Algemeen Wielernieuws

Was pas op het einde dat hij in het zog van die volgwagen zat. Het grotendeels van dat gat heeft hij zelf moeten dicht rijden. Allé was toch allezins niet op TV te zien dat hij daarvoor ook al in het zog van de auto zat.

En die 1'30 kwam van Ruben natuurlijk dus maar de vraag of het volledig juist was. En vooraan kijken ze toch vaak naar elkaar is pas nu dat er eentje van QS echt alles aan het geven is.

Die 1'30 kwam van de GPS, niet van Ruben.

En echt no way dat die enkel aan het einde in de koffer heeft gezeten. Laten we niet naief zijn.

QS speelt het nu hard niet rijden op beide fronten en zo kan VDP misschien wel nog terug komen natuurlijk want het botert niet echt.

Tja QS. In principe mag je nooit de koers verliezen als je 3 man hebt in een groepje van 7, maar het was wel te denken dat Tiller heel goed ging zijn. Ze hadden waarschijnlijk de Alpecin groep veel sneller moeten uitschakelen zodat ze sneller konden gaan spelen met Lampaert. Maar het was zeker niet zo makkelijk als het leek gezien Tiller duidelijk de sterkste was.

Mooie koers gezien wel.

Tja QS. In principe mag je nooit de koers verliezen als je 3 man hebt in een groepje van 7, maar het was wel te denken dat Tiller heel goed ging zijn. Ze hadden waarschijnlijk de Alpecin groep veel sneller moeten uitschakelen zodat ze sneller konden gaan spelen met Lampaert.

Lampaert moest al passen voor de slotklim die zal dus wel ook niet zo super zijn. Parcours is lastig genoeg dat je als je de beste bent zoals Tiller dat je het wel naar je kan toe trekken natuurlijk.

Toch wel een serieuze domper voor QS deze zo laten schieten. Maar goed als Lampaert niet mee kan…

Maar als je ziet hoe goed Tiller nog was dan kan je enkel maar zeggen dat het een verdiende winnaar is.
Al kan ik wel verdomd goed begrijpen waarom Florian zo teleurgesteld was.

Remco ten aanzien van sporza:
"Het zou een optie zijn, maar ik denk dat jullie (de pers, red.) daar verdrietig mee zouden zijn", lacht de wereldkampioen.

"Als ik los in de eerste bergrit, dan ontploft er in België een bom. Met mijn koerswijze is het bijna onmogelijk om zonder verwachtingen naar daar te trekken."

"Neen", zal het dus blijven in 2023.

Ik dacht al dat het dit was.

Ma dees is toch echt de meest absurde instelling ooit (ex-voetballer aja), da is echt uw eigen met faalangst/onnodig extra druk op te zadelen. Da niemand in de (ploeg) entourage daar iets over zegt, da moet ge echt nergens nog starten want er is een kans om te verliezen, da’s toch echt voor niks nodig. ABSURD ! :S

Ma dees is toch echt de meest absurde instelling ooit (ex-voetballer aja), da is echt uw eigen met faalangst/onnodig extra druk op te zadelen. Da niemand in de (ploeg) entourage daar iets over zegt, da moet ge echt nergens nog starten want er is een kans om te verliezen, da’s toch echt voor niks nodig. ABSURD ! :S

Langs de andere kant, zou je je allereerste TdF, zeker als iemand met Remco z'n capaciteiten, niet optimaal willen voorbereiden?

Ik ben akkoord dat hij perfect met weinig ambitie/conditie kan starten maar het blijft wel de Tour natuurlijk, de meest bekeken race ter wereld. De meest prestigieuze van allemaal. Ik vind het persoonlijk een beetje dubbel.

Of wel ligt er een dik contract met Netflix klaar voor 2024 :unsure:

Vreselijke houding inderdaad. Die jongen legt zichzelf op deze manier veel te veel druk op. Dat is mentaal gewoon niet vol te houden een carrière lang. Zo wordt het een verloren jaar.

Los daarvan is hij wel een krak in het selecteren (en winnen) van wedstrijden die vaak een minder deelnemersveld hebben of waar uitgebluste renners aan de start komen.

Ik kan op het WK na, echt geen wedstrijd benoemen waar hij een echt titanenduel heeft uitgevochten met een rechtstreekse concurrent en dat gewonnen heeft (unlike WVA, MVDP, Pogacar, Vingegaard).

Was toch te verwachten dat dit meespeelde?
Volgens mij kwam de dauphine te vroeg, maar het element Vingegaard zal ook wel meegespeeld hebben.

