Algemeen Wielernieuws

"De rest van zijn seizoen" = "zijn laatste 2 koersen" om toch even wat nuance aan te brengen... :sarcastic:

Je er ook enkel maar dat stuk uit. Beetje oneerlijk.

Maar je kan toch gewoon onmogelijk ontkennen dat die winst in de giro een once in a lifetime kans was. Onbestaande dat hij nog ooit in die situatie zal terechtkomen?
En zijn overige prestaties zijn gewoon niet van die orde dat je denkt dat je er nog kortbij bent en kan hopen op wist of zeer kortbij te rijden.
Dat je dan niet meer de goesting kan opbrengen om nog puur te knechten is gewoon te begrijpen. Stoppen op een soort van hoogtepunt voor hem heeft ook wel iets.

Je er ook enkel maar dat stuk uit. Beetje oneerlijk.

Maar je kan toch gewoon onmogelijk ontkennen dat die winst in de giro een once in a lifetime kans was. Onbestaande dat hij nog ooit in die situatie zal terechtkomen?
En zijn overige prestaties zijn gewoon niet van die orde dat je denkt dat je er nog kortbij bent en kan hopen op wist of zeer kortbij te rijden.
Dat je dan niet meer de goesting kan opbrengen om nog puur te knechten is gewoon te begrijpen. Stoppen op een soort van hoogtepunt voor hem heeft ook wel iets.
Heb je zijn post eigenlijk zelf wel gelezen? Want wat je hier zegt, staat letterlijk allemaal al in zijn eigen post :unsure:

Bon boys, genoeg gezeverd over 2025 zeker, minder dan 2? weken tot TDU! :love:

Volderke of moeten we zeggen @El Imbatido ? (Volder was ook een grote fan van Valverde als ik me niet vergis 🤔) wanneer komt uwen Beyond Gaming openingspost voor het wielerseizoen 2026 man, of voelen we ons daar ineens te goed voor als commentator bij Eurosport ? :S:S

Beste Jerre, we verwachten gezien je academische background, ook wat literaire creativiteit en finesse, eventueel doorspekt met een vleugje onderzoeksjournalistiek en niet de zoveelste AI slop, kwestie van de UGent terug een beetje op de kaart te zetten na Petra haar opvoering van de voorbije week, yooo :coolbrows:

Devolder heeft Boonen twee monumenten afgepakt dus neen, ik ben geen Devolder fan en dus ook geen Eurosport commentator!

Van Aert dit keer opnieuw met een "volledig" voorjaar + Tour/Vuelta.
Vingegaard zoals verwacht voor de dubbel Giro+Tour met de boude uitspraak dat de Tour dit jaar spannender zal worden dat de voorbije 2 edities... ik hoop het samen met u Jonas, maar color me sceptical...

Kzou DDV skippen , en hopelijk is geen bleussures nog 🤞

+ ook zowel de omloop,strade,tirreno en msr mss wat teveel van het goeie? Weet niet of dat openingsweekend Omloop/KBK persé nodig is.

Laatst bewerkt:
Kzou DDV skippen , en hopelijk is geen bleussures nog 🤞

+ ook zowel de omloop,strade,tirreno en msr mss wat teveel van het goeie? Weet niet of dat openingsweekend Omloop/KBK persé nodig is.

" Zou ik skippen....wat teveel van het goeie?...dat openingsweekend persé nodig? "

Blijven niet veel koersen in het voorjaar over die je goedkeuring wegdragen....:sarcastic:

Laatst bewerkt:

Van Aert dit keer opnieuw met een "volledig" voorjaar + Tour/Vuelta.
Vingegaard zoals verwacht voor de dubbel Giro+Tour met de boude uitspraak dat de Tour dit jaar spannender zal worden dat de voorbije 2 edities... ik hoop het samen met u Jonas, maar color me sceptical...

Fijn voor Vingegaard dat hij zich verheugd op die slotweek in de Tour en boude uitspraken
van hem hebben we ook reeds gehoord in de afgelopen 2 editie's die hij verloor.

Leuk voor hem als hij denkt dat de verschillen kleiner zouden uitvallen door de
parcoursen in die slotweek en hij wellicht zichzelf daar hoger inschat dan Pogacar.
Het kan, maar evengoed is het ijdele hoop als niet Pogacar, maar wel hijzelf
zijn zwarte Sloveense beest zou tegenkomen op zijn eigen beste terreinen.

