eens iets laat zien", "al zijn WT zeges stellen helemaal niks voor, daar reden enkel maar pannenkoeken mee!", ...

jongens, aub geen eeuwige heen en weer discussie over Remco. T'is te vermoeiend aan het worden :sleep:

Ja dat weet ik maar stel dat de RVV net voor Paris-Nice zou liggen zou hij kiezen voor de RVV.
Dan ligt de Strade niet op dezelfde hoogte als RVV, wat natuurlijk volledige mogelijk is hé, het is ook geen monument.
Dat er 2 maand liggen tussen Strade en Pr, daar kan van aert nu eenmaal niet aan doen.
Die periode is gewoon te lang om echt super te zijn. Dat hij piekt naar de 2 belangrijkste koersen, die hij ook nog niet gewonnen heeft, is toch gewoon een logische keuze. Vorig jaar was hij na het wk over de top, misschien nog meer mentaal als fysiek.
Van aert wordt dit jaar 28. Je moet de kansen die je krijgt om rvv en pr te rijden op je absolute topniveau ook grijpen. De tijd tikt voor iedereen, en je mag er niet zo maar van uitgaan dat hij dit ongelofelijke niveau blijft houden tot zijn 35e én dat er geen nieuwe topper opstaat.

Toch wel grappig wat je hier allemaal wel niet leest over een 21-jarige renner (officieel nog een belofte): "Dit wordt het jaar van de waarheid", "het wordt tijd dat hij eens iets laat zien", "al zijn WT zeges stellen helemaal niks voor, daar reden enkel maar pannenkoeken mee!", ...
Ja maar ik heb het al gezegd en ik zeg het nogmaals, het gaat hem er niet om dat hij al WT-koersen gewonnen heeft. Of dat het een slechte renner is of wat dan ook.

De essentie van heel de zaak is dat hij en zijn achterban denken dat Remco Dieu is. De grootste renner, grootste talent en beste van het pak. Interviews, TV-programma’s en artikels die de jongeman bejubelen.
En daarop komt de simpele reactie dat hij tot op heden nog maar weinig bewezen heeft om dat hard te maken. Hij heeft bewezen dat hij een driftkikker is die heel slecht kan luisteren en weinig pap gegeten heeft van een teamplayer zijn. Weliswaar heeft hij al koersen gewonnen, maar van minder niveau tegen een minder deelnemersveld. Dat hij in feite nog maar weinig heeft bewezen dat hij de hype waard is.
En dat 2022 in die optiek dan het jaar van de waarheid is.

Ja maar ik heb het al gezegd en ik zeg het nogmaals, het gaat hem er niet om dat hij al WT-koersen gewonnen heeft. Of dat het een slechte renner is of wat dan ook.

De essentie van heel de zaak is dat hij en zijn achterban denken dat Remco Dieu is. De grootste renner, grootste talent en beste van het pak. Interviews, TV-programma’s en artikels die de jongeman bejubelen.
En daarop komt de simpele reactie dat hij tot op heden nog maar weinig bewezen heeft om dat hard te maken. Hij heeft bewezen dat hij een driftkikker is die heel slecht kan luisteren en weinig pap gegeten heeft van een teamplayer zijn. Weliswaar heeft hij al koersen gewonnen, maar van minder niveau tegen een minder deelnemersveld. Dat hij in feite nog maar weinig heeft bewezen dat hij de hype waard is.
En dat 2022 in die optiek dan het jaarK
Kan je eens laten zien waar hij zichzelf "Dieu" vind? De grootste renner, grootste talent etc? Dat de pers die jongen bejubeld is net door het geen hij allemaal al gepresteerd heeft. Door in uw eerste jaar San sebastian te winnen, in het jaar daarop meerdere klein rittenkoersen (ook WT) met wel degelijk sterke deelnemers, Europees kampioen te worden en reeds 2 WK medailles te pakken bewijst toch dat je al die hype waard bent? Daar komt dan nog eens bij dat hij door zijn val 8 maand kwijt was + het vorig seizoen deels nodig had om terug wedstrijdritme op te doen.

De Giro van vorig jaar bewijst in die optiek niets als je ziet vanwaar hij kwam. Het was daar ook de pers die alles zo overroepen heeft. Ik heb nergens gelezen dat hijzelf daar beweerde te gaan winnen. Dat hij nogal een temperament heeft is zeker waar maar dat doet weinig af van zijn kwaliteit.

Uw reply is alleszins al genuanceerder dan wat we hier hebben mogen lezen.

jongens, aub geen eeuwige heen en weer discussie over Remco. T'is te vermoeiend aan het worden :sleep:
En toch blijft men nog doordrammen. :wtf:

Echt jongens. Die Remco discussie heb ik hier al meerdere malen gelezen, hou er gewoon over op. Zo vermoeiend en heel deze thread wordt erdoor verziekt.

Man, waar zeg ik dat er geen verschil is tussen Tirreno, Baskenland, ... en anderzijds Burgos en Polen? Lees eerst eens deftig wat ik zeg voor je reageert. In mijn voorgaande post staat er letterlijk dat zowel hij, zijn entourage en dus ikzelf ook wel weten dat die niet op het allerhoogste niveau zijn. Een waardemeter voor wat? Wat als hij niet wint?