En laat ons eerlijk zijn, hij heeft toch gelijk? Overal waar hij start ligt er een serieuze druk van buitenaf op hem.
Dat is niet anders dan bij een WVA of een MVDP, maar ik heb toch de indruk dat het een stuk minder extreem is.
Extremer dan een speciaal giro nabeschouwing programma maken speciaal voor u is al vrij extreem.
Nu ook in Zwitserland, als hij daar niet presteert dan zal iedereen kritisch zijn.
Natuurlijk ligt het ook voor een stuk aan zichzelf, aan de manier waarop hij zijn grote ambitie uitspreekt en hoe hij rijdt. Zo creëer je ook voor een stuk dat elke keer je aan de start staat mensen verwachten dat je een show gaat opvoeren.

Vreselijke houding inderdaad. Die jongen legt zichzelf op deze manier veel te veel druk op. Dat is mentaal gewoon niet vol te houden een carrière lang. Zo wordt het een verloren jaar.

Los daarvan is hij wel een krak in het selecteren (en winnen) van wedstrijden die vaak een minder deelnemersveld hebben of waar uitgebluste renners aan de start komen.

Ik kan op het WK na, echt geen wedstrijd benoemen waar hij een echt titanenduel heeft uitgevochten met een rechtstreekse concurrent en dat gewonnen heeft (unlike WVA, MVDP, Pogacar, Vingegaard).
Zelfs op het WK niet vind ik. Je kan niet zeggen dat hij daar een topper in een rechtstreeks duel heeft geklopt. Hij heeft daar geluk gehad ze zijn groep hebben laten rijden. Dat gaat toch niet nog eens gebeuren denk.

- Vuelta 2022: Roglic
- LBL: Pogacar, Pidcock
- Giro: Roglic

:unsure:
Vorig jaar heeft Pogacar niet deelgenomen en dit jaar is hij gevallen. Je kan toch niet zeggen dat hij hem heeft verslagen in LBL. Ik zeg niet dat hij anders zeker niet had gewonnen, maar ik had toch graag dat duel gezien.

Vorig jaar heeft Pogacar niet deelgenomen en dit jaar is hij gevallen. Je kan toch niet zeggen dat hij hem heeft verslagen in LB

Maar maar gaat het niet over, het ging over het statement dat hij wedstrijden kiest met zwakke deelnemers om te kunnen winnen. Uiteraard had LBL er volledig anders uitgezien maar zelfs Patje kan geen valpartijen voorspellen.

Ik vind dat renners die niet Wout, Matthieu, Primoz, Tadej of Remco heten al te vaak worden worden weggezet als figuranten. We hebben hier zelfs nog maar net moeten lezen dat de vorige TdF winnaar ”gewoon goed bergop is”.

Maar maar gaat het niet over, het ging over het statement dat hij wedstrijden kiest met zwakke deelnemers om te kunnen winnen. Uiteraard had LBL er volledig anders uitgezien maar zelfs Patje kan geen valpartijen voorspellen.

Ik vind dat renners die niet Wout, Matthieu, Primoz, Tadej of Remco heten al te vaak worden worden weggezet als figuranten. We hebben hier zelfs nog maar net moeten lezen dat de vorige TdF winnaar ”gewoon goed bergop is”.
Oei ja, dan heb ik het even verkeerd geïnterpreteerd. Mijn excuses.

LBL is pas een van zijn eerste voorjaarswedstrijden terwijl zijn concurrenten al vaak van bij de Strade bezig zijn.
Roglic had vorig jaar al (een deel) TdF in de benen en toch startte hij in de Vuelta (die hij mogelijks had gewonnen zonder die valpartij in de sprint).
Het is zijn goed recht hè, maar hij pikt gewoon de wedstrijden selectief uit en gaat imo rechtstreekse duels met (buiten Roglic) hoog aangeschreven renners vaak (bewust) uit de weg.
Hij heeft gewoon heel veel schrik om eens te verliezen, getuige ook deze uitspraken ivm niet deelname aan de Tour.
Dat vind ik jammer van een (wereld)kampioen. Wat moet een WVA dan niet zeggen, die heeft al tot eigen frustratie zo vaak het onderspit moeten delven tegen MVDP. Maar keikop als hij is, en een topsporter waardig, blijft hij wel proberen en gaat hij allesbehalve het duel uit de weg, itt Remco.

