Algemeen Wielernieuws

En wie zijn de revelaties van 2023?
De Lie die nu ook op WT niveau toont dat hij kan winnen, Skjelmosse die weer een stap heeft gezet, Healy die toont dat hij in de heuvelklassiekers iemand is waar je rekening moet meehouden, Gall die een topper lijkt te worden in het klimwerk, Cyan die een zeer stabiel jaar reed, Groves,...

edit: idd de Fransjes Gregoire en Lenny vergeten

Voor mij toch vooral Healy en Gall. Renners die je voor het seizoen amper kende en die nu op WT niveau dikke prijzen rijden. Eervolle vermelding voor Lazkano.

Ik kende Healy en Gall nu toch al een stuk langer. Gall kwam al vrij veel voor in mijn wielerteams om te pronostikeren. Healy zijn sterk voorjaar was wel een mooie progressie.

Voor mij zijn het eerder de echt jonge renners als Uijtdebroeks, Martinez en Gregoire (alle drie 20 jaar) die dit jaar getoond hebben dat ze écht wel enorm veel potentieel hebben. Je kan ook niet onder De Lie uit die weer een fantastisch seizoen gereden heeft en echt alles in zijn mars heeft om een grote renner te worden.

Ontgoocheling? Ongetwijfeld Girmay die vorig seizoen toch echt wel sterk was. Alsook Remco in het rondewerk, we moeten eerlijk zijn, ongeacht allerlei redenen. Sagan en co kan je toch nog moeilijk een ontgoocheling noemen na al die jaren..

Een leuker moment dit seizoen was toch ook Meeus op de Champs Elysees

Laatst bewerkt:
Morgen een mooie berg in de ronde van Turkije
Met eigenlijk een leuk deelnemersveld !

tour-of-turkey-2023-stage-3-climb-n2-92ef782018.jpg

Er gaan alsmaar meer stemmen op dat Pogi volgend jaar de combo Giro-Vuelta gaat rijden ipv de Tour. Ik ben eens benieuwd.

Er gaan alsmaar meer stemmen op dat Pogi volgend jaar de combo Giro-Vuelta gaat rijden ipv de Tour. Ik ben eens benieuwd.

Onzin natuurlijk. Geen enkele ploeg laat toe dat de grootste ster van het wielrennen eventjes veruit de grootste koers links laat liggen. Hij reed hem al 4x won hem 2x en werd 2x 2e het is dus niet dat hij zoals Evenepoel nog even moet gaan oefenen in de Giro. Hij rijd ook niet met Vingegaard in de ploeg dus het is niet zoals Roglic dat hij niet naar de Tour mag en vrede moet nemen met de Giro en Vuelta.

Mocht dat zo zijn wie gaat er dan naar de tour voor UAE.
Yates? Om hem op 10 minuten te laten rijden door Vingegaard?

Pas op het kan hoor dat Pogacar de tour niet rijdt. Maar dat zou toch een serieuze aderlating voor UAE zijn en nog voor ze staren zouden ze al verloren zijn.

Onzin natuurlijk. Geen enkele ploeg laat toe dat de grootste ster van het wielrennen eventjes veruit de grootste koers links laat liggen. Hij reed hem al 4x won hem 2x en werd 2x 2e het is dus niet dat hij zoals Evenepoel nog even moet gaan oefenen in de Giro. Hij rijd ook niet met Vingegaard in de ploeg dus het is niet zoals Roglic dat hij niet naar de Tour mag en vrede moet nemen met de Giro en Vuelta.
Pogi wil de 3 GT's winnen en volgend jaar zou dat ook goed uitkomen met de Olympische spelen.

Ik zou er niet raar van opkijken als hij het zou doen.

Langs de andere kant denk ik niet dat hij het titanengevecht van volgend jaar in de Tour uit de weg gaat gaan. Dus waarschijnlijk weinig van aan.

Laatst bewerkt:
Pogi wil de 3 GT's winnen en volgend jaar zou dat ook goed uitkomen met de Olympische spelen.

Ik zou er niet raar van opkijken als hij het zou doen.

Langs de andere kant denk ik niet dat hij het titanengevecht van volgend jaar in de Tour uit de weg gaat gaan. Dus waarschijnlijk weinig van aan.

