Algemeen Wielernieuws

Die 2 jaar op een Merckx fiets staan dan ook bekend als de 2 zwakke donkere jaren van de ploeg.

Zowat elke renner die destijds met een Merckx reed/moest rijden, spreekt er slecht van. Dat Merckx zo zwaar tilt aan de woorden van Boonen zegt meer over hem dan over Tom Boonen. Heb het altijd een triestig figuur gevonden, ongeacht zijn palmares.

Zie Almeida wel nog eindklassement binnenhalen, met klimtijdrit op laatste dag!

Die moet er inderdaad wel nog over geraken. Er komen nog een paar lastige dagen aan. Maar voor de rest zal die vlucht wel eens fataal kunnen zijn voor hun podium/top 5.

Die gele trui begint voor Merlier toch heel dicht te komen de eerste rit in de TDF als hij zo blijft rijden. Die heeft nog een stapje voorwaarts gezet het laatste jaar.

Philipsen valt me toch wat tegen dit jaar. Heeft die nog ergens iets gewonnen buiten KBK? Zou dat aan zijn andere manier van trainen liggen deze winter? Ik had verstaan dat die echt wel toe aan het werken was om een klassieker/monument te winnen en daardoor zijn sprint grotendeels links heeft laten liggen.

Die gele trui begint voor Merlier toch heel dicht te komen de eerste rit in de TDF als hij zo blijft rijden. Die heeft nog een stapje voorwaarts gezet het laatste jaar.

Philipsen valt me toch wat tegen dit jaar. Heeft die nog ergens iets gewonnen buiten KBK? Zou dat aan zijn andere manier van trainen liggen deze winter? Ik had verstaan dat die echt wel toe aan het werken was om een klassieker/monument te winnen en daardoor zijn sprint grotendeels links heeft laten liggen.

Philipsen heeft gewoon een portie pech gehad in zijn klassiekers
- val Nokere
- lek in GW (op cruciaal moment)
- vast achter de valpartijen in de panne

En die val van Nokere had ook wat lichte naweeën , zei hij.

na de klassiekers nog niet veel gereden.

Maar Merlier is normaal ook gewoon de snellere sprinter. Philipsen zal sowieso moeten hopen dat MVDP hem eens perfect afzet.

Classic Merlier natuurlijk.
Als hij zijn sprint goed kan rijden moeten ze toch van goeie huizen komen om hem van winst te houden.

Nah. Er rijdt echt weinig volk rond in Zwitserland die relevant zijn voor het werk waarvoor Nys naar de Tour gaat. Als die Fransen zijn goeie renners maar dat blijft B-garnituur.
Ze zijn nochtans alledrie goed in vorm en Vauquelin tweemaal 2e in de Waalse Pijl.
Wie gaat er na Pogacar, de top drie vervolledigen op een punch-aankomst? Ik zie Vauquelin daar zeker een keer in staan. Mss niet altijd (goede benen hebben), maar niet alleen A-renners à la Vingegaard - Roglic - Evenepoel - VDP gaan zo'n ritten winnen in de Tour.
Overdosis Eddy Merckx dezer dagen.
En wat is er zo speciaal aan 80?
Tien jaar geleden vergeten?
Toen was het ook van dat.
Hou je maar vast bij zijn overlijden.
Bonus voor een heruitzending van een legendarische rit van hem. Wat zeker niet misstaat.
Dat mogen ze meer doen. Beetje teleurgesteld dat ze op zaterdag voor G-W '25, die van 2015 niet terug hebben uitgezonden.

Bij het zappen van Zwitserland naar de VRT, kwam ik de docu tegen over Eddy en meteen onze Karl op zo'n klein motootje in de afdaling van de Poggio, die het niet kon verdragen dat hij werd ingehaald door een ander motootje.
Ik zap terug iets later en zoals alleen hij dat kan, keek hij in de camera (in het voorjaar in de studio was dat dikwijls en creepy) terwijl in gesprek met een Italiaan. Was genoeg Karl voor me en docu geskipt.

Ik wil graag de finish zien van (sprinters)ritten, maar niet de hele livestream kijken(er moet ook gewerkt worden) of vaststellen dat ik te laat ben, dus heb een website gemaakt die mij een email stuurt als de wedstrijd bijvoorbeeld 10km van het einde is: https://kmtogo.cc/?search=&status=live
Er zitten nog mankementen in, maar bij deze mocht er iemand baat bij hebben, feedback ook altijd welkom.

Ik wil graag de finish zien van (sprinters)ritten, maar niet de hele livestream kijken(er moet ook gewerkt worden) of vaststellen dat ik te laat ben, dus heb een website gemaakt die mij een email stuurt als de wedstrijd bijvoorbeeld 10km van het einde is: https://kmtogo.cc/?search=&status=live
Er zitten nog mankementen in, maar bij deze mocht er iemand baat bij hebben, feedback ook altijd welkom.

Kan je ook een variant maken voor de TdF als Pogacar aangaat van op 100km, ik m'n TV zelfs niet meer moet opzetten. :unsure:

Kan je ook een variant maken voor de TdF als Pogacar aangaat van op 100km, ik m'n TV zelfs niet meer moet opzetten. :unsure:
Allez, ik dacht net dat je wel getuige wou zijn van de greatness!

Maar een lijntje "if Pogacar in break solo notify shiftyke" moet wel lukken

Almeida gaat dit in het weekend dus wel regelen.

Alaphilippe precies ook weer naar een goed niveau aan het groeien. Benieuwd of hij deze Tour weer wat van zijn flitsen kan laten zien.

Van Wilder op weg naar een mooi top 10 in het eindklassement. Gaat Evenepoel graag zien een goeie lieutenant erbij.

Tof :)
eventuele ideetjes maar mss voor later stadium:
- sms /WhatsApp service
- waaier alert
- zelf vanaf bepaalde km kunnen persoonlijk instellen (bevoordeeld helling op 20km van de meet )

Almeida gaat dit in het weekend dus wel regelen.

Alaphilippe precies ook weer naar een goed niveau aan het groeien. Benieuwd of hij deze Tour weer wat van zijn flitsen kan laten zien.

Van Wilder op weg naar een mooi top 10 in het eindklassement. Gaat Evenepoel graag zien een goeie lieutenant erbij.
Almeida gaat hier waarschijnlijk zijn 3de WT ronde op zak steken. Steengoed renner toch.

Laat die volgend jaar nog maar eens zijn eigen kans gaan in de Giro.

Idd, bijzonder sterk wat die doet. De klimtijdrit gaat een maat voor niets worden als hij zo blijft verder rijden.

WK :coolbrows:. Samen met Pogacar naar de streep.
Hij gaat wel een jaar moeten bekomen zoals Gilbert dat moest in 2012, maar het zou het waard zijn.

Even een andere vraag:

Is er eigenlijk een deftig alternatief voor pcs? Want vooral op mobiel beginnen die ads de spuigaten uit te lopen.

Terug
Bovenaan