Stel dat Pogacar dezelfde redenering maakt, dan skipt hij ook de Tour dit jaar. ‘Want geen ideale voorbereiding door die gebroken pols’. Maar nee, hij start gewoon, goed wetende met het risico ‘op zijn doos te krijgen’. Remco kan daar nog wel iets van leren vind ik.

Laatst bewerkt:

Als je bovenstaand lijstje ziet dan stellen die gasten die je opnoemt toch zeer weinig teleur.
En in GW had er eigenlijk Wout Van Aert moeten staan, maar dat verandert weinig.
En voor alle duidelijkheid reken ik Vingegaard bij dat lijstje.

En je weet zelf ook wel dat heel dat "gewoon" toch echt wel pure semantiek was. Ik zeg zelfs letterlijk daar daar win je de tour mee.
Dus goed in de zin van tour de France winnaar goed. Je mag zelf invullen hoe goed dat dan effectief is.

Dat vind ik jammer van een (wereld)kampioen. Wat moet een WVA dan niet zeggen, die heeft al tot eigen frustratie zo vaak het onderspit moeten delven tegen MVDP. Maar keikop als hij is, en een topsporter waardig, blijft hij wel proberen en gaat hij allesbehalve het duel uit de weg, itt Remco.

Daar ga ik zeker mee akkoord maar het is natuurlijk wel makkelijker voor de eendagsrenners dan voor ronderenners, tijdens het hoogtepunt van het voorjaar kunnen WvA en MvDP drie keer dueleren op 7 dagen tijd als ze willen.

Als je bovenstaand lijstje ziet dan stellen die gasten die je opnoemt toch zeer weinig teleur.

Tuurlijk stellen ze niet teleur daarom zijn ze de absolute top maar ik snap gewoon het verwijt niet dat hij tegenstanders bewust uit de weg zou gaan. De top 20 van pakweg LBL, Amstel of Waalse Pijl is toch niet zo verschillend, doet Pogacar dan hetzelfde?

Dat hij wat meer zou mogen rijden ben ik het zeker mee eens, deelnemen aan PN of TA ipv een week de Teide op en afrijden, zou toch wel eens mogen.

Tuurlijk stellen ze niet teleur daarom zijn ze de absolute top maar ik snap gewoon het verwijt niet dat hij tegenstanders bewust uit de weg zou gaan. De top 20 van pakweg LBL, Amstel of Waalse Pijl is toch niet zo verschillend, doet Pogacar dan hetzelfde?

Dat hij wat meer zou mogen rijden ben ik het zeker mee eens, deelnemen aan PN of TA ipv een week de Teide op en afrijden, zou toch wel eens mogen.

Het is toch een feit dat hij met de uitspraak die hij nu doet zeer duidelijk aangeeft dat hij gewoon liever niet tegen een hoge tegenstand rijdt.
Het lijkt me inderdaad niet zo dat dit altijd zo is, maar ik denk dat je toch wel eerlijkheidshalve kunt zeggen dat hij het ook enkel maar doet als hij in de beste vorm is?
Alle wedstrijden waar ook de absolute top aan meedeed was hij in beste conditie met optimale voorbereiding.

Ik denk dat dan de opmerking van “probeer u ook eens te meten met de top ook al ben je zelf niet optimaal voorbereid” zeker terecht is.

Ik blijf er ook bij dat hij zelf ook zorgt voor de hoge druk. Hij voedt het ook.
Maar als hij daar gelukkig mee is en het het helpt dan moet hij dat vooral ook doen :P

Het is toch een feit dat hij met de uitspraak die hij nu doet zeer duidelijk aangeeft dat hij gewoon liever niet tegen een hoge tegenstand rijdt.
Het lijkt me inderdaad niet zo dat dit altijd zo is, maar ik denk dat je toch wel eerlijkheidshalve kunt zeggen dat hij het ook enkel maar doet als hij in de beste vorm is?
Alle wedstrijden waar ook de absolute top aan meedeed was hij in beste conditie met optimale voorbereiding.

Ik denk dat dan de opmerking van “probeer u ook eens te meten met de top ook al ben je zelf niet optimaal voorbereid” zeker terecht is.

Ik blijf er ook bij dat hij zelf ook zorgt voor de hoge druk. Hij voedt het ook.
Maar als hij daar gelukkig mee is en het het helpt dan moet hij dat vooral ook doen :p
Kom zeg :laugh:

Hij wint vorig jaar LBL + Vuelta + WK in hetzelfde seizoen, maar hij rijdt liever niet tegen een hoge tegenstand hoor.

Doe normaal man.

Terug
Bovenaan