En dan komt er commentaar dat ie wedstrijdritme mist en minder goed in peleton kan rijden. Of dat ie beter piekt op de "kleine" wedstrijden omdat ie toch tekort komt tegen VDP en Pogacar. Of ....

Maw hij zal altijd commentaar krijgen

Opvallendste vind ik toch dat Jorgenson geen voorjaar rijdt. Maar met Brennan (als die zijn niveau haalt) mss logisch.

Hopelijk voor visma terug een Laporte op normaal niveau

Opvallendste vind ik toch dat Jorgenson geen voorjaar rijdt. Maar met Brennan (als die zijn niveau haalt) mss logisch.

Hopelijk voor visma terug een Laporte op normaal niveau
Zou het niet eerder verandering van spijs zijn?
In de kleinere Vlaamse koersen is hij goed, maar dan stopt het. Het is jaren geleden dat hij het Ardense tweeluik reed en nu hij veel sterker is dan bij Movistar, wie weet in Luik voor het podium?
Komt erbij, wie hebben ze anders voor de Ardennen? Tulett?

Zou het niet eerder verandering van spijs zijn?
In de kleinere Vlaamse koersen is hij goed, maar dan stopt het. Het is jaren geleden dat hij het Ardense tweeluik reed en nu hij veel sterker is dan bij Movistar, wie weet in Luik voor het podium?
Komt erbij, wie hebben ze anders voor de Ardennen? Tulett?
Jorgenson heeft ook 0 explosiviteit... dat is bij uitstek voor de Vlaamse klassiekers toch een serieuze zwakte. In Waalse, waar de inspanningen vaak langer zijn kan je dat wrs iets beter wegmoffelen.

Also: misschien gewoon een andere aanloop naar de Tour ook. Jorgenson was echt zéér matig in de Tour van vorige jaar: okish eerste week waar ze Pogacar nog wat probeerden te treiteren maar nadien een dikke 0 eigenlijk. Juist op Champs-Élysées nog van goudwaarde voor Van Aert maar bergop was het echt véél te weinig en dat is uiteindelijk waarom hij in die ploeg rijdt. Hij werd er verschillende keren troosteloos uitgereden op momenten dat dat echt niet zou mogen kunnen als je zag wie er wél nog bij zat.

" Dat hij de goesting niet meer kan opbrengen om nog puur te knechten ".....dan staat deze uitspraak
volgens U ook letterlijk in zijn eigen post?
"Dat je dan op je 33ste met dat palmares niet meer de motivatie kan opbrengen voor al die trainingsarbeid om in dienst van te gaan rijden, dat snap ik ergens wel."

Het is niet letterlijk hetzelfde, maar wil wel hetzelfde zeggen...

Jorgenson heeft ook 0 explosiviteit... dat is bij uitstek voor de Vlaamse klassiekers toch een serieuze zwakte. In Waalse, waar de inspanningen vaak langer zijn kan je dat wrs iets beter wegmoffelen.

Also: misschien gewoon een andere aanloop naar de Tour ook. Jorgenson was echt zéér matig in de Tour van vorige jaar: okish eerste week waar ze Pogacar nog wat probeerden te treiteren maar nadien een dikke 0 eigenlijk. Juist op Champs-Élysées nog van goudwaarde voor Van Aert maar bergop was het echt véél te weinig en dat is uiteindelijk waarom hij in die ploeg rijdt. Hij werd er verschillende keren troosteloos uitgereden op momenten dat dat echt niet zou mogen kunnen als je zag wie er wél nog bij zat.

Ondanks een gebrek aan explosiviteit doet hij het zelf in die voorjaarsklassiekers niet echt slecht (enkel op de grote 2 laat hij het wel afweten)
4-5-9de plaats in E3
1ste en 4de in DDV

Nu ik zag hem sowieso eerder als meesterknecht en niet als laatste sterke man.
Hij is sowieso een meerwaarde voor ieder voorjaarsteam.
Nu mag hij wel inderdaad vol als kopman naar de Ardennen.

Wellicht dat Jorgenson in de Tour'25 een voorbeeld nam aan Van Aert en Yates, die vooral
uitblonken in het nemen van een hele hoop aan snipperdagen, ook vaak tegen Vingegaard zeiden: " Mij niet
bellen... ", om vervolgens met wonderbenen te zitten toen ze voor hun eigen etappezege reden.
Trouwens, waar was klimknecht Wout, de Ventoux en Finèstre-beklimmer, in de bergritten?

