Algemeen Wielernieuws

Straf toch voor Magnier en Del Toro, gezien hun zeer jeugdige leeftijd.

Hopelijk mooie duels tussen Magnier en De Lie in de voorjaarsklassiekers volgend jaar.

Toptalenten. En een stevige versnelling in de benen.

Del Toro wel zeer veel aan het rijden. 71 koersdagen en daar zitten heel veel 1 dags koersen tussen waar hij toch bijna elke keer weer volle bak mee koerst. Zullen hem wel goed opvolgen maar paar jaar terug bij een mindere ploeg zou je toch gevreesd hebben dat ze hem helemaal aan het uitmelken waren.

Laatst bewerkt:
En Merlier dan? Wie had ooit gedacht dat een met alle respect 2derangers crosserke die op zijn 27 eens op de weg wat mocht rondrijden zo een palmares bij elkaar zou rijden?
17 ritten waarvan 2tourritten en dan nog wat WT-ritten. Echt amai zeg wat een seizoen weer.

Alle lof ook voor Merlier natuurlijk.

Op een gegeven moment de afgelopen jaren had ik het gevoel dat hij ging voorbij gestoken worden door andere sprinters (zoals bv. Philipsen), maar mag zich dit seizoen gewoon terecht de beste sprinter noemen. Heeft ondertussen al een zéér mooi palmares bij elkaar gefietst.

Hopelijk mooie duels tussen Magnier en De Lie in de voorjaarsklassiekers volgend jaar.
Er zit met 4 klappers in Slovakije en Kroatie wel veel filler tussen natuurlijk. China is nu wel WT maar dat is ook alleen maar zo voor vorm. Sterk seizoen hoor absoluut maar ik vind bv zijn 2de plaatsen in de Omloop en Samyn op een paar dagen tijd op zich véél indrukwekkender dan gewoon zijn aantal overwinningen.

Filler... Doe het maar eens denk ik dan, 16 overwinningen bijeen fietsen.

EDIT: 17 ondertussen 😬

Laatst bewerkt:
Er zit met 4 klappers in Slovakije en Kroatie wel veel filler tussen natuurlijk. China is nu wel WT maar dat is ook alleen maar zo voor vorm. Sterk seizoen hoor absoluut maar ik vind bv zijn 2de plaatsen in de Omloop en Samyn op een paar dagen tijd op zich véél indrukwekkender dan gewoon zijn aantal overwinningen.
Het zijn nog niet de grote kleppers nee (niet onlogisch).

Maar toch knap dat hij meteen enige regelmaat gevonden heeft dit seizoen en dus heel vaak meedoet voor de overwinning.
Vooral omdat hij dan toch pech gekend heeft in het voorjaar (en dat ook zijn Giro wat hypothekeerde?)

Het feit dat hij 2e werd in de Omloop doet toch denken dat hij volgend voorjaar meteen ook kan meedoen in veel (semi-)klassiekers voor de overwinning. Behalve in de monumenten en de E3 zou hij eigenlijk overal al moeten kunnen meedoen voor winst in het Vlaamse voorjaar.

Het zijn nog niet de grote kleppers nee (niet onlogisch).

Maar toch knap dat hij meteen enige regelmaat gevonden heeft dit seizoen en dus heel vaak meedoet voor de overwinning.
Vooral omdat hij dan toch pech gekend heeft in het voorjaar (en dat ook zijn Giro wat hypothekeerde?)

Het feit dat hij 2e werd in de Omloop doet toch denken dat hij volgend voorjaar meteen ook kan meedoen in veel (semi-)klassiekers voor de overwinning. Behalve in de monumenten en de E3 zou hij eigenlijk overal al moeten kunnen meedoen voor winst in het Vlaamse voorjaar.
Ik weet nu niet of de keuze om Magnier dit jaar in de Ronde van Vlaanderen te droppen zo verstandig was. Ik zou een type als Magnier dan eerder eens laten meedoen in Roubaix zoals Visma gedaan heeft met Brennan. Die heeft daar uiteindelijk ook geen uitslag gereden maar heeft wel lang meegedaan redelijk vooraan in de koers. In de RvV kon je dat 10 jaar geleden ook nog maar door de manier waarop die koers nu gereden wordt is dat wel veel moeilijker geworden.

Als je in de winst stats gaat kijken op PCS moet ik wel eens glimlachen als ik sprinters hoor klagen over hoe ze steeds minder kansen krijgen:
#2 Magnier: 17 stuks
#3 Merlier: 16 stuks
#5 Brennan: 14 stuks
#5 Pedersen: 14 stuks
#9 Kooij: 11 stuks
En ook Milan, Philipsen en De Lie staan in de top 25 met respectievelijk 9, 2x7 stuks...

