Algemeen Wielernieuws

Mas naar Giro en Vuelta, Blobloblo mag al direct als kopman naar de Tour!

Blobloblo.....wat een geweldige en originele nickname :hakkuh:

Ik vrees wel dat hij de leiband omkreeg bij Movistar en de Tour een
verplicht nummertje is en hij een mal figuur slaat na zijn eerdere uitspraken.

Recent vertelde hij dat hij geweldig uitkeek om de Giro of Vuelta te
rijden, maar hij nog een keuze diende te maken. Op de vraag van
de reporter : ' En de Tour?' werd Cian heel ongemakkelijk en ontwijkend.

4f7a9034-d52e-43ea-97a7-3ffa9a04a538.jpg

Die anonieme onbekende gast die samen op de foto staat met Matthieu komt mij bekend voor :tongue:

Van Avermaet zag van dichtbij hoe Van der Poel uit herfstslaap kwam

Programma van Pogacar is ook gekend.

Rijdt in het voorjaar enkel de 4 grote monumenten + Stade. Geen kleine rondes blijkbaar.

Dan volgt voor het eerst Romandië + Zwitserland. Daarna de Tour uiteraard. Ook Del Toro gaat naar de Tour.

Geen superdruk programma, dus wie weet ook de Vuelta in het najaar?

Vorig jaar reed hij de UAE Tour voor de klassiekers nu doet hij Romandie erna komt dus op het zelfde koersdagen uit zo ongeveer. Zwitserland ipv Dauphine dus dat is ook zowat hetzelfde. Als hij dit keer gezond blijft in de Tour zal hij de Vuelta er wel bij pakken. Al is het ook natuurlijk weer een WK voor hem en het EK is in eigen land.

Hij gaat zich niet vervelen volgend jaar.

Dat Pogacar minder koersdagen zou hebben dan zijn naaste concurrenten in de Tour?
Zou perfect kunnen,so what? Wat zou hem het meeste kunnen opbrengen: nog enkele
kleine rondes of koersen toevoegen die de meeste toppers als veredelde trainingen afwerken en
daar wat kleine zege's boeken......of veel kans om glory & fame te oogsten in de monumenten?

Trouwens, hebben een Evenepoel,Vingegaard en Roglic ooit het lef en de grinta gehad om zich net zoals Pogi,
buiten hun comfortzone te begeven en een Strade Bianche, Milaan-San Remo, Ronde van Vlaanderen
en Parijs-Roubaix te rijden in 1 seizoen? Dan heeft deze immense uitdaging aangaan van Pogacar, veel meer waarde
dan de conculega's die wellicht wel meer koersdagen zullen hebben.

Jij denkt dat Pogacar niet in zijn comfortzone zit in de RVV? Een wedstrijd die hij al 2x won op 3 deelnames?

Pogacar is de beste kasseirenner van zijn generatie (samen met VDP) dit is gewoon hele lekker spek voor zijn bek.

Pogacar die ronde van Romandië en Zwitserland gaat rijden om die ook toe te voegen aan zijn palmares, never change Pogi.

Hij gaat gewoon de bingokaart afvinken.
De grote koersen die hij nog niet won daar start hij.
MSR, P-R, Romandië en Suisse. Ik zou er ook niet van schrikken mocht hij de Amstel ook nog meepakken.

En na de tour kan er dan gekeken worden of een Vuelta eventueel nog mogelijk is.

Overigens Pogacar bombarderen tot 2de beste kasseirenner vind ik toch heel sterk.
Zoals ik al zei kan je met puur vermogen een heel stuk gebrek aan techniek goedmaken. En dat is bij hem wel het geval.

Laatst bewerkt:
Ik zie Pogacar de Amstel alleen toevoegen als hij niet tevreden is over zijn prestaties in MSR, RVV en P-R.

Tenslotte heeft hij de Amstel al gewonnen. Daar moet hij het ook al niet meer voor doen.

Overigens Pogacar bombarderen tot 2de beste kasseirenner vind ik toch heel sterk.
Zoals ik al zei kan je met puur vermogen een heel stuk gebrek aan techniek goedmaken. En dat is bij hem wel het geval.
Of het nu op techniek, vermogen of beide is, het is de eerste aan de meet die telt he :)

Ik zie Pogacar de Amstel alleen toevoegen als hij niet tevreden is over zijn prestaties in MSR, RVV en P-R.

Tenslotte heeft hij de Amstel al gewonnen. Daar moet hij het ook al niet meer voor doen.
Hij had vorig jaar ook de Amstel al gewonnen en hij heeft hem toen ook gereden...

Sokken die 1cm te hoog zijn... how maar, nee dat kan niet voor de UCI. Maar dit??? Schaamtelijk. Of hoe ga je van één van de meer geslaagde kits naar het lelijkste van het peloton T_T

Hij had vorig jaar ook de Amstel al gewonnen en hij heeft hem toen ook gereden...

Sokken die 1cm te hoog zijn... how maar, nee dat kan niet voor de UCI. Maar dit??? Schaamtelijk. Of hoe ga je van één van de meer geslaagde kits naar het lelijkste van het peloton T_T
Je bedoelt dan ineos?
Als je het mij vraagt is dat nu toch geen lelijke kit hoor.

Terug
Bovenaan