Uiteindelijk is winnen = winnen. Als je de E3 wint zeg je toch ook niet, ja maar, de echte mannen hun piek ligt in de ronde. Pogacar wint Lombardije? Moeten we daar ook een asterix bij plaatsen want geen enkele topper heeft daar naar gepiekt? San Sebatian winnen? Ja maar niemand piekt daar naar.
:crazy:

Mijn argument van "90% beter dan het peloton" slaat op amper 2 jaar in het prof peloton meerijden en al een beter palmares hebben dan 90% over gans hun carrière. Er reden voormalige ronde winnaars mee is een reactie op Somedude zijn stelling. Jij maakt daar dan van ergo mooie overwinning. Nogmaals, dat staat er niet. Daar staat dat Iserbyt niet wint wanneer er echte toppers mee doen, dat is wat Evenepoel al meermaals gedaan heeft. Jij bent ook degene die plots Nans Peters erbij haalt en zijn palmares gaat vergelijken met Evenepoel want die heeft ook een beter palmares dan 90% van het peloton. Ik zeg dus ook niet dat Evenepoel zich moet spiegelen aan dergelijke renners.
Bon, je zegt dus zelf dat hij zich nog niet heeft bewezen op een hoger niveau wat TA, Baskenland, LBL en dergelijke zijn. Fijn dat we het daar al over kunnen eens zijn. Dat is alles wat ik beweer. Nog niet bewezen op het hoogste niveau en dat hoop ik dit jaar wel te zien.

Neen. Winnen=winnen is zo'n kutboutade uit de voetbalwereld waar 3 punten 3 punten zijn, of je ze nu haalt tegen den Beerschot of tegen Club Brugge. Winnen=winnen is niet van toepassing op de wielerwereld tenzij jij wil beweren dat Timothy Dupont in 2015 beroofd is geweest van zijn Velo d'Or.

Het is "erg gemakkelijk" om een palmares te hebben dat beter is dan dat van 90% van het peloton. Dat is gewoon geen goede waardemeter.
Trouwens enorme onzin om die 2 continu met elkaar te vergelijken qua palmares en dergelijke.. Blijkbaar vergeten er velen hier dat Pogacar al veel langer op een fiets zit ivg met Remco en dus ook veel rijper was op zijn leeftijd om in een profpeloton mee te rijden.

Nog iets.. heeft Pogacar al ooit een zware blessure gehad? Ik dacht het niet..
Je zegt zelf dat je ze niet mag vergelijken en vervolgens............. vergelijk je ze.
Ik wou gewoon even iets rechtzetten, iemand zei dat Pogi nog niets had gepresteerd toen ie zo oud was als Evenepoel wat simpelweg niet waar is. Ik heb absoluut geen interesse in die vergelijking zoals je reeds gequote hebt.

Stomme stromannen. Allemaal zaken die niet gezegd zijn geweest. Evenepoel is trouwens geen belofte meer, hij is al drie jaar prof.

Maar volgens sommigen moet hij nog alles bewijzen op het hoogste niveau
:rofl:
Klopt. Je mag eens door de "startlist quality ranking" bladeren op PCS.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bon, je zegt dus zelf dat hij zich nog niet heeft bewezen op een hoger niveau wat TA, Baskenland, LBL en dergelijke zijn. Fijn dat we het daar al over kunnen eens zijn. Dat is alles wat ik beweer. Nog niet bewezen op het hoogste niveau en dat hoop ik dit jaar wel te zien.

Neen. Winnen=winnen is zo'n kutboutade uit de voetbalwereld waar 3 punten 3 punten zijn, of je ze nu haalt tegen den Beerschot of tegen Club Brugge. Winnen=winnen is niet van toepassing op de wielerwereld tenzij jij wil beweren dat Timothy Dupont in 2015 beroofd is geweest van zijn Velo d'Or.

Het is "erg gemakkelijk" om een palmares te hebben dat beter is dan dat van 90% van het peloton. Dat is gewoon geen goede waardemeter.

Je zegt zelf dat je ze niet mag vergelijken en vervolgens............. vergelijk je ze.
Ik wou gewoon even iets rechtzetten, iemand zei dat Pogi nog niets had gepresteerd toen ie zo oud was als Evenepoel wat simpelweg niet waar is. Ik heb absoluut geen interesse in die vergelijking zoals je reeds gequote hebt.

Stomme stromannen. Allemaal zaken die niet gezegd zijn geweest. Evenepoel is trouwens geen belofte meer, hij is al drie jaar prof.

Eens ant-Remco altijd anti zeker 🤔.. Zeg gewoonweg dat je hem niet moet dat is makkelijker dan in het lang en breed te reageren

Dus 5 man uit de top 12 van de PCS ranking die meededen aan de Classica San Sebastián is dus maar platte kak. Goed om weten :ROFLMAO:

Btw hoeveel renners hebben als meer dan 5 medailles genomen op WK/EK’s op de weg op zijn leeftijd? Ah nee das ook geen topniveau :ROFLMAO:

Terug
Bovenaan