Dan kan ik maar al te goed begrijpen dat Jorgenson wellicht dacht: " Waarom zou ik me wél pleuris rijden? "

Wellicht dat Jorgenson in de Tour'25 een voorbeeld nam aan Van Aert en Yates, die vooral
uitblonken in het nemen van een hele hoop aan snipperdagen, ook vaak tegen Vingegaard zeiden: " Mij niet
bellen... ", om vervolgens met wonderbenen te zitten toen ze voor hun eigen etappezege reden.
Trouwens, waar was klimknecht Wout, de Ventoux en Finèstre-beklimmer, in de bergritten?

Dan kan ik maar al te goed begrijpen dat Jorgenson wellicht dacht: " Waarom zou ik me wél pleuris rijden? "
Wat ne hoop onzin zit gij hier telkens te verkondigen? Quasi elke post heeft wel enige negatieve connotatie richting Van Aert. Als hij echt zo goed was en wonderbenen had, waar waren die in die ander ritten toen hij ook zijn eigen kans mocht gaan?

Laatst bewerkt:

Jorgenson heeft zich echt niet gespaard voor eigen ritsucces is letterlijk maar 5x voor vingegaard geëindigd deze tour
1x in een vlucht etappe / 1x in ITT / de rest was in het peloton bij Vingegaard.
Wel heeft hij geprobeerd zo lang mogelijk een goeie GC-klassement te hebben. Dat Visme hopelijk 2vs 1 tegen Pogi konden rijden.
Maar dat heeft zich bij Jorgenson gewreekt.

En een Topvorm WVA van een ander seizoen (en al de pech die hij ondertussen heeft tegengekomen) vergelijken met de WVA van nu is ook maar vreemd ?

Jorgenson heeft zich echt niet gespaard voor eigen ritsucces is letterlijk maar 5x voor vingegaard geëindigd deze tour
1x in een vlucht etappe / 1x in ITT / de rest was in het peloton bij Vingegaard.
Wel heeft hij geprobeerd zo lang mogelijk een goeie GC-klassement te hebben. Dat Visme hopelijk 2vs 1 tegen Pogi konden rijden.
Maar dat heeft zich bij Jorgenson gewreekt.

En een Topvorm WVA van een ander seizoen (en al de pech die hij ondertussen heeft tegengekomen) vergelijken met de WVA van nu is ook maar vreemd ?

De Finèstre-beklimming en zege in de Siena-etappe dateren van in de Giro 2025.......de Montmartre-etappe in de Tour 2025.
Dit was dus de WVA van nu, dus ook maar vreemd dat je 'een ander seizoen' als argument gebruikt.
Conclusie is dus dat Wout helemaal niet zo slecht in vorm was, maar Vingegaard quasi niets aan hem had.

Laatst bewerkt:
De Finèstre-beklimming en zege in de Siena-etappe dateren van in de Giro 2025.......de Montmartre-etappe in de Tour 2025.
Dit was dus de WVA van nu. En waar was hij voor Vingegaard in de Tour'25?

1. Ik had het over Jorgenson , die heeft zich niet gespaard voor eigen etappezeges (je wijzigt dit nu plots naar enkel WVA)

2. Wva van 2025 was niet de WVA van enkele jaren geleden.

Het is niet omdat je iets kan winnen dat je hetzelfde niveau hebt van andere jaren.

Zijn overwinningen waren vond ik dit seizoen meer door omstandigheden dan effectief de allerbeste in koers te zijn (maar je moet het nog altijd doen natuurlijk).
Deze WVA had geen overschot wel veel grinta, die van vroeger had meer fysiek overschot.

Giro mocht hij in de wielen blijven kruipen bij del Toro die vol moest rijden.
Als del Toro ook in de wielen mag kruipen wint WVA niet. (Goed recht van WVA ploegtactiek)
Zijn andere strade overwinning was op iets meer klasse

De tour was op een geneutraliseerde wedstrijd met een kasseihelling , dus maakte geen zak uit voor Vingegaard en een pak andere vermoeide renners die geen zin meer hadden.
Tegen een Pogi die zowel mentaal als fysiek (door de last) niet meer supertop was.

Je bedoelt Na de finestre beklimming ?
Want Op de beklimming was het vanuit de kopgroep vollebak rijden en Ondanks een allerbeste Watt/kg prestatie (zeggen ze) verloor hij 4/5 minuten op Yates en co.

Dan tussen giro en tour weer iets tegengekomen en niet in topvorm aan de tour gestart...

Terug
Bovenaan