Algemeen Wielernieuws

Als ik de ritprofielen zo zie zal WVA in de voorlaatste en laatste etappe wel kopman worden en zo misschien de eindzege binnenhalen.

Ja, eenvoudige manier voor Kooij om zijn zege-aantal op te krikken...

8 ritten voor zo'n ronde is toch wel teveel van het goede... zeker als er geen TT(T) inzit of een noemenswaardige bergrit...

Dat is veel gezegd maar VA is Manchester City en de rest is Club Brugge hé :tongue:
De beste wielrenners buiten een uitzondering zoals VA zijn nu in de Vuelta bezig of liggen aan de Côte d'Azur.
Ineos is ook daar met oa Pidcock, Rodriguez, Sheffield, Turner, Rowe en Swift maar ze laten hun gewoon recht naar de slachtbank leiden.

Ineos is ook daar met oa Pidcock, Rodriguez, Sheffield, Turner, Rowe en Swift maar ze laten hun gewoon recht naar de slachtbank leiden.
Wat kunnen ze dan anders doen in een sprintersronde met een puncher, klimmer en tijdrijder. Die rijden daar vooral omdat ze niet anders kunnen als UK based team, zonder echte ambitie. En al moesten ze willen, de snelste man binnen de ploeg komt op de weg nog niet tot aan de enkels van het duo Van Aert- Kooij.

INEOS zal zich dit weekend wel tonen. Zal niet eenvoudig worden voor Wout om de eindzege veilig te stellen.
Jumbo heeft een sterk blok (belachelijk sterk zelfs voor zo'n koers) dus het is niet dat Ineos daar zomaar effe Van Aert in de verdrukking gaat zetten. Ik ken het profiel niet van de zater-/zondag rit dus weet niet exact hoe zwaar die ritten zijn maar aangezien ik mij niet kan voorstellen dat die gasten van Ineos hier echt naar pieken zou Van Aert zijn baseline niveau toch hoog genoeg moeten zijn om die eindzege binnen te halen.

EDIT: net even gespiekt op PCS. Zaterdag is een rit waar een goeie Kooij misschien zelfs mee naar de finish kan. Zondag op dat lokale circuit zullen die 2 hill reps beslissend zijn. 1.7km aan 8.3% lijkt niet verschrikkelijk maar het zou wel kunnen dat een pluimgewicht als Pidcock daar toch de bovenhand neemt.

Jumbo heeft een sterk blok (belachelijk sterk zelfs voor zo'n koers) dus het is niet dat Ineos daar zomaar effe Van Aert in de verdrukking gaat zetten. Ik ken het profiel niet van de zater-/zondag rit dus weet niet exact hoe zwaar die ritten zijn maar aangezien ik mij niet kan voorstellen dat die gasten van Ineos hier echt naar pieken zou Van Aert zijn baseline niveau toch hoog genoeg moeten zijn om die eindzege binnen te halen.

EDIT: net even gespiekt op PCS. Zaterdag is een rit waar een goeie Kooij misschien zelfs mee naar de finish kan. Zondag op dat lokale circuit zullen die 2 hill reps beslissend zijn. 1.7km aan 8.3% lijkt niet verschrikkelijk maar het zou wel kunnen dat een pluimgewicht als Pidcock daar toch de bovenhand neemt.
Zal wat van hun vorm afhangen en manier van rijden, Pidcock was niet mee op de laatste beklimming van de eerste TDF rit terwijl Van Aert wel mee was en die beklimming was zwaarder.

Terug
Bovenaan