Wil de 3 GTs winnen tjah dat is makkelijk gezegd natuurlijk.

Vraag: Pogacar wil je de Giro ooit winnen?
Antwoord: Ja :)

Wat ga je anders antwoorden?

Ik herinner me nog 2005 toen Boonen RVV, PR en WK werd wat voor plannen die toen allemaal had. Uiteindelijk is hij zelfs nooit aan de start van LBL geraakt.

En ik zie niet in hoe een combo Giro, OS en Vuelta makkelijker is dan gewoon de OS achter de Tour te plakken.

Dat Pogacar (volgend jaar met de OS niet) ooit wel eens na de Tour de Vuelta gaat rijden denk ik wel. Maar voor hij ooit de Giro gaat rijden gaat hij toch met veel overtuiging nog eens de Tour moeten winnen zodat hij een realistische kans heeft om dan voor de Giro - Tour dubbel te gaan.

Ik geloof echt niet dat Pogacar ooit de Tour niet rijd (zonder blessure).

Wil de 3 GTs winnen tjah dat is makkelijk gezegd natuurlijk.

Vraag: Pogacar wil je de Giro ooit winnen?
Antwoord: Ja :)

Wat ga je anders antwoorden?

Ik herinner me nog 2005 toen Boonen RVV, PR en WK werd wat voor plannen die toen allemaal had. Uiteindelijk is hij zelfs nooit aan de start van LBL geraakt.

En ik zie niet in hoe een combo Giro, OS en Vuelta makkelijker is dan gewoon de OS achter de Tour te plakken.

Dat Pogacar (volgend jaar met de OS niet) ooit wel eens na de Tour de Vuelta gaat rijden denk ik wel. Maar voor hij ooit de Giro gaat rijden gaat hij toch met veel overtuiging nog eens de Tour moeten winnen zodat hij een realistische kans heeft om dan voor de Giro - Tour dubbel te gaan.

Ik geloof echt niet dat Pogacar ooit de Tour niet rijd (zonder blessure).
Pogi heeft wel ook ooit gezegd dat hij graag alle (grotere) koersen wil winnen in zijn carrière, waarom hij dit jaar bv. ook de Ruta Del Sol en PN ging rijden ipv Tirreno en UAE. Dus ik zou er oprecht niet van verschieten als hij ooit eens zegt liever Giro en/of Vuelta te rijden in een seizoen. Maar ik denk nu ook wel dat dit nu nog niet aan de orde is, mede door alle grote namen die naar de TDF gaan volgend seizoen. Hij gaat nog meer gemotiveerd zijn om te tonen dat hij de beste is lijkt mij.

Voor een renner als hem is de 3 GT's winnen toch geen abnormaal doel en motivatie?

I.v.m. de OS: het lijkt mij logisch dat na 3 slopende weken in de Tour, 5 dagen later opnieuw presteren lang niet voor iedereen niet evident zal zijn. Ook al mentaal, het zal direct doorreizen zijn naar Parijs en de focus proberen te verleggen. Nog langer weg van familie en alles. Begin er maar aan.

Pogi heeft wel ook ooit gezegd dat hij graag alle (grotere) koersen wil winnen in zijn carrière, waarom hij dit jaar bv. ook de Ruta Del Sol en PN ging rijden ipv Tirreno en UAE. Dus ik zou er oprecht niet van verschieten als hij ooit eens zegt liever Giro en/of Vuelta te rijden in een seizoen. Maar ik denk nu ook wel dat dit nu nog niet aan de orde is, mede door alle grote namen die naar de TDF gaan volgend seizoen. Hij gaat nog meer gemotiveerd zijn om te tonen dat hij de beste is lijkt mij.

Voor een renner als hem is de 3 GT's winnen toch geen abnormaal doel en motivatie?

I.v.m. de OS: het lijkt mij logisch dat na 3 slopende weken in de Tour, 5 dagen later opnieuw presteren lang niet voor iedereen niet evident zal zijn. Ook al mentaal, het zal direct doorreizen zijn naar Parijs en de focus proberen te verleggen. Nog langer weg van familie en alles. Begin er maar aan.