De kansen in de Tour dit jaar waren niet breed gezaaid maar als je ziet dat Philipsen, Girmay, Cavendish & Groenewegen vorig jaar daar bv nog 8 ritten verdeelden lijkt mij dat nu ook weer niet zo dramatisch als men soms wil doen geloven.

Magnier, Brennan, Pedersen (en eigenlijk ook Philipsen) zijn wel mannen die ook op lastigere aankomsten of na lastige finales vlot winnen. Dat is misschien wel het verschil met vroeger.

Er scheelt toch iets met die Hayter hoor 😅

Al 5 tijdritoverwinningen dit jaar maar voor de rest is die precies totaal onzichtbaar. Zelfs geen enkele top15 notering dit jaar.

Er scheelt toch iets met die Hayter hoor 😅

Al 5 tijdritoverwinningen dit jaar maar voor de rest is die precies totaal onzichtbaar. Zelfs geen enkele top15 notering dit jaar.

Ik weet niet goed wat er van te denken. Ik had gehoopt dat hij in de lastigere ritten hier en daar zijn slag zou slaan en zo wat zeges zou binnenhalen zoals hij vroeger wel deed. Maar daar kwam dus niks van in huis. Maar hij haalt nu wel al 5 zeges binnen telkens in het tijdrijden dus slecht is het niet.

Hij heeft niet gebracht wat ik vooraf had gehoopt/gedacht maar met 5 zeges nadat hij vorig jaar maar eentje pakte en het jaar ervoor 2 is zijn trasnfer toch wel een success gebleken. Mag hij toch bij het lijstje van renners die bij SQS weer wat boven water zijn gekomen.

Ik weet niet goed wat er van te denken. Ik had gehoopt dat hij in de lastigere ritten hier en daar zijn slag zou slaan en zo wat zeges zou binnenhalen zoals hij vroeger wel deed. Maar daar kwam dus niks van in huis. Maar hij haalt nu wel al 5 zeges binnen telkens in het tijdrijden dus slecht is het niet.

Hij heeft niet gebracht wat ik vooraf had gehoopt/gedacht maar met 5 zeges nadat hij vorig jaar maar eentje pakte en het jaar ervoor 2 is zijn trasnfer toch wel een success gebleken. Mag hij toch bij het lijstje van renners die bij SQS weer wat boven water zijn gekomen.
en voordat die bij QS kwam geen enkele ITT gewonnen (buiten brits kampioenschap), en alles in de sprint na een lastige rit.
Nu wint die enkel nog tijdritten :D Zou denken dat die wat te dik staat maar dat is ook niet.

Ik wou het net zeggen, met alle respect en win maar eens een koers.
Maar Del Toro zijn overwinningen en resultaten zijn toch nog van een heel ander niveau dan Magnier.

De Franse trein dendert voorts.
Deze nacht zal het gedaan zijn met de aankomst bergop.
Kan potentieel 5/6 ritten winnen.
Nu al vier ritten in / per drie opeenvolgende rondes. Deed iemand ooit beter?

De Franse trein dendert voorts.
Deze nacht zal het gedaan zijn met de aankomst bergop.
Kan potentieel 5/6 ritten winnen.
Nu al vier ritten in / per drie opeenvolgende rondes. Deed iemand ooit beter?
Pogacar vorig jaar, Catalonie 4, Giro 6 en Tour 6. Enkel lbl zat tussen catalonie en Giro, maar die heeft hij ook gewonnen.

De wedstrijd wordt georganiseerd zonder politiebegeleiding en steunt op vrijwillige seingevers. Maar een hoop chauffeurs zouden de signalen van de seingevers hebben genegeerd, en kwamen zo op het parcours terecht.
Surprised Pikachu.jpg

Zonder politiebegeleiding. Hoe kan die koers überhaupt op de kalender staan, of was dat alleen voor vandaag?

Kan je toch niet voor mogelijk houden.

Ik ben nochtans to-taal niet verrast... +1 voor Surprised Pikachu.jpg

Ik ben begrijp überhaupt de bestaansreden van die hele Tour of Holland niet. Ze zijn in Nederland al blij als ze voldoende politiebegeleiding opgetrommeld krijgen voor de Amstel Gold Race, de "Benelux Tour" is sinds jaren een 2de Ronde van België oa omdat ze in Nederland gewoon niks georganiseerd krijgen EN ze hebben al de Ster ZLM Tour... moet je dan écht nog een Tour of Holland willen en in godsnaam: Why??? In de vergeethoek van de wielerkalender dan nog. Meerwaarde: nihil.

Zonder politiebegeleiding. Hoe kan die koers überhaupt op de kalender staan, of was dat alleen voor vandaag?

Bovendien worden de etappes in lijn georganiseerd op een circuit. "Daardoor is het parcours beter beveiligd en hebben we geen politiebegeleiding nodig."

Zoals de gemiddelde nieuwelingenkoers in België dus, alleen iets groter.

Terug
Bovenaan