694

Een drie voudige winnaar in de Tour, de 3e van de Tour en de winnaar van de Tour. En dat was in Tokyo met nog een ferme jetlagerbij. Vorig jaar deed Evenepoel hetzelfde met de Vuelta en het WK. Ideaal is het allemaal verre van maar die mannen kunnen dat wel aan en zullen het ook zo wel doen. OS zijn in het wielrennen niet van dat niveau dat je er de Tour voor laat liggen.

De Giro, OS en Vuelta combo is zeker niet makkelijker aangezien er ook zoveel tijd niet tussenzit en je dus 3 pieken best kort na elkaar moet leggen.

Zoals ik ook al aangaf tuurlijk zegt Pogacar dat hij ooit wel graag alle grote koersen wil winnen. Wie zegt daar nu nee tegen? Maar tussen het zeggen en het doen zit een groot verschil. Hij heeft er zeker het potentieel voor wie de Tour kan winnen kan ook de Giro/Vuelta winnen maar wie de Tour kan winnen die wil vooral graag de Tour nog eens winnen en nog eens en nog eens.

Froome reed/won ook alle grote rondes maar die reed dan wel geen eendagskoersen. En die pakte er ook nog altijd de Tour bij.

694

Een drie voudige winnaar in de Tour, de 3e van de Tour en de winnaar van de Tour. En dat was in Tokyo met nog een ferme jetlagerbij. Vorig jaar deed Evenepoel hetzelfde met de Vuelta en het WK. Ideaal is het allemaal verre van maar die mannen kunnen dat wel aan en zullen het ook zo wel doen. OS zijn in het wielrennen niet van dat niveau dat je er de Tour voor laat liggen.

De Giro, OS en Vuelta combo is zeker niet makkelijker aangezien er ook zoveel tijd niet tussenzit en je dus 3 pieken best kort na elkaar moet leggen.

Zoals ik ook al aangaf tuurlijk zegt Pogacar dat hij ooit wel graag alle grote koersen wil winnen. Wie zegt daar nu nee tegen? Maar tussen het zeggen en het doen zit een groot verschil. Hij heeft er zeker het potentieel voor wie de Tour kan winnen kan ook de Giro/Vuelta winnen maar wie de Tour kan winnen die wil vooral graag de Tour nog eens winnen en nog eens en nog eens.

Froome reed/won ook alle grote rondes maar die reed dan wel geen eendagskoersen. En die pakte er ook nog altijd de Tour bij.
Op het podium van de TT een week later stond niemand die de tour gefinished had, en slechts 3 renners in de top 10 hebben de tour tot het einde gereden.

De combinatie tour-OS en vuelta OS is even zwaar deze keer, telkens een piek van 6 weken voor iemand die zowel de TT als de wegrit rijdt.

Op het podium van de TT een week later stond niemand die de tour gefinished had, en slechts 3 renners in de top 10 hebben de tour tot het einde gereden.

De combinatie tour-OS en vuelta OS is even zwaar deze keer, telkens een piek van 6 weken voor iemand die zowel de TT als de wegrit rijdt.
Klopt. Maar een Pogacar gaat niet wakker liggen van de TT op de OS. Een combinatie Tour - wegrit OS is dus zeker doenbaar om in allebei te scoren. Zoals Dadash zei, Tokio was toch ook bijzonder wegens de Jetlag, het klimaat, zwaar parcours (zowel wegrit als tijdrit).

Ik denk dat Pogacar dit jaar toch gaat mikken op MSR - Tour - wegrit OS - wegrit WK.

Maar hij zal ongetwijfeld in zijn carrière nog ruimte maken voor Giro en Vuelta, daar twijfel ik eigenlijk niet aan.

We gaan er ook eerlijk in zijn als je de tour al tweemaal gewonnen hebt dan is de giro en de vuelta leuk voor op uw palmares, dat je alle grote ronden eens gewonnen hebt.
Maar het zijn dan louter snacks eh.

Froome won viermaal de tour, dat is de prestatie.
Dat hij in 2017 nog even Nibali, Kelderman en Contador ging oprollen in die vuelta na zijn winst in de tour was een zot omdat het een dubbel was. Maar op zichzelf geeft die winst in de giro en vuelta dan niet het overgewicht. De winst in 2011 na uitsluiting van Cobo laat ik bewust uit de vergelijking.

Terug
Bovenaan